Publikováno Srpen 29, 201411 r Ahoj vespolek, narazil jsem na hodně nepříjemný problém Fabie II HTP 51 kW. Při řazení 2. převodového stupně se ozve rachot a řadička sebou trochu zaškube, patrně jde o "počítání zubů". Děje se to ve vyšších rychlostech (tedy při podřazování), při řazení z jedničky jsem si problémů nevšiml. U jiných stupňů to nedělá. Dnes jsem to zkoušel s falešným meziplynem (ještě zkusím přes neutrál), velmi pomalu i velmi rychle, ale projevilo se to vždy, snad jen velmi rychlé zařazení proběhlo bez většího hluku. Znamená to, že jsou v háji synchrony? Lze to opravit bez výměny převodovky? Za kolik zhruba? Budu vděčný za každou radu. EDIT: Stačí pořádný meziplyn a dvojka se zařadí skoro sama. Aspoň tedy něco pozitivního... Upraveno Září 9, 201411 r od Twisted
Srpen 29, 201411 r A kolko ma za sebou ta prevodovka km.? Teraz som menil synchron na trojke no je tam trochu prace. Treba vylisovať dve hrieadele z dvojložiska atd. Podla mňa sa to neoplati napr u nas malo jazdena prevodovka ide okolo 120-150€. Ja som to robil len preto že sa jednalo o vlastny autopark.
Srpen 29, 201411 r Autor No ani ne 70 tis...Ale zabrat dostala, pravda, dost - městský provoz, více řidičů a sám jsem se s ní učil řídit... :-) Ještě bych dodal, že oprava svépomocí nepřichází v úvahu - pouze v servisu...Ale měnit celou převodovku po 70 tis. jen proto, že odešel snad synchron u jednoho stupně mi připadá dost neekonomické. :-(
Srpen 29, 201411 r Podotknem že stupeň 1 a 2 ma dvojsynchron to bude dost peňazi. Pri oprave prevodovky ti ani jeden servis nedude tam davať nazad už raz odlisovane dvojložisko ktore stoji 50€ plus dva litre noveho oleja už si pri 70€ a ešte neviem cenu dvojsynchronu druheho stupňa ale minimum 20-30€. Treba sa informovať v servise kolko by stala oprava a potom pouvažovať ktora varianta by sa viac oplatila. (nie vždy oprava je ta najlepšia volba)
Srpen 29, 201411 r Autor Dobře, děkuji...Když to tak odhadnu, v neautorizovaném servisu a s využitím mírně jeté převodovky půjde o záležitost cca 5000 Kč (185 €) či trochu více, v autorizovaném a s novou bych se dostal asi na dvakrát tolik. A pokud by byl servis schopný provést opravu, pak by se cena snížila možná o 1000 Kč...Počítám správně? Upraveno Srpen 30, 201411 r od Luďa Necituj předchozí příspěvek
Srpen 29, 201411 r Autor Aha, to je asi 140 €/4000 Kč za materiál...což je sice dost, ale zase zůstane původní převodovka, o které vím, že nemá tolik najeto a jinak bude patrně v poměrně dobrém stavu. Když seženu mírně jetou, tak kdoví co už zažila. A nová bude asi pěkně drahá...Vyjádřil by ses prosím ještě k mému odhadu výše? Upraveno Srpen 30, 201411 r od Luďa Necituj předchozí příspěvek
Srpen 29, 201411 r No nechcem tu isť hlboko rozoberať pre a proti. Skusim takto ten synchron sa zodral tie častice kovu (aj povlak ako teflon) su v oleji a to plave po celej prevodovke čiže v ložiskach, medzi kolečkami atd. Malinko tomu rozumiem tak by som na tvojom mieste išiel cestou hladať na vrakači malo jazdenu prevodovku. ,,ale zase zůstane původní převodovka,, ale jazdenka bude v lepšej kondičke ako tvoja opravovana na ktorej jazdil kde kdo a ty si sa na nej učl jazdiť. Dalej sa už ty musiš rozhodnuť ktoru cestu zvoliš.
Srpen 29, 201411 r Autor Moc díky za rady. Musím o tom popřemýšlet a případně se poptat v konkrétních servisech (ten vrakáč asi bude nejrozumnější kompromis), a než to zrealizuji, budeme to muset nějak přežít... Jinak kdyby ještě někdo alespoň orientačně věděl cenu nové převodovky pro HTP, také by mě to docela zajímalo...Ačkoli je mi jasné, že půjde o pěknou pálku... Upraveno Srpen 30, 201411 r od Luďa Necituj předchozí příspěvek
Srpen 30, 201411 r Autor V eurech? Tak to je opravdu pouze pro zajímavost. :-D...Každopádně ještě jednou díky za vše a dál se s tím asi musím nějak poprat sám.
Září 1, 201411 r Libero vlani som mal takto poškodene tiež štvorku a sen tam sa tam nedala zaradiť štvorka roomster 170t. km. Ale boli take dni že fungovalo normalne.
Srpen 5, 201510 r Dvojku řadim a podřazuju jako v náklaďáku. Dvakrát šlapat a meziplyn. Zvyk ze starýho auta kde mam sichrony na dvojce nějaký divoký. Teda u starýho auta řadim všechny stupně jako v náklaďáku. U Fabule HTP 51 kW se občas zapomenu a kromě tý dvojky tam sekám s náklaďáckým způsobem všechny rychlosti. Můj osobní pocit je, že tam pak skáčou trošku líp. Upraveno Srpen 5, 201510 r od Mr.Pavka
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.