Publikováno Únor 25, 201510 r Ahoj, nemáte prosím někdo zkušenosti s předehřevem motoru na 220V ? Chci to zkusit. Kdyby měl někdo zájem, napíšu víc.... Upraveno Březen 2, 201510 r od Alesjan
Únor 22, 20178 r Autor Ahojte, tak mám cca 1 rok namontovaný předehřev motoru, je to super, před startem zapnu do zásuvky, za cca 1,5 hod je motor vlažný, ohřeje se daleko rychleji, vidím to i na spotřebě, nemá to chybu
Únor 22, 20178 r Se zeptám asi blbě, ale i přes to všechno, co jsi popsal, k čemu je to v našich zeměpisných šířkách vlastně dobré?
Únor 23, 20178 r Čím účinnější motor, tím pomaleji se zahřívá. Zvýšení startovací teploty (= kratší čas ohřevu motoru na pracovní teplotu, odstranění fáze chodu za nejnižších teplot) snižuje nejen spotřebu, ale i emise a zanášení motoru, čímž snižuje servisní náklady a prodlužuje životnost motoru. Minimálně v zimních měsících to bude prospěšné určitě, protože zatímco posádka je díky PTC v pohodě, motor se zahřívá velice pomalu. Při poskakování po městě nebo pomalé jízdě po okreskách to mohou být za větších mrazů i desítky km! Samozřejmě záleží, co (jen voda, voda i olej) a jak se vlastně ohřívá a o tom by se měl Alesjan určitě rozepsat, jinak je celé vlákno o ničem. Poslední věc je reálná výhodnost, tzn. jestli to na proudu nepropálí víc, než co ušetří na palivu a servisu...
Únor 23, 20178 r Pravděpodobně to ohřívá přes vodu. Jestli nepropálí víc za energie než ušetří ? To si piš že propálí mnohem víc na energii... jasná indikace je že to musí žhavit hodinu, kolik to má příkon ? Ohřát motor a náplně bude chtít spoustu energie...
Únor 23, 20178 r no právě - v nezaizolovaném autě ohřívat vodu, to je topení pánu bohu do oken a to zařízení taky něco stojí. Takže předpokládám, že ekonomické důvody to nebudou. Pak mě napadá snažší startování, ale pokud baterka není mrtvá, tak to funguej i bez toho... Ale nepopírám, že to nějaký přínos má, proto se právě ptám - třeba to pak budu chtít taky :-).
Únor 23, 20178 r Ztráty tam budou velké, ale pořád bych to neviděl tak tragicky. Vždyť kolik energie ve formě spáleného paliva spotřebuje v zimě nezávislé topení? Ohřívá to úplně stejně nezaizolovaný vodní okruh a kdo jednou zkusil, nechce jinak. Takže hodně bude záležet na konstrukci. Ta hodina a půl ale asi opravdu nevěstí nic dobrého. Koukal jsem na nějaké výhřevy oleje (což má pro motor větší význam než samotná voda) a bylo to nepřímé ohřívání, které v podstatě ohřívá vanu, od které se teprve ohřeje olej, což mi přijde energeticky šílené, kam se ohřev vody hrabe. Jestli se dělá i nějaký přímý ohřev, netuším. Chtělo by to víc informací z praxe.
Únor 23, 20178 r JayBee1: Nejdřív se podívej kolik takové 5kW nezávislé topení toho paliva vlastně za těch 30-40 minut ohřevu motoru spotřebuje a pak piš Ohřev vody bez zapnutého čerpadla je holý nesmysl, prt. zatímco v té části, kde je topná spirála bude voda vařit, zbytek vody v okruhu bude studený a nejspíš i většina motoru. Do některých nákladních aut se kdysi dávala spirála na ohřev oleje v olejové vaně, ale pochybuji, že tohle bude ten případ. Takže hodinu a půl vařící rychlovarka, která motor sotva ovlaží Upraveno Únor 23, 20178 r od mischicka
Únor 24, 20178 r mischicka: Papírově 0,31 - 0,41 l nafty, tj do 15 Kč. Mimo jednoduchých ponorných se dělají i průtokové předehřevy vody a to jak samotížky, tak s čerpadlem. Jak říkám, záleží na konstrukci. Otázkou je, co se dělá pro osobáky. Když o tom přemýšlím, tak příkon 230V topného tělesa bude nejspíš max. 2 kW, aby to nevyhazovalo jističe, což by vysvětlovalo i delší dobu ohřevu proti 5kW bufíku.
Únor 24, 20178 r Ahoj, jen se zeptám - nepřemýšleli jste tam naimplantovat originál řešení z OII 1.6 mpi multifuel , (to je ta co byla výrobně upravená na ethanol , má el. zástrčku u levé mlhovky je to snad i blokovaný , když tam je kabel tak to nejde nastartovat)
Únor 24, 20178 r před 4 hodinami, JayBee1 napsal: mischicka: Papírově 0,31 - 0,41 l nafty, tj do 15 Kč. Za 15 korun tankuji litr N98, ale to je celkem jedno, prt. ten ani ne půl litr ušetříš hned jak nastartuješ a vyjedeš, prt. motor už je ohřátý.
Únor 24, 20178 r No vždyť. Možná si nerozumíme, já jsem oponoval názoru, že el. ohřev musí propálit víc než ušetří. Na případě nezávislého benzínového/naftového topení je vidět, že to tak vůbec být nemusí. Důležitý bude způsob a konstrukce ohřevu. Škoda, že se tu Alejsan od středy neobjevil, aby sem hodil nějaké detaily.
