Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Pánové dotaz.

Při nabíjení se - nabíječky připojuje na kostru karoserie, jak je to ale při použití startovacích kabelů?  Včera jsem večír nahazoval jedno auto s mrtvou baterkou a musel jsem oba kabely píchnout rovnou na baterku. Kostřící šroub je totiž celý nabarvený a živý je tam jen kousek oka kabelu pod ním...

Vloženo

Taky tak. Normálně svorkou ohudlat barvu. Prodejce kecal něco o vodivé barvě. Div sem nepukl smíchy. Takže nebát se, nasadit svorku a tam zpět odrat barvu na šroubu a podložce. Aspoň ta podložka je měděná. 

 

Jak mi klekla baterka tak mi asistenc nastartoval kabelama a taky mi poradil nabíjet baterii jen v autě. Nenabíjet baterku mimo vůz. Pak se zblázní ta jednotka na -polu. Protože si prý pamatuje vybitou a pak ji podstrčíte nabitou.

Vloženo

mpiotrovsky: Tak to bych rozhodne nedelal.

 

1) v zadnem pripade bych nehudlal (super slovo :)) barvu z kostriciho sroubu - proc? Zbytecna skoda.

 

2) kdyz pomahas nekomu jinemu, muzes klidne pripojit kabely rovnou na poly baterie. Pouze kdyz je pomahano tobe, doporucuje se pripojit zaporny pol u tebe bud na kostrici sroub nebo klidne na jakekoliv ukostrene misto v motorovem prostoru (konzola, drzak motoru apod.)

Vloženo (editace)

Kostřící bod je uveden v manuálu. Když je zalakován tak nevede proud. Ohudlání je nutné, změřeno, barva nevede. A jaká škoda? To je místo na používání a tím pádem se opotřebovává. A hledání kam to připojit jinde v motoru si nechám zajít. Dráty z nabíječky nejsou tak dlouhé abych se nořil kamsi dolů. Okolo jsou samé plasty a zavazí vzpěra kapoty. 

Spíš mě vrtá v hlavě ta jednotka. V manuálu je normálně popsaná možnost nabíjet mimo vůz ale ten servisák povídal o zblázněných elektroinstalacích v autech se Start/Stop  s rekuperací.  

Apropo mám 66kW ale elektro je asi určitě stejné

Editováno: , autor: mpiotrovsky
Vloženo

A má pravdu. U Audin je to už hodně dlouho. Prodává se speciální diag, která nastaví správně dobíjení, velikost akb atd.

Samozřejmě se to dá i bez toho, ale je riziko blbnutí elektriky a snížení životnosti baterky.

Vloženo

mozna to sem uplne nepatri, mozna jo. Otazka, aktualne jsem mimo CR a auto mam zaparkovane pred barakem. Baterii jsem mel nabitou cca na 70-80% (dle maxiDOTu). Za jak dlouho se v tehle zime baterie vybije? Auto bude cca mesic stat. Dale mne asi ceka dalsi cesta mimo CR hned v unoru a ta bude bohuzel delsi (cca 6tydnu). Mam baterii odpojit a dat radeji do domu? Nebo to auto v pohode zvladne? Diky za info

Vloženo

Po 2,5 týdnu mi spadla na 60%, tj. cca 10% za týden, z toho bych usoudil, že i těch 6 týdnů musí dát. Koneckonců je tam poměrně velká baterie 59Ah. 80% je normální nabití, na víc se nabije, jen když před zastavením sjíždíš nějaké kopce (rekuperace). Zkoušel jsem ji i dobít do plna nabíječkou a auto ji okamžitě vycuclo na 80% a ty pak drželo.

Vloženo

Přesně tak, pokud nebudou extrémní mrazy musí to baterka přežit. U aut se start/stop systém je u minus polu baterie jednotka, která hlída nabití baterie, po odpojení je třeba připojit diagnostiku a nastavit, jinak by jendnotka byla "poblblá". V nejhorším Tě nekdo nahodí kabelama.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Nechcem zakladať, ďalšiu tému a tu sa to hodí.

