lars Vloženo 12. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 Už dhší čas premýšlam o tom ako by sa dalo kontrolovať v reálnom čase kedy prebieha vypalovanie DPF. Stačila by jednoduchá kontrola pomocou ledky , ktorá by svietila keď auto vypaluje DPF. Napadlo ma iba merať teplotu samotného DPF filtra a pri teplote cca do 250 nevypaluje a ak teplota presiahne 250C vypaluje. Máte niekto nejaký nápad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Surmi Vloženo 12. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 mám sice úplně jiný motor jak ty, ale když u mě probíhá regenerace DPF tak mám zvýšené volnoběžné otáčky cca 1000otáček , takže když mám podezření za jízdy vymáčknu spojku a koukám na otáčky zde jsou zvýšené. (2.0TDI PD 125kW) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 12. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 (editace) Ja to robim presne tak isto, ale kontrolecka by sa hodila Ono tu regeneraciu spusta jednotka motora, zrejme. Tak by bola otazka, ci sa da pri spusteni regeneracie rozsvietit kontrolka na budikoch. Lenze budiky ovlada uz ina jednotka, takze neviem ci to je vobec realne. Kontrolka na teplotu DPF nie je zly napad, len som si neni isty ci je to spolahlive. Editováno: 12. Listopad 2014, autor: Kyselinka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 12. Listopad 2014 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 (editace) samozrejme na volnobeh sú zvýšené otáčky aj u 1.6 CRDi motora, ale neviem kedy vypaluje pri bežnej jazde napr. na dialnici. Pomohlo by keby to človek vedel aspoň orientačne. čítal som stránky o DPF systéme a teplota by mala byť pri vypalovaní cca 400až 600 C. Mám multimeter s funciou merania teploty do 400 C so snimačom K-Type tak to pomerám a uvidím. Editováno: 12. Listopad 2014, autor: lars Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 13. Listopad 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Listopad 2014 tak som dnes trochu meral, DPF filter mal takmer konštantnú teplotu cca 200 C pri jazde rýchlosťou 90 km a trase 150 km, počkám na vypalovancí proces a uvidím ako sa zmení teplota. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 13. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2014 Vyskusaj potom aj na dialnici, ci sa teplota nejak meni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 14. Listopad 2014 Autor Sdílet Vloženo 14. Listopad 2014 Dnes sa moje auto rozhodlo vypalovať DPF a tak som meral. Najprv asi 20 km sa teplota držala do 200C, potom zrazu dosť rýchlo vzrástla na 380 až 400C a držala sa tak približne 10km pri 90km/h rýchlosti. Keď som zbadal náhle zvíšenie teploty DPF zastavil som aby som overil čo sa deje a otáčky na volnobeh boli 1000. Takže som si bol istý že auto začalo vypalovať. Meranie teploty je teda dobrá cesta na overenie momentu vypalovania DPF. Čidlo teplomera som mal zasunuté do tej izolačnej vaty ktorá je navrchu DPF filtra. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 27. Listopad 2014 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 nemá niekto nápad ako vyrobiť jednoduchú elektroniku na sledovanie teploty - malo by to funguvať nasledovne : ledka nesvieti keď čidlo v blízkosti DPF sníma teplotu do cca 250C ak sa teplota zvýši na viac ako 250C rozsvieti sa ledka /DPF vypaluje/- čidlo by mohlo byť napr. K-TYPE do 400C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Tak asi by stacilo zesilit vystup z cidla nejakym tranzistorem, ktery by primo napajel LED, ne? Samozrejme by se to muselo nejak vhodne nastavit. (Teda za predpokladu, ze cidlo se zvysujici se teplotou snizuje odpor. Takto by to ale melo byt...) Dioda by se sice nerozsvitila skokove - rozsvicovala by se postupne, ale to by asi nevadilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Jen poznámka - teplota v DPF by se při vypalování (aktivní regeneraci) měla pohybovat někde kolem 600°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 A co tak nejake riesenie s led panelom, ktory by zobrazoval aktualnu teplotu DPF? Ved vies asi aka je teplota pri regeneracii, tak ked uvidis na display 400°C, tak vies, ze prebieha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 27. Listopad 2014 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Jen poznámka - teplota v DPF by se při vypalování (aktivní regeneraci) měla pohybovat někde kolem 600°C. Súhlasím, ale teplota na povrchu DPF je cca 420C pri jazde 90km/h. Pri 130km/h stúpne na 450C. Je možné že teplota vo vnútri DPF je až 600C. Meral som ju pod tepelnou izoláciou navrchu DPF. Pri jazde 130 km/h je teplota cca 220C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 29. Listopad 2014 Autor Sdílet Vloženo 29. Listopad 2014 Tak dnes mi auto vypalovalo DPF nameraná taplota povrchu filtra max. 480 C pri jazde 90 Km/h. Trvalo to cca 10 km potom teplota pomaly klesla k normálu pod 200 C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pippo Vloženo 18. