Přejít na obsah

1.4 16V 55 kW - zvýšení výkonu


F.I.N.A.L

Doporučené příspěvky

Hele, nechci se s váma hádat - mě to fakt za to nestojí, ale trochu si rejpnu.

Čistě teoreticky - dejme tomu, že tam dáš laděné svody. Zvýšíš výkon + máš chip.

Budeš přemýšlet co dál - mám nadupanou bestii, která sice jde perfektně do otáček, řve, ale nějak moc rychle nejede. Ehm, čím by to mohlo být ? Že by krátká převodovka ? Začneme shánět převodovku, (rozbijeme prasátko), koupíme a vyměníme převodovku. Tím, ač si to nepřipustíš, ten supermotor bez krouťáku s ní nepohne. Fajn, máme sice dlouhou převodovku, ale budeme zkoušet, co s motorem. Vyměnit motor! (rozbijeme prasátko) vyměníme motor za silnější, a hle.. ono to jede. Ale co, ono to špatně brzdí. Ehm.. šikly by se kotouče. (rozbijeme prasátko) a vyměníme zadní bubny za kotouče. Přední kotouče tam necháme, ale bodly by alespoň lepší kotouče, ne ty trapné sériové.

Ehm, co nás limituje teď - podvozek. Fajn, (rozbijeme prasátko) a vyměníme podvozek.

Fakt si myslíte, že nevím, co je tuning ? (Kokeši, JohnyS ?)

fandím houmrovi, který se ti, JohnyS, snaží alespoň trochu rozumně radit.

Vybodni se na nějaký tunění tvýho rodinnýho auta, kup si na léto za pár tisíc řadovej šestihrnek od BMW (na tunění je několikrát lepší, než řadovej tříhrnek od "BMW" - už proto, že v základu má těch 150k - a ostatní věci k tomu uzpůsobený) vyjde to levnějš než vyměnit celou mechaniku+agregáty na Škodovce a nemusíš mít strach, že neprojdeš technickou. Navíc tě manželka za to ladění toho BMW možná pochválí, že neprzníš rodinný auto.

Ale jo, jestli si chceš nechat udělat laděný svody za cca 20-30 tKč a počítat s nárůstem výkonu cca 4% .. proč ne... je to tvoje auto, tvoje peníze, tvůj čas a tvoje starosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marvin: diky za peknej prispevek, celkem jsem se u neho pobavil, protoze jsi mel s nekolika vecmi pravdu...

Jen kdyz to vezmu od spodnich radku prvniho odstavce..... Brzdy jsem uz delal jako prvni, takze v zadu jsou uz kotouce misto bubnu. No a lepsi brzdy- kotouce a desky Zimmerman(derovane) jsou uz doma a tento tyden se zacnou davat :D:p .

No tak dale, manzelku nemam.... takze zatim me pritelkyne s autem fandi, protoze ho casem dostane na jezdeni na nakupy :smich: .

A s vymenou agregatu, ano mam neco v planu, ale nejdriv tak za 2-3 roky... driv na to nebudu mit.. Takze zatim to resim, ale neeee jak jsem uz tady psal udelanim celych ladenych svodu, ale jen vyhazeni urcitych veci... A jde me o to to zkusit jestli to neco udela..., kdyz nee, tak tam prijde ten original zpet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim panove,

tak jsem precetl prispevek po prispevku a dovolim si poznamenat par svych poznatku a zkusenosti.

Rozeberu vec po veci od motoru ke konci auta a pak k tomu hodim nejaky mensi zaver...

1. Vyhozeni katu

- nedovedes si predstavit co te za peklo ceka u te fabulky, kdyz kat vyhodis. Peklo myslim tim zhasinanim motoru, spatneho spalovani atd... Lamda sonda udela peknou neplechu. Verim, ze nebude problem toto vyresit, ale neni to jen o presazeni sondy z mista A do mista B. Je treba potom doladit i software.

