Únor 12, 20187 r @Eric_ ten zapalovač je stále pod napětím ? a ten měřák nemá vliv na baterku, když je pořád zapnutý ? taky přemýšlím, že bych si ho pořídil.. Upraveno Únor 12, 20187 r od ski1961
Únor 12, 20187 r .. no, to právě s prominutím smrdí cinklejma procesama v baterce .. a dost možná už menší kapacitou :-(. Baterka se mi nabíjí 2hodiny a tak jdu mrknout zda už náhodou není konec :-( ..
Únor 12, 20187 r Tak jsme to dneska sledoval a během jízdy se to drželo na 13,3V (voltage (control module)) +-0,2V s tím že když se brzdilo motorem vyletělo to až na 14,9V, bylo uplně jedo zda bylo zaplé vyhřívání sedaček, nebo vše povypínané včetně topení a rádia, takže minimálně za jízdy jsme žádné propady k 12V nezaznamenal...
Únor 12, 20187 r @ski1961 : tak jdu z garáže a samo už nabito :-( .. Tak kdoví zda to jelo aspoň ty dvě hodiny :-/. Ale ještě jsem to na tý nabíječce nechal ať se to ještě živí z toho udržovacího. Beztak zejtra naměřím zas 12,1-12,2. Prostě už s tím víc nevymyslím a tak to nechat svýmu osudu že to na jaře třeba chytne druhej dech a i po nabití tam druhej den zbyde kolem 12,4-12,5V.
Únor 12, 20187 r @tommy27 já to byl schválně ted ze zvědavosti přeměřit..6 hod. po jízdě..krásných 11,5 V :-)
Únor 12, 20187 r @ski1961 nemá to vpliv na vybíjanie, meria to celkom presne skúšal som ho porovnať čo namerá s viacerými merákmi. https://www.aliexpress.com/item/Digital-DC-Voltmeter-Dual-USB-Port-Car-Charger-for-iPhone-iPad-Charging-Adapter-2-1A-Car/32822934343.html
Únor 12, 20187 r .. no, nezbyde než s tím žit :-) .. a údaje z polokomerčních článků o tom, jak při 11,9 už baterka sulfátuje o106 brát asi s rezervou .. anebo s útrpnou realitou, že co se má stát se stane. Ale až jednou (ještě v záruce auta) nenastartuju tak svý si k tomu přijímacímu technikovi řeknu :-) ..
Únor 12, 20187 r @tommy27 je otázkou, jaká záruka se na tu baterku vztahuje..jestli jen ta 2 letá, což předpoládám..nebo i ta prodloužená..pokud jen ta dvouletá, tak už jsem po záruce 2 měsíce :-)
Únor 12, 20187 r Mám takový pocit, že na baterku je 6 měsíců. Já mám jinak 5 letou. A i v návodu je doporučení baterii vyměnit po 5 letech.
Únor 12, 20187 r .. jasný .. mě naskočej 2roky někdy koncem května .. Tak se uvidí co bude. A zajímá mě i to jak dopadne pánům v redakci ten test standartní baterky na pozici EFB http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu .. což je můj/náš případ :-) ..
Únor 12, 20187 r ..jj, já ale prostě rezignuju na to o tom nějak sáhodlouze přemejšlet .. jezdit s podivným pocitem zda jedu správně když brzdím brzdou a ne tím že na rovině podřazuju jako idiot .. prostě po 25letech za volanty x-aut se nehodlám nějak moc předělávat :-) .. Už mám pro každej případ v záložkách tu Exide EFB za 2ticky a třeba se trefí kus kterej i s takto debilním řešením dobíjení (kdy výrobce jaksi pozapoměl co když uživatel bude Start-stop neustále vypínat) vydrží aspoň půlku let co baterka ve Focusu .. tedy 8-9 :-) ..
Únor 12, 20187 r před 2 minutami, tommy27 napsal: ....s takto debilním řešením dobíjení (kdy výrobce jaksi pozapoměl co když uživatel bude Start-stop neustále vypínat) vydrží aspoň půlku let co baterka ve Focusu... Co tím konkrétně myslíš? Jak by mělo vadit vypnutí S&S?
Únor 12, 20187 r @tommy27 Teraz pristupuješ k tomu laxne ale až ti po záruke kľakne bateria a ty kúpiš a zaplatíš novú a takto dookola si spomeň že v minulosti ti bateria vydržala aj 10 rokov ! Takto sa môže stať že do 10 rokov budeš mať 4-5 baterii. Samozrejme je to iba čisto hypoteticky...
