Přejít na obsah

Stahování oken Citigo


RST

Doporučené příspěvky

Abychom nespamovali v tématu o MR16, zakládám téma ke stahování oken.

 

Moje dosavadní poznatky k dodělání stahování okna spolujezdce od řidiče:

 

1) Varianta originál: spínač okna je skutečně přepínačem a přepólovává + a - dle potřeby do motorku pro stahování / vytahování okna. Motorek má jen 2 pólovou svorkovnici a není to nijak propojený s komfortkou. Po zapnutí klíčku jde proud do spínače a ten ho pouze pustí dál do motorku jedním nebo druhým směrem.

 

Takže domontování sériového provedení obnáší pořízení dvojspínače a krytky do dveří řidiče, novou svorkovnici ke spínači a přepíchat dráty z původní do nové svorkovnice a natáhnout dráty do dveří spojujezdce. Mám zatím el. schéma varianty s jednoduchým spínačem, v dohledný době bude snad i schéma pro dvojitý. Pak to dám nějak dohromady.

 

2) Varianta LIN: celý systém přebudovat na LIN z fábie. Vzhledem k tomu, že LIN okna si žijí vlastním životem a z komfortky potřebují jen signál pro zavření/otevření klíčkem, dalo by se to zřejmě propojit jen mezi sebou, bez komfortky. I když někdo zmiňoval, že komfortka umožňuje zapnout funkci ovládání klíčkem. Pak by se dala využít i tato funkce, ale je zapotřebí sehnat zapojení komfortky.

 

Motorky vypadají stejně jako z Fab, jen nemají tu elektronickou krabičku. Takže po mech. namontování motorků z Fab by bylo zapotřebí dotahat dráty pro LIN a spínače třeba z FII. Pro tuhle variantu se pokusím dát dohromady nějaký schéma. Napájení do dveří vede, takže zbývá propojení LIN a motorek se spínačem. U LIN to všechno řídí motorek ve dveřích řidiče a na druhou stranu jde jen datové info po jednom drátu, takže v případě vynechání propojení s komfortkou by se veškerá úprava měla odehrát ve dveřích a propojení dveří jedním drátem navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Aktuální info:

podařilo se mi sehnat el. schéma pro MJ2015 s dvojspínačem u řidiče. Vytahal jsem si z toho zapojení oken a z etky díly, co jsou k přestavbě potřeba:

 

Dvojspínač k řidiči 1SB.959.857

Krytka do madla pro dvojspínač:1S0.867.255.G

8 pól. svorkovnice k dvojspínači: 1J0.972.724

Spínač ke spolujezdci: 1SB.959.855

 

Spínač ke spolujezdci není uveden u Citiga, ale UP a Mii ho mají a podle schématu je jiné zapojení spínače, proto si netroufnu použít původní. Všechny díly už mám, krom spínače spolujezdce, ten musím objednat někde u VW či Seatu, u místní škodovky mi ho objednat nedokázali, když není v etce pro škodovku.

 

K novému zapojení je potřeba natáhnout 3 nové dráty (napájení do levých dveří a propojení obou dveří mezi sebou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zatím pořízeny díly na přestavbu, chybí mi pouze spínač ke spolujezdci, protože v etce u citiga není a místní škodovka mi ho neumí objednat, protože nemají VW nebo SEAT etku, kde spínač je... U VW se k tomu měli taky trochu jako lačný ke stolici, ale předpokládám, že když to budu opravdu chtít, tak to objednají a dodají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

SPínač před časem pořízen u VW, nicméně v současné aktualizaci ETKY již je i pro Škodovku, tak by neměl být problém to objednat. Mám připravená už i schémata pro zapojení a jen co se trošku oteplí se do toho pustím. Při té přiléžitosti si dodělám i lampičku do kufru, kterou tam už mechanicky mám namontovanou, dráty končí v prahu u sedačky a až to budu rozhrabovat, zapojím to všechno najednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím Citigem často sám a okno na druhé straně si otvírám na větrání rozhodně častěji než u sebe. A nebo otvírám obě. Tak proto ta snaha.

V úvodu jsem psal, že by se to dalo předělat i na LIN okna třeba z fabie. Pro mě bude dostatečná možnost otevřít si druhé okno od sebe. Citigo je malý jednoduchý auto, tak proč ho zbytečně komplikovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Stahovní oken právě končivším víkendem úspěšně doděláno. Při té příležitosti jsem zapojil i lampičku osvětlení kufru.

