Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Hotovka - baterka je ok, zkontrolovany a ocisteny kabely, pojistky jak ve vnitr tak u baterky, jedine ceho jsem si vsiml tak mene oleje do serva.. to jeste doplnim.. a uvidime co dal, budu to sledovat s tím, že mám domluveno, že by jsme zkusili vyměnit "ořech" jestli to bude ok - popřípadě pak projít kabely, jestli někde něco neuhnívá.. jinak po sobotní jízdě bez posilovače na diagnostice žádná konkrétní chyba co by naznačovalo co to je...

  • 2 týdny později...

Tak mě chtějí měnit servočerpadlo, pokud se odpojí tak bez něj to funguje všechno ok. Údajně má větší odběr a nezvládá to, proto ty problémy, vypínání a zapínání rádia, občasné rozsvícení serva, popř. jednou jízda bez serva..

 

Mezi tím zkontrolován alternátor - ok, kompletní kabeláž v autě - ok. Co myslíte? Nechce se mě moc vyplaznout ty dardu za nové čerpadlo :(

Upraveno od maxim12

A teď se optám - JAK POZNALI, ŽE TO SERVO MÁ VĚTŠÍ ODBĚR? MĚŘILI TO ASPOŇ ORIENTAČNĚ POMOCÍ KLEŠŤOVÝHO AMPÉRMETRU, SCHOPNÝHO ZMĚŘIT STEJNOSMĚRNEJ PROUD, ANEBO SE NA TO NĚJAKEJ "TAKZVANEJ ODBORNÍK" PODÍVALSVÝM "ZNALECKÝM VOKEM" A "VOKOMETRICKY" USOUDIL, ŽE SERVO BERE VÍC NEŽ JE NORMÁLNÍ?

Já bych se s tím "má údajně větší odběr" nespokojil a požadoval bych to pokud možno přede mnou ZMĚŘIT a porovnat s jiným typově stejným autem, který ale samozřejmě podobný problémy nemá.

Údajně to vše proměřovali od alternátoru, kabeláže až po servo.. nicméně právě, že se s tím nechci spokojit a nezdá se mě to, po práci tam jdu a chci to vidět na vlastní oči, popřípadně jak píšete porovnat s jiným autem..

Jen proměření kabeláže ohmmetrem (kontrola vodivýho spojení, případně odporu vedení a spojů) nebo kontrola napětí na baterii, alternátoru a pojistkách je málo, nic to nevypovídá o skutečným odběru motoru čerpadla. Je skutečně BEZPODMÍNEČNĚ NUTNÝ ZMĚŘIT PŘÍMO SERVEM ODEBÍRANEJ PROUD - a pokud na to nemají odpovídající měřák, tak ať jdou do prdele se svým vokometrickým diagnostikováním závad.

Někde sem to četl, to co tady popisuješ je TPI č.---------. Posilovač řízení přestane během jízdy fungovat. Svítí kontrolka servořízení. V paměti událostí řídicí jednotky servořízení můžou být záznamy (např. závada č. 01288 – svorka 30, signál příliš malý). Problikávání vnitřního osvětlení, problikávání nebo výpadek tlumených a dálkových světel, autorádio se samovolně vypíná, denní počítadlo kilometrů a hodiny v panelu přístrojů se vynulují.

Vlivem koroze na kostřicím bodu dojde při zvýšení proudového zatížení hlavního kostřicího vodiče akumulátoru k poklesu napětí.

Mění se kostřicí vodič akumulátoru a očistí ukostřovací body.

Upraveno od ales-r

Zdar ,nechci zakládat nové téma, ale všiml jsem si zajimávé věci jestli někdo nezná důvod.

 

Vše jsou motory HTP

 

Fabia I motor BMD (40Kw)kostřící kabel nemá

Roomster BZG 51Kw ho taky nemá

Seat Ibiza CGPA 51Kw ho však má!

 

a co? Ukostřený extra celý motor kabelem minimáně 16mm za držák motoru přes silentblok zepředu vlevo. Viz obrázek.

