Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

Příspěvek přesunut do správného tématu. To opravdu není dotaz do sekce Fabia 2. Mimochodem, těch předchozích 29 stánek tohoto témau o výměně oleje jsi už jistě přečetel, že?

 

Svíčky a rozvody ovšem budeš řešit v odpovídajících tématech, nedělaj tady v tom bordel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu menit jednou za rok,najezd tak 2000 km,takze long live urcite ne.Takze normalni olej.Chtel jsem bud Mobil nebo Shell nebo Castrol.Ale Mobil uz leju do BMW,takze nechci mit stejnou znacku v obou autech,aby me nekdo z rodiny nepomichal kanystry.Takze bud Shell nebo Castrol a Shell vyjde o nejakou stovku levnejs,takze vemu ten,oba jsou kvalitni znacka,ale Shell vyjde o neco levnejs.

Takze:

SHELL HELIX ULTRA 5W40,norma 502.00,API SN/SN+,ACEA A3/B3,A3/B4

SHELL HELIX ULTRA 0W40,norma 502.00,API SN/CF,ACEA A3/B3,A3/B4

 

Vyhoda toho 0W40 bude,ze za studena bude drive mazat.Po koupi mam s autem najeto 500km a je tam po predchozim majiteli 0W30,vsude je sucho,nikde nic nekape a na merce taky olej neubiva,takze ho to nereze,takze bych se nebal te 0W40.Pokud by to bylo jeste starsi auto s vetsim najezdem a trochu by si to toho oleje vzalo,tak bych asi nesel do te 0W40,ale spise do 5W40.

 

Oba dva ty oleje splnuji normu VW pro zkraceny interval 502.00.Dalsi normu ACEA maji oba stejnou.Rozdil je pak v norme API,kde ten 0W40 je primarne urcen pro benzin,ale lze pouzit i pro naftu,kdezto ten 5W40 je urcen jen pro benzin,takze vy vysledku pro benzinovej motor 1,2 TSI lze pouzit oba.Ten 5W40 ma jeste navic normu SN+,ktera byla vytrorena az v roce 2018 (rok vyroby auta 2016),takze az po vyrobe auta a norma SN+ konkretne znamena "Zavedená v květnu 2018 jako doplněk k API SN a ILSAC GF-5 s cílem zajistit, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI), což je závažný problém poškození u maloobjemových výkonných motorů, s přímým vstřikováním benzínu (GDI) a u benzínových přeplňovaných motorů GDI (T-GDI)."

 

Tak nevim,jestli by byl vhodnejsi spis ten 5W40 kvuli te norme SN+,jakoze by byl v necem lepsi kvuli ten nizkorychlostnim predzapalum anebo ten 0W40,ktery by byl zase vhodnejsi kvuli tomu,ze za studena drive maze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U te 0W40 jeste pisou,ze je vhodny pro vsechny benzinove motory a naftove motory bez filtru pevnych castic.A filtr pevnych castic co jsem koukam na webu,tak ten se u benzinaku zacal davat az od roku 2019 a emisni normy tam jsou euro 6c nebo euro 6d.Jelikoz mam auto vyrobeno 2016 a plni euro 6 bez nejakeho pismena navic,tak bych rek,ze tam filtr pevnych castic nemam a tedy muzu klidne dat i tu 0W40.Kdyztak me opravte,kdby neco.

 

Diky!

Editováno: , autor: Kulovej blesk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší bude prostě použít normální olej se specifikací VW 504.00, na kterou je ten motor ostatně i konstruovaný, a nepouštět se do inženýrských experimentů na koleni. Jestli ale máš přebytek volného času a chuť hrát si na olejového alchymistu, doporučuji si nejdřív nastudovat střihovou stabilitu (HTHS viskozitu) olejů 0W-40 a 5W-40 s normou VW 502.00 .Možná tě tyhle geniality přejdou hned po první tabulce technických dat. Ale kdo ví, třeba právě objevuješ nový svatý grál mazání motorů.

