Březen 20, 200718 r Přesně jak píšeš, pokud to má mít nějaký efekt bezpečnosti, tak by to mělo mít osazení na obojí
Březen 20, 200718 r jo a ještě, to že to nemá středění na náboj neznamená, že se nevystředí kolo, to je středěné kulovým sedlem šroubu, samozřejmě to není tak přesné jako když se to vystředí na náboj, ale tohle není ten hlavní problém, hlavní je bezpečnost... Když vezmeš hmotnost kola řekněme 10kg a nějakou průměrnou díru na D1 a rychlost 130km, tak ta síla, která bude působit na kolo při vjetí do díry je hrozivá, řekl bych destrukční
Březen 20, 200718 r Hele nedal bych to tam. Dokonce i když si koupíš kola jako jsem to udělal já tak k nim mám distanční kroužek, aby kolo bylo na náboji. Takže to tam smysl má bo by to tam nedávali. A taky jako strojař musím dát za pravdu quicksilverovi.
Březen 21, 200718 r A takto by to asi mělo vypadat a mělo by to tam jí na ten střed nafest Kláca by o tom mohl vyprávět když je sundaval tak to nešlo dolu ani za boha a já je tam na ten střed napasoval jen tak tak.
Březen 21, 200718 r Taky bych to tam nedal ani za nic...Kdesi jsem jednou cetl,ze to jde se stredovym krouzkem udelat az od podlozky minimalne o tloustce 1,5cm..Ale nevim,co je na tom pravdy.. 2alpako:V ty modry ty podlozky vypadaj pekne...
Březen 21, 200718 r Martyp napsal: Taky bych to tam nedal ani za nic...Kdesi jsem jednou cetl,ze to jde se stredovym krouzkem udelat az od podlozky minimalne o tloustce 1,5cm..Ale nevim,co je na tom pravdy.. 2alpako:V ty modry ty podlozky vypadaj pekne... Ano, přesně tak to je! Minimální tloušťka podložky, tak aby tam byl středící kroužek je 15 mm!! Jinak to udělat nejde. Jinak prosím nesrovnávejte Felicii s Octavií. Octáva má o 350 kg víc! Ikdyž má 5díru na kolech. Bez středícího kroužku bych si to na auto nikdy dedal. Tah na šrouby bude o hodně větší než je zdrávo. Pak je tady další bod: 15 mm podložka nejde o 5 mm osoustružit. Potkávají se tam dva průměry. Jeden který jde na náboj kola a druhé osazení které je do disku. Prostě tam není "maso" ze kterého jde něco vzít. Upraveno Prosinec 12, 20195 r od Milan II
Březen 21, 200718 r Taky bych to tam nedal ani za nic...Kdesi jsem jednou cetl,ze to jde se stredovym krouzkem udelat az od podlozky minimalne o tloustce 1,5cm..Ale nevim,co je na tom pravdy..2alpako:V ty modry ty podlozky vypadaj pekne... Ano, přesně tak to je! Minimální tloušťka podložky, tak aby tam byl středící kroužek je 15 mm!! Jinak to udělat nejde. Jinak prosím nesrovnávejte Felicii s Octavií. Octáva má o 350 kg víc! Ikdyž má 5díru na kolech. Bez středícího kroužku bych si to na auto nikdy dedal. Tah na šrouby bude o hodně větší než je zdrávo. Pak je tady další bod: 15 mm podložka nejde o 5 mm osoustružit. Potkávají se tam dva průměry. Jeden který jde na náboj kola a druhé osazení které je do disku. Prostě tam není "maso" ze kterého jde něco vzít. Třeba u Octavie to nejde, ale u citroena jo, pač hliníky maj v sobě plastové pozdro, kterým se určuje průměr náboje. No a to když vyndáš, tak ti vznikne průměr větší o 8mm a je maso na osazení . Ale to na Origo hliníkách není......
