Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

no na fore je machrov na skodovky milion, ale na tento problem este nikto riesenie nenasiel. bol tu spominany olej, rozvody, zdvihatka, mozno je to klukovka. kde je vlastne pravda? niekomu to klepe obcas, niekedomu len za studena, niekomu stale, niekomu vobec. najde sa nejaky odbornik na motory, ktory ten problem vyriesi? alebo to bude chciet rozobrat a spravit generalku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mel jsem 1.4 16V-74kw doporučene palivo natural 98.Jezdil jsem na natural 95 a v nišich otačkach to cvrlikalo jako skřivanci na niti.Po natankovani naturalu 98 bylo po zvrlikani.Takže osobně mužu řict že natural 98 funguje na 100%.Pokud auto klepe po nastartovani cca 1min je to uplně normalni kor ted v zimě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tuto diskuzi sleduji, tak se čím dál více kloním k teorii popsané na první straně této diskuze. Jedná se o vůli píst válec a než se píst ohřeje a roztáhne, poklepává ve válci. Tuto teorii nabourává pouze xman, který sice už Fabii nemá, ale psal, že jak to klepat začalo, tak to i po čase přestalo.Většině to klepe od začátku, nebo po určitém nájezdu a dále se to nezhoršuje. Zajímalo by mě co na to říká např. člen fora pod nickem diagnostik, pracuje jako servisní technik ve škodaservisu.Možná by nebylo od věci napsat mu SZ a nasměřovat ho na tuto naši "uklepanou" lol diskuzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou dvě věci.

1. klepání ventilů - to nemá nic společného s tím jaký benzín tam lejete, bude to klepat stejně tak při N100 nebo N91. Ventily musí přestat během minut klepat (praktricky do minutky je ticho, pokud není extrémní mráz).

2. klepání vlivem antidetonačního spalování - nejde to od ventilů, je slyšet hlavně když je motor v tahu-zatížený...Tohle právě ovlivňuje kvalita benzínu (N100,N95), i já s 55kW pozoruji rozdíl mezi obyč. N95 a Shell V-Power (taky N95).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už tento problém řeším nějaký čas a stále nic.V škoda servisu vám řeknou v každém něco jinýho.Jednou řekli že to neslyší,podruhé že prej hydrostavy potřetí vůle píst-válec.Vždy mě upozornily že oprava bude tak 20-30tisíc kč a ani potom mě prej nedaj záruku že se to na 100 procent vyřeší!!Opravdu už nevím-nechám u známýho zkouknout ty hydrostavy a pak se uvidí co dál.Nedávno sem tam na zkušku nalil to nejhustší co výrobce podle normy VW 501.01 dovoluje. http://www.demon-kolin.cz/view.php?nazevcl...anku=2007020002

Trochu to zabralo,ale stejně to klepe dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se to nebude zhoršovat, což se zatím neděje, není to zas takový problém a mohli bychom říct, že se jedná spíše o kosmetickou závadu. Rozhodně bych asi nenechal rozhodit motor za takovou cenu s nejistým výsledkem. Jestli máte někdo možnost, zkuste ten zvuk nahrát do MP3 a vystavit tady, že bychom poslechli, jestli se jedná o to samé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten zvuk by aj mna zaujimal, ako si kazdy stazuje na klepot, vo vnutry ani vonku nic nepocujem, jedine co pocujem pri otvoreni kapoty a ked strcih hlavu uplne k motoru pri vyrovnavacej nadrzke (rozvodoch) tak nieco take pocut ale to by mali byt vstrekovace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nastartujete, a rychle (abyste to stihli) vyběhnete ven a zaposloucháte, se tak ty hydroštely možná uslyšíte :))

Mě osobně do 20s přestanou klepat - záleží na počasí. Je rozdíl je poslouchat 2s nebo až za 20s po nastartování - to taky nemusíte nic slyšet, mě třeba "klepe- šramotí" když strčim hlavu ke kolu k převodocvce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to já můžu v klidu po nastartování pomalu vystupovat a ještě to pak slyším než klesnou otáčky motoru,někdy dýl někdy krátce.Před tím sem měl Fabku 1.4MPI klasika škodováckej 8 ventil OHV a ten nikdy nic podobnýho nedělal.Tenhle 16V všude chválej jak je kultivovanej oproti té OHV MPI ale já vám nevim.Líp to jede to je pravda a míń to žere.Že by soudruzi z VW udělali někde chybu? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to nevim... jak máš starý auto/najeto? Třeba jsou hydroštely nějaký zatuhlý/vymlácený/ děravý lol nebo máš starej hnusnej hustej olej...už z nudy plácám blbosti ;)

