Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Ahoj Kluci...

moje fábie začala dělat to co tu většina z vás popisuje: jedu a z ničeho nic spadnou otáčky ze např. 3000/min k 0/min :aggressive: a hned zase vyletí na ty 3000...takže s autem to docela cukne :)

Je pravda že to dělá jen někdy ....třeba když najedu na dálnici v HK směr Praha tak to vždy :palec2: cukne pod tím prvním mostem :smich: :smich: :smich: , takže to už čekám....ale někdy to je dost nečekané!!!

Pokud by někoho zajímalo jestli to dělá v nějakém intervalu nebo tak, odpovím asi takto ....třeba v létě jsem jel trasu ( dovolená )4000km no a neudělalo to vůbec :smich:, a pak jedu přes město do tesca pro rohlík a... :prc: ale je pravda že to nikdy nechcíplo, jen cuklo :prc:

Takže tak tušim že to bude dělat ten snímač otáček... mam motor = 1.4 16V 55kw BBY = a potřeboval bych poradit jaký snímač (pokud tam je u tohoto motoru jen jeden) si mám z netu objednat...jsem totiž z těch jejich nabídek trochu zmaten!!! Takže pokud někdo ví kod nebo tak něco a poradí....budu moc rád :help:

Editováno: , autor: Smith10
Vloženo

Jsou tam dva snímače ot. -klikovky 030 957 147 S

-//- N

vačky 036 907 601 D

Nevím tohle je dost sázka do loterie.Já taky měnil kdeco/mizerné rozjezdy při studeném startu/.Nakonec pomohl flash benz. řídící jednotky.Takže hodně štěstí.

Vloženo (editace)
Jsou tam dva snímače ot. -klikovky 030 957 147 S

-//- N

vačky 036 907 601 D

Nevím tohle je dost sázka do loterie.Já taky měnil kdeco/mizerné rozjezdy při studeném startu/.Nakonec pomohl flash benz. řídící jednotky.Takže hodně štěstí.

Ahoj...díky za info... a ještě dotaz = už jsem z toho zblblej, takže oba ty snímače jsou napojený na otáčkoměr na palubovce nebo jen jeden z nich?

...jak píšeš ty, že jsi měl mizerné rozjezdy při studeném startu a někteří že jim to chcípalo atd. .... = to mě právě vůbec (možná jen zatim ) nedělá - motor šlape jak hodinky, jen na to cuknutí občas :wallbash:

Jinak podle těch kódů jsem našel na netu toto: 030 957 147 S - Snimac otacek FAB 1.4/55kW hridel klikov - 1.931 Kč :wallbash:

036 907 601 D - Snimac otacek OCT 1.4/55kW FAB 1.4 55/74 - 933 Kč :kol-43:

Editováno: , autor: Smith10
Vloženo

Jestli máš zájem pošli SZ a já bych ti poslal mail se čtením o těch snímačich ono je to trochu složittější.

U té klikovky je ještě jeden kod 030 957 147N a ten byl o něco lacinější lol

Vloženo (editace)
Jestli máš zájem pošli SZ a já bych ti poslal mail se čtením o těch snímačich ono je to trochu složittější.

U té klikovky je ještě jeden kod 030 957 147N a ten byl o něco lacinější lol

Ahoj, moc děkuji za ten text....dobře se u toho usína :)

Podle toho jak to čtu a pročítám...tak to znamená že čas od času tam prostě nejde signál - kdyby nešle vůbec tak by mi to podle jejich návodu mělo chcípnout a palubka by svítila jak vánoční stromeček = Mě se ale při tom nikdy žádná kontrolka nerozsvítí :smich: ani výkon se nesníží :scooter:

Editováno: , autor: Smith10
  • o 2 týdny později...
Vloženo
Jsou tam dva snímače ot. -klikovky 030 957 147 S

030 957 147 N

vačky 036 907 601 D

Nevím tohle je dost sázka do loterie.Já taky měnil kdeco/mizerné rozjezdy při studeném startu/.Nakonec pomohl flash benz. řídící jednotky.Takže hodně štěstí.

Ahoj Klucí......je tady nějaký opravdu erudovaný :) odborník, který mi na rovinu řekne ( napíše ) jaký má kód snímač otáček klikového hřídele na Fabii 1.4 16V 55kw BBY r.v. 10/2003 ....... víše v textu jsou napsané dva kody snímače klikovky a liší se jen v koncovém písmeni v kódu,ale zatim jsem se nedověděl jakej je do tohoto motoru vhodný :):prc: !!!

