Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

@Eric_  ten zapalovač je stále pod napětím ? a ten měřák nemá vliv na baterku, když je pořád zapnutý ? taky přemýšlím, že bych si ho pořídil..

Editováno: , autor: ski1961
Vloženo

.. no, to právě s prominutím smrdí cinklejma procesama v baterce .. a dost možná už menší kapacitou :-(.
Baterka se mi nabíjí 2hodiny a tak jdu mrknout zda už náhodou není konec :-( ..  

 

Vloženo

Tak jsme to dneska sledoval a během jízdy se to drželo na 13,3V (voltage (control module)) +-0,2V s tím že když se brzdilo motorem vyletělo to až na 14,9V, bylo uplně jedo zda bylo zaplé vyhřívání sedaček, nebo vše povypínané včetně topení a rádia, takže minimálně za jízdy jsme žádné propady k 12V nezaznamenal...

Vloženo

@ski1961 tak jdu z garáže a samo už nabito :-( .. Tak kdoví zda to jelo aspoň ty dvě hodiny :-/.
Ale ještě jsem to na tý nabíječce nechal ať se to ještě živí z toho udržovacího. Beztak zejtra naměřím zas 12,1-12,2.
Prostě už s tím víc nevymyslím a tak to nechat svýmu osudu že to na jaře třeba chytne druhej dech a i po nabití tam druhej den zbyde kolem 12,4-12,5V.

Vloženo

.. no, nezbyde než s tím žit :-) .. a údaje z polokomerčních článků o tom, jak při 11,9 už baterka sulfátuje o106 brát asi s rezervou .. anebo s útrpnou realitou, že co se má stát se stane. Ale až jednou (ještě v záruce auta) nenastartuju tak svý si k tomu přijímacímu technikovi řeknu :-) ..

Vloženo

..jj, já ale prostě rezignuju na to o tom nějak sáhodlouze přemejšlet .. jezdit s podivným pocitem zda jedu správně když brzdím brzdou a ne tím že na rovině podřazuju jako idiot :D .. prostě po 25letech za volanty x-aut se nehodlám nějak moc předělávat :-) .. Už mám pro každej případ v záložkách tu Exide EFB za 2ticky a třeba se trefí kus kterej i s takto debilním řešením dobíjení (kdy výrobce jaksi pozapoměl co když uživatel bude Start-stop neustále vypínat) vydrží aspoň půlku let co baterka ve Focusu .. tedy 8-9 :-) .. 

Vloženo
před 2 minutami, tommy27 napsal:

....s takto debilním řešením dobíjení (kdy výrobce jaksi pozapoměl co když uživatel bude Start-stop neustále vypínat) vydrží aspoň půlku let co baterka ve Focusu...

Co tím konkrétně myslíš? Jak by mělo vadit vypnutí S&S?

 

Vloženo

@tommy27   Teraz pristupuješ k tomu laxne ale až ti po záruke kľakne bateria a ty kúpiš a zaplatíš novú a takto dookola si spomeň že v minulosti ti bateria vydržala aj 10 rokov !  Takto sa môže stať že do 10 rokov budeš mať 4-5 baterii. Samozrejme je to iba čisto hypoteticky...

Vloženo

Nezkoušel někdo odpojit "drátek" z baterky? Nevím jetsli teď nebudu kecat, ale myslím že v sekci Octavie se kdysi řešilo že k baterce je připojen ještě nějaký "káblík" co hlídá nabití baterky a jeho odpojením se deaktivuje S&S. Možná by to mělo vliv i na rekuperaci (jen hádám).

 

Jinak jak v některých diskuzích zaznívá že to ŠA tají, není to až tak pravda:

rekuperace.JPG

Vloženo

.. vždyť se to tady (a i u Oktávek) nyní hodně řeší ..  i na konto právě toho článku a vyjádření experta z www.battery.cz - že myslet si, že po vypnutí SS je vše OK a AGM/EFB baterky se šetří - tak chyba lávky. Řídící jednotka to jakoby nebere v potaz a systém dobíjí stále spíš dle předvybraných modelů jízd a akumulátor se ne vždy dobíjí jak by to potřeboval .. Však v tom článku vše  poměrně srozumitelně popsaný. I to že ne úplně (zatím) funguje nahradit v autě se Start-stopem předepsanou baterku za standartní - zaplavenou :-( ..

