Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Tak mi po 12 letech provozu dosloužil původní koncový díl výfuku na mé octě. Koupím tedy nový. Jakou doporučíte značku? Bosal, Walker, Starline, nebo ještě jiný? Když jsem měníval výfuk na jiných autech, tak ty neorigo vydržely tak maximálně 3 roky. Nevyplatí se tedy koupit originál? (stojí skoro 5500,- Kč)

 

A co to znamená ECO originál? Stojí okolo 2500,- Kč. Jsem z toho nějaký zmatený :-)

 

Díky za rady

Economy diely sú originálne diely ktoré sú upravené vzhľadom na zostatkovú hodnotu vozidla . Eco výfuk nebude antikorový ako orignál ale pohliníkovaný , ale oproti takým Bosalu , Walkeru a aj iným to bude stále poriadne skonštruovaný kvalitný diel ktorý ti ešte vydrží ... 

 

 

Ak si chceš auto nechávať na veky, šiel by som do originálu , kto videl konštrukciu , spracovanie , úchyty , hlučnosť ,tesnosť a antikoroznu odolnosť mi dá za pravdu , a tie ceny dnes pri použití šekovej knižky nie sú až tak strašné 

současný originální díl už nemusí mít s tehdejší kvalitou vůbec nic společného. Tykť to auto se už mnoho let nevyrábí, bůh ví, kdo to teď dělá. A ty Bosaly a spol. bych také neztracoval. Měl jsem ho na Felicii a po půl roce se začal deformovat (chyběla v něm nějaká výztuha), v rámci reklamace vyměnili za nový a je tam taky 12 let a stále se s tím dá jezdit.

Wittman - mám tie výfuky v ruke denne a nedoporučil by som niečo čomu sám neverím , na to sú iný písalkovia ktorí niekde počuli a sami nevideli ... 

na výfuky moc nekoukám ani je příliš neotlapkávám - stejně na nich nic nepoznám. Mé zkušenosti vycházejí z toho, co mám namontováno na autě a jak dlouho to tam vydrželo. Je to samozřejmě užší vidění problému, ale nějaká zkušenost to přeci jen je. Toť vše kol11

  • Autor

Tak vyřešeno... porovnal jsem Bosal, Starline, Walker a nějaký český od T (přesně si nepamatuji), ECO origo a origo a šel jsem do originálního dílu. V povrchové úpravě jsem si ničeho nevšiml, u těch levných vypadaly sváry tak nějak "humpolácky" a největší rozdíl byl ve váze... Originál byl o 2 kg těžší než další v pořadí. Dohodl jsem slevu a měl jsem to za šestku od katu dozadu vše nové.

 

Ale po čertech mám teď pocit, že pod kabinou řidiče, když otevřu dveře, to nějak více "prdí" :-)

Ale po čertech mám teď pocit, že pod kabinou řidiče, když otevřu dveře, to nějak více "prdí" :-)

naštartovať a pozrieť zospodu kde to netesní...

tak tak, někde to nedosedlo. Nejlépe se to zjistí rukou,ale bacha nedotknout se trubky

současný originální díl už nemusí mít s tehdejší kvalitou vůbec nic společného. Tykť to auto se už mnoho let nevyrábí, bůh ví, kdo to teď dělá. A ty Bosaly a spol. bych také neztracoval. Měl jsem ho na Felicii a po půl roce se začal deformovat (chyběla v něm nějaká výztuha), v rámci reklamace vyměnili za nový a je tam taky 12 let a stále se s tím dá jezdit.

Kolik let je mnoho? Poslední O1 sjela 12/2010? To už nejsou kvalitní ani origo díly? Zase tady někdo šíří .....

  • Autor

KaJe: Hodně dobrý článek... škoda, že jsem ho neviděl dřív. A ta značka skutečně byla Tyll. Jen mě zaujalo, že tam píší, že origo je lehký. Dle váhy byl naopak nejtěžší.

 

Libero, Wittmann: V pondělí to tam hodím, ať se mrknou co si přesně nesedlo. Muselo se to ale hnout až cestou domů, neboť v servise to nedělalo. A to jsem tam ještě zkušebně výfuk ucpal rukou a nikde to "prdět" nezačalo.

Kolik let je mnoho? Poslední O1 sjela 12/2010? To už nejsou kvalitní ani origo díly? Zase tady někdo šíří .....

 

 

Netvrdím, že jsou nekvalitní, jen se stávají průměrnými za nadprůměrnou cenu. Hlídání kvality náhradních dílů u auta, které už se nevyrábí, je na dost jiné úrovni než u dílů, z nichž se auta montují. To tak prostě bohužel nějak je a vpodstatě žádná automobilka ani nemá zájem, aby její vyběhlé modely jezdily do sta let. Sám jsem si to ověřil na Fabia I. Origo výfuk byl skvělý držák, protože auto zůstalo v rodině, při výměně jsem použil za nehorázný peníze origo díl (měnil jsem jen poslední díl). Samotný hrnec tlumiče byl úplně jinak tvarovaný, což mi bylo zdůvodněno, že už to vyrábí úplně jiná firma (znáček Škody tam byl). Po dvou letech prasklo vnější oplechování - ne že by to něčemu až tak moc vadilo, ale obdobná závada se na oriho dílu objevila až po sedmi letech. Prostě automobilka je povinná po určitou dobu zajišťovat dodávku náhradních dílů, ovšem jakmile sjede poslední vozidlo z linky začne to řešit, jak se dá. Prostě teď se vyrábí O III a O I už to má holt za sebou a vlastně ani nikoho nezajímá. Ostatně i ti dodavatelé "kvality" si musí uvolnit kapacity, aby mohli dělat pro nový model. Přece nejlepší linky nezapráskají výrobou pro dvě generace staré auto.

Wittman - mal si to reklamovať , zrovna origo výfuky mávajú aj predlženú záruku ... 

Má někdo opravdu zkušenost s náhradou výfukem O1?, kolega si nechal dát na O1 55kw neorigo, značku už neví a měl problém s rezonancí, napojením a kvalitou vůbec

Wittman - mal si to reklamovať , zrovna origo výfuky mávajú aj predlženú záruku ... 

 

jj, je to v plánu...

  • 1 rok později...

zdravím je nutné hned měnit výfuk,když jsem zjistil tady tu díru.viz.foto :mellow:

výfuk.jpg

a zbytek je ok?

není nutné hned měnit .

Upraveno od Luďa
Sloučil jsem duplicitní vlákno, proto byla upravena odpověď aby dávala smysl

Díky a je třeba stím něco udělat, nebo nechat tak.Při nastartování je trošku jiný zvuk.

  • 1 rok později...

letos jsem dával na o1 Tyll,muzu rict ze sednul jak prdel na hrnec ,zvuk stejný jak origo,tak uvidíme jak vydrží,a je těžkej jak prase, od katu na konec asi 2300,- vc. Spony a tmelu.

Upraveno od milosk

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.