Přejít na obsah

Zahřátí motoru TDI


janstavela

Doporučené příspěvky

Caute, pri ceste z prace (1km od domu) som si vsimol, ze mi zacala teplota stupat nad 90 stupnov. Ventilator hucal a tak som auto odstavil, pockal pokial teplota klesne a presiel domov.

Nebolo vidno ziadnu vodu pod autom (vyecena vodna pumpa), takze neviem kde je problem.

Hlaska bola " Nedodrzana prevadzkova teplota"

 

Na diag sa nedostanem dnes/zajtra, cize za vsetky rady vopred dakujem + ak je niekto skuseny automechanik v ramci Bratislavy tak mi prosim napis

Editováno: , autor: Martin_V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 8/20/2022 at 3:05 PM, Viki39004 said:

G13 tam je od výroby ,ak nemáš auto mladšie ako 2019 tam sa už dávala G12++ . Tak je  už po tých rokoch usadenín v chladiči dosť. Skús prepláchnuť chladiaci systém nejakou chémiou trebars od BG niečo. 

Aktuálne sa už dáva G12 Evo, G13 sa neosvedčilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze vodna pumpa vymenena spolu s rozvodmi. Stara pumpa bola viditelne zaseknuta, takze to malo vyznam vymenit (nova znacky continental). Vozil som sa na tom vcera trochu po obchvate aby som to dostal viac do otacok atd a zatial teplota drzi.

No stale mi to pride, akoby sa celkom rychlo motor zohrial... Vcera vecer som sadol do auta, presiel 4-5km a teplota vody ukazovala 90 stupnov. Olej uz bol nejakych 58-60 stupnov. Je toto normalne ze by sa tak rychlo zohrial diesel ? Mozno po predoslych skusenostiach stale pocitam len s tym najhorsim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Možno sa práve spustila regenerácia filtra a vtedy ide ta teplota tak rýchlo hore. Chce to skúsiť diaľnicu a dať mu cecať pri 150 a nejaké stúpanie a uvidíš. Čo vyšli rozvody? Ak to nieje tajomstvo. Dík.

Editováno: , autor: Viki39004
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vcera som siel ostrejsie, aby som to drzal v otackach. Nasledne po obchvate 140km/h a teplotu som dal narocky na 18 stupnov, nech je vacsia zataz... Regeneracia DPF nebola urcite.

takze skor mi to pride akoby sa motor relativne rychlo zohrial, ale zatial drzi teplota...

Rozvody : vodna pumpa + rozvodova sada + kladka a remen alternatora + chladiaca = 500eur

Ci je to vela alebo malo neviem povedat, no bol som pri tom a videl som, ze to urobil vsetko poctivo a dal si zalezat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

takze vcera som bol otestovat novu vodnu pumpu. Lebo podla toho co som pochopil, jazda do kopca by mala ukazat, ci je zavada opravena alebo nie, pretoze je auto pod vacsou zatazou.

Takze po sviznej jazde po obchvate som si to zamieril na cestu na Kamzik (smer TV Joj), dal do sportovej prevodovky a po vyjdeny celej dlzky auto pekne drzalo teplotu. Dufam, ze je tymto vsetko vyriesene a teplota ostane v norme uz navzdy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamzík a väčšia záťaž? Radšej testuj na Slovakiaringu! Zaplatíš 30 minút jazdy, dáš možno 3-4 ostré kolá než začnú vädnúť brzdy, a keď za ten čas nebudeš mať žiaden problém s teplotou vody, tak potom je naozaj všetko ok a ešte si ak zabavil. 😎
Teraz vážne, hore na Kamzík určite treba prekonať nejaké to prevýšenie, ale od Šancovej si hore za pár minút, tak nie som si istý, či sa to v tomto prípade a v takomto počasí vôbec ráta. To už radšej tá svižná jazda, napr. D4 od konca pri Rači až po križovatku s D2 a späť, a aby to stálo za to, za 15 minút. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

beriem pripomienky, skusil som... Predtym mi prehrievalo motor aj pri beznej jazde po meste (po 10 min jazde v nizkych otazkach mi niekedy prehrialo motor), takze toto bola isto vacsia zataz ako predtym.
Raz som uz bol od zjazdu z Apolla na Pristavnu a tam tlaky, vyjazd hore na obchvat, zjazd na gagarinku a otocka hore na obchvat az po Lafko a zjazd na Karlovku. Priemerka 120km/h a voda v poriadku stale. Len som niekde cital, ze kopec je lepsi tak preto.
A ja mam 110kW, takze sa necitim ako pretekar, skor chcem aby auto jazdilo a nekazilo sa. No ak by som nahodou zvazoval opat Superb, isto pojdem do motorizacie ako mas ty, pripadne 200kW, kedze rozdiel v spotrebe 3 litre je nic a servis mi tiez nepride ako velke negativum oproti dieslu...

Editováno: , autor: Martin_V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Včera jsme jeli po d1 300 km do Prahy a zpět. Mrknul jsem na kontrolku oleje a vidím, že teplota se pohybovala v kopcích na vysočině od 110 do 120 (do kopce)°c .  To se mi zdá dost. Voda je v pohodě, chladící kapalina se měnila, olej 5w30 Millers. Ale po koupi se dělalo turbo a výměna víka ventilů. Ted přemýšlím, jestli to nemohlo mít souvislost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netvrdím, že Millers má vyslovené zlé oleje, ale ich cena ani podľa môjho názoru nezodpovedá tomu, čo ponúkajú. Ak Ravenol, určite by som išiel do VSW, t. j. 0W-30-ky.
Inak za cenu Millers Oils by som radšej kúpil Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 a dal by som kratší interval. Olej je to tiež dobrý, a častejšia výmena oleja prospeje motoru oveľa viac, ako nejaký dvojnásobne predražený olej ktorý je možno v niečom (v marketingu?) o vlások lepší.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zeptal bych se ohledně teploty vody, jestli je v pohodě, aby mi chodila v mírných kopcích při normální jízdě až na 100 st. C, a na rovině se zase vracela k 90 při venkovní teplotě 20 st. C? Rafika se mi nehne z devadesátky, takže asi nejde o klasické přehřívání a žaluzky před chladičem jsou otevřené. Jen mi jde o to, jestli nezačíná blbnout clona na vodní pumpě, ventilátory na chladiči myslím nešly, ale to už jsem parkoval s 96 stupni. Chybu to žádnou nehlásí, ale ta clona by se asi ani nenačetla, jen vysoká teplota a tomu chci zabránit. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...