Přejít na obsah

Problém s motorem při studeném startu


Beerheineken

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás, stal jsem se majitelem zánovní Škody Octavie, najeto 11230 km, byla to údajně pozůstalost, kterou bylo potřeba prodat v rámci dědického řízení. Nechal jsem si vyjet úplnou servisní historii,podle ní byla v autě měněna spojka, nebylo to v rámci reklamace ale placené,takže chyba předchozího majitele, ta byla měněna 26.1.2015. Jinak vše ostatní mělo být v pořádku. Co jsem vypozoroval po přečtení všech vláken o tomto motoru, chod je hlučný jen při prvním nastartování za studena, že prý to jsou vstřiky, ok. Co mě ovšem dělá vrásky na čele, tak že občas,ne pokaždé se mi stane to, že nastartuji, otáčky na volnoběhu na místě vyskočí od 1200 do 2300 ( zatím se mi to stalo dvakrát). U toho jde ještě sledovat vyšší spotřebu než normálně a motor když se snaží dostat na normální hodnotu (750 - 800 otáček) začne pohasínat, třást a je potřeba sešlápnout spojku a pomoci mu plynem, protože by podle mého názoru zdechl bez pomoci.Stalo se mi i,že zhruba po sto km, když jsem zastavil, skrz telefon, motor začal pohasínat a začala blikat kontrolka jednotky, zase potřeba pomoci plynem. Jak kdyby ho chtěl start stop vypnout ale motor se nechtěl nechat. Máte někdo podobnou zkušenost nebo tušíte čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nepřišli na nic, údajně to může být špatným palivem ale to se mi moc nechce věřit. Tankoval jsem na OMW v Moravské Třebové MaxMotion 100 plnou nádrž ale je pravda, že nevím, co tam bylo natankované před tím. Když jsem dotankovával do plna, tak tam bylo ještě min čtvrt nádrže. Na diagnostice našli jedinou chybu a to tu, že při 11 989 km vynechal 3 válec zapalovaní ale od té doby se již závada nevyskytla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zdravím ještě jednou všechny, chystám se do Chorvatska a chtěl bych pro klid své duše vědět, jestli je tohle normální start 1.4 TSI?  Dělá to jak v zimě tak v létě při prvním startu, sepne se turbo, motor točí víc otáček s tou vyšší spotřebou, tak jak jsem psal dříve, otáčky už nepadají, drží se kolem 800, při dalších startech již se zahřátým motorem se to neopakuje. Koupil jsem toto auto při 10 500 km +-, liju do něj jen Carreru 100 z OMW, olej jsem pro jistotu vyměnil hned po koupi (najeto od té doby 5000km), za předepsaný výrobcem Castrol Edge 5W-30. Pokaždé když nastartuji, hned nevyjížídím, čekám až otáčky spadnou, když dojedu na místo, chvíli ještě čekám se zapnutým motorem, aby se vše dochladilo. Nepodtáčím motor ale ani ho  nevytáčím. Mám ještě jedno video, na něm je v tu samou dobu natočená spotřeba a otáčky. 

(zabraný motor) 
(otáčky, spotřeba) Všem děkuji za odpověď. Jinak se omlouvám za případné otravování, měl jsem před tím jen atmosféry a toto je mé první turbo, nikdy jsem to u nikoho s turbem neslyšel, že by spínalo hned při startu, bez nohy na plynu. Editováno: , autor: Beerheineken
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem použil špatný termín, každopádně to nic nemění na tom zvuku, podle toho, že nikdo neodpovídá to znamená, že jsem jediný? Zkusím se ráno zaměřit, odkud by zvuk mohl vycházet ale zní jako turbo. Dnes jsem nastartoval dřív, zhruba po 6ti hodinách stání a vše proběhlo tak jak má. Pokud ale startuji normálně po šichtě, tudíž po 8,5 hodinách, tak to dělá jak ráno, když jdu k autu do garáže, tak odpoledne, když jdu k autu na parkoviště. Nezáleží na teplotě okolí, je jedno,jestli je klíma zaplá nebo vyplá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslouchal jsem ten zvuk a je tam něco špatně. Otáčky jsou na start příliš vysoké. U mého motoru po startu vystoupí cca na 1100 a hned spadnou do volnoběhu. Jinak takový ten "foukavý! zvuk je v pořádku, je to turbo a je logické, že vyšší otáčky turbo roztočí. Když já u studeného motoru přidám plyn, tak turbo zní úplně stejně.

Zkusil bych diagnostiku, zda motor nevyhodí nějakou chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já to až tak zevrubně nepozoruji, jak dlouho jsou ty otáčky po startu zvýšené, jelikož startuji v garáži a hned jedu do kopce, občas bych řekl, že autu i schází "dech", nicméně jsem nyní konečně slyšel ten divný zvuk ihned při startování, takové to hum, tududu (2-3 sekunda druhého videa), to jsem měl obavy, zda to není zvuk stejný jako když na 1,2 TSI se poroučí ten přestavovač, jak se řeší v jiné sekci ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 takové to hum, tududu (2-3 sekunda druhého videa), to jsem měl obavy, zda to není zvuk stejný jako když na 1,2 TSI se poroučí ten přestavovač, jak se řeší v jiné sekci ....

 

 

Tohle mám stejně jako ty. Je to přestavovač vačkya je potřeba si uvědomit, že se jedná o hydraulickou součást, která se po nastartování musí natlakovat olejem a to právě tu sekundu až dvě trvá. Myslím, že tohle je v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo se při vyšších otáčkách roztočí ale auto musí být  v záběru, ne? Jinak dnes to udělalo jak ráno (5:35) tak teď, když jsem vyšel ven a nastartovat a to je tam sakra pekáč. Btw na diagnostice to už jednou bylo a že prý bez chyb :kol-32: Při dalších startech po prvním nastartování se to neopakuje, taky mi vyskočí na 1100 a hned spadnou.

