Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Možné to je, na jedné benzínce se mi pravidelně stává, že mi pistole vypíná při každém cca půl litru i s prázdnou nádrží. Stačí špatná manipulace při předchozím tankování a hned může docela dost chybět...

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje realna spotreba s timto motorem je 5.5 litru ale musim dodat ze mam zimni gumy, studene starty, nijak to nesetrim a motor ma jen 4000 km. Po zajeti a s lehkou nohou nebude 4.5 problem.

moja mesacna spotreba jazdenia po meste je 6,8L =/ a mesacna spotreba cisto mimo mesta bola 6L =/ a to som jazdil vacsinou 100kou. obcas som prevetral motor.ale ajtak. neviem si predstavit zeby som mal jazdit za 4,5L. neviem ako to docielit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by mezi těmi motory byly tak povedené a tak nepovedené kousky? To bude jen o řidičích. Podle mých zkušeností se mimo město za 4,5 (los pakos) jet dá, ale už to chce neustále na spotřebu myslet. Ale aby se někdo nemohl dostat pod 6, když jezdí většinou 100kou, to mi zas přijde nějak moc...pod 6 jezdím mimo město prakticky pořád...

 

MOJE ZKUŠENOSTI:

 

VÍKEND:

Příklad mimo město - trasa, kterou jezdím pravidelně tam a zpět a spotřebu na ní mám téměř vždy stejnou:

- Vzdálenost 90 km, tam a zpět tedy 180 km.

- Obvykle jedu tam i zpět v sobotu, takže je to čisté "mimoměsto" bez dálnic a bez hustého provozu.

- Cestovní rychlost 100-120 km/h, v obci 50-60 km/h.

- Jízdní styl: Snažím se jet plynule, využívat setrvačnost, zbytečně nešlapat na brzdu. Koho doženu, toho prakticky hned předjedu, ale obvykle si to už před přiblížením pěkně naplánuju, takže to nemusím nějak tůrovat. Rozhodně nejezdním za nikým v závěsu.

- Tam jedu na západ (tedy většinou proti větru) a do kopce (cíl je o 300m výš).

=> Výsledná spotřeba: Tam 5,5, zpět 4,6, celkem tedy zhruba 5, maximálně 5,2.

 

--------------------

 

PRACOVNÍ DEN:

Jezdím 25 km do práce a 25 zpět, z toho asi třetina je popojíždění po městě, zbytek mimo město. Plynulé to tedy rozhodně není, ale na divočení také není prostor - i za městem jedu v pomalé koloně.

Celkový průběr za obě cesty je většinou něco málo pod 6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsem byl v Brně...trasa Ostrava - Brno po dálnici + cukačka po Brně, bez zastávek, 3 dospělí, rychlost 120-130 km/h, zapnutá klima =  průměrná 5,5.

Je mi 23 let a opravdu nejsem brzda provozu, rád sešlápnu plyn.

 

Do práce a z práce když nespěchám, tak jedu za 4,5 - 5,0 bez jakéhokoliv problému, pokud někdo z vás jel po Rudné v Ostravě ve špičce, tak ví čím denně projíždím.

 

EDIT: Dnes cestou domů zkusím jet ekologicky a uvidíme co auto dokáže.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to hodně o řidiči. Když jedu skrz Ostravu, semafory, neustále mě předjíždějí řidiči, které na dalším semaforu dojedu, já podřadím na trojku a jedu dál, oni musí zastavit, znova se rozjíždět, styl plyn brzda, to se pak nedivím že jezdí i za deset. S kolegou jsem zkusil jet rozdílnými styly z centra do poruby, on myškoval mezi auty, já se držel v pruhu a jel plynule. Na konci poruby jsme před firmou stáli za sebou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje pravidelná trasa Neratovice - Ústí n.L., vzdálenost 78km. Sám, cca 20 km přes vesnice k dálnici, pak cca 40 km dálnice a pak podél Labe do Ústí pořád rychlostí 90 km/h. Na dálnici 110 na tempomat, protože nespěchám a snažím se jezdit úsporně. Tam i zpátky to jedu vždycky za 5.0 l/100km. Motor 81kW,

 

Edit: Zapomněl jsem dodat, že se jedná o kombi, najeto cca 7000km.

Editováno: , autor: elkanera
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měření spotřeby má smysl jen v opravdu dlouhodobém měřítku. Vše ostatní je pouze orientační. Každé tankování (byť vždy do prvního cvaknutí) je trochu jiné - teplota atd. - pistole vycvakne někdy dřív, jindy později. Pak stačí jednou tankovat přes několik cvaknutí a rázem je tato průměrná spotřeba hodně v mínusu (tedy reálná vyšší než PP).

 

Přesto je PP přesný docela dost - zatím je průměrná odchylka -0,04, tedy palubní počítač v dlouhodobém měřítku ukazuje o 0,04 litru na sto kilometrů méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk, sorry .. nevedel som, že sa bavite o spotrebe napr. na 50 km. Myslel som udávanú spotrebu od plnej k prázdnej (čiže priemer týchto jázd, no ak sedí priemer, mali by sedieť aj jednotlivé jazdy). Tankujem na jednej a tej istej pumpe, ak sa da na rovnakom stojane po prejdeni 500-600 km. Väčšinou je to mix mesta a diaľnice, ale je tam aj jeden mesiac, kedy som vyjazdil nádrž čisto v meste. Toto porovnávanie si robím roky a na žiadnom aute som nemal taký presný pp.

Ak sedia teda dlhodobé spotreby, prečo by +- nemali sedieť aj tie krátkodobé? Nepoznám presný algoritmus ich prepočtu na dlhodobý priemer, ale vychádzam z logiky, že sa jedná o ich spriemerovanie. Ak by odchýlky krátkych jázd mali byť výrazne väčšie, neviem ako by potom mohla vychádzať spotreba od posledného tankovania, po natankovani plnej a prepočítaní s tak malou odchýlkou.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...