---------------

2. Ladene svody

- bude te to stat par kacek, nervicky a chvili v klidu neusnes. Kolega tohle resil na facku. Ver, ze bylo dobre udelane, i motorove, ale oproti seriovemu to melo rozdil asi jednu sekundu na 200metrech oproti kolegovi ktery mel motor stejne upraveny ale nemel svody.

Dalsi priklad uvedu u kolegy na felicii. Koren ma kolem 110 koni. Je tam motor z facka na zavody do vrchu. Svody jsou tam samozrejme udelany taky. Pri otazce, jak moc ovlivnuji vykon mi koren odpovedel, ze je to pro trosku lepsi efekt, ale ze si mysli ze je to max 3-5% vykonu navic.

U fabie sem se s tim setkal 1x. Fabca jela pekne, ale nebudu rozebirat co vse s ni bylo udelano, ale i koren mi rekl, ze funkcnost tech svodu je spise vazana i na ostatni veci v tom traktu.

---------------

3. Pruchozi lauf

- mam HTP47kw, nebudu srovnavat tvuj a muj motor, jelikoz mam mini motor, ale mel sem asi 2mesice od motoru ke konci pouhou trubku a na konci koncovy dil vyfuku - ladeny Remus. Ver, ze narust vykonu nebyl zadny. Duvod? Nebyl tam zadny odpor. Vyresilo se to, ze se dal stredovy dil z rallyove verze felicie od kolegy co s tim lital do vrchu a bylo to o poznani lepsi.

---------------

4. Sani

- pokud uz mas vyresenou lamdu, svody, kompletni vyfuk, je treba nejak vedet kolik vzduchu a jak jej privadet do motoru. Me sani hodne pomohlo, auto jde ponekud patrneji do otacek. Vybiral jsem na sve auto asi z 12kusu. Vsechny sem vyzkousel a s kazdym najel od 50 - 300km a vybral si ten z ktereho sem mel nejlepsi pocit.

--------------

5. Software

- kdyz uz dodelas vsechny veci, tak prvni co ti reknu je, ze muzes zamavat penezum, ktere si vyhodil za predchozi chip. SW, ktery ti firma nahodila do jednotky je delan a specifikovan na seriovy motor a seriovy vykon. Na hodnoty, ktere vychazi ze seriove lamdy, z vyfuku, ze stredu atd...

Je tedy potreba najit odbornou firmu, ktera ti auto veme na brzdu, promeri ti veskere hodnoty od vzduchu po smes a pak ti prislusny sw napise.

Hledal sem firmy, ktere toto delaji pro ceske rallyove vozy. Ceny byly od 10 000,- po znamosti a ver ze borec na to nepotrebuje 2hodiny ale treba 2 tydny.

--------------

6. palivo, olej

- nebudu to rozebirat nejak moc do podrobna. Jezdil sem na benzin z makra, z kerfuru z tesca kvuli cene. Asi prvnich 8000km. Pak jsem zacal "tunit". Zkusil sem podle nekolika testu benzin z Essa, Shellu a OMW. Poptal se par znamych atd...

Po otestovani 98oktanoveho benalu jsme presel na Vpower 98. Zmena byla trosku citet. Ale az pri 2. - 3. nadrzi. Chvili sem na nej jezdil. Do doby nez sem nasbiral body na bundu :)

Pote sem se seznamil s borcem co se venuje rally, jak jsem psal vyse. Zeptal sem se jej i na toto. Odpovedel mi jasne. Vpower je v pohode, ale 100oktanovy benzin z OMW je nejlepsi. Zkusil sem a uz nemenim. PRoblem je, ze je pouze v Ostrave na 2 mistech.

Olej? Zkuste :)

Doporucuju pri zmenach oleje nechat kompletne vykapat, ale v zadnem pripade NICIM motor NECISTIT.

-------------

7. Svicky, uhlikove kabely

- sam vis, aby mel motor vse co potrebuje, tak je treba dat i dobre zavodni svicky a kabely. Jedna svicka v prumeru kolem 500,-. Potrebujes 4 :). Ja koupim 3 sady a mam 4. ZDARMA :)))) HTP :)

-------------

8. Brzdy

- libi se mi, jak chvalis brzdy zimmerman...

