Přejít na obsah

Kabinový / pylový filtr


bigbopp

Doporučené příspěvky

Díky za informace, kabinový filtr jsem úspěšně vyměnil. Někomu se může hodit postup: Filtr je umístěn vodorovně za schránkou spolujezdce, která se vyndá následujícím způsobem. Šroubovákem vycvaknout brzdu schránky, která není moc vidět, ale je vpravo z boku schránky v blízkosti kloubu. Následně schránku vycvaknout z kloubů směrem nahoru a vyndat směrem k sobě. Potom je vidět kryt filtru, u kterého se vycvaknou 3 horní packy a normálně se kryt otevře. Vrácení schránky zpět je jednoduché, jen jsem se trochu trápil s brzdou, které se zpět moc nechtělo. Doporučuji ji vytáhnout na max a pak zacvaknout šroubovákem. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

s tím kabinovým bych souhlasil, ale tak na půl.... mnohdy stačí jen vyklepat vysát proti směru proudění vzduchu pořádně festovním vysavačem a to vždy před zimou a po zimě a viděl bych to tak že musí alespoň 50 tis vydržet...

 

s tím vzduchem je dobré si o tom něco přečíst, 15 tis. je nesmysl a vyhozené peníze.... tedy to není pravda .... citace: "Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty. " určitě vydrží zcela v pohodě 60 tis a pokud chceš, opět vyklepat, ztkušení mechanici tvrdí, že optimální je výměna každé 2 - 3 výměny oleje, tj 60 až 90 tis. km.

 

Výměna vzduchového filtru (zejména u přeplňovaného motoru) po 60 tisících je nesmysl, o tom nemá cenu diskutovat. Před časem o tom byl i krásný článek ve Světě motorů. Kdejaký motorář doporučuje vyměnit filtr jednou za rok, případně s každým olejem - tedy po 15 tisících. I když třeba taxikáři ho mění po 30 tisících a to je také ještě OK. Já měnim teď taky pro 30 a je vždy černej. Ale 60 je fakt kravina. Tedy pokud nechceš ve 100 tisících auto dát pryč...pak ti to může být asi jedno, to jo.

 

Jenom na rychlo jsem našel článek od pan Jandy z Cimbu: http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze

Editováno: , autor: molczik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave, pokud mi ma auto slouzit, tak ten vzduchovy filtr klidne vymenim. Urcite me to nezabije a turbu by to podle tech vsech clanku melo vyrazne prospet. Pokud koupis nove auto a planujes ho mit jen 4 roky, tak mas samozrejme jiny nazor a delal bych to stejne jako ty. Pokud ale ja koupim ojetinu a jeste ji planuju mit dlouho, tak ten filtr proste radeji menit budu. Historii vymen sice uz neovlivnim, ale budoucnost ano. Tohle asi nema moc smysl resit.

 

Tema se ale tyka kabinoveho filtru, takze to namirim k nemu. Vycisteni filtru vysavacem je jedna vec, ale co aktivni uhli? To ma prece take omezenou zivotnost. Nebo to neni problem? (Ze uz aktivni uhli nic nezachytava beru jako problem. Nevim ale, jakou ma zivotnost. Lepe receno, za jak dlouho se vycerpa jeho "kapacita".)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda. Filtr bez aktivniho uhli bych klidne resil vysavanim. Ale pokud mam filtr s aktivnim uhlim, tak podle me nemuze fungovat 60 tkm. Staci parkrat jet za nejakou starou kraksnou a je nefunkcni. Ne ze by to nejak extra vadilo, ale snizuje se komfort... Ve finale ale o nic nejde. Hlavne kdyz tam neni bordel, ktery drzi vlhkost...  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...