Takže jestli to někdo ví, tak má u mě -_- .....chci si ho vyměnit a nechci zjištovat jakej to je až po tom , co ten co tam je vykuchám po určitě obtížném boji v poloze ležmo z auta :) :) :)

Vloženo (editace)

Zdravím,

mám stejný problém, jako popisujete. Po nastartování studeného motoru - musím asi minutu sedět a čekat, než se motor minimálně zahřeje. Pokud bych nastartoval a hned vyjel, auto bude pár metrů škubat, a jakoby chtěl chcípnout, ale ještě nikdy nechcípnul.

Dále jak jsem se zde dočetl, dojíždím ke křižovatce, stojím na brzdě, a budíky se rozsvítí jak vánoční stromek a hned zase zpět do normálu-cca problém tak na sekundu, auto také nechcípne, ale vím o tom,že jakoby se motor restartoval. Vyřeší to tedy výměna snímače otáček? Našel jsem v ETCE ale 2 typy:

036 907 601 E - snímač otáček (hřídel vačkový), motor AUA, BBY, BKY, AUB, BBZ, originální cena škoda dílu: 1300 Kč

030 957 147 AB - snímač otáček (hřídel vačkový), motor AUB, BBZ, originální cena škoda dílu: 2700 Kč

Motor mám 1.4 16v 74kw

Editováno: , autor: technikus
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj,

...tak jsem možná vyřešil svůj problém, je to potřebuju asi potvrdit :)

Sem chudej student :smich: a jít cestou pokus omyl je pro mě dost drahé ;) .....posranej EGR na mé 16V 55kw jsem vyřešil zaslepením, ale co dělat s tím podělaný jednovteřinovým škubnutím, které je např. při předjíždění dost o hubu???

Po pročítání fóra jsem došel k názoru (pár lidí tu popisovalo uplně identický problém), že to dělá "snímač otáček motoru".....ale na VAG se nikdy nic neobjevilo a to to už škube přes rok, v servisu na to čučí jak blbci když se jich zeptáte co to dělá (alespoň v tom našem) a řešili by to výměnou pomalu všeho co na káře vidí :smich:

Ale k mému zděšení jsem zjistil, že 16V má snímače 2 = 1.Snímač polohy vačkového hřídele G163 933Kč 2.Snímač otáček motoru G28 1771Kč :aggressive:

V chytrých knihách jsem se dočetl:

1.Snímač otáček motoru G28 - Vliv výpadku signálu

Při výpadku signálu snímače otáček motoru za chodu motoru se motor zastaví. Lze ho znovu nastartovat. Řídicí jednotka motoru přepne na nouzový režim.

Otáčky motoru a polohu klikového hřídele bude řídicí jednotka motoru vypočítávat z informací ze snímače polohy vačkového hřídele G163.

Zároveň se sníží max. otáčky motoru. Opakovaný start vozidla je možný. Závada se ukládá do paměti závad!

2.Snímač polohy vačkového hřídele G163 - Vliv výpadku signálu

Při výpadku signálu snímače polohy vačkového hřídele běží motor dál a lze ho i opakovaně nastartovat. Řídicí jednotka motoru přepne na nouzový režim. Vstřikování však již nebude sekvenční, nýbrž skupinové.

Takže podle tohoto popisu usuzuji, že když je v prdeli ten snímač G28 na klikovce tak se při chybě motor zastaví a a u toho druhého to jede dál a to cuknutí jednovteřinové je stav, kdy řídící jednotka přepne (nebo co s tim signálem dělá) na snímač na klikovce??? :)

Tím pádem bych měl v prdeli ten na vačce a vyšlo by to jen na 933 Kč :)

  • o 5 týdny později...
Vloženo

Takže nikdo není expert na snímače otáček a nevyvrátí či nepotvrdí mi mojí doměnku? ...asi takovýmto věcem už nikdo moc nerozumí:)

No nic...v pondělí si pro něj jdu a pak se uvidí...

Vloženo

Blbej názor ale přece,zkus odpojit ten snímač a uvidíš co to udělá.Nebo není špína v té škrtící klapce?Jestli už jsi to kontroloval tohle je jen úvaha.

Vloženo

...klapka se mi blejská jak kulky mého psa... :)

...to už jsem taky zkoušel odpojit snímač otáček na vačce, ale problém je v tom že to na volnoběh neudělá vůbec nic :) ... motor bez mrknutí a jakýchkoliv problému běží dál...a to díky druhému snímači otáček na klikovce! :)

...myslim si, ale že problém je v tom když je motor v tahu...tam se ten dočasný výpadek podle mě projeví tim škubnutím - a nebo taky kecáámm :palec2:

...jo a jezdit s vypojeným snímačem na vačce jsem taky zkoušel, sice to neškublo ale vzhledem k tomu že to škubaní to dělá dost nepravidelně tak vim stejně prd :)

  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...
Vloženo

to je pohlad na zotrvacnik, detailne info v sukromnej sprave.