Uvedom si, ze porad brzdis s brzdicema z fabie. To pro me nejsou brzdy. I RS je podle me hodne slaba a nejake dirky na tech kotoucich tomu o moc neprida. Je fakt, ze to bude lepsi, sam vrtane mam, ale neni to nejak silene markantni.

Doporucil bych se kouknout po necem jako je treba GIV R32 nebo tak a cele to prekopat.

Muj nazor je, ze fabie nikdy nebude brzdit poradne pokud tam bude neco delane pro fabu.

---------------

9. hudba, tuning, picoviny..

- uvedom si, ze pokud vytahnes z auta palubovku, sedacky, hudbu, tapeciry, plasty, packy, elektriku z oken atd...dostanes se na lehci hmotnost auta. Taky by to velmi pomohlo. Ale to uz je moc extrem :)))

- tuning - kdyz se tak divam na tve narazniky, bylo by podle me zavhodno pobojovat s privodem vzduchu, lepsi aerodynamikou a privodem chlazeni k brzdam...

----------------

Je mi jasne, ze kdyz kazda upravena cast da 2 - 3% a ve vysledku se to secte, tak to bude pohodicka. Nerikam, ze je to zbytecne. Pokud se do toho chces vsak pustit musis si uvedomit, ze je dulezite porad myslet na to, ze motor nikdy nebude mit vice nez treba o 30% vetsi vykon nez ma ted a je treba uvazit jesli to ma cenu.

Pokud se rozhodnes, ze ma, coz podle me pro srdecneho tunera ma, tak potom vzhuru kupredu.

Svody, sani, vyfukovka, soft atd... urcite to nebude zadarmo a pokud to ma byt poradne, tak to vsechno vyjde jak 1,8t s kabelazi, jednotkou, budikama a klicem (okolo 40 000,-). Prehodit pak motor za motor by bylo lechci nez nad upravama travit 2mesice casu.

To co resis ty ted, jsem ja resil loni. Troufam si rici, ze jsem taky srdecny tuner. Takze sani, trubka, stred z rally filety, remus, mensi uprava softwaru, zadny chip. Jsem spokojen. Z 1,2 Hyper Turbo Power neudelam, ale vim, ze jsem tomu autu alespon neco dal a poradne.

Pokud se vsak do vseho pustis, budes mit ve me oporu a rad ti se vsim pomuzu.

Nechtel sem se nekoho, niceho nebo tak dotknout. Jsou to me zkusenosti a doufam, ze pomuzou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je divný, nás budou stát svody asi 3tis za materiál a pozváni na pivo maníka, který nam to podle předlohy udělá. Ta páska má svoje opodstatnění. To že při startu se ti žene teplej vzduch z vyfuk. systemu do motoru, přes eger ventil, to je jasny, kvuli emisím. Ale pak se odpojí. Pokud máš konus, nebo se ti nasává vzduch do motoru z motorovýho prostoru, tak ti ta paska jenom pomuze. Protože ten motorovej prostor ty svody fakt zahřívaj. Cím chladnějsí vzduch, tím bohatší směs, tím větší výkon. Samozrejme to platí v nějakych mezích. Kazdopadne vzuch mění svuj objem pri vyšší teplotě dost hodně, takže ta páska na svody je fakt dobrá věc. Kazdopádně, bych se poohlídnul po někom jinym, kdo ti ty svody udělá levnějc. Pak bych natáhla rouru, ale o větším průměru, tak o 5mm vetšim prumeru by melo stačit až ke koncovýmu tlumiči, kterej bych nechal. Ale asi bych ho nenechal pruchozi, ale přepážkovej aby ti nepraskla hlava, až s tim někam pojedes. Koukni se jak se dělaj třeba zavodní vejfuky na octavku www.supersprint.it kat je jen roura s dvema dirama pro lambdy a misto stredovýho davaj taky jen rouru, takže to asi nejakej efekt mít bude,. Az ten vyfuk budem mit na octavce, tak ti poreferujem, ale jak říkam, my to budem mít se svodama, pak rouru až k tlumiči (přepážkovej a pak už jenom koncovka. Mělo by to přidat dost (u nás) ale taky by to mělo malinko zvýšit spotřebu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mustafa : taky hezká pohádka

- laděné svody umí udělat každý maník ve vesnici (pokud má svářečku apod) Akorát neví jak.. a vypočítat je, to je umění.