 

Na tvojí poznámku, ano 502.00 lze použít, nicméně výrobce ti jasně říká který olej je ideální proč to tu má každý problém pochopit? 502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu. Dávat to do EA211 je blbost.

Editováno: , autor: LosDavos
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, LosDavos napsal:

502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu.

Jsou to oleje pro starší vozy, ale tvrdit, že "po 3K km dramaticky mění svoji stabilitu a kvalitu" se mi zdá velmi přehnané.

Editováno: , autor: roman63
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, LosDavos napsal:

Nejlepší bude prostě použít normální olej se specifikací VW 504.00, na kterou je ten motor ostatně i konstruovaný, a nepouštět se do inženýrských experimentů na koleni. Jestli ale máš přebytek volného času a chuť hrát si na olejového alchymistu, doporučuji si nejdřív nastudovat střihovou stabilitu (HTHS viskozitu) olejů 0W-40 a 5W-40 s normou VW 502.00 .Možná tě tyhle geniality přejdou hned po první tabulce technických dat. Ale kdo ví, třeba právě objevuješ nový svatý grál mazání motorů.

 

Na tvojí poznámku, ano 502.00 lze použít, nicméně výrobce ti jasně říká který olej je ideální proč to tu má každý problém pochopit? 502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu. Dávat to do EA211 je blbost.

Ja nemam problem to pochopit.Ja jsem se normalne slusne zeptal,co mam dat za olej,nikdo me neodpovedel,kzdy jsem se pokousel stahnout skodovackej manual,tak nejde stahnout,admin tvrdi,ze jde,me proste nejde a admin kdyby byl co k cemu,tak mi to pdf.posle na mejla,kdyz mi to teda nejde stahnout,ale proste nezajem.Dalsi odkaz co zde byl je nefunkcni a kdyz uz prelouskam tech nesmyslnejch 30 stranek o tom,co tam dat za olej a jsou tu dva tabory,jeden dava longlive a druhej obyc olej a jeden si podle sveho uvazeni vymeru,tak najednou strasnej problem,ze jsem si vybral obyc olej a ne longlive a dostanu zjeba od tebe,ze jsem si vybral jinej olej,nez pouzivas ty.Kdyz jsi tak chytry a vsechno vis nejlepe,tak jsi me mel uz poradit pred tim tydnem,co jesm se poprve ptal a ne az ten najednou byt strasne chytry,ze jsem si vybral spatne.Nehlee na to,ze toho tema je absolutne katastrafa,kdyby toto tema bylo co k cemu,tak hned v prvnim prispevku je dan adminek prispevek se seznamem oleju,ktere lze pouzit,jejich vyhody,nevyhody,popis k tomu a taky odkazy a soubory ke stazeni,ktere ovsem musi fungovat a ne toto.Ale ono to je vsude stejny,prijde novej,slusne se zepta,nikdo nereaguje,pak kdyz si neco vybere sam,tak dostane zjeba,ze si vybral spatne a ve vysledku Ti co nejvic jebou,tak predtim tyden mlceli,absolutne nezajem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, LosDavos napsal:

 

Na tvojí poznámku, ano 502.00 lze použít, nicméně výrobce ti jasně říká který olej je ideální proč to tu má každý problém pochopit? 502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu. Dávat to do EA211 je blbost.

 

No nevím, tohle jsem nikde nevyčetl ani mezi řádky. 502.00 je normálně mezi použitými normami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, LosDavos napsal:

Nejlepší bude prostě použít normální olej se specifikací VW 504.00, na kterou je ten motor ostatně i konstruovaný, a nepouštět se do inženýrských experimentů na koleni. Jestli ale máš přebytek volného času a chuť hrát si na olejového alchymistu, doporučuji si nejdřív nastudovat střihovou stabilitu (HTHS viskozitu) olejů 0W-40 a 5W-40 s normou VW 502.00 .Možná tě tyhle geniality přejdou hned po první tabulce technických dat. Ale kdo ví, třeba právě objevuješ nový svatý grál mazání motorů.

