Přejít na obsah

Tukance od dveri/kaminku/krup...


Kraso

Doporučené příspěvky

Zdravim, tak pul roku mi to vydrzelo bez skrabance a dneska doslo na tukanec od dveri. Neni to nic velkeho (pro porovnani je klicek od auta), ale je to videt (uprostred dveri u spolujezdce) a nanestesti to je i s mensi prohlubni. Navic ja jsem perfekcionalista a mam rad, kdyz auto vypada porad jako nove, takze dokud to neopravim, tak nebudu mit klidne spani :)
 
Mam rovnou tri dotazy:
 
- Vzhledem k tomu, ze to vypada prorazene az na plech - pujde to zadelat bez nutnosti prelakovani celeho dilu? (Prece jenom mi to prijde dost male na prelakovani celeho kusu za 5kkc + trefit stejny odstin a netusim, co to udela s tim perletovym efektem).
- Pokud ano, na kolik to muze vyjit? (To je dotaz spis primo pro nejakeho autolakyrnika)
- Mam pojisteni proti vandalismu - muzu to aplikovat i na tyto tukance a pokud ano, ma to cenu v ramci takove "malickosti"?
 
post-96025-0-15175400-1456658559_thumb.j
 
Dekuji za jakykoliv nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, to je teda štěstí! :(

Na lakování je to moc malý, muselo by se to kytovat a stříkat. Asi bych to zatřel tužkou a počkal na léto buď na lak dveří nebo se s tím prostě smíříš.. Ta mlha kolem důlku půjde rozleštit.

Na HAVko: záleží jakou máš spoluúčast, ale i kdyby 0% můžou tě "potrestat" malusem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto je postrach kazdeho,kto ma svoje auto ozaj rad a prikladne sa on stara:-(

Bohuzial oprava aby to bolo opat ako povodne,iba pregytovat a lakovat.Zalezi, v akej casti dveri to je,predpokladam ako naschval niekde v strede,ze?

Zastrek mozno nebude az taky narocny,mas ciernu,tak by sikovny laskos mal aj odtien trafit.

Kamuflovat to tou tuskou,nasledne tam naniest lak,nechat vytvrdnut,jemne prebrusit,aby sa to zrovnalo a nasledne zalestit je tiez varianta.To by si sa s tym ale musel ozaj trosku pohrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc za vsechny informace, tuzka zni jako dobry napad. Sice mam trosku obavy, abych to neudelal jeste horsi, ale prinejhorsim prekytovat + prelakovat to muzu i kdybych to zvoral :)

 

Mate i nejake doporuceni na lestici hadrik? Kdyztak bych se poptal primo v servise...

 

Patrik1971:

Jak rikas, i kdyz ho mam vetsinu casu garazovane a cistim/lestim ho kazdy tyden, tak takovym vecem clovek proste nezabrani, i kdyz by se sebevic snazil. Staci parkrat zaparkovat ve meste, kdyz jdu neco vyridit a je to hned, zvlast kdyz jsou parkovaci mista casto velmi uzka (aspon podle me). Stejne tak clovek nezabrani odletujicim kaminkum z ostatnich aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Koho by zajimalo pokracovani, tak jsem si objednal zminovanou tuzku (cerna barva vysla na 174Kc) a nechal jsem si poradit v servise ohledne aplikace. Pry se doporucuje tu barvu "nevtlacet" primo do postizeneho mista, ale misto lehce pretirat o pres originalni lak, aby nahodou nevznikla stekajici kapka, coz je cituji "pruser, ktereho se pak tezko zbavuje". Zminovali i dukladne protrepani.

 

Tak jsem to vzal, zamichal dukladnych 30 sekund, ocistil misto lihem od mastnost a nanesl jsem prvni vrstvu. Nanestesti nemam obrazek tohoto mezikroku, ale barva rozhodne nebyla cerna, ale spis seda, takze to byl jeste podstatne horsi stav nez ten pred tim a zacal jsem si nadavat, ze jsem se do toho vubec poustel. Pred druhym naterem jsem uz protrepal dobrych pet minut a vysledek byl uz o poznani lepsi. Ale chtel jsem zakryt celou tu sedou oblast, takze z toho vzniklo neco takoveho:

 

post-96025-0-23089600-1457639804_thumb.j

 

To taky nebyl vysledek, ktery bych si zcela predstavoval, protoze ten dodatecny lak byl matny oproti lesklemu zbytku (to bylo pravdepodobne dano tim, ze tam nebyla nanesena ta druha slozka bezbarveho laku). Rozhodne ale lepsi, nez predchozi seda skvrna. Pak me napadlo, ze puvodni prumyslovy lak by mel mit daleko vetsi tvrdost a odolnost a zkusil jsem ten prebytecny novy lak sundat lihem a slo to pomerne lehce bez toho, aniz bych poskodil lak puvodni. Takze dosavadni vysledek vypada takto:

 

post-96025-0-84295800-1457640367_thumb.j

 

Je to rozhodne lepsi nez to na zacatku - kraje postizeneho mista jsou sice jeste porad videt, ale diry jsou vyplnene novym lakem, takze aspon zabranim korozi.

 

Ted premyslim, jestli cely proces znovu zopakovat s tim, ze bych se jednou mohl zbavit i tech kraju a nebo to radeji nechat byt, abych to akorat jeste nezhorsil. Kazdopadne pokud s tou lakovaci tuzkou nekdy budete delat, tak doporucuji poradne promichani... a tim poradne myslim aspon pet minut :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Martinem.

