Přejít na obsah

Životnost motoru 1.6 TDI


Doporučené příspěvky

staré 1.9 PD a 2.0 PD i CR vydrží běžně přes milion km při normální údržbě, viděl jsem passaty s 2.0 CRkem (původní vstřiky) stočené z necelého milionu přelakovaný v bazaru se 280K km :-). Znám i 2.0 PDčko 4x4 octavia II 2006 co má 480 tisíc a nedělalo se na motoru krom rozvodů vůbec nic, jen nápravy, ony ty 2.0 PDčka mají špatnou pověst ale zbytečně, některé serie praskali, ale když ten motor najel 180 tisíc km a nepraskl, tak nepraskne ani po 500 tisících, takže koupit z bazaru 2.0 PD která nebyla nikdy vařena, nemusí být vůbec špatný kauft.. 1.6 TDI se na ten milion může dostat v pohodě taky stačí nepoužívat LL interval výměny oleje. Samozřejmě je nutné počítat že každých 250-300K km bude nutno udělat spojku, DPF, egr, nejspíš tlumiče i s pružinami (budou unavene) náboje. Pak tu jsou díly které vydrží 500 tisíc km když máme štěstí, tj vstřikovací čerpadlo, vstřiky, turbo, náboje kol.

 

O motor podle mě nejde, v 9 z 10 případů motor auto přežije, tady se dostáváte do bodu kdy už se nevyplatí platit náhradní díly a je lepší splácet nové auto... Počítám že u většiny aut je bod zlomu 280 tisíc km, kde začnou selhávat všechny prvky náprav a když se k tomu přidá něco kolem motoru tak to jsou solidní balíky... 

DPF už dnes strašák podle mě není. Nechá se za 10 tisíc koupit druhovýroby z polsky, která se už navíc nejspíš nikdy neucpe protože keramická vložka filtru není zdaleka tak hustá jako u originálu... ano filtruje to hůř ale STK to projde.

Kdo najezdí do 20 tisíc km ročně tak si může s 1.6 TDi vystačit i do 500 tisíc km a furt se mu to vyplatí opravovat... splácet nové auto se vyplatí jen lidem co mají prostě vysoké roční nájezdy.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, přidám zkušenost. Mám Škoda fabia II 1.6 TDI, 77 kw, rv 2010.  Má najeto 312 000 km, Zatím měněny rozvody, spojka, EGR, kompresor klimatizace, 2 čidla výfukových spalin. Podvozek drží, měněny pouze kotouče a desky. Turbo, vstřikovače, DPF jsou stále původní. Právě řeším, jestli ji neposlat do světa, než začne odcházet úplně všechno ostatní, motorové věci byly měněny až době 250 000+

nebo zariskovat a dotáhnout to na 400 000 :-) Osobně si myslím, že motor jako takový vydrží půl milionu a více, ježe ty ostatní přidružené věci se holt musí měnit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...