Přejít na obsah

Tlak oleje svitici kontrolka


Inferius

Doporučené příspěvky

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat, zda nevíte někdo proč se mi najednou začala rožínat kontrolka, kontrolka.jpg

občas se při jízdě rozsvítí pak třeba 2 dny svítí pak po nastartovaní nesvítí par dní nekdy tyden, pak se zase rozsviti, plus občas když svítí někdy zapípa maxidot (Tlak oleje, otačky motoru max. 4000) tohle upozorneni tam sviti par sekund, pak uz se neukaze. Nevíte někdo čím by to mohlo byt, tady ve značkové škodovce sou z toho zmatení a neví nic, tak se chci zeptat jestli s tim nekdo nema zkusenosti. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Z podobného soudku - auto zahlásilo Problém s tlakem motorového oleje. Na multidotu se průběžně zobrazovala oranžová ikonka s varováním a nepřekračováním určitých otáček. Po opětovném nastartování ani muk. Auto momentálně stojí v autorizáku a čeká se, co se zjistí. Neřešil někdo stejný problém od dob prvního příspěvku?

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dojížděl na přejezd, když projížděl vlak. Myslím, že jsem už stál, ale určitě to nevím. Pod olejovým filtrem jsou dvě čidla...v jednom servisu mě řekli, že je občas mění a v druhém mě zase řekli, že je zatím neměnili na jednom autě...takže nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nedělo se krátce před tím s autem něco zvláštního/neobvyklého? Moje asi 2 dny v kuse stálo na příjezdové cestě do garáže - prudký sklon, motor směrem dolu, vyjíždět jsem musel přes ručku. Na rovině jsem pak ještě kontroloval stav oleje. Filtry a olej seměnily cca měsíc nazpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem stejný problém, napsalo to něco s tlakem oleje, zajel jsem do servisu (porsche Čb , už si přesně nepamatuji, ale bylo to něco s elektrikou. začalo mi to svítit když jsem umyl auto. dostal jsem k tomu výpis z diagnostiky je to několik stránek tak jsem vybral co by to mohlo teoreticky být. Určitě zkus jiný servis :)

post-78459-0-00180500-1464071543_thumb.p

post-78459-0-36547400-1464071620_thumb.j

Editováno: , autor: nik221
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ Tomas...nic zvláštního se s autem nedělo a nestalo se mi to zatím ani nikdy před tím. Co máme ale společné je nedávná výměna oleje a filtru, která i u  mě proběhla taky před měsícem (od té doby najeto asi 1000 km)...ale to beru spíš jako náhodu a souvislost v tom asi nevidím. Kdyby se to stalo hned po výměně, tak asi ano, ale tohle mě už přijde jako dost dlouhá doba. Jediné co mě teď napadá, že poprvé jsem nepoužil originál filtr, ale těžko říct jestli v tomhle by to mohlo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavá náhoda. Říkám si, není li to zas nějaká hláška o "chybě" asi jako když jsem kupoval komplet nové pneu a po 20 km mi počítač nahlásil, ať zkontroluju tlak v pneumatikách. Tlak byl ok, ale předchozí pneumatiky byly různě ojeté a lišily se mírně poloměrem - a to počítač špatně vyhodnotil.

Nicméně výměnu oleje řešili v autorizovaném servise.

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Také se mi tento nápis jednou za čas rozsvítí.: Tlak oleje max. 4000ot./min. Nic víc. Žádná kontrolka oleje, žádná signalizace závady motoru. Jen tento nápis na palubním počítači. Vliv na jízdu žádný....  A nemůže to být jen nějaké staré, opotřebované čidlo tlaku oleje???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pošli fotku, hlášce nerozumím... 2,0 TSI už má proměnný tlak oleje v závislosti na otáčkách (po stupních). Asi nechci vidět, jak je ten mechanismus vystavený -30/+120°C spolehlivý. U 1,8 nevím, musel bych googlit. Pokud to chápu správně - tahle hláška může znamenat, že tě "regulátor" otáček nepustí přes 4000 ot/min, protože by došlo ke ztrátě tlaku oleje. Jinak 4k jsou celkem hodně, na to se běžně nejezdí (a abych dál rozvinul tu svou teorii), myslím, že to proměnné čerpadlo oleje má asi 2-3 stupně a ten "maximální" tlak se "zapne"/přestaví při nějakých 2500 ot/min(?). Pak už to jde lineárně. Cílem je opět šetřit panáka CO2 na 1000km, ale zároveň u těchto lepších motorů vylepšit mazání - od volnoběhu po 2000 ot/min je potřeba něco jiného, než při jízdě na maximální otáčky. Nevím, jestli víc nebo míň tlaku (při těch otáčkách), já žiju ve světě (ještě) přímého pohonu čerpadla motorem, takže v pevné závislosti na otáčkách motoru se maže.

 

edit: Tady je schéma pro 2,0 TSI:

Motorovy olej pre 2.0 TSI III.gen - Stránka 4 - Motor 2.0 TSI - ŠKODA Forum  - SKODAHOME.cz

takže jsem se mýlil, poslední stupeň se aktivuje až nad 4500 ot/min. Nemusí to být úplně 100%ní pravda, toto vypadá na TPI s vysvětlením nové revize dílu.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tato hláška bývá spojována s variátorem sací vačky - údajně dojde k rozkmitání variátoru a taktéž tlaku oleje, což aktivuje čidlo tlaku.

Osobně jsem se s tím trápil taky. Nakonec pomohl update softwaru motoru u ferdy, který nejspíš snížil jeho citlivost. Od té doby je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...