Přejít na obsah

změna polohy volantu


psurn

Doporučené příspěvky

Ahoj, na autě mi byla dělána geometrie po výměně zadních silentbloků ramen. Možná to bylo zbytečné, ale nakonec po seřízení mám volant natočený lehce doleva, řekl bych 5-10°. Chtěl bych se zde zeptat, znamená to že je jiná sbíhavost anebo může být nastavena jak byla původně? Pneu se předtím sjížděly zcela rovnoměrně, teď mám nové a najeto tak 2,5 tis. a zatím nic nepozoruji. pokud levou tyč řízení vyšroubuji a pravou zašroubuji třeba o závit, mohl by být výsledek dobrý? Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná bylo, ale jak jsem četl nějaké příspěvky, tak nastavit volant zcela rovně není jednoduché. Musel by to být servis s nejlepším vybavením a výsledek stejně nebude jistý. Říkám si, že pokud by byla dobře geometrie, stačilo by pouze přes ni nastavit volant. Není to o moc ale často na to koukám. Asi s tím zkusím hnout při výměně oleje, ale nejsem si jist zdali mohu nechat ležet kola na zemi anebo je třeba je nadzvednout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme přejezdové desky Heka a není problém nastavit volant na střed,jen chtít.Volant bych nepřesazoval,budeš mít na každou stranu jiný rejd,v krajním případě může dojít k poškození kloubu.Zajel bych zpět a nechal je to předělat. Dělá se to tak jak píšeš v první příspěvku,jen to musí být hodně přesně,šestina otáčky je už dost velký rozdíl.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to standafr: S volantem nechci hýbat, jen otočit o stejný kus opačně s řídícími tyčemi. Ty jako myslíš, že šestina otáčky na každé řídící tyči by již mohla vrátit volant původní polohy? To jsem si neuvědomil, že je to tak citivé, bude obtížné otočit oběma zcela stejně, aby se nerozhodila geometrie..

Editováno: , autor: psurn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nakonec jsem se odhodlal jet s autem do autorizáku, kde mi technik řekl, ze je ale potřeba předtím vyměnit pravé ložisko, prý hučí. Mám nové pneu a hluk je nějaký opravdu slyšet, ale až při opravdu ostrém průjezdu zatáčkou a dle mě to můžou být i pneu. Cestou na dovolenou jsem zajel na rychlou kontrolu geometrie (Hunter - levné a jednoduché), zde se naměřila malá celková sbíhavost přibližně 3´ a je tedy geo v pořádku (sbíhavost jednotlivých kol není uvedena). Dnes jsem ještě kontroloval délku závitu na tyčích, ale přesně se to změřit asi nedá, takže tam může být odchylka kolem1 mm. Auto jinak jezdí dobře tak to ponechám. Ta sbíhavost je téměř nula a o proti předchozímu stavu se mi zdá, že je aut více neutrální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...