Zdravím, můžu poprosit také o detailnější info, vůbec ten snímač nemůžu najít.
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Já mám 1.6 16V 77kW Ale je to naprosto to samé, je to totožné všechno. Když odpojíte snímač na klice, auto horkotěžko pojede a otáčkoměr ukazovat nebude. Podařilo se mi to nastartovat, ale žádnej zázrak i s čidlem vačky. Když odpojím čidlo vačky, neděje se nikdy vůbec nic, jen se to zapíše do paměti závad.

Pokud vám padají otáčky k 0 a motor běží, je to čidlo kliky......Já ho měnil sám, odděláte kryt, šáhnete pod sání motoru. Od map senzoru vede svorkovnice ke snímači klepání a ke snímači kliky. Jděte po káblech, dojdete k plastové zátce, tu odděláte a čidlo drží na jednom imbusu. To je vše. ALe dělal jsem tov še po hmatu, vidět tam nejde, to by se muselo auto zvednout

  • o 2 roky později...
Vloženo (editace)
  • Zdravím všechny škodováky. Mám problém.

 

Vím, že o tomhle problému tu bude docela dost informací a hotfix řešení, ale chci se obrátit znova a trochu lépe zasvětit. Mám škodu fabiu 1.4 16v combi ambiente z roku 2005 typ BKY.

 

  • Problém:
  •  
  • Nedávno jsem preventivně měnil motorový a vzduchový filtr a 4 svíčky, motorový olej CINOL 10 w40 (myslím). Auto bezproblému jelo po zhruba 2 dnech při cestě okolo 20 km auto na palubové desce vyskočilo oranžovým Kontrola vyfukových plynů taková ikonka pumpy a kontrolka autička ve smyku. Auto dosáhlo maximalně 3000 ot/min a dále netahalo, při jízdě na 2 převodový stupe'n auto sebou neskutečně škube a má slabý výkon. Někdy motor i zdechne a také strašně dlouho motor startuje kolem 5 sekund. Když nechám motor odstát vyskočí jen kontrolka vyf.plynů, ale při akceleraci nad 2800 ot./min se automaticky zapne proti skluzný systém (autičko ve smyku). Mmj Maximalní rychlost na 5 stupe'n je 105 km/h pak už otačky motor nepustí. Bude to asi automatická ochrana řídicí jednotky, že mi tak auto jezdí špatný poměr paliva do motoru atd.

 

  • Diagnostika:
  •  
  • Při návštěve diagnostiky se mi ukazala chyba G28 - čidlo otáček motoru

 

  • Otázka: 
  •  
  • Chci se zeptat, kde toto čidlo najdu, jak ho připadně rozeberu a nahradím atd. Vím, že jsou dvě čidla váčková a kliková hřídel, ale jsem trochu zmatený jelikož sem nikdy tuto opravu nedělal, ale auto potřebuji a jeden mechanik mi tvrdí, že bude muset rozebrat převodovku a celý spodek, aby se ktomu čidlu dostal a druhý, že stačí navrchu něco vyměnit nebo tak nějak. Prosím žadám o jakoukoliv radu , nejlepe o stručný popis a případné FOTO kde je tento snímač.
Editováno: , autor: MattCorman
Vloženo (editace)

Takže čidlo vačky se dá opravit sundaním vzduchového krytu. A co se týče čidla motoru budu muset tedy sundat převodovku ?

 

Uvidím dneska se na to kuknu zkontroluji veškerou kabeláž a všechny ty čidla a uvidím kdej e problém. Jak říkam je to G28 tudiž to bude 100% čidlo od otaček motoru tudiž někde u chladiče jak píšete . _:)

Editováno: , autor: MattCorman
Vloženo

Čidlo otáček motoru - nevím jak to popsat, ale já jsem se k němu dostal sice zespodu, tak ve středu vozu ale je montované seshora - svisle, pokud mi rozumíš. Další postup je, že by jsi sundal filtr a našel by jsi ho vzadu dole. Na obrázku výše, pokud se pamatuji správně - je to už asi 5 let, myslím to druhé nezakroužkované čidlo - jak je v ose poloosy.

  • o 11 měsíců později...
Vloženo (editace)

Pánové poradíte??? Diagnostika mi píše chyba G 28 snímače otáček motoru. Jak se chyba projevuje víme,nebudu vypisovat. Když jej odpojím motor nejde nastartovat. Když je snímač G28 zapojený a odpojím snímač vačkové hřídele,motor normalně běží jen svítí samo kontrolka. Jak to? Vypadá to spíše na chybu čidla vačkové hřídele.

Editováno: , autor: Mirek 835
  • o 1 měsíc později...
Návštěvník
Vloženo

Nekdy staci toto - piliny se nachytaji diky mirne magnetizaci u cteci civky

 

ukazkove spinave toto cidlo je na vacce octavii - za rozvod.kolem

post-3876-0-62973600-1434653480_thumb.jp

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...