Je mi samozřejmně jasné, že ostatní motory jsou taky někde spojené s karoserií, ale u toho CGPA to je prostě jinak. By mne zajímalo co je ktomu vedlo. Uvažuji, že na budce si to udělám taky ,když to ničemu nepomůže ,tak to určite neuškodí a těch 30cm kabelu a dvě očka mne nezabijou.

post-42201-0-48263600-1400759556_thumb.j

Zpět k mému problému

 

Vzhledem k tomu, že se s nima docela znám tak jsme se domluvili, že to servo tak dáme jen na zkoušku jestli bude po problému nebo ne a hned druhej den se problém opět objevil.. během jízdy vypadávalo rádio a při nízkých otáčkách nefungoval posilovač řízení, vypínalo se na chvíli rádio, následně svítila kontrolka serva a navíc i ABSky.. vypadalo to, jak když to má při nízkých otáčkách nějaký mega-odběr a díky tomu se to sere...

 

Nicméně.. projeta celá kabeláž, kostření.. překontrolován a přeměřen alternátor a nikde nic.. Začínám bejt nešťastnej už .. co dál? přemejšlím jestli to není čidlo natočení volantu.. jelikož ty výpadky posilovače a rádia se dějou při nízkých otáčkách a třeba při couvání, když točím volantem víc nebo úplně plnej... za jízdy moc ne to občas vypadne rádio.. nebo při parkování u obchoďáku a pak couvání..to taky..

Ty kostřící body měly rozdelány a očištěny, nebo je jenom proměřily, protože to je obrovský rozdíl!, protože do serva tečou obrovský proudy, na to obyčejný proměření nestačí. Úplně nejjednodušší a to si můžeš udělat sám, je to otázka 5min. by bylo odmontovat mínusovej kabel akumulátoru od kostřícího bodu, očistit bod a kabel trošku šplíchnout sprejem na kontakty a dotáhnout.

Upraveno od ales-r

Možná, že by to přece jen mohl být alternátor, konkrétně některá výkonová dioda. Aby se to zjistilo spolehlivě, museli by alternátor rozebrat, odpojit fáze od diod a změřit je samostatně.

Kdyby to tak bylo, alternátor by dobíjel spolehlivě, jen by měl nižší výkon. A nejnižší na volnoběhu, kdy se paradoxně nejvíc točí volantem. A baterka to nevykryje.

Jen taková úvaha.

 

Ukostření baterky by se taky projevilo na startéru. A ten předpokládám točí dost. Startér bere asi ještě víc než servo.

 

A nebo zkus si s někým vyměnit baterku. Servo má takový odběr, že taky u mého TDI se 110A altíkem a vyšším volnoběhem, mě taky při intenzivním točení volantem pohasínají světla. Pomáhá baterka.

Co když tobě "pomáhá" málo. Kolikátku máš a jak starou.

Další úvaha.

Kostřicí body byli i očištěný.. byl jsem u toho.

 

Alternátor byl už předtím komplet rozdělanej a přeměřenej a zkontrolovanej, od uhlíků až po diody a vše, a všechno bylo jak má. Startér je úplně ok, naběhne to témeř okamžitě žádné problémy.

 

Možná to bude mít co dočinění s baterkou.. mám tam Vartu 45Ah.. vím, že tam je rok co to mám a už tam byla, když jsem to kupoval, při koupi byla proměřená a zkontrolovaná a vše ok, nicméně zkusíme vyměnít.. už jen z toho důvodu, že včera jsem nechal chvíli svíti světla cca hoďku a už to skoro nenatočím.. takže bych možná viděl celej problém v baterce.. v pondělí přehodím za jinou a třeba to bude ok :) Byla by to docela náhoda mazec.. nechat omylem svítit světla a přijít na to, že celou dobu kravila baterka.. a v servise na nic nepřišli ač sem se jich ptal několikrát, zda to nemůže bejt od baterky atd.. zda to kontrolovali.. pojistky na ní a kabely a tak vše..

  • 1 měsíc později...