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2014 mám sice úplně jiný motor jak ty, ale když u mě probíhá regenerace DPF tak mám zvýšené volnoběžné otáčky cca 1000otáček , takže když mám podezření za jízdy vymáčknu spojku a koukám na otáčky zde jsou zvýšené. (2.0TDI PD 125kW) Souhlas, mám 1.6 TDI a jediný způsob jak to zjistím je při volnoběhu. Jakmile jsou na 1000 otáček je to jasné. Pak občas pozoruji modrý kouř, který po regeneraci zmizí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pro_man Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 Ahoj kluci, díky za super téma...nad DPFkem si lámu už hlavu dlouho, máte někdo nějaký "zaručený" způsob nebo postup jak "vyvolat" regeneraci filtru pevných částic... na chování auta za jízdy to poznám jen málo... Občas si všimnu že mi spotřeba vyletí oproti standardu ( nastavená rychlost vs. zařazený stupneň) o cca litr až litr a půl nahoru... Nebo volnoběh jak je psáno výše u Surmi, ale někdy si toho nevšimnu vůbec a tak až po vypnutí motoru a vystoupení z něj slyším běžící ventilátor a charakteristický zápach vypalování filtru... Regenerace tedy asi nebyla celá hotova (pouze moje úvaha) Byl bych rád kdybych někdy opravdu filtr vypálil do konce ať si ho nezničím... Popř... víte někdo jak dlouho cca trvá filtr vypálit? Četl jsem tady 10 min... čekal jsem delší dobu ale bude se to asi lišit od zanesení, stylu a rychlosti jízdy co...? Ahoj R Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 preboha nebláznite stále s tým samo-vypalovaním ...RJ si to odsleduje sama ...ty tomu môžeš jedine pomôcť tak,že pôjdeš nejakú dlhšiu trasu ustálenou rýchlosťou..všetci asi vieme,že dieselu nesedia krátke trasy... ...a ohľadom ventilátorov niečo tu: Predpokladané vysoké teploty v okolí DPF filtra, ktoré vznikajú práve pri prebiehajúcej regenerácii DPF filtra, ktorá môže prebiehať aj pri nižších teplotách,než je prevádzková teplota motora.Z dôvodu možného zvýšenia teploty v oblasti motorového priestoru pri priebehu regenerácie DPF je v riadiacej jednotke motora nastavená funkcia zopnutie ventilátorov dochladzovania, kedy môže byť dobeh ventilátorov aktívny aj po odstavení a uzamknutí vozidla.Dĺžka chodu ventilátorov dochladzovania závisí na vyhodnotení parametrov o okolitých podmienkach priebehu regenerácie DPF a môže byť v niektorých prípadoch až 10 min. po vypnutí zapaľovania, ako je uvedené v návode na obsluhu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jules365 Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Ahojte.Tiez uz dlhsie hladam nieco podobne, tiez mam 1.6 cr diesel. Ja viem ze octa nie je mitsubishi, ale na fore mitsubishi som natrafil na to, ze pri rege sa automaticky pripne vyhrievanie zadneho skla pre vyssiu zataz motora, ale original kontrolka nesvieti.Chlapi na to zapojili inu led a pri rege sa im tato rozsvieti a spolahlivo to funguje.Nemoze byt nieco podobne aj na skode...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Pred par dnami sa mi zapla regeneracia a mam pocit, ze zadne sklo som mal trochu zahmlene a nevsimol som si, ze by ho odhmlilo. Skusim to odsledovat, ale myslim, ze u skodovky to tak nie je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Nevím o tom ze by to dělalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jules365 Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Mam uz zhodeny tapacir na zadnych dverach, a pripraveny merak v aute,len musim pockat kym zacne opat regeneracia.Fakt neviem zrejme to tak nebude, ale chcem to vyskusat.Mam totiz dsg a tam to na spotrebe vobec nevidiet, akurat na volnobeh su otacky okolo 1000...a pre moju zenu ale aj pre mna by bolo dobre vediet, ze kedy regeneruje..zatial mam odsledovane cca kazdych 600km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Kolko mas najazdenych, ze ti regeneruje tak casto? No aj ja by som privital nejaku signalizaciu pri regeneracii, lebo ma vie nasrat ked pridem domov. zaparkujem do garaze, pozriem na buduiky a vidim, ze regenerujem, tak sup von a urobim este kolecko okolo dediny Nerad prerusujem regeneraciu, tak by bolo super mat na to nejaky indikator. Vyskusaj to premerat a daj vediet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jules365 Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Najazdene mam 120500, ale môže to byť aj viac lebo to bol dovoz z talianska,takže isté to nieje..No nejazdím dlhé trasy, takže to bude tým, do roboty cca 13km a späť a brnkačky po meste..A presne ako píšeš, vôjdem do brány chcem ísť do garáže a zistím že regenerujem, tak zas jazdiť kým to prestane..Ale určite to vyskúšam a dám vedieť ako som dopadol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 3. Únor 2015 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2015 a načo maš zhodený tapacír zadných dverí, aký to má súvis z regeneráciou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Únor 2015 Sdílet Vloženo 4. Únor 2015 asi myslí 5-te dvere... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jules365 Vloženo 4. Únor 2015 Sdílet Vloženo 4. Únor 2015 áno, asi som to zle napísal, myslel som tie 5-te dvere.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.