Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím, mám problem ve své fábce.

Je to 1.4 16V

Mám tak nepochopitelný problém. Nastavím ŘJ motoru tak jak má být, jezdím s tím dejme tomu např. týden

a najednou nastartuju a začne mi svítit kontrolka elektroniky motoru

, když mi to udělalo uplně poprvé tak jsem se zděsil co se děje, nemohl jsem přijít na chybu a co se stalo.

Napíchl jsem to na odb a zjistil jsem že jednotka motoru je nakódovaná 00095 což je absolutně nesmyslný kód,

který tam vůbec být nemá tak jsem to překódoval na 00073 tušim, no prostě podle vis (mechan převod., abs, klima)

tak a týden to bylo v pořádku, kontrolka přestala svítit po startu. A zase po nějaké době cca týden to samé

a ještě další věc co jsem zjistil že se mi při tom nastartování smažou písničky z flešky :o no absolutně nechápu..

Teď mě jeden típek řikal že muže být někde chyba v kostření nebo tak, nějaké další rady?

 

Děkuju

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Vloženo

a když dojde k tomuto "záhadnému překódování", co to vypisuje za chybu? Když se k autu připojíš v době, kdy žádná kontrolka nesvítí, jaké je kódování ŘJ?

no ještě než to překóduju na správné hodnoty tak to hlásí : 18020 - rid.jedn. motoru Chybne kodovana

            P1612 - 35-00 -  -
A jinak nelze se připojit když není otočeno klíčem, tím pádem jediné připojení kdy nesvítí ta kontrolka, je po správném
nakódování, vypnutí klíče po dobu 60s a pak to tedy žádnou chybu nevyhazuje
Vloženo

Nene, koduji to na 100% správně, a ani by nešlo o to jak to kóduji já.

I od předchozího majitele se mi to prostě stalo a stává dál..

Vloženo

 

no ještě než to překóduju na správné hodnoty tak to hlásí : 18020 - rid.jedn. motoru Chybne kodovana

            P1612 - 35-00 -  -
A jinak nelze se připojit když není otočeno klíčem, tím pádem jediné připojení kdy nesvítí ta kontrolka, je po správném
nakódování, vypnutí klíče po dobu 60s a pak to tedy žádnou chybu nevyhazuje

 

jasně chybu to nevykazuje a když zkontroluješ kódování, tak je to to "správné"?

Vloženo (editace)

Ano, no jednoduše, v příspěvku to popisuji, ŘJ motoru se prostě nějak divně vyresetuje

ale prostě na kódovací číslo 00095, který je absolutně nesmyslný. Nechápu kde se tam bere.

A když to tedy nastavím/nakóduji na správné (00071), tak všechny chyby spojené s ŘJ motoru zmizí,

a to že mi to hází chybu i v posilovači, v klimě atd, prostě všechny chyby pod spojením rid.jedn. motoru

vymizejí. = Správné kódování

Editováno: , autor: Vlča
Vloženo

hmm, tak to už mi docházejí nápady, tedy kromě toho, že ŘJ je vadná. Jaké je vlastně číslo té jednotky?

číslo jednotky je 036 906 034 BL jinak podrobnější označení motoru : AUA

  • o 3 roky později...
Vloženo

Zdravím, mám přesně ten samý problém u Fabie ročník 2001 motor AUB. Po odpojení baterie se překóduje řídící jednotka na kód 95 a v autě přestane fungovat klimatizace. Aby začala fungovat, tak se musí řídicí jednotka nakódovat na kód 71.

 

Podařilo se to někomu vyřešit? Díky

Vloženo

Já tedy nevím jakým způsobem funguje pamět té jednotky, ale z oblasti IT ve které dělám je to celkem jasný problém který můžou způsobovat jen dvě věci.

 

1. V jednotce je promka která potřebuje k udržení paměti záložní baterii, pokud založní zdroj selže, pamět se vyresetuje v takovém případě je zde původní továr před konfigurací. Řešení- nahradit záložní zdroj v jednotce.

2. V jednotce je promka, která záložní zdroj nepotřebuje, bohužel ale ztratila schopnost uchovávat data- řešení vyměnit paměť v jednotce.

Vloženo (editace)

vyměnit záložní zdroj v jednotce jestli tam nějaký je, bude prkotina, vyměnit promku (pokud seženeš potřebný model) taky otázka jestli jí pak dokáže někdo za rozumné peníze naprogramovat.

Editováno: , autor: 15degren
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Koupil jsem na vrakáči jinou ŘJ motoru a nechal jí v servisu vyměnit (pro info, žádnou baterii která by držela paměť neobsahuje). Technik rozebral obě ŘJ, vyletoval z nich jeden čip a přes nějaký univerzální programer připojený k PC to naprogramoval. Takže mám dvě stejné ŘJ. Bohužel to nezabralo a když jsem nechal přes noc odpojenou baterii (nabíjel jsem jí doma kvůli mrazům) tak se ŘJ motoru zase překódovala a přestala fungovat klimatizace. Technik mi řekl, že mohla být špatná i ta druhá ŘJ.

 

Pak jsem náhodou narazil na brožuru o motorech AUA a AUB (viz příloha) a tam se na straně 47 píše, že po odpojení baterie se stejně musí udělat základní nastavení. Takže si pořídím kabel VAG COM a holt si budu muset po každém domácím dobíjení baterie provést jak základní nastavení tak nastavit správné kódování ŘJ motoru.

35 Motory 1,4l 55 a 74kW.pdf

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...