Problém stále přetrvává a já jsem z toho už dost nešťastnej :(

 

Co se všechno dělalo a měnilo.. nejprve vyměnili servo - tím to nebylo během druhého dne to začalo zlobit úplně stejně takže tím to nebylo. Pak následně se mě stalo, že během 2hodin se mě kompletně vybila baterie, když žena nechala svítit světla.. po nabití baterky to vypadalo jako by ok, v závislosti na tom byl měřen zátěžově i alternátor a vše vypadalo OK, následně tedy vyměnili regulátor napětí a to vypadalo, že by mohlo být ok, při kratších cestách napětí bylo ok (mám měřák v zapalovači), následně jsem jel ale nějakých 150km a napětí v autě začalo skákat sem a tam.. tzn. z nějakých 13,8 na 13,3 a pak až na 12,6 a zase nahoru, to napětí se nedrželo a skákalo nahoru a dolu.. následně den po tom, opět vypadl posilovač.. vzhledem k problémům s baterkou jsem s kámošem vyměnil za fung novou baterku a vypadlo to opět OK, kdy napětí při jízdě se drželo nějaké 4dny na 14,1 nebo 13,8 většinou, jen při volnoběhu a větším odběru to občas spadlo na 13,5, ale hnde vyskočilo na těch 14.. včera večer sem jel domů a napětí na měřáku začalo zase skákat sem a tam.. tzn. 13,8 ale i 13,3 a hned zase 13,6 pak klidně na 14,4 až 14,7 a 14,8 na okamžik a pak zas pod 14.. opět při volnoběhu docházelo k poklesu napětí jelikož pohasínala světla při točení volantem.. to se předtím nedělo..

 

Poslední věc co chtějí měnit je celý alternátor.. ale nevím.. co myslíte?

 

Jinak teď jsem ve stavu, že v autě mám všechny díly původní a jen jinou baterku..

 

Moc děkuju

Upraveno od maxim12

A teď večer se mě stalo, že se pomalu rozjíždím, při rozjezdu se mě to zdá nějaké liné a najednou se rozsvítí kontrolka ABS, ESP a ruční brzdy, která problikává a pípa. Po vypnutí a novém nastartování jsem to dojel, nicméně při parkování u baráku a couvání napětí spadlo pod 8V a zas vypadlo servo...sem na prášky

To rozsvícení kontrolek je určitě jen poklesem napětí.

Už snad asi nezbývá nic jiného než výměna alternátoru, nebo ho pořádně prozkoumat. Buď něco kolem diod, jak jsem psal už minule. Nebo by to taky mohl být občasný svod na kostru. Někde vevnitř.

Ukostřeny jsou katody tří diod v usměrňovači. Ale kdyby se ukostřovalo náhodně něco jiného, tak by mohlo nabíjení vypadávat. Může mít svod na kostru třeba kotva. Ta by se mohla změřit megmetem 1000V. Ale po rozebrání altiku. 

Pokles na 8V se mě zdá už dost. Ale jestli byl volant vytočený do krajnosti a čerpadlo tlačí do zarážky rejdu, tak asi jo.

na zitra mam od znameho domluveno, ze me vymenit altik komplet.. a uvidime jestli to bude delat dal nebo ne

 

pak uz jsem v koncich, leda to zapalit nebo schodit ze skaly :-D

 

starej altik by snad mel odvezt k dalsimu znamemu autoelektrikari na nekolika denni testy

 

Jinak jeste jedna vec, dnes nouzovka, po dobyti tyden stare fungl nove baterky napeti prestalo kolisat .. vydrzi to pravdepodobne par dnu nez se to vymlati a pak to zas zacne skakat..to se stalo se starou, po nabiti stare to zas bylo ok..

