Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

abclab

Uživatel
  • Počet příspěvků

    34
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

3 Neutrální

O uživateli abclab

  • Hodnost
    Nováček

Návštěvy profilu

488 zobrazení profilu
  1. abclab

    Výměna palivového filtru

    Zdravím, díky za tip, že se mám podívat i na diskuzi o výměně palivového filtru u jiného motoru. Dneska jsem palivový filtr vyměnil za nový a pak mi nešlo nastartovat auto. V sekci o 1.4 MPI jsem se dočetl, že u prvních ročníků Fabii (asi 1999 - 2001) se musí vyměnit poloha hadic na vstupu do filtru (modrá za černou). Tak sem to udělal a auto běží. Níže přikládám pár fotek z celé akce. Starý filtr měl číslo 6Q0 201 512, bez uvedení tlaku v barech. Nový filtr jsem sehnal pod číslem 6Q0 201 051 H, přičemž na něm je vyraženo, že tlak je 3.0 bary. Starý filtr byl asi původní z roku 2000. Dnes mám najeto 115 tis. km (ale těžko říct, jestli auto nebylo přetočený když jsem ho kupoval).
  2. abclab

    Motor se dusí a po chvíli nejde ovládat plyn

    Ok, tak paráda. Je možné že pružina na klapce už má nejlepší léta za sebou a ten "strečing" při čištění jí neprospěl. Jinak mám pocit, že náhodně generované chyby jsou u tohodle auta vlastně normální. Např. u mě se po odpojení baterie "překóduje" ŘJ motoru - takže se generují chyby s EGR ventilem, přestane fungovat klimatizace, odezva na plyn je tragická. Stačí správně nakódovat, udělat zákl. nastavení, smáznout chyby a auto zase jede ok.
  3. abclab

    Motor se dusí a po chvíli nejde ovládat plyn

    Jinak tady je ještě článek o čištění škrticí klapky a jak udělat základní nastavení bez diagnostického kabelu. http://dfens-cz.com/service-vycisteni-skrtici-klapky-svepomoci/
  4. abclab

    Ranní start a třepání

    Taky mi to dělalo. Trochu se to zlepšilo tím, že jsem vyčistil škrtící klapku a provedl její základní nastavení programem VAG-COM. Tady je o tom pěkný článek: http://dfens-cz.com/service-vycisteni-skrtici-klapky-svepomoci/
  5. abclab

    Motor se dusí a po chvíli nejde ovládat plyn

    Postup jak udělat základní nastavení škrticí klapky je v příslušné dílenské příručce na straně 128 (popř. přehledněji rozepsáno na straně 74 ). Postup jak udělat základní nastavení ventilu zpětného vedení výfukových plynů (EGR) je na stranách 76 a nebo 126. Pokud si odpojil baterku, tak by se měl také nastavit kód readiness. Popis jak to udělat najdeš na straně 18. Nicméně já mám zkušenost, že readiness se nastaví samo, pokud se po výše zmiňovaném základním nastavení vydáš na zhruba 30 km projížďku, přičemž posledních 10 km to občas vytočíš až k červeným otáčkám. Příručku můžeš stáhnout na fóru zde.
  6. abclab

    Motor se dusí a po chvíli nejde ovládat plyn

    Jedna z nejjednodušších možností je, že se škrtící klapka špatně zkalibrovala. Pokud se z auta odpojí škrticí klapka a vyčistí se, tak se pak po znovu připojení musí udělat její "základní nastavení" (např. programem VAG-COM). Škrtící klapka by se sice měla zkalibrovat sama, ale já mám zkušenosti, že se jí to samotné moc "nedaří" a je lepší to udělat "ručně". Jinak pokud si při čištění klapky odpojoval i akumulátor, tak je dobrý udělat taky "základní nastavení" ERG ventilu. Ono se toho po odpojení akumulátoru u Fabie s tímhle motorem (resp. s těmito řídícími jednotkami) má udělat celkem dost. Máš nějaký diagnostický kabel s programem VDS-PRO, nebo VAG-COM nebo VCDS?
  7. abclab