 

Na tvojí poznámku, ano 502.00 lze použít, nicméně výrobce ti jasně říká který olej je ideální proč to tu má každý problém pochopit? 502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu. Dávat to do EA211 je blbost.

Takze zde treba diskuze o olejich do EA211 pisou pravy opak.Pri vymene do 15 000km je prave vhodnejsi ten 5w40 nez 0w30,protoze 5w40 ma vyssi TBN.Dalsi vec v diskusi se pise,ze ma mit olej ACES A3,ale nektere ty tvoje 504.00 maji C3,coz je spatne a navic ty 504 jsou zarovnej 507,coz jsou pro naftu a pdf a nejsou tedy moc vhodne pro benzin a kratke popojizdeni,takze tim zes mi poradil 504.00 jsi me poradil spatne,protoze uz jsi k tomu nedodal to podstatne,ze maji mit A3 a ne C3 a dalsi veci,co se v diskusi pisou.

 

https://www.oleje.cz/forum/olej-do-1-2-tsi-t5040-615.html

 

 

 

 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu vám tady musím dělat Google? Jste schopný tu vyplodit tuny textu a ani si ho neověřit?

Dramatický propad začíná už od 3 000 km a velmi brzy má stabilitu pod 5W-30, který si ji na rozdíl od 5W40 naopak drží i po 15 000 km:

Vlastnosti motorových olejů 2 - Viskozita - MotoFocus.cz

Pro ty z vás, kteří neumí, nebo je vám za těžko číst, naprosto dostačí upřít zrak na zelený obrázek zhruba na začátku druhé poloviny stránky.

 

Technicky ta generace olejů vychází z podobných specifikací a základů.

Pokud neměníš olej po 5 000 km, nemá smysl uvažovat vůbec o ničem jiném než o 5W-30 se specifikací 504.00.

A teď, když jsem tu do vlákna už podruhé tuto informaci dodal, bylo by od špekulantů fajn, kdyby aspoň ocenili moji snahu někomu vyvrátit ničím nepodložené spekulace, ale to bych chtěl asi příliš...

Přitom by stačilo si tady to vlákno projít...

Editováno: , autor: LosDavos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jednas vec je,ze kdybys to napsal hned jak jsem se ptal a slusne a ne po tydnu a timhle stylem,cos napsal,to za prve a za druhe,ten clanek je stary 11 let a uvadi,ze "Na obrázku č.2 jsou uvedeny průběhy viskozity při provozu několika moderních olejů."

Nemas nikde konkretni znacku oleje a viskozita 0w40 tam chybi.A za dalsi propad dramaticky propad nezacina po 3000km,ale na grafu je hned pri 100km,ale porad je na tom lepsi 5w40 a 10w40,nez ta tvoje 5w30.Ta 10w40 se dostane na uroven 5w30 az pri 5000km,pak se zase o neco zlepsi a pak zase mirne pada.A 5w40 se dostane na uroven 5w30 az neco pres 6000 a ta pak pada hodne.Ale ja jsem psal,ze s tim tata najezdi tak 2000-3000 rocne max,ale realne najezdil tam 1500km,takze pokud na 5w40 se dostrane na uroven te tvoji 5w30 az po 6000km km,tak je to v pohode a i v pripade,kdybych s tim autem jezdil ja.Ja jsem s BMW najezdil mezi technickejma 9000km,takze 4500km rocne a olej menim jednou rocne,takze ikdybych s Fabii jezdil ja,tak furt se vejdu do tech 6000km rocne a je pro me ten 5w40 vyhodnejsi.Ten 0w40 na grafu neni,takze ten jak se bude chovat nevim.Kdybch najezdil 15000 rocne,tak bych nejezdil 15000km na obyc olej,bud bych ho menil 2x rocne po 7500km anebo bych daval longlive k tomu urceny a menil jednou rocne.Pokud nekdo najezdi rocne 15000km a meni jednou za rok olej a dava obyc,tak je to spatne,ale toto neni muj pripad a nikdy jsem toto nedelal,jasne jsem psal,kolik najezdim rocne.Nehlede na to v grafu chybi cely prubeh toho 5w30,tento olej je longlive a meni se po 30 000 a uz mezi 14 az 16 tisici zacina dramaticky stoupat,kam az dostoupa pri 30000?Takze mit longlive a menit pri 30000km taky neni dobre uz bude mit uplne jinou viskozitu,nez ma mit.A v clanku je uvedeno,ze je to prubeh viskozity nekolika modernich oleju,nikde neni konkretni znacka,takze to neni o nicem vypovidajici.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 5. 2025 na 20:05, Kulovej blesk napsal:

