Amimous Vloženo 16. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2015 (editace) Zdravím, chci se zeptat, zda se nekdo z vas jiz setkal s cervenym hlasenim ohledne tlaku oleje a co bylo jejo pricinou. Zhruba pred mesicem z niceho nic pri delsi ceste 40 km (no neni to sice delsi cesta, ale jelikoz jezdim 99% cest 12km do prace, tak to beru jako delsi cestu) mi auto vyhodilo uprostred mesta hlasku ,,Vysoky tlak oleje, vypni motor!,,. Nevedel jsem co delat, plny auto lidi a co ted. Tak jsem s tim normalka dojel az dom a druhy den zajel do servisu. Ukazalo se, ze olej. filtr byl skoro rozpadeny a plny marastu, takze to pry bylo urcite tim, ze pres nej cerpadlo nemohlo protlacit olej a proto ta chyba. Takze vymenili filtr s olejem a dobry. Ted +- 3 tydny od vymeny jsem vyrazil znovu do mesta a ejhle, znovu hláška, ale tentokrát jen ,,Tlak oleje,,. Vypnul jsem tedy na asi 5 minut motor a vyrazil opatrne k domovu. Hlaska se mi znovu ukazala az par km pred domem. Nasledujici den jsem vyrazil znovu do servisu, kde mi to napichnuli na diagnostiku, ale nic jim to neukazalo, zapomel jsem dodat, ze diag. pouzili i predtim, ale take bez vysledku. Navic jim to ani neukazalo v pametu neco o tom, ze by mi to neco hlasilo. No a tak mne poslal mechanik do autorizovanyho skodovackyho. Neresil bych to, ale nejak mne nelaka uvalit 30 tisic jen za to, ze budou ve skodovce zkouset co to muze byt. Chci se tedy zeptat nekoho zde, zda se s tim uz setkal a vi, co to muze byt, zda ucpany nejaky kanalek/saci koš a nebo jen špatne čidlo a projevi se to az po delsim zahřátím auta. Ted totiz s autem jezdim do prace normalne a nic mi to nehlasi Editováno: 16. Prosinec 2015, autor: Amimous Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chipmann Vloženo 17. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2015 Setkal sundej vanu vycisti sitko u olej.cerpadla pokud nepomuze vymena cidla tlaku vse nejprve zkontroluj na diag. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 17. Prosinec 2015 Autor Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2015 Dobre, vyzkousim a dam vedet jaky bude vysledek. Dekuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 17. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2015 co je to za motorizaci?1.8 tsi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 17. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2015 sme v sekcii 2.0TFSI a to isté má aj v popise Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
swenak Vloženo 19. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2015 A taky bych zkontroloval vyvazovaci hridel cerpadla, kdyz to bude dolu. Odchází ten šestihran, ač tomby asi spíše hlásilo nízký tlak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 20. Prosinec 2015 Autor Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2015 Co se tyce diagnostiky, jak jsem jiz psal nahore, diagnostika neukazala vubec nic. Takze vyloucili, nebo alespon davaji malou sanci vadnemu cidlu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dedek007 Vloženo 21. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2015 Kdyz pojedes do autorizaku, tak nebudes samozrejme platit vymene veci, kdyz to problem nevyresi. Nechapu, kdo porad siri podobne nesmysly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 21. Prosinec 2015 Autor Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2015 No me spis strasi kolega, ze v autorizaku vyplivnu za opravu 20 tyček ani nemrknu. To me odrazuje, ale nevim jaka je na tom pravda. Samozrejme, ze by bylo lepsi dat to dobrych rukou, ale nadruhou stranu pokud to muze vyresit zacpane sito cerpadla, tak bych to zkusil doma omrknout. Preci jen je rozdil koupit si 5l oleje sam a zaplatit za 5l litru oleje v autor. servisu. A to nemluvim o cene za praci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 23. Prosinec 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2015 (editace) Tak jsem se dnes pustil do plánovaného rozdělání olejové vany a vyčištění sacího koše.. Bohužel po té, co jsem viděl podvozek a komplikované přidělání olejové vany snad ze všech stran, mi nezbývalo