Přejít na obsah

Výměna automatu za manuál


Kuldas

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Máte někdo zkušenosti s předěláním převodovky u Supa 2.8 V6?

Mám automat a dost zlob,í po radách na tomto fóru jsem vyměnil olej. Bohužel to nepomohlo tak následoval repas.

No a před týdnem převodovka klekla úplně :( Tak mě napadla tato možnost.

Prosím vás o rady, jestli s tím máte někdo zkušenosti

Děkuji  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ano, mám s tím zkušenost, na Audi A6, což je vlastně sakumprásk to samé s výjimkou pohonu 4x4, který je tam navíc. Už bych to dělat nechtěl. Bohužel to není jen o výměně převodovky a rozhodně se Ti vyplatí více si sehnat jiný automat, nebo komplet zrepasovat Tvůj původní. Není to jen o předělání kabeláže a nabastlení převodovky. V krátkosti jsou to tyto kroky:

-Vyřazení konektoru na převodovce, nejde o to, ho jen celý uštípnout, ale do určitých pinů pustit proud od klíčku (blokace motoru), naopak jiné piny proklemovat, najít pin na zpátečku, ev. piny pro maxidot. Vyřazení blokování klíčku (jen v krátkosti ohledně elektra, je toho více). Všechno jsem dělal zkoušečkou a metodou pokus a omyl, jen elektrika zabere 1-2 dny

-výměna maxidotu (není to ale vyloženě nutnost, pojede to i bez něj, ale pokud jsi puntičkář...)

-montáž pedálů

-montáž spojky (místo měniče musí jít setrvák,lamela,přítlačák)

-montáž hlavního spojkového válečku u pedálů, dále hadic k pomocnému spojkovému válečku (ten by měl být součástí převodovky)

-výměna středové konzole na šaltpáku

 

Díly, který jsou potřeba:

převodovka

komplet silentbloky převodovky včetně uchycení

maxidot na manuál(není nutnost)

pedál spojky a pedál brzdy včetně držáku (spojkový včetně spínače-nutno zapojit k pinu na jednotce a pokud máš tempomat, tak i k němu)

středová konzole

šaltpáka včetně celého uchycení

 

Pokud do toho půjdeš, celé si to asi tak dvacetkrát rozmysli. Rozhodně Tě to vyjde tak dvakrát dráž, než nový automat. Samozřejmě při koupi nového spojkového setu, což je defakto nutnost. Zbytek se dá samozřejmě sehnat po vrakovištích

 

A to jen tak píšu z hlavy, určitě jsem na něco zapomněl.

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niekde na nete to bolo už rozoberané, že by s tým bolo veľmi veľa roboty a je to prakticky nemožné, hlavne kvôli elektronike... inak ako ti odišla tá prevodovka? koľko mala km?

No odešla tak že přestala řadit od třetího stupně nahoru a tu trojku řadila jakoby napůl. Jinak převodovka má (měla) 147 tisíc 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ano, mám s tím zkušenost, na Audi A6, což je vlastně sakumprásk to samé s výjimkou pohonu 4x4, který je tam navíc. Už bych to dělat nechtěl. Bohužel to není jen o výměně převodovky a rozhodně se Ti vyplatí více si sehnat jiný automat, nebo komplet zrepasovat Tvůj původní. Není to jen o předělání kabeláže a nabastlení převodovky. V krátkosti jsou to tyto kroky:

-Vyřazení konektoru na převodovce, nejde o to, ho jen celý uštípnout, ale do určitých pinů pustit proud od klíčku (blokace motoru), naopak jiné piny proklemovat, najít pin na zpátečku, ev. piny pro maxidot. Vyřazení blokování klíčku (jen v krátkosti ohledně elektra, je toho více). Všechno jsem dělal zkoušečkou a metodou pokus a omyl, jen elektrika zabere 1-2 dny

-výměna maxidotu (není to ale vyloženě nutnost, pojede to i bez něj, ale pokud jsi puntičkář...)

-montáž pedálů

-montáž spojky (místo měniče musí jít setrvák,lamela,přítlačák)

-montáž hlavního spojkového válečku u pedálů, dále hadic k pomocnému spojkovému válečku (ten by měl být součástí převodovky)

-výměna středové konzole na šaltpáku

 

Díly, který jsou potřeba:

převodovka

komplet silentbloky převodovky včetně uchycení

maxidot na manuál(není nutnost)

pedál spojky a pedál brzdy včetně držáku (spojkový včetně spínače-nutno zapojit k pinu na jednotce a pokud máš tempomat, tak i k němu)

středová konzole

šaltpáka včetně celého uchycení

 

Pokud do toho půjdeš, celé si to asi tak dvacetkrát rozmysli. Rozhodně Tě to vyjde tak dvakrát dráž, než nový automat. Samozřejmě při koupi nového spojkového setu, což je defakto nutnost. Zbytek se dá samozřejmě sehnat po vrakovištích

 

A to jen tak píšu z hlavy, určitě jsem na něco zapomněl.

Děkuju za vyčerpávající odpoveď :) Budu nad tímto hodně přemýšlet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Je to převodovka 0V1. Ve spojení s 2,8 je to kod EZY, takže v Tvém případě pasuje

Typový štítek se nachází ve spodní části převodovky hned na začátku na straně motoru

Pokud chceš toho vědět více, stáhni si DP, je to vlastně samostatná "kniha"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Běžně dělám přestavby na manual ale opravdu to neni uplně dobrá volba,cenově to vyjde jako oprava automatu a jak zde bylo napsáno je dost problem to zlegalizovat.

Sežen si jakoukoliv skřín 5HP19 dvoukolu s ovladaním E18 třeba z A6 nebo Passata pro motor 2.8i nemusí to být jen kod EZY.

Jinak k přestavbě....maxidot neni potřeba měnit,musí se upravit soft v řj motoru,v řj abs,vyřadit ECU převodovky a dosti upravit elektroinstalaci.

Editováno: , autor: Satas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dlouho si pohrávám s myšlenkou vyměnit převodovku a zadní nápravu z A6, trochu upravit výfuky, nechat vyrobit kardan a je z toho Superb 4x4 jako fík.

Já na to nemám čas a furt čekám, kdo by se toho projektu ujal a dotáhnul to do konce

Snad se toho dožiju

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouho si pohrávám s myšlenkou vyměnit převodovku a zadní nápravu z A6, trochu upravit výfuky, nechat vyrobit kardan a je z toho Superb 4x4 jako fík.

Já na to nemám čas a furt čekám, kdo by se toho projektu ujal a dotáhnul to do konce

Snad se toho dožiju

Naco z A6 dej to tam z passata 4Motion 2.5 tdi ..dyt Superbída je vocucanej passat.Vymeníš zadní nápravu za tu 4M + výfuky s katama ze 4M nasadíš kardan a jeto.

Editováno: , autor: Satas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Díky za info k přestavbě na manuál. Mám Passata s tímto motorem. A při vydávání nového TP, mi asi někdo spletl udaj. Takže mám řazení MAN :-D přitom z výroby je automat.

Takže jeden problém by byl vyřešeny :-D

K té 4kole. To máte smůlu u Superbu. Nezapomeňte, že je u 4koly jiná kastle auta. Nemáte tam tunel na kardan ani zadní diferak ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...