Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

@Eric_  ten zapalovač je stále pod napětím ? a ten měřák nemá vliv na baterku, když je pořád zapnutý ? taky přemýšlím, že bych si ho pořídil..

Upraveno od ski1961

.. no, to právě s prominutím smrdí cinklejma procesama v baterce .. a dost možná už menší kapacitou :-(.
Baterka se mi nabíjí 2hodiny a tak jdu mrknout zda už náhodou není konec :-( ..  

 

Tak jsme to dneska sledoval a během jízdy se to drželo na 13,3V (voltage (control module)) +-0,2V s tím že když se brzdilo motorem vyletělo to až na 14,9V, bylo uplně jedo zda bylo zaplé vyhřívání sedaček, nebo vše povypínané včetně topení a rádia, takže minimálně za jízdy jsme žádné propady k 12V nezaznamenal...

@ski1961 tak jdu z garáže a samo už nabito :-( .. Tak kdoví zda to jelo aspoň ty dvě hodiny :-/.
Ale ještě jsem to na tý nabíječce nechal ať se to ještě živí z toho udržovacího. Beztak zejtra naměřím zas 12,1-12,2.
Prostě už s tím víc nevymyslím a tak to nechat svýmu osudu že to na jaře třeba chytne druhej dech a i po nabití tam druhej den zbyde kolem 12,4-12,5V.

@tommy27  já to byl schválně ted ze zvědavosti přeměřit..6 hod. po jízdě..krásných 11,5 V :-)

.. no, nezbyde než s tím žit :-) .. a údaje z polokomerčních článků o tom, jak při 11,9 už baterka sulfátuje o106 brát asi s rezervou .. anebo s útrpnou realitou, že co se má stát se stane. Ale až jednou (ještě v záruce auta) nenastartuju tak svý si k tomu přijímacímu technikovi řeknu :-) ..

@tommy27 je otázkou, jaká záruka se na tu baterku vztahuje..jestli jen ta 2 letá, což předpoládám..nebo i ta prodloužená..pokud jen ta dvouletá, tak už jsem po záruce  2 měsíce :-)

Mám takový pocit, že na baterku je 6 měsíců. Já mám jinak 5 letou. A i v návodu je doporučení baterii vyměnit po 5 letech.

 @tommy27 O té sulfataci píšou výrobci a odborná literatura

..jj, já ale prostě rezignuju na to o tom nějak sáhodlouze přemejšlet .. jezdit s podivným pocitem zda jedu správně když brzdím brzdou a ne tím že na rovině podřazuju jako idiot :D .. prostě po 25letech za volanty x-aut se nehodlám nějak moc předělávat :-) .. Už mám pro každej případ v záložkách tu Exide EFB za 2ticky a třeba se trefí kus kterej i s takto debilním řešením dobíjení (kdy výrobce jaksi pozapoměl co když uživatel bude Start-stop neustále vypínat) vydrží aspoň půlku let co baterka ve Focusu .. tedy 8-9 :-) .. 

před 2 minutami, tommy27 napsal:

....s takto debilním řešením dobíjení (kdy výrobce jaksi pozapoměl co když uživatel bude Start-stop neustále vypínat) vydrží aspoň půlku let co baterka ve Focusu...

Co tím konkrétně myslíš? Jak by mělo vadit vypnutí S&S?

 

@tommy27   Teraz pristupuješ k tomu laxne ale až ti po záruke kľakne bateria a ty kúpiš a zaplatíš novú a takto dookola si spomeň že v minulosti ti bateria vydržala aj 10 rokov !  Takto sa môže stať že do 10 rokov budeš mať 4-5 baterii. Samozrejme je to iba čisto hypoteticky...

Nezkoušel někdo odpojit "drátek" z baterky? Nevím jetsli teď nebudu kecat, ale myslím že v sekci Octavie se kdysi řešilo že k baterce je připojen ještě nějaký "káblík" co hlídá nabití baterky a jeho odpojením se deaktivuje S&S. Možná by to mělo vliv i na rekuperaci (jen hádám).

