Publikováno Únor 19, 201510 r Zdravím, mám problem ve své fábce. Je to 1.4 16V Mám tak nepochopitelný problém. Nastavím ŘJ motoru tak jak má být, jezdím s tím dejme tomu např. týden a najednou nastartuju a začne mi svítit kontrolka elektroniky motoru , když mi to udělalo uplně poprvé tak jsem se zděsil co se děje, nemohl jsem přijít na chybu a co se stalo. Napíchl jsem to na odb a zjistil jsem že jednotka motoru je nakódovaná 00095 což je absolutně nesmyslný kód, který tam vůbec být nemá tak jsem to překódoval na 00073 tušim, no prostě podle vis (mechan převod., abs, klima) tak a týden to bylo v pořádku, kontrolka přestala svítit po startu. A zase po nějaké době cca týden to samé a ještě další věc co jsem zjistil že se mi při tom nastartování smažou písničky z flešky no absolutně nechápu.. Teď mě jeden típek řikal že muže být někde chyba v kostření nebo tak, nějaké další rady? Děkuju Upraveno Únor 19, 201510 r od Pawouk Upraven název tématu.
Únor 19, 201510 r a když dojde k tomuto "záhadnému překódování", co to vypisuje za chybu? Když se k autu připojíš v době, kdy žádná kontrolka nesvítí, jaké je kódování ŘJ?
Únor 19, 201510 r Autor a když dojde k tomuto "záhadnému překódování", co to vypisuje za chybu? Když se k autu připojíš v době, kdy žádná kontrolka nesvítí, jaké je kódování ŘJ? no ještě než to překóduju na správné hodnoty tak to hlásí : 18020 - rid.jedn. motoru Chybne kodovana P1612 - 35-00 - - A jinak nelze se připojit když není otočeno klíčem, tím pádem jediné připojení kdy nesvítí ta kontrolka, je po správném nakódování, vypnutí klíče po dobu 60s a pak to tedy žádnou chybu nevyhazuje
Únor 19, 201510 r A kóduješ to podle správné tabulky? Není to jiný rok výroby a jiná kódovací tabulka?
Únor 19, 201510 r Autor Nene, koduji to na 100% správně, a ani by nešlo o to jak to kóduji já. I od předchozího majitele se mi to prostě stalo a stává dál..
Únor 19, 201510 r no ještě než to překóduju na správné hodnoty tak to hlásí : 18020 - rid.jedn. motoru Chybne kodovana P1612 - 35-00 - - A jinak nelze se připojit když není otočeno klíčem, tím pádem jediné připojení kdy nesvítí ta kontrolka, je po správném nakódování, vypnutí klíče po dobu 60s a pak to tedy žádnou chybu nevyhazuje jasně chybu to nevykazuje a když zkontroluješ kódování, tak je to to "správné"?
Únor 19, 201510 r Autor Ano, no jednoduše, v příspěvku to popisuji, ŘJ motoru se prostě nějak divně vyresetuje ale prostě na kódovací číslo 00095, který je absolutně nesmyslný. Nechápu kde se tam bere. A když to tedy nastavím/nakóduji na správné (00071), tak všechny chyby spojené s ŘJ motoru zmizí, a to že mi to hází chybu i v posilovači, v klimě atd, prostě všechny chyby pod spojením rid.jedn. motoru vymizejí. = Správné kódování Upraveno Únor 19, 201510 r od Vlča
Únor 19, 201510 r hmm, tak to už mi docházejí nápady, tedy kromě toho, že ŘJ je vadná. Jaké je vlastně číslo té jednotky?
Únor 19, 201510 r Autor hmm, tak to už mi docházejí nápady, tedy kromě toho, že ŘJ je vadná. Jaké je vlastně číslo té jednotky? číslo jednotky je 036 906 034 BL jinak podrobnější označení motoru : AUA
Březen 12, 20187 r Zdravím, mám přesně ten samý problém u Fabie ročník 2001 motor AUB. Po odpojení baterie se překóduje řídící jednotka na kód 95 a v autě přestane fungovat klimatizace. Aby začala fungovat, tak se musí řídicí jednotka nakódovat na kód 71. Podařilo se to někomu vyřešit? Díky
Březen 12, 20187 r Já tedy nevím jakým způsobem funguje pamět té jednotky, ale z oblasti IT ve které dělám je to celkem jasný problém který můžou způsobovat jen dvě věci. 1. V jednotce je promka která potřebuje k udržení paměti záložní baterii, pokud založní zdroj selže, pamět se vyresetuje v takovém případě je zde původní továr před konfigurací. Řešení- nahradit záložní zdroj v jednotce. 2. V jednotce je promka, která záložní zdroj nepotřebuje, bohužel ale ztratila schopnost uchovávat data- řešení vyměnit paměť v jednotce.
Březen 12, 20187 r Díky za zprávu. Takže pokud je nějaká součástka v ŘJ špatná, je to asi na výměnu, co? Nebo máte někdo zkušenosti s opravou ŘJ. V příloze ještě posílám diagnostický protokol. Je divné, že je v něm uveden kód motoru AUA a já mám přitom AUB. Diagnostický protokol - Fabia.pdf
Březen 12, 20187 r vyměnit záložní zdroj v jednotce jestli tam nějaký je, bude prkotina, vyměnit promku (pokud seženeš potřebný model) taky otázka jestli jí pak dokáže někdo za rozumné peníze naprogramovat. Upraveno Březen 12, 20187 r od 15degren
Březen 13, 20187 r Na rozebírání a samoopravu ŘJ si zrovna netroufám. Máte někdo zkušenost s opravou v nějakém specializovaném servisu?
Březen 30, 20187 r Koupil jsem na vrakáči jinou ŘJ motoru a nechal jí v servisu vyměnit (pro info, žádnou baterii která by držela paměť neobsahuje). Technik rozebral obě ŘJ, vyletoval z nich jeden čip a přes nějaký univerzální programer připojený k PC to naprogramoval. Takže mám dvě stejné ŘJ. Bohužel to nezabralo a když jsem nechal přes noc odpojenou baterii (nabíjel jsem jí doma kvůli mrazům) tak se ŘJ motoru zase překódovala a přestala fungovat klimatizace. Technik mi řekl, že mohla být špatná i ta druhá ŘJ. Pak jsem náhodou narazil na brožuru o motorech AUA a AUB (viz příloha) a tam se na straně 47 píše, že po odpojení baterie se stejně musí udělat základní nastavení. Takže si pořídím kabel VAG COM a holt si budu muset po každém domácím dobíjení baterie provést jak základní nastavení tak nastavit správné kódování ŘJ motoru. 35 Motory 1,4l 55 a 74kW.pdf
Březen 31, 20187 r Parkuju na ulici. Nemám barák s garáží. Baterku nabijím doma. Ale jinak máš skvělej postřeh
Duben 1, 20187 r V 30. 3. 2018 na 20:23, abclab napsal: po odpojení baterie se stejně musí udělat základní nastavení. Nemusí, po pár metrech se to nastaví samo
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.