Přejít na obsah

EGR ventil


maxop

Doporučené příspěvky

Ty dotazy máš pěkně zmatený.

Co se týče EGR - vyčistit se dá - jestli to ale pomůže v tvém případě nikdo neví (vzhledem k frekvenci závady bych spíše tipoval, že nepomůže). Dá se i opravit - Poláci na to prodávají náhradní díly. Jenže je problém s jeho demontáží, která se v domácích podmínkách dělá dost blbě (je nad nápravnicí). Pokud si ho umíš sám vymontovat a máš prostor s ním experimetovat a pak případně čekat na dodávku součástek, tak se do toho pousť. V servisu se ti s tím ale nikdo asi drbat nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám oktávku 1,6 tdi od nova , (2011) po sedmi letech a 70 tkm odešla vodní pumpa , takže  celý rozvody (10.000) a teď mám 100.000 km a egr je vyměněn (15.000) a to měním olej po roce a cca 10 tkm a do nafty Vif od nova. tak snad už bude na pár let pokoj. Jinak auto bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím Vás, mne začala tiež blikať kontrolka žhavenia O2 FL 2012 4x4, 1.6 tdi, ráno naštartujem auto a o pár metrov auto prejde do nudzového režimu, max otáčky 2500. Vypnem motor, po chvili nastartujem auto a znova po par metroch blika kontrolka žhavenia. Dal som to na diagnostiku, vypisalo mi tuto chybu. Je to určite EGR?

Chybu som vymazal, auto teraz ide normálne, ale určite sa to objaví keď to už vypisalo chybu.

Prosím o radu.

 

7563 - Snímač 1 zpětného vedení výfukových plynů 
          P046C 00 [096] - neplatný signál
          Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 
                    Datum: 
                    Čas: 

                    Otáčky motoru: 1772.50 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 77.3 %
                    Rychlost vozidla: 25 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 52 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 12 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 940 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.892 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: skutečná hodnota-ANG_EGRV[0]: -0.378 %
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: buzení-ANG_SP_EGRV[0]: 0.000 %
                    Ovladač zpětného vedení výfukových plynů: vysoký tlak: buzení-PWM_HBR_EGRV[0]: -20.694 %
                    Ovladač zp.vedení výf.plynů: vysoký tlak: skut.hodn.hr.napětí-V_EGRV[0]: 0.693 V
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: ofset zavřen-V_EGRV_BOL[0]: 0.703 V
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: ofset otevřen-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V
                    Ovladač zpětného vedení výfukových plynů: vysoký tlak: stav-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14


Readiness: 0000 0000

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Úplně vyřadit to jednoduše asi nepůjde, nicméně můžeš vyřadit samotný chladič spalin který se obvykle ucpe nebo se značně sníží jeho průtok a začne EGR zlobit, přičemž samotný ventil funguje dobře a prakticky nikdy neodchází může se stát že se začne zasekávat rohatka u ventilu, ale to stačí vyndat elektrický ventil, stříknout tam čistič na brzdy a rozhýbat jí. Ten to problém je vidět v tom to videu:

 

Za studena totiž jednotka zpětný chladič odstaví a pouští spaliny zpět na přímo, stejně jako to dělali PD 1.9 TDI verze, problémový chladič nastupuje až při změně podmínek. Už ten to proces může často selhávat (klapka se zasere spalinami popřípadě se pneumatický přepínač začne chovat nestandardně (gumový vak vytvrdne a ztratí flex) a zůstane pootevřený nebo nedovřený, což ale zas tak moc nevadí.

Odstavíš to během 15 minut jednoduchým zásahem a nemusíš nic nastavovat, žádné chybové hlášky to nehází. Stačí sundat plastové táhlo z klapky na přepínání mezi režimy, klapku zafixovat v uzavřeném stavu a hotovo: (tuto úpravu jsem dělal na motoru bez DG SW a nikdy jsem tam DG nenahrál, upozorňuji na to proto že DG SW pouští zpět mnohem více spalin s výrazně vyšší teplotou a čistě teoreticky by to mohl být problém)

 

image.thumb.png.10ce6c119280749979444157f45ced21.png

 

Nevýhoda: Zpětné spaliny jsou při zátěži dost horké, když si zkusíš chytnout trubku na zpětné spaliny do sání tak je opravdu hodně horká o proti stavu před úpravu, nicméně k poškození plastového sacího potrubí nikdy během provozu nedošlo a to jsem auto dost honil.

