Jump to content

abclab

Uživatel
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

7 Neutral

About abclab

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

724 profile views
  1. abclab

    Cukaní motoru

    Tak pak napiš jak auto funguje s novou cívkou.
  2. abclab

    Cukaní motoru

    Do oleje odborníci radí nic nedávat. Přečti si mazivářskou poradnu - mýtus desáty (viz příloha: 99 Mazivářské mýty.pdf). Naopak do paliva je aditivum přínosem (viz příloha: Aditivace benzínu - test čistících schopností aditiv.pdf) Koukni se na fórum: 99 Mazivářské mýty.pdf Aditivace benzínu - test čistících schopností aditiv.pdf
  3. abclab

    Cukaní motoru

    No a klidně bych do benzínu přidal nějaký aditivum, např. VIF. Mohlo by to pomoct vyčistit ty vstřiky.
  4. abclab

    Cukaní motoru

    No vidíš jak diagnostika pomohla. Předpokládám, že si použil nějaký Bluetooth adaptér, když píšeš chybu ve formátu OBDII? Pro dekódování chybových kódů doporučuju stránky http://dtcsearch.planetvag.com/ Nicméně nejlepší je dílenská příručka. Níže přikládám popis chyby 16686 (ve formátu VAG).
  5. abclab

    Cukaní motoru

    Jinak i když vypojíš lambdu a nic se nezmění, tak to klidně může bejt ona. Protože lambda(y) je jediný senzor, který dává řídicí jednotce zpětnou vazbu ohledně kvality spalování. Pokud máš najeto přes 160 tis. tak je lambda na výměnu tak jako tak protože stárne: http://autoperiskop.cz/co-mozna-nevite-o-lambda-sonde-spotreba-paliva-pohled-dovnitr/
  6. abclab

    Cukaní motoru

    Přesně, kup si starej dobrej kabel pro program VAG-COM (pro verzi 409 a nižší stojí pár stovek). Otestuj např. pomocí programu VAG-COM 304 (je toho plnej internet). Prolistuj dílenskou příručku a podle čísla chyby najdi možné příčiny. Ještě napiš jakej máš motor (AUA, AUB ??)
  7. abclab

    Jak se projevuje spatna lambda sonda?

    Tak sem si vyměnil obě lambda sondy u Fabie 1.4 16V 74kW. Auto po studeném startu vždycky cuklo a diagnostika hlásila sporadickou chybu 17598. Je to chyba sondy před katem, ale rozhodl jsem se měnit obě, protože přece jen auto už má skoro 20 let. Sonda před katem byla snadnější - šla povolit jen hroznou silou stranovým klíčem č. 22. Sonda za katem byla horší - šla povolit jen ultra super hroznou silou zase jen obyč. klíčem. č. 22. Před kat jsem dal sondu NTK od firmy NGK, která je vlastně totožná s originální č. 036906262G. (Myslím, že byla dodávána pro Škodovku). Za kat jsem dal univerzální sondu Bosch č. 0258986602 jako náhradu za originál č. 036906262D, byla totiž za 1/3 ceny. Práce navíc v podobě nutnosti připojení starého konektoru byla celkem v pohodě. Auto teď už necuká. Český Návod na instalaci Lambda sondy - X012_bosch_univerzalni_lambda_sondy.pdf
  8. abclab

    Cukaní motoru

    Při hledání příčiny nízkého výkonu se ještě můžeš inspirovat tady: https://www.auto.cz/proc-motor-ztraci-vykon-mame-pro-vas-pet-duvodu-110920
  9. abclab

    Cukaní motoru

    Kolik máš najeto? A jaké jsou hodnoty lambd při jízdě? AUA lambda sonda před katalyzátorem: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/030906262b-lambda-sonda-1-4-16v-55kw-ngk-8370.html AUA lambda sonda za katalyzátorem: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/036906262d-lambda-sonda-1-4-16v-55kw-74kw-bosch-5819.html
  10. abclab

    Cukaní motoru

    Jinak ohledně cukání se to tu už řešilo:
  11. abclab

    Cukaní motoru

    U mě je jeden šroubek MAP senzoru překrytý a nejde jednoduše odšroubovat. Podařilo se mi odšroubovat jen jeden. Mám motor AUB. Je možné, že se různé verze motorů liší. Vycházím z předpokladu, že když je MAP zanesený, tak nemusí správně detekovat tlak a teplotu a ŘJ motoru pak dá neadekvátní množství benzínu. Pokud jsou hodnoty MAP senzoru v rámci normálních hodnot, tak přesto že neodpovídají realitě, tak se to nemusí vyhodnotit jako chyba. Jinak souhlasím, že je potřeba udělat to co píšeš. Navrhoval jsem jen jednoduché úkony, které je beztak třeba pravidelně dělat.
  12. abclab

    Cukaní motoru

    Ještě mě napadlo, že může být zanesený "Snímač tlaku v sacím potrubí -G71- se snímačem teploty nasávaného vzduchu -G72-". Jenže dostat se k němu u Fabie je na rozebrání celého sání, protože jeden šroub je zakrytý. Níže posílám video jak ho čistit, ale u toho motoru z videa ten šroubek není zakrytý.
  13. abclab

    Cukaní motoru

    No tak můžeš vyloučit netěsnost v sání. Dále si psal, že obě lambdy jsou podle diagnostiky v pořádku. Pokud to dělá na plyn i na benzín tak teda můžeš vyloučit, že je zanesený palivový filtr a potažmo i benzínové vstřikovací ventily (http://aa.bosch.cz/download/formule/plakat-vstrik-ventily.pdf). Pokud vyloučíme i svíčky a zapalovací moduly. Tak ještě může být problém v elektrickém vedení (viz strana 7 v PDF příloze), nebo dokonce v řídící jednotce. A díval si se na tu klapku v krytu motoru a na prostor pod škrtící klapkou? Fabia_-_Svět_Motorů.pdf
  14. abclab

    Cukaní motoru

    O ucpaných benzínových vstřicích u aut přestavěných na plyn se letmo zmiňují v toto článku: https://www.auto.cz/vysokooktanove-benziny-zadne-zazraky-necekejte-82674
  15. abclab

    Cukaní motoru

    Chronické místo neznám, nicméně netěsnost, která způsobuje chudou směs, by měla být někde za místem, kde se mísí benzín se vzduchem tj. někde za vstřikovači. Stříknul bych benzín ve spreji (nebo čistič brzd) kolem sacího potrubí a pozoroval, jestli se změní volnoběh. Ale jak už tad psal zwan, klidně to může být i špatná jiskra (svíčka, zapalovací modul, zapalovací kabel).
×