Editováno: , autor: Beerheineken
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem natankoval nádrž do plna, na Benzině 30,5 L Vervy 100, abych vyloučil tu možnost, že to je palivem. Protáhl jsem to na dálnici, dnes ráno nastartoval, zvuk pořád stejný. Zítra se mi na to mrkne další automechanik, v pondělí to dám do servisu přes noc na diagnostiku, tak jsem zvědav. Auto táhne dobře, neškube, nepohasíná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, dnes jem nahrál zvuk mojí 1.4TSI. Chování je stejné, tzn. po nastartování zvýšené otáčky a spotřeba, nekultivovaný chod. Po nějakých 20 vteřinách se to ustálí na 800ot. a spořebě 0.8l/h.  

Dělá mi to od novoty, na fórech tuším že i někde tady jsem četl že je to vlastnost a zatím nijak neřeším. Nijak se to nezhoršuje a nepozoruju žádné problémy - najeto cca 12k km.

Málo kdy mi to ale udělá při odjezdu z práce na parkovišti, spíše ráno v garáži, tak u poloviny startů.

Schválně jsem to natočil kvalitní kamerou aby se zvuk dal dobře posoudit. Taky se mi to moc nelíbí, ten motor zrovna spokojeně nezní :-(

https://youtu.be/u6nqIedje7k

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, že mám auto relativně chvíli, od března tohoto roku, tento zvuk dřív auto vydalo pouze,když bylo chladno a ještě k tomu jen někdy, přisuzoval jsem to tomu, že se motor potřebuje zahřát, teď už to dělá poslední měsíc zcela pravidelně, při ranních i odpoledních startech, pokud je motor zahřátý, je vše jak má být. Kdyby to auto mělo sto tisíc, dalo by se to pochopit ale u nového auta? U nás ve firmě máme 7 Rapidů s různým počtem najetých km, všechny jsem takhle schválně startoval a krom zvýšených otáček skrze předehřev katalyzátoru, žádnému nefouká turbo, větrák cokoliv,co to vydává a rozhodně se nechovají takhle nekultivovaně. Ještě jedna věc, v minulém příspěvku jsem psal, že při dřívějším startu ( po 6ti hodinách) mi to neudělalo, auto stalo na parkovišti v mírném sklonu, kdy motor byl výš než záď vozu. Nemůže to být tedy náznak,že je motor třeba špatně mazaný? Jsou to spekulace, spíš uvažuji nahlas, jako by nebyl motor správně mazán, proto ten záběr a to aktivované turbo? Jinak oleje dostatek podle měrky....

Editováno: , autor: Beerheineken
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej mám v polovině, auto mi jak doma tak v práci stojí rovno, nemyslím si že to bude tím. A navíc jak by toto ta ŘJ vyhodnotila? ta se podívá před startem na čidla a podle něčeho rozhodne vyvolat tento průběh startu dle mého. Přesné podmínky sepnutí tohoto stavu by nám řekl asi jen ten, kdo hlouběji vidí do firmwaru řídící jednotky. Turbo za to nemůže dle mého, to se prostě roztočí když jsou zvýšené otáčky. Každopádně mě se to nijak nezhoršuje, stejné jak v zimě tak v létě, kdyby se to zhoršovalo hned bych to řešil. Rapid má jiné motory, takže tam to bude pravděpodobně jiné. Myslím si že ŘJ prostě pomáhá tomu zahřívání, a motor v ten moment nemá zrovna ideální chod, ale doufejme že to alespoň udělali tak, že mu to neškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, dnes jem nahrál zvuk mojí 1.4TSI. Chování je stejné, tzn. po nastartování zvýšené otáčky a spotřeba, nekultivovaný chod. Po nějakých 20 vteřinách se to ustálí na 800ot. a spořebě 0.8l/h.  

Dělá mi to od novoty, na fórech tuším že i někde tady jsem četl že je to vlastnost a zatím nijak neřeším. Nijak se to nezhoršuje a nepozoruju žádné problémy - najeto cca 12k km.

Málo kdy mi to ale udělá při odjezdu z práce na parkovišti, spíše ráno v garáži, tak u poloviny startů.

Schválně jsem to natočil kvalitní kamerou aby se zvuk dal dobře posoudit. Taky se mi to moc nelíbí, ten motor zrovna spokojeně nezní :-(

https://youtu.be/u6nqIedje7k

 

Tady není co řešit, je to standardní stav u všech 1.4 TSI obou generací. Holt ekologie někdy vyhrává nad kultivovaností chodu motoru. Myslím, že to lze snadno přežít. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přežít nekultivovanost při startu motoru lze, záleží na tom,s čím počítali ve Škodovce,jestli s tím,že to zákazník nebude řešit a po záruce se to vysype, ať mají mechanici v servisech co žrát a zákazník se prohne, nebo počítali s tím,, že to bude dělat a je to zahrnuto do standardní životnosti motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč by se to mělo vysypat? Kvůli tomu, že jsou po startu zvýšené otáčky? Celé je to o tom, že za určitých podmínek (odpovídajících měřícímu cyklu emisí pro příslušnou normu EURO) se předstih nastaví na menší hodnotu a palivo je vstřikováno déle, a to všechno za účelem rychlejšího dosažení provozní teploty katalyzátoru = teploty, při které je již katalyzátor schopen své činnosti. Tento cyklus trvá zhruba 45 vteřin. Ty si spíš nastuduj, jak funguje spalovací přeplňovaný zážehový motor, abychom tady nemuseli číst perly "o spínání turba", či "o aktivaci turba" apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...