Duben 25, 20178 r Autor Tak Vážení, nechal jsem si namontovat v servisu vyhřívání motoru, Podle mě je to super. Nevýhody je pouze v tom, že to musím před vyjetím zapnout. Ale mám v garáži spínací hodiny nastavím je, a asi hodinu a půl to natápí. Sednu do auta, na ukazateli teploty to ukazuje cca 40 st, natočím, motor je ohřátý daleko dřív a vůbec nemíním spekulovat o tom, že je to pro motor dobré. Samo, je ohřátá voda, ne olej, ale vlastní ohřátí je daleko, daleko rychlejší. Příkon 540 W. Tak co, protopím 1,5 kW, což je kolik? 5 Kč???Podle mě je to fajn. Nechci to nikomu vnucovat, jsem fakt spokojen. Čau
Duben 25, 20178 r Autor Zapoměl jsem, čerpadlo tam není, voda se ohřívá tak, že teplá jde nahoru... Celý ohřev je ne spodní hadici a řeknu Vám, že když je venku mínus 10, nemá to chybu. a ve finále není problém si vzít kabel 220 V a a když auto stojí zmrzlé venku , nikdo mě to nevymluví.
Září 24, 20177 r Autor Tak Vážení, podle mě je fakt dobrý. Když tady někdo mluví, kolik propálím - má to příkon 520 W. Když to zapnu do zásuvky na 3/4 hodiny, motor se otočí a v tu ránu je teplý, fakt. No tak co, spálím půl kilowaty, kolik to je - 2-3 Kč??? Věřte mě, čau Alesjan
Září 30, 20177 r To je zaujimava tema... Nakolko... Prva varianta je toto... Druha je webasto... Tretia a asi najlepsia vyhrievana (kludne aj na 15°C) garaz.
Říjen 2, 20177 r Ahoj kluci já mám touran 2011 se stejným motorem (1.6 cr 77kw) a mám tam tohle: https://www.aliexpress.com/item/Tractor-Parts/336373529.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.Aa6Wgs já teda zatím jen testuji , ale kolega to má v octavce 1.6 74kw už asi 3 roky bydlí na horách a stačí cca30-40 min. Motor je vlažny . Když vezmu že při mé sazbě je kWh za cca 2.6kc tak mám motor předehřáty za cca 2.6-3 kč. Funguje to tak , že při 60st. se to vypne samo při poklesu teploty opět zapne. Myslím že každý stupeň k dobru mi pošetří egr ventil a filtr pevných částic. Egr už jsem měnil. Jinak dříve tato firma měla sklad i v německu, ale když jsem objednával já šlo to z číny FedExem za cca 7 dní. Upraveno Říjen 2, 20177 r od KAYKA007
Říjen 2, 20177 r A kam přesně si to zapojoval? Dělal sis to sám? A jak máš vyřešení připojení do zásuvky?
Říjen 2, 20177 r Dělali mi to kluci u známého v servisu. Museli sundat jednu z trubek a vyrobit jinou,ale vše jde kdykoliv dát do pův. stavu. Pokušel jsem se sehnat originální kabel s konektorem do masky chladiče , ale cena je okolo 2000,- , a alternativu jsem nenašel. Zástrčka leží na jednom z plastů , kde je prolis ve kterém to hezky drží a auto mám v plechové garáži kam mám přivedeno 240v přes stykač na dálkové ovl. Takže než se začne ohřívat pravidelně a dám tam časovací zásuvku, má to žena tak že ráno vstane koukné na teploměr a když bude pod 10st. zapne dalkáčem a než se vypraví cca těch 40 min auto se nahříva , potom v garáží odpojí prodlužku zavře kapotu a jede. Upraveno Říjen 2, 20177 r od KAYKA007
Říjen 3, 20177 r Jestli dobře chápu schéma chladícího okruhu, tak jediné místo pro co nejefektivnější ohřev motoru je před chladičem oleje (5). Když se předehřev zapojí na vedení výměníku topení (3), jak to mají nakreslené Číňani, tak to může vodu honit víc přes expanzku (1) než přes motor (4). Jedině před chladičem oleje je jistota, že nejteplejší voda půjde přímo do motoru. Takže se musí předehřev vecpat někam mezi chladič a motor, kde není zrovna moc místa. 1 - vyrovnávací nádržka 2 - chladič spalin EGR 3 - výměník topení 4 - blok a hlava motoru 5 - chladič oleje 6 - sekundární čerpadlo 7 - horní hadice k chladiči 8 - chladič 9 - spodní hadice od chladiče 10 - čerpadlo a termostat Upraveno Leden 22, 20187 r od JayBee1
Říjen 3, 20177 r Nechával jsem si poslat návod od Normans, které mají teda jen topnou spirálu, žádné čerpadlo, a zapojují ho také ke chladiči oleje... stačí kousek hadice, jedna spojka a pár svorek...
Říjen 3, 20177 r Aliexpress v kombinaci s 230V nezní úplně dobře. Nezapomínejte, že el. předehřev je ve Skandinávii poměrně častou příčinou požáru vozu. Nejrizikovější je ten přívodní kabel, takže by to mělo být udělané tak, aby se dal v celé délce jednoduše zkontrolovat, jestli ho něco náhodou neokousalo či se neprodřel. Hlavně to auto pak neparkujte v garáži pod domem.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.