Zde stručný návod, jak na to:

Nejdříve je nutné odstrojit dveře a spodní část palubky, aby byl prostor pro tahání kabelů a přístup ke svorkovnicím dveří v A sloupcích:

post-23862-0-64655700-1463340868_thumb.j

 

Díly nutné k přestavbě jsem zmiňoval už v dřívějším příspěvku. Do levých dveří je nutno natáhnout 3 vodiče pro ovládání pravého okna (napájení +2x kostra nahoru a dolů) a 6 pólovou svorkovnici 1spínače přepojit na 8 pólovou pro dvojspínač. Dále je potřeba rozdvojit kostru pro obě okna.

post-23862-0-93810500-1463340738_thumb.jpost-23862-0-79961400-1463340770_thumb.j

 

A vodiče zapojit do svorkovnice dveří v A sloupku:

post-23862-0-25068800-1463340790_thumb.j

 

Napájení pravého okna by mělo jít od pojistky, ale tam je tak málo místa, že jsem propojení udělal v pravém A sloupku a pod palubku tedy natáhl 3 vodiče, místo originálně postačujících 2:

 

post-23862-0-67576000-1463340847_thumb.j

 

V pravých dveřích se dotáhnou 2 vodiče zapojí se nově původní 6 pólová svorkovnice pro jiný spínač pravých dveří:

 

post-23862-0-57444700-1463340825_thumb.j

 

No a pak už jen zase vše seskládat zpět:

 

post-23862-0-26732100-1463341142_thumb.jpost-23862-0-71447200-1463341096_thumb.j

 

Já jsem při příležitosti rozebraného auta zapojil i osvětlení kufru. Napájení je od stropní lampičky, já jsem kabel kabel protáhl až k ní, kde jsem udělal odbočku a kostra je spínaná kostra od zadního zámku, kterou jsem napojil v A slouku, kudy vede svazek k víku kufru - horem, rámem střechy. Šlo by to asi i napojit vzadu v C sloupku, ale musel by se nejspíš sundat stropnice, svazek je schován za ní:

 

post-23862-0-15109200-1463341119_thumb.jpost-23862-0-18623300-1463341077_thumb.j

(napájení červeno černý vodič, kostra modro červený)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RST: nevíš náhodou čísla dílů pinů do svorkovnic ve sloupcích? (Z etek je nevydoluju, kdybych se zbláznil, nedokážou mi to říct ani v autorizáku - elektrikáři vybírají vizuálně z krabiček ve skladu.) Jde mi hlavně o piny - samce ve sloupku (samice mám ze svazků z bouraných dveří). Nebo pokud piny máš, tak by pomohlo foto vedle metru.

 

Mám na mysli ty větší piny - ve svorkovnici jsou 2 druhy (chci si natáhnout kabely k zadním repro).

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel čísla pinů taky nemám a neznám, vybíral jsem vizuálně v autoelektrice, pro info můžu piny vyfotit. Jsou to 2,8mm piny, samice je taková krabička, samec je dlouhý jazýček s malou krabičkou, obojí s oboustranným zajištěním ve svorkovnici. Navíc v autoelektrice mi je přímo doporučili, jsou shodné s ostatními škodovkami s velkou svorkovnicí ve sloupku, např. s FIII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za info :):kol-47:

 

Půjde mi stejně asi jen o samce (samice i s kabely a svorkovnicemi repro se pokusím vcelku vystříhat z těch použitých svazků ze dveří).

 

Ale všiml jsem si při porovnání obrázků na stránkách, že některé samce mají plochý kolík navazující na plochu boční stěny krabičky (můj odkaz a obrázek výše) a jiné mají kolík orientovaný na střed krabičky:

jptkol-700x500.jpg

http://autokabel.cz/index.php?route=product/product&path=100&product_id=378 ("ilustrační obrázek", to by mě vždycky trefilo, když něco prodávaj a nejsou schopni to vyfotit :kol-60: ).

 

Tedy - který je ten správný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Proto jsem prosil RST o ty schemata, abych to mohl srvonat s tim co jesm poslal ja ... Je to z UP society, dle toho by se mohli natahnout jen dva vodice rovnou do ovladace... koukni prosim prosim Jarku jeste na to co kdyz se zapnout oba ovladace praveho okna najednou, aby to enslo do zkratu, ted musim pryc, vecer zkjusim pohledat a dame dokupy nejaky soupis a schem ... D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do zkratu to nepůjde - v klidové poloze jsou oba póly motoru připojeny na kostru - ve schématu GND - a to sériově přes levé i pravé přepínače. Kterýkoli z přepínačů může kostru změnit na + 12V. Pokud např. spolujezdec bude stahovat okénko dolu a řidič také, nic se nemění, okno jde dolu. Pokud dají cestující opačný pokyn - jeden dolů druhý nahoru, pak půjde do obou pólů motorku + 12V a okno se zastaví stejně jako v klidové poloze. Takže můžeš být v klidu, žádný zkrat nehrozí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...