 

Jinak jak v některých diskuzích zaznívá že to ŠA tají, není to až tak pravda:

rekuperace.JPG

.. vždyť se to tady (a i u Oktávek) nyní hodně řeší ..  i na konto právě toho článku a vyjádření experta z www.battery.cz - že myslet si, že po vypnutí SS je vše OK a AGM/EFB baterky se šetří - tak chyba lávky. Řídící jednotka to jakoby nebere v potaz a systém dobíjí stále spíš dle předvybraných modelů jízd a akumulátor se ne vždy dobíjí jak by to potřeboval .. Však v tom článku vše  poměrně srozumitelně popsaný. I to že ne úplně (zatím) funguje nahradit v autě se Start-stopem předepsanou baterku za standartní - zaplavenou :-( ..

Z toho cos napsal jsem právě pochopil že s vyplým S&S to je "ještě horší". Jasně že to baterce asi nějak extra neprospěje (krom toho že nemusí startovat motor), rekuperace jede furt stejně dobře/špatně. A že tam nelze dát klasickou zaplavenou baterku je obecně známo. Ale přes VAG by mělo jít nastavit "druh baterie", tak zkusit přenastavit (musí někdo s VAGem), zda je tam možnost vybrat i klasickou a zda se pak rekuperace vypne.

SS a rekuperace jsou 2 různé věci. Sice spolu souvisí ale nezávisí. Na druhou stranu jsme všichni rádi, že máme tak cca 3kW navíc.

před 19 minutami, Martab napsal:

Nezkoušel někdo odpojit "drátek" z baterky? Nevím jetsli teď nebudu kecat, ale myslím že v sekci Octavie se kdysi řešilo že k baterce je připojen ještě nějaký "káblík" co hlídá nabití baterky a jeho odpojením se deaktivuje S&S. Možná by to mělo vliv i na rekuperaci (jen hádám).

 

Jinak jak v některých diskuzích zaznívá že to ŠA tají, není to až tak pravda:

rekuperace.JPG

Vypojil jsem drátek u VW,

SS byl vyřazen z provozu,

ale když čtvrtý den se mi nevypaloval filtr pevných částic, tak jsem to tam raději vrátil...

.. chlapi, já rád přenechám nastavení typu Aku na autorizáku. Auťák je ještě 2 a 1/4 roku v záruce a ať si s tím poraděj oni. Mě prostě nebude ani na vteřinu vadit, když se to přepne do non-EFB/AGM neb SS budu opravdu neustále vypínat a na spoustu dalších odběrů mě taky neužije (sedačky, všemožný světýlka atd.) .. takže proč na za 59Ah.EFB tam korektně nemít 60Ah standartku a fertig. Už toho bylo kolem baterek tak akorát dost :-) ..

@Čečulák Dobrá připomínka. U benzínu by to až tak vadit nemsuelo, ale otázka je co dalšího to ovlivňuje, třeba ten filtr bych netipoval :/ 

Možná jsem stahnul trenky před brodem, ale obden mi to vypaluje a najednou nic...

Takže raději jsem to vrátil a vyřešil relátkem.

Když jedu třeba Brno, tak to na dálnici opačně zapnu a nechám proběhnout :D.

@Eric_ koukal jsem na ty volmetry na ali, je jich tam mraky..ten tvů vypadá hezky, ale raději bych černou..ta bílá tam bude svítit jak pěst na oko :-) mohl by jsi udělat foto, jak to vypadá v autě s tou černou přístrojovkou ? četl jsem i feedbacky, ale dost lidí si tam stěžuje, že to špatně ukazuje a jsou tam i fotky s měřením na měřáku a rozdíly jsou 0,5 V oproti měřáku..

ski1961 

Ono je to dosť malé skoro vôbec to netrčí a neprekaža, stale dookola preblikuje 5V odber 0A a namerané volty.

Mne to meria celkom OK. Fotil som to s bleskom inak by to žiarilo na červeno na fotke.

 

 

IMG_20180212_174738.jpg

IMG_20180212_174804.jpg

ski1961 já mám to samé v černém s modrým podsvícením, měří ok, objednával mi to ale známý a je to "čína" má však ochranu proti přepětí do USB takže by to nemělo odpálit mobil, jako některé prodávané v našich slavných obchodech několikanásobně dráž. Určitě černou seženeš.
Ještě mě napadá jestli by nešlo dobíjet napřímo a ne přez kostřící bod, sice potom pc neví nakolik je nabito, ale já stejně nemám ve své Fabii 3 Combi 1,2 TSI / 66 kW Ambition Plus, žádný ukazatel nabití baterie.

 

 
 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.