Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

U autobaterie pro start/stop nezáleží ani tak na výrobci, ale na typu, musí to být baterie typu EFB, nebo AGM nebo gelová. Baterie typu EFB i AGM vyrábí většina běžných výrobců Bosch, Varta, Moll, Exide a další. Baterie typu AGM jsou obecně o něco dražší než EFB, ale jsou lepší. U baterií typu EFB je potřeba si dát pozor, aby podporovaly funkci rekuperace brzdné energie tzn. dobíjení vyšším napětím než 14,4V. Co vím, tak tuto funkci z EFB baterií umí akorát baterie od MOLLu, baterie typu AGM by to měly umět všechny. Auta se start/stopem totiž obecně dobíjejí vyšším napětím než 14,4V, což by se asi vyřešilo aktualizací parametrizace autobaterie v řídící jednotce jak je popsáno dříve, ale asi by se přišlo o část nabíjecího výkonu, jelikož by bylo sníženo dobíjecí napětí. Doporučoval bych tedy baterii typu AGM. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Mám 1,8 TSI, start/stop a poměrně výraznou výbavu (i nezávislé topení). V autě mám originál z výroby Vartu 68Ah 380 A DIN, 680 A EN/SAE/GS. Poslední dobou po pár dnech už nezapnu nezávislé topení a displej hlásí "Slabá baterie". Mám následující dotazy:

 

- Stáří 3,5 roku, cca 70.000 km. Myslím, že nebyla používána nějak extrémně, nebo neohleduplně. Není ta výdrž malá? Neměla by vydržet víc? Pak bych musel nechat hledat v servisu, jestli tam něco v klidu nežere proud, co nemá. 

- Pokud bych si jí chtěl vyměnit sám, tak na Skoda-auto.com mají jen tuto (nejbližší mým parametrům):  http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/baterie-72-ah-380a------jzw915105a. Je pro mě vhodná?

- Mohu si jí vyměnit sám, nebo je nutná ona změna v diagnostice, jak tu přede mnou psal Aleš-BX? 

 

Předem dík.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale co nadělám? V servisu jim mohu maximálně říct, ať před výměnou baterie prověří elektroinstalaci. Jinak ten Start/stop sice nemám deaktivovaný, ale používám ho hodně, ale opravdu hodně, málo. Pokud vím, že budu ve městě na každé křižovatce asi zastavovat, tak ho tlačítkem deaktivuji. Takže opravdu to vypíná tak na železničním přejezdu, nebo opravdu výjimečně na červené. Je mi to taky divný, možná tam něco někde žere proud. Nebo jsem měl prostě smůlu na kus akumulátoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem v 1,2TSI start/stop teď po 3,5 letech měnil také autobaterii, byla tam z výroby MOLL EFB, 59Ah, 320A DIN, 640A EN/SAE/GS, ale v autě mám zabudován GPS lokátor, který permanentně odebírá proud 20 mA. Autobaterie sice v pohodě pořád startovala, na servisních prohlídkách zátěžovým testem také prošla, ale už byla opotřebovaná a měla nízké napětí, které se pohybovalo  mezi 11,5 až 11,9V. V zimě když auto pár dnů stálo, tak se někdy před startem na infotainmentu zobrazilo hlášení "Pozor: akumulátor slabý. Nastartujte motor nebo vypněte zařízení" nebo "Akumulátor je téměř vybitý. Infotainment se vypne". Tyto hlášky mne znervózňovali, tak jsem akumulátor raději vyměnil, protože jsem měl obavu, že jednoho dne, když přijde pořádný mráz, tak nenastartuju.