- čím chladnější vzduch, tím bohatší směs a tím větší výkon - NE - s bohatostí směsi to nemá nic společnýho (to si změň v mapě.. jestli chceš bohatší směs :) )

- narážka na tu prasklou hlavu je taky zábavná

- není nad italskej výfuk, ale proč proboha 2 díry na lambdy, když tam není kat ? Jako, že za 20 cm budou ty spaliny v té trubnce jiný ?

- závodní auta nemají kat ? A prosímtě, odkdy ... jasně, pokud vezmu třeba takovou Škodu Popular Monte Carlo z roku 1937, tak ta ho fakt neměla. Ale deska závodní auta kat mít musí, jinak neprojdou homologací. To quasituneři si jen myslí, že ne.

- tu trubku si rozšiř klidně o 10 mm, nebo počkej 15 mm .. ono je to jedno, protože nikdo neví, na jaký výkon ten motor bude.

- a na závěr, pokud uděláš svody, dáš tam správný výfuk (klidně bulharskej) tak uděláš jenom to, že zlepšíš odvod spalin ze spalovacího prostoru - motor se pak líp vyplachuje, zlepší se účinnost a tím pádem klesne spotřeba. (to, že tobě spotřeba náhodou vzroste, je jenom tím, že někdo něčemu nerozumí)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mustafa : taky hezká pohádka

- laděné svody umí udělat každý maník ve vesnici (pokud má svářečku apod) Akorát neví jak.. a vypočítat je, to je umění.

- čím chladnější vzduch, tím bohatší směs a tím větší výkon - NE - s bohatostí směsi to nemá nic společnýho (to si změň v mapě.. jestli chceš bohatší směs :) )

- narážka na tu prasklou hlavu je taky zábavná

- není nad italskej výfuk, ale proč proboha 2 díry na lambdy, když tam není kat ? Jako, že za 20 cm budou ty spaliny v té trubnce jiný ?

- závodní auta nemají kat ? A prosímtě, odkdy ... jasně, pokud vezmu třeba takovou Škodu Popular Monte Carlo z roku 1937, tak ta ho fakt neměla. Ale deska závodní auta kat mít musí, jinak neprojdou homologací. To quasituneři si jen myslí, že ne.

- tu trubku si rozšiř klidně o 10 mm, nebo počkej 15 mm .. ono je to jedno, protože nikdo neví, na jaký výkon ten motor bude.

- a na závěr, pokud uděláš svody, dáš tam správný výfuk (klidně bulharskej) tak uděláš jenom to, že zlepšíš odvod spalin ze spalovacího prostoru - motor se pak líp vyplachuje, zlepší se účinnost a tím pádem klesne spotřeba. (to, že tobě spotřeba náhodou vzroste, je jenom tím, že někdo něčemu nerozumí)

Ehm :) přečti si to ještě jednou. Říkám, že svody se udělají podle předlohy... Pokud pochybuješ o firmě Supersprint, tvoje věc. My máme od nich doma výfuk, plně průchozí, bez katu, jen tam sou dva drzaky na lambdu. Ten vyfuk nema homologaci na normalni jezdeni, pouze na zavody...pokud rozšíříš rouru, což se jen taky mimochodem dělá, v závislosti na výkonu, tak ten odvod spalin zlepsis, pokud to uděláš víc, než je zdrávo, tak si uškodíš. Nebo myslíš, že třeba Octavia WRC jezdí na vyfuku, kde sou roury se stejnym prumerem jako u Octavie RS? Čím, chladnější vzduch, tím máš ve stejnym objemu toho vzduchu víc, to mi snad nevymluvíš. A podle tvý první narážky soudim, že asi běžně dáváš horentní sumy, aby ti někdo něco udělal a "pořádne" než aby sis i nějaky kraviny udělal sám (ted nemluvim o vyfuku) pokud jde o prasklou hlavu.... pruchozi vyfuk = ve většině případů vetší hlučnost nebo ne?