nic jiného, než pouze zkusit vyměnit olej. Zprvu se mi do toho moc nechtělo, protože nalít tam za 1300,- olej a pak zjistit, že to nepomohlo a přeci jen bude třeba sundat vana, to bych asi nedal. No každopádně, pustil jsem se do vypuštění starého oleje, ale co jsem nechápal? Olej byl tekutý jako voda a přitom jsem s autem předtím jel cca 2km a nebyl tedy vubec zahřátý. Navíc byl černý, ale totálka. Jako by tam byl rok a pul, přitom jsem byl před 4 týdny na výměně. Pak jsem se uklidnoval tím, že mi při výmene mechanik ukazoval totálně zas*aný olej. filtr, takže to bylo asi dost zašlehaný a tento olej to jakoby propláchnul. No vypustil jsem a ted, že naleju nový olej.. Víčko totálně, ale totálně ucpaný bílým slizem, kterej jsem tam nikdy neměl ani před výmenou. Na cedulce o výměně s olejem, který tam byl jsem viděl 5W-30 a nějaká absolutně neznámá značka oleje.. Nakrmil jsem to olejem CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-40. nechal auto trošku na volnobeh bezet 5 minut a vyrazil na projizdku. Jel jsem schvalne trasu cca 30 km, protože po ujetí cca 15 km mi auto předtím vždy začínalo pípat ohledně tlaku oleje. No auto po tomto výletě ani nepiplo. Takže jsem spokojen a ted už jen konzultace, čím to mohlo být . Dle mého názoru tam byl prostě nějakej hajzl olej, ještě k tomu 5w-30, který jak jsem tu už četl někde po ohřátí ještě víc zřídne a čerpadlo tak může mít problém. Ohledně toho bílýho slizu u víčka, prý je to voda v oleji. Jenže voda se mi vubec netrací, ani při kontrole vody v ní nejsou známky po oleji. Podle mě to bylo tím zřejmě asi dost nekvalitním oleji s kdovíjakým složením . Jen doufám, že ta moje bílá kráska moc netrpěla Editováno: 24. Prosinec 2015, autor: Amimous Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 24. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2015 Nechci tě kazit radost, ale motor asi bude zanedbaný a zevnitř totálně zadělaný. A jistě to není posledním olejem, když už při poslední (teď už předposlední) výměně tě mechanik ukazoval zacpaný olejový filtr. A naopak, poslední olej byl dobrý, když nahromaděné nečistoty v motoru rozpustil. Každopádně vanu su sundat měl a nečistoty zevnitř vykydat. Několik dřívějších výměn oleje by taky mohlo motor pročistit, ale při tom jsou nahromaděné nečistoty pořád roznášeny po motoru a je nebezpěčí, že se něco jiného (hydrostavy) podělá. Bílý sliz na víčku je v zime po krátké jízdě normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Amimous Vloženo 24. Prosinec 2015 Autor Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2015 (editace) No auto mám necelý rok, jinak je z německa a má řádně vedenou servisní knížku, kde se měnil olej po 15 000km. Ted otázka, jak se dá servisce opravdu věřit. Jinak přeji šťastné a veselé Editováno: 24. Prosinec 2015, autor: Amimous Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 24. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2015 Já na 1,6 FSI taky nechal LL olej rok a pul (15000) km a taky mi vyskocila hlaska o tlaku oleje. Po vymene filtru a oleje vse OK. Mam dojem, ze ten LL pri kratchych trasach strasne rychle degeneruje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 24. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2015 Spis nez na kratkych trasach zalezi i na tom jaky styl jezdis. Auto si pomoci snimace oleje co je vespod vany vyhodnocuje jak kvalitni ten olej je a tim padem vyhodi hlasku o vymene. Pokud vyskoci cervena kontrolka je dobry zkontrolovat olejovy filtr, usazeniny na vicku a taky neni spatny zmerit tlak na snimaci tlaku oleje a budes vedet jestli je to od cerpadla k olejovemu filtru. Ale chyba je ze jsi to fakt nerozdelal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chipmann Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Tak za 1.snimac co je ve vane neslouzi k vyhodnocovani kvality oleje !! Je to pouze kombinovany snimac hladiny a teploty oleje ! Na to pozor tohle jsou bludy šířící se po netu ,to jestli mas spatny olej ci ne zadne cidlo nehlida jen ridici jednotka podle daneho algoritmu ( doba jizdy ,teplota oleje ,pocet startu vyhodnoti a bud zkrati