S tou autobaterií jsem ale měl starosti v podstatě od novoty, jelikož start\stop systém byl v autě k dispozici jen první měsíc a potom se u něj v infotainmentu objevovala hláška "Vysoká potřeba energie pro vozidlo", která značila, že akumulátor není dostatečně nabitý a odpadla až po delší jízdě (alespoň 1h v kuse). Přisuzoval jsem to tomu GPS lokátoru a tak jsem to neřešil, ale druhou zimu (to bylo cca. po 1,5 roce) mi už auto i po nastartování začalo hlásit, že baterie je slabá a ať vypnu všechny spotřebiče. Tak jsem ho dal do servisu v rámci záruky, ať zkontrolují klidový odběr a dobíjení. Oni pouze dobili baterii a řekli mi, že je to tím GPS lokátorem a že jezdím málo. Já jsem jim ho tam po 14 dnech dovezl znova, že se hlášky o slabém akumulátoru před startem zase objevují a že GPS lokátor zas takovou spotřebu nemá, aby vybil baterii a že když najedu cca. 16 000 km/rok, tak by se to mělo stíhat dobíjet. Následně provedli v softwaru auta aktualizaci dobíjecích podmínek a akumulátor znova dobili a od této chvíle  jsem začal mívat start/stop k dispozici po ujetí několika kilometrů.

Nicméně baterie už byla slabým dobíjením opotřebovaná, tak jsem to s ní vydržel ještě jednu zimu, kdy jsem ji dobíjel externí nabíječkou, aby před startem nepsala ty hlášky výše. Nyní jsem dal baterii novou, a start/stop je k dispozici téměř hned po startu i teď v zimě.

Tak nevím, jestli s tím dobíjením nemělo problém víc aut z té doby, vedle na fóru o Fabii III, něco takového psali. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 23. 12. 2017 na 20:22, martos81 napsal:

 

.. zdravím všechny na fóru a rovnou tady využiju trápení kolegy Martose, které nejspíš můžu vzít jako silnou výstrahu i pro mě!
Mám taktéž 1,2TSI Start/stop (ikdyž funkci neustále a důsledně vypínám už od pořízení auta) a parametrově obdobnou - jen teda AGM-baterku MOLL 59Ah/320A. Auto od listopadu a provoz spíš menší - přiznávám. Ale první větší výjezd byl Kladno-Vary a zpět a tak se myslím baterka slušně nabila a mohla se na prosinec a pokles teplot připravit :-). Ale co čert nechtěl, v půlce prosince si jdu pro něco do auta a po otevření se rozsvítil displej a výše Martosem uvedená hláška. No, krapet ve mě hrklo (neb tam byl ještě dodatek - "nebo vyměňte akumulátor!") a tak druhej den jsem pro klid duše zaskáknul do servisu, kterej patří současně i prodejci auta. Naměřeno 12,2V a odešel jsem s klasickým doporučením jezdit delší trasy ať se baterka stačí víc dobíjet. Kolem Vánoc ale moc důvodů k delším trasám nebylo a tak jsem mezi svátky objednal nabíječku (myslím že obstojnou Bosch C3) a někdy 3-4ledna jsem baterku plně nabil a věřil že snad vše na dobrý cestě. Ale jaký bylo překvápko včera odpoledne. Konečně jsem si pořídil multimetr a hned zkusil co asi dělá akumulátorek - takhle 11-12dní po korektním nabití a obdenním provozu auta (ikdyž malým). A k mýmu překvapení jsem naměřil jen 11,80-11,82 :-(. OK, jde to nejspíš za tím fakt malým ježděním a holt chladem venku. Ale co mě přimělo se podělit o můj příběh je následná věc - a to dobíjení alternátoru. Kde včera opakovaně a na dvou různých měřácích změřeno 14,85V .. a dnes ráno 14,88-14,90V.  To už mě přimělo jet opět do servisu a připomenout se opět po měsíci co jsem tam byl poprvý. Technik vše chápal, ale pro relevantní odpověď kolik u AGM-aku může alternátor maximálně dávat si musel zajít za mechaniky do dílen. A verdikt zněl max. 14,60V, že pak už je to přeci jen moc.
No, na moje další zjištění, že mi ten alternátor hází 14,8-14,9 i při spuštěných 3-4 spotřebičích (klima, rádio, světla, vnitřní lampičky) a tak ani tudy při cestě nesnížím napětí někam k 14.4-14,5 a vyzraju na to, mi řek že nejspíš alternátor nyní dává těch 14,9V na konto slabý baterky kolem těch 12V rovných. takže jsme se dohodli, že jak přijdu domů tak hodím auto na nabíječku, večer to změřím a pak bude pokus pravdy jak moc bude altík dobíjet i čerstvě dobitou baterku. No, teď v pět hodin byla baterka plně dobitá (začalo se přesně ve 12.00hod a z 12,15V se řekněme do 16.30hod ukončila na 12,70V) ..  a okamžité následné měření po nastartování ukázalo opět 14,85V :-( .. 
Tzn. zřejmě problém a auto půjde na diagnostiku. Kdyby dobíjel pod 14,6V tak bych to nechal, ale takto i dle slov technika si holt dojedu k nim a uvidím co bude.
Ale určitě by mě zajímalo jestli i někdo další tohle řešil - regulaci altíku anebo třeba úplnou výměnu pokud zapotřebí (a nejen u 1,5roku mladého auta!), anebo se to slovy technika moc neřeší, lidi - běžní uživatelé - vůbec nic nekontrolují až do momentu kdy motor nenatočí .. Ale že se jim pod rukama přebíjením nenávratně kazí baterka se nikdy nedozví - do doby než budou muset vytáhnout 5-6 tisíc za novou :-( .. 

