Přejít na obsah

zasuvka 230 V


dusan94

Doporučené příspěvky

No já si koupil dvoupolovou šňůru na lampičku, uřízl jsem ji a nasadil na to samičku prodlužovačky s tím, že jsem zapojil jen ty dvě díry bez kolíku. A notebook chodí v pohodě. Mám to jen jako takovou redukci délky asi 50cm. 

Editováno: , autor: boban1108
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

No to mi je jasne, ze kolik auto mat nemoze :)

Myslel som, kupovat crep - dalsiu nabijacku na notebook, ktora nema stredovy kolik.

 

To s tou vidlicou som nepochopil: Kupim vidlicu, odrezem kabel. Budu tam asi dve zily, jedna modra, druha hneda al cierna.

Nabijacka ma tri kontakty - ktory zapojim kam???

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Koupíš kabel, odřízneš, budeš mít 2 žíly. Pak máš koncovku, která má 2 díry a kolík. Ty 2 žíly napojíš na ty dvě díry, na kolík se vykašli. Je celkem jedno kterou kam, ale pak to fakt používej výhradně v tom autě na telefony, notebooky a maximálně lampičku. 

 

No a do té koncovky můžeš už zapojovat nabíječky, případně dokonce rozdvojku a nabíječek víc. 

Editováno: , autor: boban1108
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fáze (hnědý) má být zapojený vlevo, když se díváš na zásuvku (kolík nahoře)....

 

A jak chceš fázi vlevo docílit, pokud je na začátku dvoukolíková vidlice, které je jedno, jestli je hnědým vlevo nebo vpravo :wallbash:

 

A nezapojit zemnící drát u jakéhokoliv zařízení, které s ním počítá (tj. má ochranu řešenu přes zemnění) je zhovadilost, za kterou se svého času dalo jít i sedět.

Než se tady doberete nějakého konce, pořiďte si prosím do aut kvalitní hasící přístroje.

Jako by nestačilo sledovat ve zprávách ty hořící rodinný  domky, už asi vím, kdo tam radil s elektroinstalací. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrik: nabíječky telefonů ani adaptéry notebooku se zemnícím drátem nepočítají. 

 

Takže i pro Dušana: pokud to budeš používat jenom v tom autě (a nikoliv doma na 220) a pokud do toho budeš zapojovat jenom nabíječky telefonů nebo notebooků, tak se nic nestane žádnému zařízení. 

 

Pokud to bude provedeno kvalitně tak se nemusíš bát ani zranění nebo požáru. Já osobně toto řešení používám už asi 10 let. 

 

A toto nikomu neradím - já to používám hlavně v Itálii jako adaptér na tamní zásuvky. S tím se už ale musí opatrně. Jinak v autě se nebojím ničeho. 

 

Petrik: jak bys to tedy řešil pokud nechceš nakupovat nový adaptér k notebooku? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boban1108: nejsem si zcela jist, že všechny nabíječky notebooků s trojkolíkem nepoužívají ochranu zemněním. Pokud je zapojena zem a dojde ke zkratu, je odebíraný proud natolik veliký, že na 100% shoří pojistka rychleji, než dojde k zahoření. Jak se zdroj zachová bez zapojené země (počítá-li s ní), až se ti uvnitř něco uklepe spadá do spekulací o pravděpodobnosti a štěstí.

Adaptér, který zem nepoužívá ji zpravidla ani nemá - je dvoukolíkový.

Jediné řešení, které je bezpečné, uznatelné pojišťovnou "kdyby něco" je dvoukolíkový adaptér.

P.S.: Já se tedy v autě bojím: od nastartování až do vypnutí motoru. :)

 

motosman: tvůj měnič používá ochranu nulováním, což v případě poruchy zabezpečí stejně vysoký odebíraný proud jako při zemnění. Ale má zabezpečeno, že fáze bude vždy vlevo. Víc bych to nerozebíral, bo by mohlo některé "odborníky" napadnout zapojit nulování i na tady tom "dvojkolíku", o kterém diskutují a to už by šlo opravdu o život...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co keby som prerobil ten adapter???

 

Pozrite, co som nasiel:  http://ac-adaptery.heureka.sk/auto-adapter-whitenergy-70w/

 

 

http://www.whitenergy.com/Zasilacze_do_laptopow/IBM_Lenovo/Napajeci_zdroj_AC_230V_20V_4_5A/konektor_7_9_5_5_mm_pin/product/04571/4/44/

 

 

Takyto notebook adapter mozem kludne zapojit do auta, kde je 230 V, nie??

Editováno: , autor: dusan94
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se toho adapteru Whiteenergy tyka, tak hlavne by si mel zkontrolovat, jestli bude pasovat konektor do notebooku a sedet napeti.

 

Jak mu tady radite ten kabel z tridratove samice na dvoudratovou vidlici, tak samozrejme to neni podle predpisu, ale fungovat to bude. Navic pravdepodbnost, ze se ve zdroji stane takova zavada, kterou by bylo potreba odvest ochrannym vodicem, je velmi nizka. A podle me je jeste nizsi pravdepodobnost, ze ta zavada bude takove povahy, aby se objevila faze nekde na povrchu a nekoho zabila. Navic nebude prvni, kdo provozuje nejake mensi zarizeni s odpojenym zelenozlutym ochrannym vodicem.

 

(Co se tyka faze vlevo, tak tomu uz dneska taky neverim, vemte si od sveho IT nekolik napajecich kabelu, rozpulte je a zjistite, ze vetsina jich bude mit hnedou vpravo, protoze cinani si na nejake barvy moc nehrajou. Jedina barva, ktera se dnes jeste jakz takz cti, je zelenozluta. Ale uz jsem zazil Ukrajince, kterym ta barva prisla takova hezka vyrazna barva, ze po ni posilali fazi, zatimco zem byla hneda, asi protoze hneda je hlina.)

 

Jeste bych souhlasil s Petrikem, pokud to tak myslel, ze asi je lepsi nechat ten zelenozluty ochranny kolik nezapojeny, nez ho propojit s modrym nulakem. Protoze kdyby ty dve barvy propojil a zapojil vyidlici do auta opacne, tak by mohl mit fazi nekde na povrchu a bylo by vymalovano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...