Únor 12, 20187 r Nezkoušel někdo odpojit "drátek" z baterky? Nevím jetsli teď nebudu kecat, ale myslím že v sekci Octavie se kdysi řešilo že k baterce je připojen ještě nějaký "káblík" co hlídá nabití baterky a jeho odpojením se deaktivuje S&S. Možná by to mělo vliv i na rekuperaci (jen hádám). Jinak jak v některých diskuzích zaznívá že to ŠA tají, není to až tak pravda:
Únor 12, 20187 r .. vždyť se to tady (a i u Oktávek) nyní hodně řeší .. i na konto právě toho článku a vyjádření experta z www.battery.cz - že myslet si, že po vypnutí SS je vše OK a AGM/EFB baterky se šetří - tak chyba lávky. Řídící jednotka to jakoby nebere v potaz a systém dobíjí stále spíš dle předvybraných modelů jízd a akumulátor se ne vždy dobíjí jak by to potřeboval .. Však v tom článku vše poměrně srozumitelně popsaný. I to že ne úplně (zatím) funguje nahradit v autě se Start-stopem předepsanou baterku za standartní - zaplavenou :-( ..
Únor 12, 20187 r Z toho cos napsal jsem právě pochopil že s vyplým S&S to je "ještě horší". Jasně že to baterce asi nějak extra neprospěje (krom toho že nemusí startovat motor), rekuperace jede furt stejně dobře/špatně. A že tam nelze dát klasickou zaplavenou baterku je obecně známo. Ale přes VAG by mělo jít nastavit "druh baterie", tak zkusit přenastavit (musí někdo s VAGem), zda je tam možnost vybrat i klasickou a zda se pak rekuperace vypne.
Únor 12, 20187 r SS a rekuperace jsou 2 různé věci. Sice spolu souvisí ale nezávisí. Na druhou stranu jsme všichni rádi, že máme tak cca 3kW navíc.
Únor 12, 20187 r před 19 minutami, Martab napsal: Nezkoušel někdo odpojit "drátek" z baterky? Nevím jetsli teď nebudu kecat, ale myslím že v sekci Octavie se kdysi řešilo že k baterce je připojen ještě nějaký "káblík" co hlídá nabití baterky a jeho odpojením se deaktivuje S&S. Možná by to mělo vliv i na rekuperaci (jen hádám). Jinak jak v některých diskuzích zaznívá že to ŠA tají, není to až tak pravda: Vypojil jsem drátek u VW, SS byl vyřazen z provozu, ale když čtvrtý den se mi nevypaloval filtr pevných částic, tak jsem to tam raději vrátil...
Únor 12, 20187 r .. chlapi, já rád přenechám nastavení typu Aku na autorizáku. Auťák je ještě 2 a 1/4 roku v záruce a ať si s tím poraděj oni. Mě prostě nebude ani na vteřinu vadit, když se to přepne do non-EFB/AGM neb SS budu opravdu neustále vypínat a na spoustu dalších odběrů mě taky neužije (sedačky, všemožný světýlka atd.) .. takže proč na za 59Ah.EFB tam korektně nemít 60Ah standartku a fertig. Už toho bylo kolem baterek tak akorát dost :-) ..
Únor 12, 20187 r @Čečulák Dobrá připomínka. U benzínu by to až tak vadit nemsuelo, ale otázka je co dalšího to ovlivňuje, třeba ten filtr bych netipoval :/
Únor 12, 20187 r Možná jsem stahnul trenky před brodem, ale obden mi to vypaluje a najednou nic... Takže raději jsem to vrátil a vyřešil relátkem. Když jedu třeba Brno, tak to na dálnici opačně zapnu a nechám proběhnout .
Únor 12, 20187 r @Eric_ koukal jsem na ty volmetry na ali, je jich tam mraky..ten tvů vypadá hezky, ale raději bych černou..ta bílá tam bude svítit jak pěst na oko :-) mohl by jsi udělat foto, jak to vypadá v autě s tou černou přístrojovkou ? četl jsem i feedbacky, ale dost lidí si tam stěžuje, že to špatně ukazuje a jsou tam i fotky s měřením na měřáku a rozdíly jsou 0,5 V oproti měřáku..
Únor 12, 20187 r ski1961 Ono je to dosť malé skoro vôbec to netrčí a neprekaža, stale dookola preblikuje 5V odber 0A a namerané volty. Mne to meria celkom OK. Fotil som to s bleskom inak by to žiarilo na červeno na fotke.
Únor 12, 20187 r ski1961 já mám to samé v černém s modrým podsvícením, měří ok, objednával mi to ale známý a je to "čína" má však ochranu proti přepětí do USB takže by to nemělo odpálit mobil, jako některé prodávané v našich slavných obchodech několikanásobně dráž. Určitě černou seženeš. Ještě mě napadá jestli by nešlo dobíjet napřímo a ne přez kostřící bod, sice potom pc neví nakolik je nabito, ale já stejně nemám ve své Fabii 3 Combi 1,2 TSI / 66 kW Ambition Plus, žádný ukazatel nabití baterie.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.