Editováno: , autor: Mustafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm :) přečti si to ještě jednou. Říkám, že svody se udělají podle předlohy... Pokud pochybuješ o firmě Supersprint, tvoje věc. My máme od nich doma výfuk, plně průchozí, bez katu, jen tam sou dva drzaky na lambdu. Ten vyfuk nema homologaci na normalni jezdeni, pouze na zavody...pokud rozšíříš rouru, což se jen taky mimochodem dělá, v závislosti na výkonu, tak ten odvod spalin zlepsis, pokud to uděláš víc, než je zdrávo, tak si uškodíš. Nebo myslíš, že třeba Octavia WRC jezdí na vyfuku, kde sou roury se stejnym prumerem jako u Octavie RS? Čím, chladnější vzduch, tím máš ve stejnym objemu toho vzduchu víc, to mi snad nevymluvíš. A podle tvý první narážky soudim, že asi běžně dáváš horentní sumy, aby ti někdo něco udělal a "pořádne" než aby sis i nějaky kraviny udělal sám (ted nemluvim o vyfuku) pokud jde o prasklou hlavu.... pruchozi vyfuk = ve většině případů vetší hlučnost nebo ne?

- ale jo, ať je udělá podle předlohy, dyť tam skoro píšu - svody umí udělat každý šikovný svářeč, akorát záleží na tom, jaká moc dobrá/špatná ta předloha je.

- s rourou v pohodě, jenom prosím tě neraď o kolik .. to fakt záleží na tom, jak moc velký výkon chce.. trochu jiná roura bude pro 1.2 HTP (80 k), trochu jiná pro diesela (třeba tank)

- a jsme u tý Oktávky WRC - myslím, že Octavia WRC nemá s Octávií RS nemá společný .. motor, převodovku, brzdy, apod. Ono to je tak trochu jiné auto. A ten motor nebude mít asi těch základních 180k. On asi bude mít jiný výkon. A asi bude jezdit i v jiných režimech. Fakt porovnávat hrušky s jablkama nechci.

A skoro mi to připadá že se mi snažíš podsunout něco, co jsem neřekl - není to trochu trapné

Jinak, je hezké, že podporuješ jednu italskou firmu zabývající se výfuky, já zase podporuju jednu Slovinskou firmu zabývající se výfuky.

- o vzduchu - máš pravdu, ale jen částečně.. chladnější vzduch má o něco menší objem, takže se ti ho tam vejde víc. Ale směs bohatší nebude. Protože buď :

1) se tam vstříkne stejně benzínu a pak, bych řekl.... že ta směs bude chudší

2) se tam musí vstříknou benzínu enormě víc - aby se bohatost směsi vyrovnala. Pak ti naroste výkon, ale neklesne spotřeba.

Musíš přeprogramovat ŘJ - ale to můžeš udělat i tak (pokud chceš bohatší směs).

- a co se týče mě a autoservisy a dělání blbin. Víš, trochu jsem už z toho vyrostl. Auto si až na věci, na který potřebuju zvedák, opravuju sám, popř. když mě to neba, tak to dám do servisu. Fakt nemám už čas na to, abych někde sháněl laděné svody, když vím, že stejně "za ty peníze" nepomůžou a při tom co najedu vážně potřebuju auto trochu civilnější, třeba aby neřvalo (kdo má ten kravál poslouchat).

Fakt za servisy nechci utrácet - třeba obyčejná výměna oleje je tak na den - a na to ten čas fakt nemám.