Já po nastartování slyším jak klepou 10-20s, pak postupně - během cca 5s - klepot ustává, a pak už jen slyším jak přede motor... pak v něm při volnoběhu (u mě cca 680ot.) spíš "velice tiše klape", ale to nejsou hydroštely.

mejfid: je 16V oproti 8V při jízdě / akceleraci opravdu tišší? Já v 8V jel jednou, a zdál se mi tišší a v celém spektru nevýrazný - i v akceleraci. Mě 16V při akceleraci z 3-4tis ot. nějak tak hučí (-hluk "rezonuje", jak kdyby byl děravý výfuk), od 4,5tis. je zase klid-relativně.

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já po nastartování slyším jak klepou 10-20s, pak postupně - během cca 5s - klepot ustává, a pak už jen slyším jak přede motor... pak v něm při volnoběhu (u mě cca 680ot.) spíš "velice tiše klape", ale to nejsou hydroštely.

Přesně tak i u mě, vystihl jsi to úplně přesně. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to tedy asi klepe trochu víc,nejspíš je opravdu nejakej hydroštel v pytli.Jinak 8V je opravdu tišší než 16V aspoň mě se to tak zdálo.Měl sem ji 4 roky nejezdila špatně,možná bych řekl že od spodu jela lépe ale kolem 3tis.ot. je 16V lepší. Teď mám 2 roky 16V najeto 90tis. kromě toho klepání jinak celekem bezproblémový vůz.Teda až na přední příčný stabilizátor-ten už jsem 2X svépomocí opravoval na obou stranách.Navíc mě příjde že u 16V se jakoby courá plyn,neboli když povolím plynový pedál při přeřazení,otáčky jakoby chvilku ještě drží.Znáte někdo tento jev??? :kol-64:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navíc mě příjde že u 16V se jakoby courá plyn,neboli když povolím plynový pedál při přeřazení,otáčky jakoby chvilku ještě drží.Znáte někdo tento jev??? :kol-64:

Jasně, to máme všichni, je to normální. Je potřeba si zvyknout. Stajně jako na to, že po sešlápnutí plynu je krátká prodleva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to nevim... jak máš starý auto/najeto? Třeba jsou hydroštely nějaký zatuhlý/vymlácený/ děravý lol nebo máš starej hnusnej hustej olej...už z nudy plácám blbosti ;)

Já po nastartování slyším jak klepou 10-20s, pak postupně - během cca 5s - klepot ustává, a pak už jen slyším jak přede motor... pak v něm při volnoběhu (u mě cca 680ot.) spíš "velice tiše klape", ale to nejsou hydroštely.

mejfid: je 16V oproti 8V při jízdě / akceleraci opravdu tišší? Já v 8V jel jednou, a zdál se mi tišší a v celém spektru nevýrazný - i v akceleraci. Mě 16V při akceleraci z 3-4tis ot. nějak tak hučí (-hluk "rezonuje", jak kdyby byl děravý výfuk), od 4,5tis. je zase klid-relativně.

mas 55kW ze ? ano pri otackach 3000a viac ale hlavne po prekroceni 3500 az do 4000 je to taky zvuk sportovy ako ho volam ale je pravda ze v tomto rozmedzi ma motor najväcsiu silu. 126Nm v 3800ot. cize sportovy rezim :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mas 55kW ze ? ano pri otackach 3000a viac ale hlavne po prekroceni 3500 az do 4000 je to taky zvuk sportovy ako ho volam ale je pravda ze v tomto rozmedzi ma motor najväcsiu silu. 126Nm v 3800ot. cize sportovy rezim :);)

jj, mám. Ale moc sportovní mi to hučení nepřijdě :)) V oblasti max. krouťáku prý nezasahuje čisdlo klepání, možná to ovlivňuje kvalita benzínu... Lepší zvuk pociťují mé uši až od 4 do 5,5tis ot. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, mám. Ale moc sportovní mi to hučení nepřijdě :)) V oblasti max. krouťáku prý nezasahuje čisdlo klepání, možná to ovlivňuje kvalita benzínu... Lepší zvuk pociťují mé uši až od 4 do 5,5tis ot. lol

no neviem ale mne to v tych otackach neklepe :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...