    chyba kodovani RJ

    Chyba 18020 se nedá smazat, ale zmizí jakmile se nastaví v ŘJ motoru správné kódování. U Fábií s tímto motorem se stává že ŘJ "zapomene" své kódování pokud se nechá delší dobu odpojená baterie. Předpokládám že to se stalo i u tebe, když ti vyměňovali lambda sondu a svíčky. Doporučuju ti pročíst si tu kapitolu o kódování motoru v dílenské příručce a pak se vrátit k tomu borci co ti dělal diagnostiku. Jestli má VAG-COM, tak podle návodu to určitě zvládne. Nebo si na netu najdi jakýkoli autoservis v okolí, který se chlubí tím že dělá diagnostiku. Každopádně by ti měli pomoct v každém autorizáku Škoda.
  8. abclab

    chyba kodovani RJ

    Chtělo by to, abys sem dal diagnostický protokol před výměnou dílů a po výměně dílů. Nedílnou součástí opravy by mělo být i ověření diagnostikou, takže předpokládám, že po výměně dílů ti vymazali všechny chyby, nastavili readiness kódy a provedli testovací jízdu (viz vybrané kapitoly z dílenských příruček).
  9. abclab

    poškození jednotky airbagu Vagem

    Nakonec mi pomohl specializovaný autoelektrikář z Plzně. Vymontoval jsem ŘJ airbagů z auta a poslal mu jí poštou. Za týden mi přišla zpět a po namontování do auta už kontrolka airbagů po nastartování nesvítí. Musel jsem ještě vymazat chyby v ostatních ŘJ, které za ten týden začali hlásit výpadek komunikace s ŘJ airbagů. Ještě mě ten autoelektrikář ujistil, že teď už můžu VCDS klidně používat protože po přeprogramování ŘJ se tato chyba již neobjeví.
  10. abclab

    chyba kodovani RJ

    Jestli to chceš nakódovat sám, tak postup jak nakódovat řídicí jednotku motoru je popsán v dílenské příručce. Ta je k mání např. v sekci "Stahování". Konkrétně v pro tvůj motor je to soubor "Motor zážehový 1,4-55kW 1,4-74kW vstřikování.pdf" str. 127. Potřebuješ k tomu PC např. s programem VDSPRO nebo VAG-COM (nebo novější VCDS) a kabel. Nicméně nechápu proč ti to nenakódovali už ti borci, u kterých si byl na diagnostice. Pokud víš jak na to je to otázka minut.
  11. Ohledně dosahu mi to u Fábie funguje asi do 5 metrů, ale ve vystřelováku mám už letitou baterii. U Roomstera (kde to makalo už z výroby) mi to funguje i na těch 10 metrů. Nicméně úspěšnost stahování není 100% ani u jednoho auta. Občas to prostě nejede a musím to zkoušet opakovaně. Jinak v manuálu Fabia (verze do r. 2003-08) na str. 44 píšou: "Účinný dosah dálkového ovládání je asi 10 m. Pokud je slabá baterie, účinný dosah se snižuje."
  12. Ok díky. Rozumím tomu tedy správně, že tenhle klíček z Aliexpresu lze dodělat tak, aby šel plnohodnotně používat i na startování? Podařilo se ti to, nebo ho používáš jen na dálkové ovládání?
  13. Tak se mi také podařilo nakódovat si okna na Fábii samodomo. Sehnal jsem historický notebook, koupil kabel a použil info z fóra. Díky za rady. Tady je výsledek:
  14. Prosím, můžeš sem hodit Aliexpress odkaz na ten třítlačítkovej klíček? Popřípadě návod (odkaz na fórum) jak ho nakódovat. Díky
  15. abclab

    poškození jednotky airbagu Vagem

    Zdravím, stalo se mi něco podobného. Mám Fábii s jednotkou 6Q0909605H. O tom, že se tato jednotka airbagů nedoporučuje skenovat programem VAG-COM ver. 304, 409 apod. jsem věděl a vždycky jsem se tomu raději vyhýbal. Když se ve VAG-COMu zadalo automatické skenování vypsaných jednotek pro daný model auta, tak tam dokonce z bezpečnostních důvodů bylo vždy nutné skenování airbagů vysloveně povolit (viz příloha). Bohužel u novějšího programu VCDS 1.2 při automatickém skenování tato možnost není (viz příloha) a program bezmyšlenkovitě začne skenovat všechny jednotky včetně airbagů. Toho jsem si nevšiml a stalo se přesně to co popisují ve Vag Info Systému (viz příloha) tj. chyba 65535. (také viz. http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html) Mám dotaz na Beníka. Pochopil jsem správně, že se ti skenováním poškodila jednotka typu 1C0909605H? Je to tak? Protože já myslel, že se to stane jen s jednotkami 6Q0909605H. Díky
×