Vloženo

Z toho cos napsal jsem právě pochopil že s vyplým S&S to je "ještě horší". Jasně že to baterce asi nějak extra neprospěje (krom toho že nemusí startovat motor), rekuperace jede furt stejně dobře/špatně. A že tam nelze dát klasickou zaplavenou baterku je obecně známo. Ale přes VAG by mělo jít nastavit "druh baterie", tak zkusit přenastavit (musí někdo s VAGem), zda je tam možnost vybrat i klasickou a zda se pak rekuperace vypne.

Vloženo
před 19 minutami, Martab napsal:

Nezkoušel někdo odpojit "drátek" z baterky? Nevím jetsli teď nebudu kecat, ale myslím že v sekci Octavie se kdysi řešilo že k baterce je připojen ještě nějaký "káblík" co hlídá nabití baterky a jeho odpojením se deaktivuje S&S. Možná by to mělo vliv i na rekuperaci (jen hádám).

 

Jinak jak v některých diskuzích zaznívá že to ŠA tají, není to až tak pravda:

rekuperace.JPG

Vypojil jsem drátek u VW,

SS byl vyřazen z provozu,

ale když čtvrtý den se mi nevypaloval filtr pevných částic, tak jsem to tam raději vrátil...

Vloženo

.. chlapi, já rád přenechám nastavení typu Aku na autorizáku. Auťák je ještě 2 a 1/4 roku v záruce a ať si s tím poraděj oni. Mě prostě nebude ani na vteřinu vadit, když se to přepne do non-EFB/AGM neb SS budu opravdu neustále vypínat a na spoustu dalších odběrů mě taky neužije (sedačky, všemožný světýlka atd.) .. takže proč na za 59Ah.EFB tam korektně nemít 60Ah standartku a fertig. Už toho bylo kolem baterek tak akorát dost :-) ..

Vloženo

Možná jsem stahnul trenky před brodem, ale obden mi to vypaluje a najednou nic...

Takže raději jsem to vrátil a vyřešil relátkem.

Když jedu třeba Brno, tak to na dálnici opačně zapnu a nechám proběhnout :D.

Vloženo

@Eric_ koukal jsem na ty volmetry na ali, je jich tam mraky..ten tvů vypadá hezky, ale raději bych černou..ta bílá tam bude svítit jak pěst na oko :-) mohl by jsi udělat foto, jak to vypadá v autě s tou černou přístrojovkou ? četl jsem i feedbacky, ale dost lidí si tam stěžuje, že to špatně ukazuje a jsou tam i fotky s měřením na měřáku a rozdíly jsou 0,5 V oproti měřáku..

Vloženo

ski1961 

Ono je to dosť malé skoro vôbec to netrčí a neprekaža, stale dookola preblikuje 5V odber 0A a namerané volty.

Mne to meria celkom OK. Fotil som to s bleskom inak by to žiarilo na červeno na fotke.

 

 

IMG_20180212_174738.jpg

IMG_20180212_174804.jpg

Vloženo

ski1961 já mám to samé v černém s modrým podsvícením, měří ok, objednával mi to ale známý a je to "čína" má však ochranu proti přepětí do USB takže by to nemělo odpálit mobil, jako některé prodávané v našich slavných obchodech několikanásobně dráž. Určitě černou seženeš.
Ještě mě napadá jestli by nešlo dobíjet napřímo a ne přez kostřící bod, sice potom pc neví nakolik je nabito, ale já stejně nemám ve své Fabii 3 Combi 1,2 TSI / 66 kW Ambition Plus, žádný ukazatel nabití baterie.

 

 
 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...