Přejít na obsah

Jaký motor do SIII?


neon

Doporučené příspěvky

Doteraz som si myslel, že 92 kW verzia sa robila iba pre O3, ale pozerám, že aj Superb ju dostal. No, papierovo asi naozaj ideálna voľba, ale treba si uvedomiť, že s tým výkonom to bude naozaj iba premiestňovadlo z A do B.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@e1. díky za vyčerpávající shrnutí! Moc si toho cením. Chtěl bych něco velkého pro rodinu, tj. v tomto mi Sup dává smysl. S Toyotama mhev mám zkušenost, ale ty auta se mi moc nelíbí. Je ale pravda, že mají ten hybridní pohon dotažený k dokonalosti - po městě je to radost. Mimo město mě ale zvuk sekačky nebavil.

Právě ty výhody mhev po městě by mohl vyřešit nový S4 1.5 TSI, který mhev má, ale s měnší baterií než třeba Toyoty. To mhev ústrojí by mohlo vyřešit to velké papání v kolonách... Zároveň to už je zas trochu dál než S3 co se týče infotainmentu apod. Té suché DQ200 se tedy v nových autech bát nebudu. 

 

Jde totiž o to, že S3 TSI jsou v nějaké slušné výbavě (podmínka např. Lane Assist) už cenově dost blízko S4 TSI. Pořád o tom uvažuji v tom ohledu, že pokud budu mít auto za 850 000 Kč (např. S4 1.5 TSI Selection + příplatkové asistenty včetně záruky na 5let), tak jej za 4 roky a cca 60k km prodám pořád cca za 500 - 550 000 Kč. To mi dělá 100k na rok včetně servisu, což je podle mne dost slušné. (Pokud bych uvažoval o S3, tak ty se teď prodávají za 750 - 800 000 Kč, ale za 4 roky si myslím, že už hodnotu 450 - 500 000 Kč mít nebudou - tj. bude tam větší pokles hodnoty amortizací než u nových S4. Ale možná se pletu a za 4 roky bude trh přesycen levnými S4...

 

Omlouvám se adminovi, že sem mimo S3 míchám Toyotu a S4, ale nějak to vyplynulo z diskuse.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo sa týka poklesu hodnoty, to by som v tomto vlákne neriešil, lebo sme v motorovej sekcii.

 

Skôr napíšem niečo k 1.5 TSI. Oproti S3 už je v S4 ako mild hybrid, ale treba si uvedomiť, že 48V mild hybrid nedokáže jazdiť sám na baterku. Ten elektrický pohon je iba na to, že jemne pomáha pri rozbehoch, kedy pridáva nejaké Newtonmetre navyše v otáčkach, kedy ich ešte spaľovací motor sám nemá. Ku koncu dňa samozrejme znižuje spotrebu, ale nefunguje to ako klasický hybrid, ktorý napr. dokáže sám posúvať auto v mestskej kolóne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velka skoda ze nedavaju aj do noveho Superba/Passata "mokre" DSG ku 1.5 tsi tak ako do Kodiaqa alebo noveho Tiguanu co je novinka. Podla mna je to velka chyba. Neviem ci je to kvoli tomu ze SUV sa predpoklada nejaky lahky teren alebo aj kvoli tahaniu ale Sup aj Passat su tiez velke a tazke auta tak uplne tomu nerozumiem je to setrenie na tom najhorsom mieste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krátku dobu sa DQ381-ka párovala s 1.5 TSI aj u Karoqa, ale to bolo vždy s pohonom 4x4. Ak je pri Kodiaqu/Tiguane táto prevodovka aj pre predný pohon, tak je to asi kvôli väčšej záťaži, ktorú spôsobuje vyššia hmotnosť a väčší aerodynamický odpor. Ja osobne by som si už tieto veľké SUV s týmto malým benzínovým motorom nekúpil vôbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Superb a Passat majú o dosť menší aerodynamický odpor. Nižšia a dlhšia karoséria sa ľahšie "prereže" vzduchom, oproti tomu je Tiguan vyšší a kratší, presný opak toho, čo je ideálne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...