Publikováno Únor 2, 201510 r Čavte páni. Nemám Octaviu ani Škodu ale Passata, v tomto prípade si myslím že je to jedno, motor je 2.0 TDI CR 103kW a ak sa nemýlim, je to nakomplet ten istý motor, dáva sa naprieč koncernom. Už si neviem rady a ani nikto iný už mi nevie povedať čo ďalej. Začala sa mi strácať a objavovať chladiaca kvapalina, ráno som prišiel k autu, palubák vrieskal že mám doliať, nádobka bola takmer prázdna, tak som dolial, po jazde som ju chcel skontrolovať, tak som otvoril expanzku, vybehol väčší tlak ako obvykle a voda cez prepad išla von, toto sa pár krát opakovalo. S tým súvisí problém, že auto na voľnobehu alebo nízkych otáčkach vôbec nekúrilo. Iba vo vyšších. Vymenili sa komplet rozvody (tie pred tým mali 20000km) nepomohlo, žiadna zmena, bolo v autorizáku, tam páni povedali že neni obeh vody. Vážne nebol ani klapaka na voľnobehu. (Inak expanzka a štuplík boli prvé veci, ktoré sa menili. Samozrejme aby som neskrachoval, keďže chlapci chceli začať rozoberať motor som ho zobral preč. Nakúpil chémiu a prečisťoval som systém chladiacej sústavy. Tu nastala prvá zmena, auto kúri až pokiaľ sa nezohreje, pokiaľ teplota oleja neprekročí 75 stupňov, auto stále kúri, aj na voľnobehu, druhá vec, ak zastavím na mieste začne klesať teplota vody, s kľudom na 70 stupňov, späť sa orieva ťažko a ak ho nevytočím? Na 90 sa nechce vyšplhať (olej stále max 75), ale keď už som mu trošku šliapol, olej stúpol na 88 voda 90, ale jak voda prišla na tých 90 a plej na cca 77-78 tak prestalo kúriť, zase len vo vyšších otáčkach (cca 2000ot/min) Viete mi prosím niekto poradiť, čo všetko by to mohlo byť, a jakú pstupnosť výmeny dielov zvoliť ? Som z toho fakt už zúfalý. Za každú radu ďakujem
Únor 2, 201510 r Autor Nie Libero, o tom už som čítal, bohužiaľ toto je manuál preto aj neviem už čo, či termostat, či tesnenie...
Únor 2, 201510 r Autor Tak je to najlacnejšia alernatíva asi. Ale nejde mi do hlavy, prečo by termostat potom tlakoval sústavu (hadice sú tvrdé ale dajú sa stlačiť) a nekúril... môže to mať všetko nejaký súvis ?
Únor 2, 201510 r jenom pro úplnost doplním, že to není tentýž motor jako v O2. Viz Pawoukův odkaz na pdf: http://forum.skodahome.cz/topic/2945-20-tdi-pd-103-kw/?p=1900758
Únor 3, 201510 r No jo, ale v tom odkazu to je TDI PD, zatímco ty jsi psal, že máš TDI CR. Napiš sem kód motoru, ať je jasno.
Únor 3, 201510 r ..kdysi mi to delalo podobne, ale na jinem aute. Zavada-vadne tesneni pod hlavou + vadna vodni pumpa... edit-to stoupani a klesani vody v expansce, topeni netopi na volnobeh.. ukazuje na vadne tesneni, nebo prasklinu v hlave.. jen nejak nechapu proc jsi menil rozvody.. ja mel to same, voda stoupala, klesala, ztracela se, auto netopilo atd.. presne to mi delalo... Upraveno Únor 3, 201510 r od JirkaBrno
Únor 3, 201510 r No jo, ale v tom odkazu to je TDI PD, zatímco ty jsi psal, že máš TDI CR. Napiš sem kód motoru, ať je jasno. v té závěrečné tabulce je i CR
Únor 3, 201510 r Jo, to máš pravdu. Já měl za to, že to je učební pomůcka. Ale mají tam chyby. A nějak nepředpokládám, že u těch motorů budou extrémní rozdíly.
