76mikes Vloženo 28. Září 2016 Sdílet Vloženo 28. Září 2016 V 22. 9. 2016 at 19:03, eMeF napsal: Mam nejmin (...pochopitelne:), ale podle me to je jinak. Nenastavujes dosah radaru, ale pouze odstup, ktery ma drzet od auta pred. I kdyz nastavis nejmensi vzdalenost tak acc signalizuje, ze se v dali objevilo auto, ale brzdit zacne az pozdeji. Pri tom ti prubezne ukazuje jak je auto daleko. Podle me tam je jine technicke omezeni radaru. Take jsem začínal "pochopitelně" s nejmenším odstupem, ale má to určitá negativa. Auto častěji používá brzdy, místo aby dobržďovalo motorem a zbytečně akceleruje, aby drželo menší odstup. Nemám superb kvůli nejnižší spotřebě, ale pro vyšší konfort jízdy je rozhodně lepší mít delší odstup (pokud není hustý provoz). Co se týče technického provedení, myslím, že to je nastaveno tak, že auto se nesmí dostat pod minimální vzdálenost, proto používá brzdy. Pokud je nataven větší rozestup, krátkodobě může auto jet i blíž (ale ne blíže než je minimální vzdálenost), proto nemusí hned použít brzdy, ale přibrzdí motorem a jízda je plynulejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plzeňáček Vloženo 28. Září 2016 Sdílet Vloženo 28. Září 2016 S tím bych souhlasil, pozoruju to taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eMeF Vloženo 28. Září 2016 Sdílet Vloženo 28. Září 2016 Uz i tak s nejmensim odstupem mam pocit, ze brzdim dopravu, ale zkusim co pisete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 30. Září 2016 Sdílet Vloženo 30. Září 2016 Nastavuješ časový odstup od auta před sebou; ale zároveň TJA dáváš jasně najevo, co je pro tebe prioritou - rychlé následování. Ke kolizi funkcí dochází v případě, kdy máš nastavenou relativně vysokou rychlost (např. 70km/h v koloně jedoucí krokem) - akcelerace je mnohem rychlejší, než je radar front assistu schopen za 1s ukočírovat (má přesně dané parametry v (mili)sekundách tzv. time to collision, kdy se má aktivovat). A tím, že je akcelerace na krátké trase vlivem nastavení vysoké rychlosti (a např. podpořená ještě režimem Sport) rychlá, pak nejsou splněny podmínky pro aktivaci FA - systém to zkrátka nevyhodnotí... Takový tip: pokud máš v autě Driving Mode Selection, pak zkus nastavit režim Comfort a nechej nastavený nejmenší odstup - auto pak bude automaticky držet de facto dva stupně odstupu (1,3s) a akcelerace bude sice trošku méně razantní, ale popojíždění v koloně bude celkově hladší a nemělo by docházet k podobným situacím. Ono jde totiž o to, že se v různých režimech mění i chování ACC; např. v režimu Sport systém "daruje" jednu čárku z nastaveného odstupu, než začne brzdit. Takže pokud jedeš v režimu Sport pouze s jednou čárkou odstupu (tj. 1s), pak se často o slovo hlásí Front Assist - antikolizní systém. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert1010 Vloženo 19. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2016 Je to jak rika eMeF... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eMeF Vloženo 12. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2017 Mel jsem za to, ze Traffic Jam Assist vyzaduje ACC, LA a Blind Spot Detect. Nedavno jsem mel pujceneho supa bez kamery tedy bez LA a nez BSD a popojizdeni v kolonach, tzn zastaveni a rozjeti v kolone umel take. Jestli chapu spravne tak TJA tedy krom akcelerace a brzdeni by mel umet i tocit volantem? U starehu superbu 08/2016 na me rval ze mam prevzit rizeni i kdyz jsem mel ruce na volantu tak tomu moc nerozumim co celemu systemu LA a BSD pridava. Ted mam noveho 09/2017 a tam se to mam pocit chova malinko jinak, ale mam nalitano zatim 100km tak jeste nevim. Navic v konfiguratoru uz odpadla podminka BSD pro to aby byl TJA aktivni. Vyznate se v tom nekdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 13. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2017 (editace) Staci ACC a LA a urcite bez LA tocit volantom sam nevie. Editováno: 13. Prosinec 2017, autor: Patrik1971 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eMeF Vloženo 15. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2017 Pokud TJA neni o toceni volantem a pouze o brzdeni a akceleraci tak k cemu potrebuje LA? A pokud to je jen o brzdeni a akceleraci tak podle toho co jsem videl je TJA v kazdem aute, ktere ma ACC. Podle me se do toho kuci ve ŠA trochu zamotali a ve skutecnosti je TJA jen LA, ktery funguje v rychlostech pod 65km/h a na popojizdeni v kolonach zadny TJA neni potreba. Mate nekdo supa s ACC a bez LA? Umi sam zastavit a znovu se rozjet v kolone? Nebo to byla jen nejaka anomalie co jsem videl? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 16. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2017 (editace) Podla mna sa prave kvôli chybajucemu LA nevie bezpecne posuvat v kolone v pruhu uplne sam,takze prave preto je LA nutnou podporou pre TJA.Bez neho proste TJA nieje mozny.Naopak nikdy nevyzaduje a ani nevyzadoval BSD. Editováno: 16. Prosinec 2017, autor: Patrik1971 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eMeF Vloženo 16. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2017 Mam dojem, ze kdyz jsem objednaval MR2017 tak to bylo podminene i BSD. Ale to je jedno. Spis jsme zapomneli na DSG. Kazdopadne popojizdeni v kolonach auto umi i bez LA. LA by mel standartne hlidat pruhy nad 65km/h. V kombinaci s ACC to umi i pod 65km/h a o tom bude cely TJA. Ja kvuli tomu sice uz podruhe “zbytecne” objednaval paket BSD, LA a Smart Light Assist, ale nelituji, uz me tydle blbosti par krat zachranily. Nekde jsem cetl, ze se da prodlouzit 3 vterinovy interval na rozjeti az na 15s. @ferda25 co ty na to? Udelas ze superba skoro-autonomni vuz?:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
symon.tomas@live.com Vloženo 25. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2018 V 20.09.2016 na 21:18, Honza9007 napsal: NE Byl zde dotaz, zda v O3 funguje Asistent při jízdě v koloně za předpokladu, že jsou dostupné všechny potřebné komponenty, je možné ho nějak nakodovat? Nebo se tato funkce v Octávii nedá zprovoznit. Je možné případně nějak snižit rychlost spuštění Line Asistu na rychlost pod 63km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eMeF Vloženo 26. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2018 Nezkoumali jste nekdo jestli je mozne prodlouzit interval pro automaticky rozjezd ACC z defaultnich 3s? Uz jsem psal drive, ze by to melo jit az na 15s. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bady555 Vloženo 25. leden 2019 Sdílet Vloženo 25. leden 2019 to by bolo fajn keby to slo lebo ked stojime dlhsie v kolone tak stale treba tukat do packy co je otravne dost 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrMysakovich Vloženo 27. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2021 On 3/13/2016 at 9:04 AM, Prochaine said: Pro rozjezd po delším než 3 sekundovém stání je možné místo plynového pedálu ťuknout do páčky tempomatu ve směru "Resume". Auto se automaticky rozjede. Takže ve zkratce… auto samo zastaví, samo se rozjede pokud je to do 3s. Po 3s je potřeba ťuknout do páčky nebo dát nohu na plyn a funguje to rozjetí i s páčkou tedy když je zaplá funkce S/S a funkce auto hold? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 27. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2021 Ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrMysakovich Vloženo 27. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2021 Super díky. Ono člověk to chce zkusit i v reálném provozu, ale zároveň se chce věnovat řízení tak proto si to zjišťuji předem :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.