Výhoda: Během regenerace DPF je ventil tak tak jako tako uzavřen, takže regenerace DPF probíhají standardním způsobem a nepoškozuješ DPF, u kterého ke správné funkci EGR potřebuješ. Celkově je teplota spalin vyšší takže čistě teoreticky se lépe vypaluje karbon ze sacích ventilů a DPF běžným provozem častěji dosáhne pasivní regenerace.

 

Osobní zkušenost: ujetých 400K km na OII z roku 2010 s tou to úpravou a nikdy nebyl problém (ve 140K chyba EGR zpětného vedení spalin - vyřešeno dle návodu)

Zvedla se mi nepatrně spotřeba- Naftě v efektivitě pomáhá chladnější nasávaný vzduch, takže nejspíš vyšší teplotou spalin v sání se snížila efektivita motoru. Nicméně při dálničním tempu to byl průměrně rozdíl 5,8l vs 6l při stejném jízdním profilu.

Výkon bych řekl byl pořád stejný. Nic jiného jsem nepociťoval.

Při cca. 300K km mi při vysokém zatížení začal mizet olej, pokud jsem auto nehonil tak to bylo ok, ale jak jsem jel například po dálnici 160 km/h hodinu v kuse, tak hladina nepatrně klesla. Pokud bylo více takových cest, tak jsem průměrně musel dolít litra až dva litry oleje mezi výměnou oleje. Kolem sání u hlavy byl po takové jízdě vidět průsak oleje kolem sacího plastového koše. Nicméně si spíš myslím že to mělo na svědomí turbo nežli EGR úprava, možná v kombinaci s mírnou deformací plastového sání, ale to už dnes zpětně těžko říct.

Když mělo auto skoro 400K km, tak jsem ho prodal a nikdo se mi už ohledně auta a EGR nikdy neozval.

 

EDIT:
Dnes když o tom tak přemýšlím, tak bych možná tu turbku co je z EGR vyústěná hned za škrtící kapkou do sání, zkusil napojit do airboxu za vzduchový filtr (v testovacím režimu by možná stačilo jen trubku odpojit od EGR a dát na to nějaký jednoduchý air filter a díval bych se jak by se to chovalo, kdyby to přes zpětné vedení sálo čistý vzduch a EGR nechal EGRem, bez podlatku z motoru přes něj stejně nic nepůjde a jednotka dost možná netuší jestli nasávaný vzduch je se spalinami nebo ne. Myslím si že k řízenému útlumu výkonu motoru pomocí spalin docházelo reálně až u druhé generace CR motorů.

Celý problém je totiž jen v tom že ten průtok přes ten chladič je nedostatečný a motor pak má vlastně méně vzduchu/spalin než očekával.

 

Popřípadě zde odpojit a zaslepit nasávání vzduchu z výfuku a ať si to saje pěkně čistý vzduch:

image.thumb.png.335667a3c24cb8f660f972778ce99468.png

 

Zde je ještě pěkné video od borce, který si dal tu práci a rozhýbal a vyčistil ventil i mnou zmiňovanou klapku:

 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V uzamkl následující téma
  • o 3 týdny později...

Po dlouhé odmlce,kdy jsem měnil v 90 tis. EGR nechal tehdy vyměnit v únoru 2017 v originál servise za 13,5 tis. Měnili tam originál za Wahlera bez modifikované krytky, tenkrát to byla pro mne darda, ale když Wahler najezdil 259 tis. , tak  klobouk dolů.  Minulý týden začal vyhazovat chybu, prostudoval  jsem všechny příspěvky i na jiných forech , skouknul video na youtubu ( nějaký Čech, ale výstižné, díky, tak mi pomohl svým příspěvkem,  pouze jsem nesundaval trubku mazání TURBA , což potěšilo narozdíl od Yutubera)a objednal jsem nájezdy, znovu Wahlera s novými těsněními a vrhnul se do toho. Myslím , že se to vyplatilo, protože díly 6700,- , sice piplačka, za dva dny vyměněno, vše OK. Nevím kolik bych nasypal škodováckýmu servisu , jako tehdy, a jak dlouho bych čekal na objednání, ale asi dost. Suma Sumárum. Motor CAYC, předokolka. Odstrojení  a nastrojení prostorem mezi nápravnicí a motorem ( chvíli horem , převážně zespoda) , pouze vyndání  a nandání  odmontovaného EGRU skrz středový tunel v podvozku. Takže se nemusí hýbat s nápravnicí ani , pouze jsem si oddělal pravou poloosu od převodovky, pro lepší přístup. Potěšilo mě to.   Když je nouze , tak se prostě musí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...