Editováno: , autor: tommy27
snaha odstranit citaci :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vážení, naběhl jsem si. Zajel jsem do Auto Jarov (připomínám - měl jsem vybíjení baterie po asi 5 dnech. Sám si ji vyměnit nemohu kvůli zadání nových parametrů do auta). V autu Jarov prý závadu na elektroinstalaci nenašli. Nezbylo než nechat vyměnit akumulátor. 68 AH, gelový, cena 7500,- . Prý je to normální a nic jiného levnějšího tam jít nesmí. Už to neřeším. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

> tommy27

Zajímavý poznatek. Po čtyř letech ježdění s O3 1,2 jsem neměl s baterkou problém, a to parkuji venku. Je fakt, že jsem jezdil takřka denně, ale spíše kratší trasy.

P.S.: Předcházející příspěvek se necituje, je to proti pravidlům. Tak tu citaci raději smázni, než přijde Paw ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. chlapi díkes za rychlé reakce k tématu. 
Já právě po 16ti(!) letech s jedničkovým focusem jsem baterku nikdy neřešil. Ta Motorcraftka z výroby tam držela jako židovská víra a nezklamala ani při mínus 25 na Štrbským, nebo při +40 dole u Říma .. vždy na první dobrou, nikdy žádná ext. nabíječka :-). Takže mě teď tyhle hlášení a vůbec víc info z útrob vůbec netěšej :-(. Chápu že auto se vším co ve výbavě má vyšší odběry, ale i třeba dnes mi technik nebyl sto úplně potvrdit zda prostě jde (samo až den po uplynutí 4letý záruky) tam dát na hrubo non-gel baterku (od 55Ah vejš), neb třeba Start-stop vím že nikdy v oblibě nebude :-) .. Člověk by řek, že vývoj jde v tomto silně kupředu, ale ta zjevná choulostivost celýho řetězce  .. auto-alternátor-aku je až úsměvná :-/. Ale asi na to koukám moc optikou tý forďácký nezlomný baterky která se mnou logicky přežila úplně stejný druh provozu.

Samosebou nyní mám auto poměrně krátce a mnohý na stavu baterky (pokud je opravdu už nějak cinklá, když tejden po nabití spadne na 11,8V) jde asi ponejvíc za tím kdo měl auto toho 1 a čtvrt roku přede mnou :-( ..   Uvidím co po neděli ta diagnostika. Těch skoro 14,9V na AGM je fakt už asi silný kafe :-) .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak všem na vědomí. Auto jsem nechal stát týden bez pohybu. Garáž, odhadem tak 6 stupňů celsia. Úmyslně jsem nechal v cigareťáku zapnutou nabíječku mobilu (svítí  LED, nějaký malý odběr tam je), tak jako dřív. A po týdnu vše naprosto bez problému, tedy zapnutí nezávislého topení dálkou. Jinými slovy výměna akumulátoru pomohla, auto je v pořádku. 