Me ne,kasli na to,nejak si poradim

 

před 20 hodinami, Kulovej blesk napsal:

admin kdyby byl co k cemu,tak mi to pdf.posle na mejla,kdyz mi to teda nejde stahnout,ale proste nezajem.

Neprotiřečíš si náhodou? 

Prvně mu napíšeš, ať na to kašle, že si nějak poradíš a pak tady napíšeš, že kdyby byl co k čemu, tak ti to pošle na email? :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kulovej blesk výrobce předepisuje normu VW504.00, VW508.00 nebo VW502.00 pro motory bez GPF a normu VW504.00 nebo VW508.00 pro motory s GPF. Takže když se vybere něco co toto splňuje je to dle specifikací. To ze oleje s VW504.00 splňuji i VW507.00 je úplně jedno. Kdyz použiji stejnou argumentaci jako ty (a z mého pohledu je nesprávná), oleje normy VW502.00 mají udávanou i VW505.00, což je norma pro naftové motory, znamená to tedy, že ten olej je špatný?

 

A když už byla zmíněna ACES norma, tak A3 i C3 mají stejné HTHS, jen A je primárně pro benzinové motory a C pro benziny s filtrem, číslo potom udává “výkonnostní třídu”. Koncern nikde neříká, že by daný olej musel krom VW normy splňovat ještě něco. Když se na to zase člověk podívá trochu hlouběji, A3 mívají vyšší TBN, C3 zase pouští méně sazí do výfuku. Tento popel je primárně problém pro GPF/DPF, nicméně dnešní moderní přímovstřikové motory také docela trpí na kvalitu spalin a hlavně s EGR rády usazují tyto částice na povrchu spacího potrubí. A oto víc, pokud se motor pořádně při provozu nezahřeje.

 

Ohledně viskozity výrobce nic nespecifikuje, můj osobní názor je, že pokud auto jezdi jen krátké trasy, je lepší volit takový olej, který je méně viskózní při nízkých teplotách, a ideálně se rychle ohřeje. A to z toho důvodu, že motor ztráví poměrove hodně času “bez mazání” bezprostředně po startu a méně viskózní oleje toto jsou schopny eliminovat.

 

https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-koncernu-vw-uz-nenajdete-specifikace-oleju-proc-ty-tajnosti-137865

 

Upozornění: Tento příspěvek vyjadřuje pouze můj osobní názor a nelze jej považovat za odbornou radu. Použijte informace dle vlastního uvážení a na vlastní odpovědnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a) Dal bych tam to, co předepisuje výrobce a víc bych to asi neřešil.

b) Pokud by byly oleje normy VW502.00/505.00 tak špatné, tak jak je možné, že motory s těmito oleji najíždějí/najížděly v pohodě přes 700000km s původním motorem?

c) Můj názor: Oleje norem VW504.00/507.00 a VW508.00/509.00 jsou (byly) zaváděny zejména z důvodu konstrukce motorů se sníženými emisemi.

Editováno: , autor: roman63
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...