Mám Fabiu III a je uvedené že má StartStop systém a aj rekuperáciu a prečo tam je bateria EFB Banner keď u EFB sa neodporúča rekuperácia ???

Vie to niekto vysvetliť ?

StartStop viem odstaviť, našiel som to tu na fore, ale ako odstaviť aj tú blbú rekuperáciu ?

Vloženo

To som práve včera čítal ale príde mi to akoby Škodovka alibisticky to potvrdila.

Do dieslu dáme AGM lebo potrebuje na zimu aj naštartovať, a do benzínu dáme EFB lebo nepotrebuje toľko šťavy na naštartovanie.

Proste je tu vidieť to šetrenie ale nie pre zákazníka ale výrobcu, lebo takto bateria vydrží menej, a vidno to aj na tom koľko v kľude vydrží auto.

Proste musí vydržať menej lebo nikto nevie v akom stave je či má 60% alebo 100%, odstavíš s menšou kapacitou a nečuduj sa že to nenatočíš po nejakej dobe.......

To tlačítko SS je nanič, ak by malo plniť funkciu muselo by odstaviť SS do doby kedy ho ja povolím a nie pri každom štarte.

Najlepším riešením bude to odstaviť SS cez diagnostiku a paráda.

Už ma len zaujíma či sa odstaví aj tá rekuperácia.

Vloženo

Má smysl dobíjet baterii když mi maxidot ukazuje stav akumulátoru SOC 80% a přes SmartGate mi telefon ukazuje napětí 12,2 V. Mám baterii EFB a pořád mám obavy abych ji nějak nepoškodil. Lze použít na tuto baterii nabíječku EINHELL AFEN 10?

 

 

 

 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Při vypnutí SS rekuperace funguje dál. Pouze nescípá motor. Pro systém SS musí být použit akumulátor vyrobený pro tento systém, nesmí se použít klasický....Pak je jeho výdrž asi 1/3...

Vloženo (editace)

Lenže ti musím oponovať, si myslíš že použitá bateria vo Fabii III je na SS určená nieje nikde predajca baterie neuvádza že je idealna pre rekuperáciu a SS.

Na rekuperáciu a SS je vhodná AGM lenže Fabia ju nemá......

Prečo asi .... šetrenie, šetrenie, uvidíme akú budú mať životnosť, tie naše.

Písal som aj do Škodovky ohľadom tohoto a ani sa neráčili odpovedať po dlhej dobe ma odpálkovali na predajcu, že majú veľa podnetov.

Vedia že šetria na nesprávnom mieste.

Škoda že sa nedá odstaviť aj rekuperácia :(

 

Bateria vo Fabii III je EFB Banner  ja mám takú.

 U EFB baterii sa neodporúča rekuperácia !!!

Editováno: , autor: Eric_
Vloženo

Mam baterii moll efb a vyrobce moll u efb uvadi vhodnost efv pro s/s a rekuperaci. Ostatni vyrobci sem tlaci agm. A jak jsem už psal rekuperace u SA je marketingový název. Pořád v autě máme jen baterii, alternátor, regulátor co bylo i v 120l. Jenom ten regulátor to řídí trochu jinak. Ale energii pro nabití baterie vyrábí jen a pouze alternátor. Ale ta rekuperace je sosání energie z baterie neboli odlehčení alternátoru a tím výkon motoru pro přenos sily je větší nebo se sníží a šetří palivo. Otázka je jak moc to dělá často. Možná v normálním provozu se ani tento systém nezapne. A rozdíl mezi efb a agm je v počtu cyklů

Vloženo

Presne tak, neni tam KERS => nemusi se pouzivat AGM, ale staci levnejsi EFB

 

Baterie typu EFB jsou tak vhodné do aut se systémy Start&Stop, ne však pro vozy s rekuperačním brzděním a dalšími šetřícími technologiemi.

Vloženo

Zasa sme sa posunuli ďalej a sme múdrejší, ale aj tak ak odpája alternátor, viac cykluje bateriu a preto sa časom zníži životnosť, nič si nenahovárajme, hoc je na to prispôsobená, už tu bol jeden príspevok že mu kľakla bateria, prečo asi.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...