Únor 3, 201510 r Autor Jj je tam prípoda Pd ale keď to otvoríš tak sú tam aj CR-ká. Kód motora je CBAB. Rozvody sa menili kvôli tomu, že mala byť vraj zlá vodná pumpa. Ono totiž na týchto CR kách vraj hlavu ešte ani nerobili a tesnenie raz zo 100 kusov. Tak skúšalo sa. Každopádne teraz premýšlam veľmi čo s tým (väčšinou mali všetci problém s tesnením a chovalo sa to opačne - že nekúrilo v otáčkach), ale jak to sledujem teraz mám pocit že to je naozaj tesnenie. Pokiaľ sa motor nezohreje všetko ide ako má, jak sa zohreje olej na tých 77 stupňov asi sa tam otvorí (roztiahne) tá netesnosť a začne púšťať so vody. Prečo som doteraz tiež nejako neišiel po tesnení bolo aj, že neni voda v oleji, nie je olej vo vode, voda sa nestráca, a spaliny nie sú v expanzke. Čomu už ale ani neverím, musia tam byť, inkadiaľ nemá kade tlačiť vzduch a tlakovať okruh. Ďalšie bolo, všetci hovorili že hadice musia byť jak kameň keď je v čudu tesnenie, no nie sú, sú dosť tvrdé ale dajú sa zmačknúť. Lenže to je možno tým, že tá netesnosť je nejaká maličká, takže sa všetko prejavuje trošku pomenej. V konečnom dôsledku už sa chystám na výmenu tesnenia, tlakovú skúšku a zrovnanie hlavy (verím žr hlava je ok) a spravím to, uvidíme čo to povie. Ono keď sa ohreje motor, ja zastanem otvorím viečko, odvzdušním okruh, tak potom zase kúri furt, niekedy 5 minút, niekedy 10.
Únor 3, 201510 r Autor Ešte taký detail, ktorý by mi niekto mohol skúsiť objasnit . Je vidno pomaličky bublinkovať v expanzke, divné je, že len na voľnobehu, aj kúrenie vlastne nejde len na voľnobehu, alebo v moc nízkych otáčkach a len pri zohriatom motore. Nemalo by to byť pri tesnení presne naopak ?
Březen 10, 201510 r Autor Chlapi na čo slúži el. prídavná vodná pumpa ? už je vymenený aj termostat a nič. Stále to isté, ešte ide skúmať tú prídavnú vodnú pumpu,totiž keď v akčných členoch spustím cez vcds tú vodnú pumpu, tak mi zmizne tá voda z expanzky. Zajtra mrknem jej tesnoť a skúsim ju na deň odpojiť (natvrdo vypojiť šteker) či sa niečo zmení, Ak ale viete poradiť, kedy má bežať a kedy nie ? Ako vlastne funguje a na čo je určená ?
Březen 10, 201510 r U motoru CBAB je elektrické čerpadlo v okruhu chlazení recirkulace výfukových plynů. Kdy se spíná netuším, ale dával bych si pozor na jeho odpojení, abys ten chladič nepropálil. Tady je to německy a pak česky z jiné příručky:
Březen 10, 201510 r Autor No pána tak až takúto obrovskú pomoc som nečakal. Klobúk dole, toto je skvelé vedieť Mám podozrenie že to čerpadlo nepracuje tak ako má alebo tečie/saje vzduch cez netesnoť. To zistím zajtra. A máš pravdu, to by mohla byť nebezpečná vec ho odpájať keď má za úlohu čerpať vodu od chladiča spalín...
Březen 10, 201510 r Autor Já sítce ani danke ale moj spolumechanik robil v nemecku 3 roky tak on vie dobre Ešte väčšia vďaka, možno konečne niečo vyriešim keď vidím súvislosti
Prosinec 13, 20177 r Gratuluju k prasklé vložce v motoru.. tedy pokud to jen vytváří podtlak na poklesu hladiny chladící kapaliny,která se následně po otevření expanze vrátí do původní výšky a neztrácí se.. Nevím kolik km máš najeto, řešil jsem tentýž problém, nájezd cca 400 u dieselu,ale dnes bych už spíš licitoval nad výměnou buď celého motoru,nebo "ženicha" který se na podobné oprátce zhoupne místo mne.. Dvakrát hlava dolů,dvakrát těsnění,přetlakování hlavy,rovnání bloku motoru,výměna vložky za totálně rozebraného a z auta vyndaného motoru motoru - písty ven atd.. Kompletní generálka hadr na motoru na hranici smrti...A to jen proto že s tím jezdilo absolutní prase. Z chladiče tekly stříbrné střípky po pokusech utěsnit něco co vůbec nebylo prasklé, jakýsi dobrodruh hledal chyby v chladícím systému kilometr od motoru... Nový chladič,protože ten druhý byl chvíli polostudený,chvíli vařící, v hadicích tlak jako v papiňáku cca 3ATM. místo jedné a ve finále pan mechanik vydedukoval, že je přicpané chlazení egr ventilu.. Pěkné h...o pánové..! Po měsíčním martyriu jsem si mohl pogratulovat k prasklině na vložce druhého válce...a problém rázem zmizel.. Hadice ok,chladič ok,kapalina ok a mraky peněz k.o.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.