Editováno: , autor: marvin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok nebudem se už tu hádat :) rada o kolik, sem myslel jako max o 5mm :) když už bude tu rouru dávat celou jinou. S tim souhlasíš, že by to bylo plus? :) Dál se omlouvám za slovo "směs" špatná definice. Myslel sem čistě vzduch ještě než se smíchá s palivem. Má tam chip, tak sem předpokládal, že chladnější vzduch = víc vzduchu, což při přeprogramované ŘJ, ktera přidá trošku benzínu vic než origo, by určitě pomohlo. Pokud si věci děláš sám, si muj člověk :) on chce zvýšit výkon, tak sem chtěl dát nějaký konstruktivní rady. Jen sem dám jeste odkaz na Supersprint at si najde racing program VW Polo a polo 1.4 16V 96 -> kde ten výfuk má vyfocenej, tak at ví, do čeho hodlá jít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm :) přečti si to ještě jednou. Říkám, že svody se udělají podle předlohy... Pokud pochybuješ o firmě Supersprint, tvoje věc. My máme od nich doma výfuk, plně průchozí, bez katu, jen tam sou dva drzaky na lambdu. Ten vyfuk nema homologaci na normalni jezdeni, pouze na zavody...pokud rozšíříš rouru, což se jen taky mimochodem dělá, v závislosti na výkonu, tak ten odvod spalin zlepsis, pokud to uděláš víc, než je zdrávo, tak si uškodíš. Nebo myslíš, že třeba Octavia WRC jezdí na vyfuku, kde sou roury se stejnym prumerem jako u Octavie RS? Čím, chladnější vzduch, tím máš ve stejnym objemu toho vzduchu víc, to mi snad nevymluvíš. A podle tvý první narážky soudim, že asi běžně dáváš horentní sumy, aby ti někdo něco udělal a "pořádne" než aby sis i nějaky kraviny udělal sám (ted nemluvim o vyfuku) pokud jde o prasklou hlavu.... pruchozi vyfuk = ve většině případů vetší hlučnost nebo ne?

- ale jo, ať je udělá podle předlohy, dyť tam skoro píšu - svody umí udělat každý šikovný svářeč, akorát záleží na tom, jaká moc dobrá/špatná ta předloha je.

- s rourou v pohodě, jenom prosím tě neraď o kolik .. to fakt záleží na tom, jak moc velký výkon chce.. trochu jiná roura bude pro 1.2 HTP (80 k), trochu jiná pro diesela (třeba tank)

- a jsme u tý Oktávky WRC - myslím, že Octavia WRC nemá s Octávií RS nemá společný .. motor, převodovku, brzdy, apod. Ono to je tak trochu jiné auto. A ten motor nebude mít asi těch základních 180k. On asi bude mít jiný výkon. A asi bude jezdit i v jiných režimech. Fakt porovnávat hrušky s jablkama nechci.

A skoro mi to připadá že se mi snažíš podsunout něco, co jsem neřekl - není to trochu trapné

Jinak, je hezké, že podporuješ jednu italskou firmu zabývající se výfuky, já zase podporuju jednu Slovinskou firmu zabývající se výfuky.

- o vzduchu - máš pravdu, ale jen částečně.. chladnější vzduch má o něco menší objem, takže se ti ho tam vejde víc. Ale směs bohatší nebude. Protože buď :

1) se tam vstříkne stejně benzínu a pak, bych řekl.... že ta směs bude chudší

2) se tam musí vstříknou benzínu enormě víc - aby se bohatost směsi vyrovnala. Pak ti naroste výkon, ale neklesne spotřeba.

Musíš přeprogramovat ŘJ - ale to můžeš udělat i tak (pokud chceš bohatší směs).

- a co se týče mě a autoservisy a dělání blbin. Víš, trochu jsem už z toho vyrostl. Auto si až na věci, na který potřebuju zvedák, opravuju sám, popř. když mě to neba, tak to dám do servisu. Fakt nemám už čas na to, abych někde sháněl laděné svody, když vím, že stejně "za ty peníze" nepomůžou a při tom co najedu vážně potřebuju auto trochu civilnější, třeba aby neřvalo (kdo má ten kravál poslouchat).

Fakt za servisy nechci utrácet - třeba obyčejná výměna oleje je tak na den - a na to ten čas fakt nemám.

:o 80Ps.....1.2Htp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...