Upraveno od maxim12

tak dnes jsem vyměnil alternátor, ujel sem 2km a při odjezdu od obchoďáku to chcíplo.. napětí tam bylo normální resp. 13.7V, vypadlo servo.. po nastartovaní vše ok a dokonce dalších 20km vše ok, napětí se drželo na 14,1V a vše cajk.. myslel sem, že to byla jen nějaká špička, ale teď při cestě domů to na měřáku se začalo přebíjet.. nejdřív ok a pak to začalo lítat na 14,7, pak na 15 a ještě 15,2V pak zas dolu na 13,5.. nic nevypadlo.. dojel sem s tím domů a před barákem točím volantem a najednou 7,7V a vypadlo servo.. pak sem to zkusil ještě jednou a najednou chcíplo celé auto a snad všechny kontrolky a to při nějakém napětí 13,8V.. a teď to začíná dělat po každé.. uvidíme ráno, vemu si k tomu servisáka, ať to připoji opět na VAG jestli, když bude chyba pořád něco najdou..

jinak ještě jeden poznatek - všiml jsem si, že když to zlobí, zlobí mě okénka, nefunguje automatické stažení samo až dolů a následně aby se to samo zavřelo, aniž bych držel přepínač..jinak otvírat a zavírat s držením čudlíku jdou vždy

To už je teda záhada. Tak snad už jenom někde něco ve vedení.

Ty okna se chovají stejně jako když se odpojí baterka. Musí se znovu naučit dlouhým držením "zavřít".

  • 4 týdny později...

dneska ráno jedu do práce a začne problikávat kontrolka dobíjení a poté úplně svítí při otáčkách pod 1400. Jakmile přišlápnu plyn, zhasne....pak někdy během cesty začala svítit i trvale...došlo to tak daleko, že jsem dojel na parkoviště u práce, ještě ani nezatočil na místo a rozsvítiliy se všechny kontrolky, auto zhaslo a já ho už nenastartoval :( že by baterka po 3,5 leetch odešla? nebo altík? každiopádně to nechám odtáhnout do servisu a uvidíme no ...

Zkusit jak se to bude chovat po napojení určitě dobrý baterky, pokud se neobnoví normální chování, je to alternátor - nejspíš proražená některá dioda, když jde do výstupu střídavina, má to tyhle projevy. Chce to ale i po připojení jiný baterky změřit, co leze ven z altíku - a to už sám doma těžko zjistíš, na to je potřeba servisní měřák schopnej měřit plnej výstupní proud altíku...

ted jsem to zkusil našlápnout a auto chytlo na drc. nicméně po 3s opět symbol dobíjení rozsvícen....už mám domluven odpolední odtah do servisu. Bohužel já jsem schopen si tak změřit měřákem kolik si to vezme A, jaký je V ale to je všechno.

  • 2 roky později...

Nedávno mi známej měřil hustotu (bod tuhnutí) chladící kapaliny a okem zabrousil na můj alternátor.

Se mu nezdálo jak je nějak divně zbarvený to měděný vinutí v něm, že jako by bylo nějak přepálený-prostě tmavý.

Prej má bejt takový měděný lesklý. A rovnou mi proměřil napětí na baterce a kolik alternátor dálá při různě běžícím motoru-prej všechno v pořádku.

Mi to i tak vrtá hlavou. 

Auto 3 roky starý, nikdy žádnej problém s dobíjením ani poklesem napětí. Alternátor měněnej nebyl.

Ale ta divná barva toho vinutí.

Juknete do svejch F2 jak vypadá to vaše vinutí?

Moje to má takhle-vyz. obrázek.

Obraz0160[1].jpg

Ja mám po siedmych rokoch to isté. Nevzrušoval by som sa, je to len zaprášené, na funkčnosť alternátora to nemá zásadný vplyv.

fr_262.jpg

Upraveno od orlov

Jenomže problém je, že auto neni starý ani 3 roky a najeto má 25 tisíc po normálních silnicích. A každýho čtvrt roku je v myčce a občas motor zkropím jen tak kropáčem ze shora.

Orlov/Pavka:

Na Pavkovym altiku se mě taky zdá, že byl někdy přetížený. (fotka není moc kvalitní) Přesto se mě jeví jako napálený izolační lak. Zčernalý.

Na Orlovym to opravdu vypadá jen jako prach. Šedý.

Kdyby Orlov třeba šmátnul prstama jestli ta jeho vrstvička asipracu půjde setřít a co má pod tim.

Upraveno od Mr.Pavka

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.