Závěr: originální akumulátor VARTA vydržel 3,5 roku, 75000 km. Start/stop používám opravdu hodně málo, většinou ho tlačítkem vypínám. Takže ty akumulátory z výroby nic moc. Nebo jsem měl smůlu na kousek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. jj, Bobane :-) .. to by se mi případně taky líbilo.
Jinak u mě zajímavej poznatek - jdu si tak 2dny po nabití čeknout volty a solidních 12,40V .. ale teprve nyní mě docvaklo, že na baterce (tý Moll jak už popisoval Martos81) je taky pouze popisek EFB! .. a tak co si mám o tom myslet když v prosinci v servisu na sjetině z hodně profi vypadajícího měřáku VAS 6161 vyjela v kolonce "Typ baterie" zkratka AGM!! .. takže dopr.ele co teda pod haubnou je - EFB nebo AGM?? :-( .. to já na konto režimu nabíjení a tak vůbec .. https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html#.WmIkR67ia70 .. jinak z kódu výbav ze servisky vím/vidím jen toto "J0S" tudíž "Battery 320A (59Ah)" .. o určení technologie ani písmeno :-( .. 
PS. Věřil jsem výpisu (zprávě o zkoušce/servisnímu testu/kód zkoušky J0N20-310VK6) kde černý na bílým AGM a tak jsem už 2krát dobíjel logicky v AGM-režimu :-( .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku mám originál z výroby, což je prosinec 2012. Od podzimu do jara používám téměř denně přídavné topení. Přes týden jezdím převážně kratší trasy do cca 30km o víkendu delší (cca 100km). Do dnes baterka O.K. Mám OIII 1.4. TSi, stop/start mám trvale vypnutý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vidím, nejsem sám, kdo má problém s autobaterií (já už jsem ho snad definitivně vyřešil výměnou autobaterie). Jinak moje OIII 1,2TSI 77kW dobíjí po nastartování konstantním napětím 14,4 až 14,7V (měřeno digitálním měřáčkem v zásuvce zapalovače) podle toho jak moc je vybitá baterie a kolik je zapnuto spotřebičů. No a po určitém čase až auto vyhodnotí, že baterie je nabitější, tak nejdříve začne snižovat dobíjecí napětí při volnoběhu motoru na 14V (při otáčkách motoru ale dobíjí dál stejným napětím jak dřív) no a pak po určitém čase až auto vyhodnotí, že baterie je nabitá úplně, tak dobíjecí napětí spadne na 12,7 až 13V a při brzdění motorem se zvyšuje na 14,7V (rekuperace). Měřil jsem to i v práci na firemní OIII 1,6TDI 77kW a funguje to u ní podobně, akorát jsem na ní naměřil i 14,8V při rekuperaci brzděním motorem (baterie už byla nabitá a na toto napětí to vyskočilo z 12,7V).

Ten čas, kdy se to přepne z plného dobíjení (14,7V) jenom na udržovací (12,7V) s rekuperací, trvá různě, závisí to, jak byla baterie nabitá předtím a hlavně na teplotě (teď v zimě musím jet opravdu dlouho cca. 45min až 1h). I když baterku nabiji externí nabíječkou, tak po nastartování to nějaký čas dobíjí plným napětím 14,4 až 14,7V.

Jak píše Tommy, napětí 14,9V je už opravdu vysoké (takové jsem zatím nikdy nenaměřil), ale vesměs všichni výrobci baterií na svých webech píšou, že jejich AGM baterie jsou schopny absorbovat napětí až 15V z důvodu rekuperace (viz. obrázek níže od VARTY, kde je doporučeno 14,8V). Tak si myslím, že to dobíjecí napětí 14,9V by nemělo být až tak škodlivé vůči AGM baterii, ale každopádně je vyšší než třeba u mne. Další věc je, jestli se to z těch 14,9V po delší jízdě přepne na to udržovací napětí, pokud ne, tak je tam něco špatně. Jinak moje externí dobíječka CTEK dobíjí při volbě AGM baterie napětím 14,7V (obyčejné akumulátory napětím 14,4V). To co řekli Tommymu v servisu, že AGM baterie může být dobíjena maximálně 14,6V, tak i obrázek níže říká že to není pravda.  Mi při zátěžové zkoušce autobaterie na garanční prohlídce také jednou špatně nastavili parametry toho akumulátoru na měřáku, tak ten výsledek mi pak byl nanic a dávám si na to od té doby pozor.