Březen 21, 200718 r quicksilver: ano, já měl na své Felině taky taková kola. Ty měli středící díru 63,3 mm. Až pak se do takových alu dává plast. vložka 63,3/57,1. Ale toto asi není tenhle případ. Opravdu záleží na kolech, jestli mají střed 57,1 nebo jiný. V současné době mám zase kola s dírou 63,3. Kola mají rozm. 8x17 a ET 35, pak není žádná podložka potřeba. Kolo je z venku zároveň s lemem blatníku.
Březen 21, 200718 r mám takové al kola na zimu, plastová vložka a ET 30 dokonce bych řekl, že vilízají trošku ven
Březen 21, 200718 r myslel jsem si, že čím vyžší číslo ET tak tím jsou kola víc ven, ale je to přesně naopak, jak se to počítá?
Březen 21, 200718 r myslel jsem si, že čím vyžší číslo ET tak tím jsou kola víc ven, ale je to přesně naopak, jak se to počítá? Naopak čím menší tím více lezou ven já mám ET 38 a kola jsou zároveň s blatníky a nejsou utopené prostě ideal to doporučené ET 42 co je v techničáku musí vypadat blbě
Březen 21, 200718 r A já mám ET 35 a kola mám asi 2cm venku... Přece jenom 9 palců šíře někde musí být... Tím chci říct že záleží i na šíři ráfků a celkově kol...
Březen 23, 200718 r zdravím všechny, zrovna jsem o víkendu montoval podložky a musím potvrdit slova všech, kteří se přiklánějí ka osazení pro kolo. Na předku mám podložku 15 mm a to osazení je jen taktak - dokonce jsem musel trochu "slíznout" náboj kola /asi o 1,5mm/ abych měl pocit, že je dostatek materiálu pro vedení toho osazení - A vzadu mám podložku 20 mm a je to tam OK. Auto vypadá dobře. dělal jsem si to sám a tak mi trochu trvalo i vybrat správné kolové šrouby, jiná délka je vpředu a jiná vzadu. Podložky jsem nechal nalakovat práškovou barvou 9006 z důvodu alu kol a potom hlavně hodně vazelínky na dosedací plochy. To abych to na zimu v pohodě sundal až tam budu dávat zimové plechy... kdyby něco, tak pište. Rád poradím
Březen 25, 200718 r Ty 15 mm jdou dát i na zadek, ale má to jeden háček, musí se vzít rozbrušovačka a ten vystřeďovací náboj , co je na brzdovém bubnu(u bubnovek), cca, tak o 4mm-5mm ufíknout. A pak už není problém ,aby si i 15 mm podložka dosedla celou plochou. Pořád tam zůstává dost , aby to kolo na tom středícím náboji pevně sedělo. Je tam pak ale jiný problém, a to, že pak nasazení prachovky (toho víčka) brání ten šroub co z toho trčí. Jde to ale vyřešit tak , že se ty víčka vybombírují trochu ven a sedí to tam pak jak prdel na hrnci jak má. Takže tak .Peťas
Březen 25, 200718 r Ty 15 mm jdou dát i na zadek, ale má to jeden háček, musí se vzít rozbrušovačka a ten vystřeďovací náboj , co je na brzdovém bubnu(u bubnovek), cca, tak o 4mm-5mm ufíknout. A pak už není problém ,aby si i 15 mm podložka dosedla celou plochou. Pořád tam zůstává dost , aby to kolo na tom středícím náboji pevně sedělo. Je tam pak ale jiný problém, a to, že pak nasazení prachovky (toho víčka) brání ten šroub co z toho trčí. Jde to ale vyřešit tak , že se ty víčka vybombírují trochu ven a sedí to tam pak jak prdel na hrnci jak má. Takže tak .Peťas
Březen 25, 200718 r Ty 15 mm jdou dát i na zadek, ale má to jeden háček, musí se vzít rozbrušovačka a ten vystřeďovací náboj , co je na brzdovém bubnu(u bubnovek), cca, tak o 4mm-5mm ufíknout. A pak už není problém ,aby si i 15 mm podložka dosedla celou plochou. Pořád tam zůstává dost , aby to kolo na tom středícím náboji pevně sedělo. Je tam pak ale jiný problém, a to, že pak nasazení prachovky (toho víčka) brání ten šroub co z toho trčí. Jde to ale vyřešit tak , že se ty víčka vybombírují trochu ven a sedí to tam pak jak prdel na hrnci jak má. Takže tak .Peťas To je návod, nestačím se divit!