ci prodlouzi lhůtu na vymenu oleje) co se tyka slemu je to naprosto normalni v tomto počasí karbon v motoru urcite budes mit je to TFSI takze tam je to konstrukcne dane omezit to muzes jedine kvalitnim palivem a aditivy a zkratit vymenou lhutu na olej max.10tis 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 (editace) Snimac ve vane pracuje na principu rozdílu teploty vyhrateho snimace a samotného oleje. Snimac se vyhreje na vyssi teplotu nez je olej a pak pocita jak dlouho trva nez olej ten snimac ochladi...Takhle to je vysvětleno na skolenich Skodovky a proto tomu i rikaji ze se vyhodnocuje kvalita oleje. Editováno: 25. Prosinec 2015, autor: kaspi.ondra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Ale prdlajs. Podle toho vyhodnocuje hladinu oleje. Když je víc ponořený (větší část je pod hladinou - větší část se chladí) tak se ochladí rychleji. Ostatní viz příloha. Prodloužené-servis.-intervaly.pdf 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Prvni vec co bych ti k tomu řekl je, ze tvuj dokument je sice pravdivy, ale stary. A pokud sis ho cetl, tak na strane 16-17 mas text ktery jsem v minulem komentu prakticky napsal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Zajimave. Taky jsem mel za to, ze se stav oleje nijak nemeri (samozrejme krome teploty a hladiny). Jsi si tim jisty, ze se vyhodnocuje i kvalita oleje? Doslova se tam pise toto: "U vznětových motorů se do výpočtu zahrnuje i průměrné usazování částeček sazí, které bylo zjištěno v průběhu zkoušek, a které je uloženo v datovém poli." Ja to chapu tak, ze aby mereni vysky hladiny oleje bylo spravne, tak se musi pocitat s tim, ze olej obsahuje cim dal vice sazi. Proto je v RJ ulozeno, ze po urcite dobe behu motoru, urcitem poctu startu atd. je olej znecisten urcitym mnozstvim sazi, ktere je brano v uvahu pri vypoctu vysky hladiny oleje. Jinak by proste vyska hladiny byla vypocitana chybne. Uz z te vety ale nedokazu vycist, ze by ten senzor meril i mnozstvi sazi. Nechci to rozporovat, jen se ptam. Zbytek dokumentu jsem necetl. Ale ze stran 16 a 17 to, podle me, nevyplyva, 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Saze jsou pro hladinu oleje zanedbatelné. Nejvyšší přijatelný obsah sazí v oleji jsou 3 %. Saze je parametr "opotřebení" oleje. Množství vzniklých sazí je závislé na čase, zatížení motoru, otáčkách atd. Je to na straně 13. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Jestli jsi to pochopil tak, ze myslim, ze se sazema zvysi hladina oleje, tak takto jsem to nemyslel. Myslel jsem to tak, ze saze v oleji maji vliv na rychlost ochlazovani toho mericiho elementu. Mozna je to spatna myslenka... Ale jak bys teda tu vetu vysvetlil ty? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Nad tou větou jsem moc nepřemýšlel, ale nějak mně tam nesedí. Z výše uvedeného grafu jsem nabyl dojmu, že množstí sazí se uvažuje jen pro výpočet délky výměnného intervalu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Pokud muzu, reknu to tak jak to je v servise a jak se to tedy dela. U aut do cca poloviny MR 2013 se resi ty puvodni intervaly ktere byly jasne nastaveny na 15 000km nebo 30 000km nebo i jine pokud to tak majitel chce nebo je dano podminkami pouzivani(5000,7500,10000km...) Ted od poloviny MR 2013 a vice se sjednotily intervaly na QI6 a QI4, tedy 30 000km nebo rok a 15 000km nebo rok. Krome intervalu vymeny oleje se nastavuje na pevne damut ci kilometry Inspekcni servis. Nicméně on se neptal na intervaly ale na to proc mu sviti kontrolka. Takze vazne idelani je olejovy filtr a pak vycjstit sitko. S poctem bordelu se pocita, ale nikdy ho neni tolik aby ten narust hladiny oleje byl nejak extremni... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 Jak se objevim doma, postnu sem PDFka s novym skolicim materialem tykajici se tohoto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 26. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2015 A nějakej snímač pozná jak je na tom olej? To je podle mě zatím líbivé sci-fi pro ty co jen jezdí stylem - auto má sloužit mě a ne já jemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.