 

Doporučení pro nabíjení AGM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. Martosi díky za další info! .. Každopádně jako první od čeho se chci odpíchnout vůbec v pohledu na péči o autobaterku je vědět co je vlastně baterka zač .. zda EFB jak píše reálný popis na ní samotný (zřejmě naprosto identická co máš/měls ty) anebo zda mám brát vážně ten zmíněnej výpis z měřáku v servisu (viz. přiložená fotka a "Typ baterie").
Jinak u mě po dnešku další posun .. dal jsem zhruba 2x40km trasu a před cestou zpět jsem pro info změřil dobíjecí napětí a sláva - úplně poprvý co měřím vylezla rozumná hodnota - 14,45-14.50V .. Takže aspoň něco a uvidím co bude dál, zda se to na tomhle ustálí :-) .. Každopádně mě sakra zajímá zda mám AGM nebo EFB :-) .. 
 Ad. těch dosavadních 14,85-14,90V dobíjení alternátorem mě napadá odvážná teorie - a to zda jsem si to "nezavinil" sám tím, že jsem dobíjel právě "jen" EFB baterku v režimu AGM (zmíněných obdobných 14,7 a na tý Bosch C3 dokonce s tolerancí +/- 0,25V - takže se tam klidně mohlo rvát kolem 14,9V) a systém si tuhle "chybu" ve volbě režimu na nějakou určitou dobu přisvojil a altík taktéž dobíjí/dobíjel víc a po pár dnech to odeznívá a klesá :-) .. Prostě až se dozvím co je baterka zač, tak dle toho budu dobíjet .. EFB režim na nabíječce jede na 14,4V :-) .. 
Tak uvidím co bude dál . ještě párkrát průběžně změřím ten altík a pak se rozhodnu jestli ta diagnostika. 
Třeba to nějak moc řeším, ale nechci aby baterka třeba už příští zimu klekla a prodejce by to neuznal jako záruční věc, ale jen jako běžný opotřebení :-( .. dvouletý!

    

DSC_6542.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tommy, pro tebe je směrodatné co je napsáno na baterii, to co je napsáno na tom štítku z měřáku ze servisu, to tam zadává ten servisák a podle toho ten měřák vyhodnocuje. Tak jestli máš na autobaterii napsáno EFB, tak je to EFB. Já měl originál baterii EFB viz. přiložený obrázek. V servise mi při zátěžovém testu také jednou na stejném měřáku jak ukazuješ zadali úplně obyčejnou baterii tzn. ani EFB ani AGM, výsledek byl sice potom skvělý, ale nepravdivý. Jindy mi zadali správně EFB.

K tomu nabíjení, jo, baterie EFB by se měla dobíjet externí nabíječkou napětím jen 14,4V jako obyčejný akumulátor, ale je to z toho důvodu, že se předpokládá, že EFB baterie nemá funkci rekuperace brzdné energie (viz. EFB od VARTY nebo BOSCHe). Nicméně u EFB baterie od MOLLu výrobce na svém webu uvádí, že jejich EFB rekuperaci brzdné energie má, tudíž by měl snést dobíjení vyšší než 14,4V (koneckonců tak i ty auta dobíjí). Tak si myslím, že když jsi na nabíječce zvolil volbu AGM, tak jsi baterii neuškodil, ba naopak si myslím, že je to lepší, protože to ten akumulátor pravděpodobně více nabije. Ale samozřejmě dobíjením napětím 14,4V definitivně nic nezkazíš a je to jistota. 

