Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Možná by neškodilo vyměnit si i zkušenosti s funkčností systému Front Assist. Celkem plodná diskuse je i v sekci k OIII http://forum.skodahome.cz/topic/125043-front-assistant/, u SIII to bude zřejmě obdobné. Zasáhnul vám už někdy do řízení a přibrzdil vám auto obdobně jako je to v instruktážním videu ve 42 s? Nemyslím teď se spuštěným ACC, ale třeba i samostatně. 

  Editováno: , autor: KarelM
Vloženo (editace)

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_5E/11-2013/Manual/Octavia/online/images/B5E-0248

 

Varování viz. obrázek A, vídám poměrně často, když někoho dojedu, nebo se v koloně mezi vozy zmenší vzdálenost. Občas slyším a cítím, že se systém připravuje a natlakuje si brzdy, kdyby bylo potřeba. (pod palubkou cvaká nějaké relé)

 

Varování viz. obrázek B, jsem zatím zažil dvakrát. Minimálně jednou by systém určitě nestačil sám zabrzdit.  

 

V každém případě to je jen a pouze podpůrný systém. Určitě na něj nelze spoléhat.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ls8bZC3qnog

jak říkám, radši nespoléhat :-)

Editováno: , autor: Martin Bednář
Vloženo

Mne raz nieco cervene o vzdialenosti naposalo aj zvukovy signal pustilo ked jeden dement skocil predomnou na brzdu bo som mu zablikal ze ide na dialnici v lavom pruho 90km. Tu nohu by som mu najradsej polamal. Ale brzdit samo nezacalo. Ustal som to ltt

Vloženo

Obrázek A jsem taky viděl párkrát, je zajímavé, že se objeví dost pozdě před dojížděním k vozidlu přede mnou, přibrzdím, zvětším vzdálenost a obrázek tam pořád "visí", asi je systém pořád v pohotovosti. Obrázek B jsem ještě neviděl a vůbec bych na systém nespoléhal, nevím jestli funguje tak, jako v tom videu. Párkrát jsem už byl v podobné situaci a vždy jsem musel použít brzdy, Front Asistent mlčel.

Vloženo

Vystrah v style zobrazenia cerveneho nebezpecenstva som uz registroval vela,tak isto v meste v kolone,kde som sa na chvilu otocil na spolujazdca,alebo som cumel do phonu na sms a predo mnou auto zabrzdilo a ja som nereagoval,auto samo a riade vyrazne zabrzdilo.Dokona som raz brzdil a zdalo sa to systemu auta  nedostatocne a asi by som to aj nedobrzdil,prepadol sa mi pedal uplne hlboko a auto s brutalnou razanciu dobrzdilo.Trochu sok,ale ten system je ozaj dobry.

Vloženo (editace)

V tištěné verzi Návodu k obsluze "Infotainment Amundsen a Bolero" jsem v kapitole Asistenční systémy/Front Assist/Předběžné varování našel možnosti voleb: Časné/Střední/Pozdní. Jinými slovy je to nastavení citlivosti Předběžného varování Front Assistu.

V infotainmentu vozidla však tyto nabídky nemám. Jen vypnuto nebo zapnuto. Máte to stejně? Pořád se mi zdá, že mi to na vozidle reaguje pozdě nebo vůbec, zdaleka ne tak, jak to popisoval Patrik1971 ad. Na doplnění: ACC mám.

 

Pokud to v tom infotainmentu skutečně není, dala by se zvýšit citlivost přes kódování? 

Editováno: , autor: KarelM
Vloženo

No, každopádně jste mě všichni překvapili, že to není tak ideální :((( Já se těšil na to, jak pojedu v zácpě po jižní spojce, dám nohy na podlahu. lehce budu přidržovat volant a ono mě to celou zácpou proveze. Takže tohle nefunguje? nebo jsem to špatně pochopil? 

Vloženo (editace)

Přitom oba systémy využívají stejný sensor - čelní radar. ACC skutečně většinou funguje bez výhrad, na FA se nedá spoléhat (je to skutečně systém, který může odvrátit střet nebo zmírnit jeho následky), ale co tak čtu diskuse i na zahraničních webech, ty výhrady k FA jsou všude stejné.

Jen mne skutečně překvapuje, že původně konstruktéři zapracovali do Infotainmentu možnost nastavit si citlivost Předběžného varování (viz text v Návodu k infotainmentu). Z nějakých příčin to nakonec v reálu není. Stálo by za to podívat se, zda se citlivost nedá zvýšit přes kódování, adaptaci apod. - jak jsem už psal výše.

ferda25: myslíš si, že taková možnost tam je ? 

Editováno: , autor: KarelM
Vloženo (editace)

Je to vidět i na tom videu, co jsem sem dal. V reálném provozu by většina aut skončila pomerne silnou havárii.

Ale zrovna nedavno jsem cetl vysvetleni proc tomu tak je:

http://www.autorevue.cz/?mobiredir=0&article=33184

Ale jak rikam, na tom videu pri realnych testech je videt, ze to vic nefunguje, nez funguje. Takze na to urcite nespoléhat!

.

Editováno: , autor: Martin Bednář
Vloženo

Pochopitelně, pro FA ta překážka musí být kovová. Na chodce to fungovat nebude. Ale reagovalo mi to například na špatně osvětleného cyklistu objíždějící kanál. Pro mě k nezaplacení i když někdy reaguje příliš brzo.

Vloženo

Bladík: Jinými slovy máš v infotainmentu možnost tohoto nastavení?

Předběžné varování - aktivace/deaktivace a nastavení úrovně odstupu, při které dojde k varování

■ Časný - delší odstup
■ Střední - střední odstup
■ Pozdní - krátký odstup
■ Vyp - deaktivace varování
Vloženo (editace)

ano myslim ze jo, zitra to vyfotim a hodim to sem. Videl jsem to tam jednou kdyz jsem prebiral auto, nastavil na stredni..tedy nechal default a od teb doby to neresim ;)

Editováno: , autor: Bladik
  • o 8 měsíců později...
Vloženo (editace)

Škodovky budou mít nově Front Assistant doplněný o prediktivní ochranu chodců. Je to jenom soft. úprava?
Jestli ano, šla by tato funkcionalita aktivovat i na současné SIII?

 

Editováno: , autor: Martin Bednář

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...