Březen 25, 200718 r Ty 15 mm jdou dát i na zadek, ale má to jeden háček, musí se vzít rozbrušovačka a ten vystřeďovací náboj , co je na brzdovém bubnu(u bubnovek), cca, tak o 4mm-5mm ufíknout. A pak už není problém ,aby si i 15 mm podložka dosedla celou plochou. Pořád tam zůstává dost , aby to kolo na tom středícím náboji pevně sedělo. Je tam pak ale jiný problém, a to, že pak nasazení prachovky (toho víčka) brání ten šroub co z toho trčí. Jde to ale vyřešit tak , že se ty víčka vybombírují trochu ven a sedí to tam pak jak prdel na hrnci jak má. Takže tak .Peťas Tak takovýmu PRASETI bych auto do rukou nedal ani náhodou...
Březen 25, 200718 r pokud si vzpominam dobre, u bubnovych brzd pri 15 mm podlozce je dost mista, aby kolo vystredil a usadil naboj bubnu (spise jeho osazeni), tak by na podlozce ani osazeni byt nemuselo. Pokud by tomu tak bylo, nebyl by nutny takovy "zasah" na naboji.
Březen 25, 200718 r to je tak, když někdo 4 roky tuní stodvacítku a koupí si Octavii. Auta jsou nesrovnatelná ale v hlavě zůstává jen flexa a kladivo
Březen 25, 200718 r Ty 15 mm jdou dát i na zadek, ale má to jeden háček, musí se vzít rozbrušovačka a ten vystřeďovací náboj , co je na brzdovém bubnu(u bubnovek), cca, tak o 4mm-5mm ufíknout. A pak už není problém ,aby si i 15 mm podložka dosedla celou plochou. Pořád tam zůstává dost , aby to kolo na tom středícím náboji pevně sedělo. Je tam pak ale jiný problém, a to, že pak nasazení prachovky (toho víčka) brání ten šroub co z toho trčí. Jde to ale vyřešit tak , že se ty víčka vybombírují trochu ven a sedí to tam pak jak prdel na hrnci jak má. Takže tak .Peťas ja jsem na zadni napravu nedal 15 mm proto, ze bych se tam s nima nevesel, na predku mam 15 mm a vzadu jsem dal 20 mm. Duvod byl ten, ze predni naprava ma vetsi rozchod a i vizualne je lepsi, kdyz kola jdou k podbehum tak nejak stejne opticky. Kolega dal stejnou sirku podlozek na obe napravy a na te predni to v porovnani vypadalo docela divne....
Březen 25, 200718 r Ty 15 mm jdou dát i na zadek, ale má to jeden háček, musí se vzít rozbrušovačka a ten vystřeďovací náboj , co je na brzdovém bubnu(u bubnovek), cca, tak o 4mm-5mm ufíknout. A pak už není problém ,aby si i 15 mm podložka dosedla celou plochou. Pořád tam zůstává dost , aby to kolo na tom středícím náboji pevně sedělo. Je tam pak ale jiný problém, a to, že pak nasazení prachovky (toho víčka) brání ten šroub co z toho trčí. Jde to ale vyřešit tak , že se ty víčka vybombírují trochu ven a sedí to tam pak jak prdel na hrnci jak má. Takže tak .Peťas Tak takovýmu PRASETI bych auto do rukou nedal ani náhodou... A že to sem Peťas vůbec píše, připadá mu to jako zlepšovák, chce poradit ostatním jak na to. A vy si toho nevážíte!!!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.