20160108_091111.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. ahoj .. jj, baterka je úplně identická co máš ty .. EFB a další popisky .. ikdyž škoda, že zřejmě z důvodu lifrování těchto kusů od MOLLU přímo na montovací pás v Boleslavi, tak baterkám schází to (maloobchodní?) velký číselný označení (např. zde bych čekal 82059) aby se baterka v produkci výrobce mohla někam zařadit -> http://www.moll-batterien.de/de/batterien/pkw/moll_start-stop_efb.php :-). Takto bez jasnýho označení modelu se to lze jen předpokládat .. že baterka 59Ah/640/320A(DIN) je sestrou těch co u nich na webu.
  Jinak s tím nabíjením máš recht a tak ještě zvážím zda příští garážový nabíjení bude AGM- nebo EFB-varianta .. ale asi to vidím nejdřív na EFB, už jen na konto tý tolerance BOSCHácký nabijky kde je těch +/-0,25V  .. to když změřím kolik to reálně dává v momentu začátku nabíjení. Zatím jsem ještě reálný napětí z nabíječky neměřil. Teď už mám důvod. Takže díky za další spolupráci na téma péče o aku (což jsem za 16let s FF1 vůbec nikdy ani na minutu neřešil :-) ..).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. zdrávas po tejdnu a něco. Tak jsem zas po další 12denní pauze dal včera tu mojí EFB baterku nabít (měla 12,15V) a to poprvý v non-AGM módu, tudíž jen 14,4V dobíjení.
No, první co překvapilo že se úředně 59Ah baterka dobil z těch 12,15 na 12,75V za pouze cca. 2,5hod, což mi přijde jako hodně krátkej čas - napovídající o poklesu kapacity (nemám pravdu?). A dnes 24hod. po nabití (a samo bez startování či další spotřeby) má baterka jen 12,34V .. na tohle číslo to vylezlo po asi 2min čekání a dál už to nevylezlo (v garáži řekněme 4st.C) .. Takže dotaz - mám s tím něco dělat? .. baterka 20měsíců stará .. Nebo to holt nechat vyhnít a ikdyž záruka na auťák běží dál, tak třeba příští zimu počítat s tím že dost možná nákup nový :-(. 
A ještě teda k eventuelní nový .. z vyhledávače přímo z webu Varty mi sice u mý 81kW motorizace tahle 52Ah Vartička nevylezla  https://autobaterie.heureka.cz/varta-blue-dynamic-12v-52ah-470a-552-400-047/#section .. ale když jsem jen krapít pozměnil zadání a dal 77kW tak už jo a dokonce jako doporučená. Takže když se už teď obejdu bez Start-Stop systému tak by mi 52ka měla jistě stačit, že? .. ale jasný, že po dobu záruky by na to výrobce měl jinej názor a trval by na silnější - resp. tý svý co tam je z produkce.
Díky za názory a případný podobný zkušenosti.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dle mého je napětí Tvé baterije v pořádku. Vesele jezdi dál a nic neřeš. A jestli chceš něco přeci jen řešit, tak sleduj jak Ti to nabíjí za jízdy a případně můžeš nechat u nějakého specialisty potlačit rekuperaci. Víc pro baterii uďělat nemůžeš....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. ahoj .. jj, taky jsem to od posledka neřešil a jen teď po 12dni dnech pro zvědavost konečně nabíjel "jen" v EFB-režimu zda se to třeba bude nabíjet dýl - když menší napětí. Opak byl pravdou a především ty pouhý 2hod 35minut mě docela překvapily .. to když minule to zhruba taky při +5ti Celsiích nabíjelo ve 14,7V AGM režimu téměř 5 hodin! .. Taktéž z 12.15V na 12,75V .. takže co si o tom myslet :-( .. že kapacitní trend baterky asi zřejmý :-( .. Docela mě to mrzí, neb ta zkušenost takřka 17let starý baterky u Focusu-1ky je/byla úplně jiná .. nikdy na nabíječce .. a věčná škoda že jsem ji posledních 12-13let nikdy neměřil .. asi by ve srovnání O3 vyšly zajímavý čísla - hlavně v zimách :-( .. 
Takže až tam v budoucnu fláknu tu Vartu z odkazu tak ať mi někdo při garančce zkusí říct něco proti .. (maximálně mi můžou vyšroubovat ty masňácký žárovky z prostorů pro nohy :-) ..)
PS. Už jsem jinak psal (stránka zpět) že to delší čas dobíjelo z altíku docela vysokých 14,85-14,90V, ale poslední dvě měření vždy +/- 14,5V .. takže tudy snad už víc OK. Ale baterka už je nejspíš cinklá, když spadne skoro o půl voltu za 24hodin stání v +5ti stupních :-( .. (žádnej alarm, žádná lokace, auto odemčený a tak i dioda na dveřích zhaslá .. jen imob a nezbytný věci uvnitř) .. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...