Dělá se to tak, že pořádně rozmícháš barvu. Pak nějakým parátkem popř. štětcem naneseš souvisle několik vrstev ať se vytvoří v místě poškození jelito (strup nad originál lakem). Pak brusný papír pod vodu a srovnat s okolním lakem a to celé pak rozleštit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem z Brna :)

Diky za navod obema - akorat teda brusnych papiru taky existuje cela rada a jestli na to vezmu neco moc hrubeho, tak to podle me musim vzit i s tim originalnim lakem :) Ptal jsem se po materialu vhodny na srovnavani i rozlesteni primo v servise, ale nic oficialniho/originalniho na to nemaji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady asi bude mit kazdy trochu jiny postup. Na cerne metle jsem to delal 7 let nasledovne:

1) Urcite bych to nebrousil brusnym papirem. To by mohlo udělat víc škody než užitku.

2) Můj postup: na seriznute paratko malou kapicku barvy přímo do te diry. V případě potreby opakovat, aby se to vyplnilo. Nechat zaschnout.

3) Misto "brouseni" pouzivam cistici prostredek primo od Skodovky na metalizovane laky. Obsahuje mikrocastice, ktere to setrne zbrousi a neposkodi puvodni lak. Trochu kapnu na hadr a lestim. Chce to cas a pritlacit. Ono to zbrousi prebytecny lak a zaroven ho to rozlesti.

4) Vzdy jsem dosahl lepsi vysledek, kdyz jsem na to nedaval ten pruhledny lak. S vysledkem jsem byl vzdy spokojen, a to jsem fakt puntickar.

Takze tak :-)

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netřeba se toho papíru bát, zní to skoro až morbidně, ale vysledek je opravdu top. Musi se vzit papir pod vodu ideálně p3000, pak si vzít nějakou kostečku nebo kvádr, natvarovat podle toho ten papír, ať se leští plochou, ne prstem. A pak rozleštit i okoli pastou mezerna nebo 3M, ideálně leštičkou.

Vždyť obdobně se leští i plexi světlomety a světe div se, když to nedělá jantar, vypadají jako nové.. ale např. na tečky od kamínků postup moc vhodný není, je to na dlouho.

Ale použít jej nemusíš, určitě je lepší tento krok vynechat, nez aby ses podíval až na plnič :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky obema, z toho papiru mam vazne strach a vzhledem k tomu, jak jsem dopadl u prvniho pokusu, zkusim radeji nejprve Martinuv navod, aby me po brusnem papiru necekal uz jenom servisni prestrik :D

 

Jenom nemas nahodou nekde link na ten cistici prostredek? Na e-shopu se mi nedari nic zajimaveho najit.

 

Btw z navodu jsem logicky odvodil, ze asi nebudes z Brna ani nikde pobliz :)

Editováno: , autor: Kraso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele tu leštěnku (a ani žádnou jinou) nedoporučuji. Ona částečně funguje jako "sjednocovač povrchu" = vláskové rýhy se vyplní voskem a nejsou vidět, ale jsou tam stále. Takže ty máš pocit, že výsledek je OK, ale není tomu tak. Časem se to vyplaví a budeš to muset dělat znovu. Použij vodou ředitelnou leštící pastu (to je něco úplně jiného než leštěnka), například tuto:

 

http://www.auto-doplnky.com/3m-brusna-jemna-pasta-extra-fine-plus-80349-100-ml-p31564

 

tímhle se v lakovnách například leští do ztracena přechody po rozstřiku barvy.

 

Na rozleštění použij minimálně vrtačku (nebo rotační brusku) a molitanový kotouč (žádný filc či hadr). Kotouč lehce navlhči vodou a kápni trochu pasty.

Pokud by jsi potřeboval více "ubrat" matriál tak brusnou pastu nebo jemný šmirgl (3000) pod vodou. Pokud se toho bojíš, tak si to nejdříve vyzkoušej někde bokem. Tím šmirglem (3000) to při broušení zmatní, ale tou vrtačkou a pastou to během několika sekund opět vyleštíš.

 

Na nanášení barvy použij tenký štětec, například zde:

http://www.ddmodely.cz/ddmodely/eshop/58-1-Model-Craft/0/5/10755-Sada-stetcu-se-sobolim-vlasem-vel-000-2-Model-Craft-Shesto

 

když se to mírně přetře přes okraj, tak se nic neděje. Po zaschnutí, klidně druhý den - barva bude stále relativně měkká - to rozleštíš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byl jen příklad. Aby jsi mohl zkontrolovat výsledek práce, tak by jsi pokaždé ten vosk musel pracně dostat dolu benzinem. A nebo to prostě risknou, že "už je to dobrý". Nejhorší je pokud to člověk šmudlá hadrem a teprve po půl roce zjistí, že to nejen nerozleštil, ale zároveň i poškrával. Ty leštěnky jsou jen takové hobby řešení, protoře rukou se vlastně lak rozleštit nedá (respektive je to příšerně pracné), takže se to nějakým abrazivem mírně stáhne a následně se drobné nerovnosti skryjí pod vyleštěnou mikrovrstvičku vosku - na to stačí párkrát zašmrdlat....ale použitelné řešení to je samozřejmě také...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Jakym zpusobem resite vady na kapote po kaminkach z aut jedoucich pred vami, kterych se asi docka casem kazdy? Pouzivate na ne taky barvu z lahvicky nebo si nechavate kapotu cas od casu prelakovat celou treba v ramci havarijniho pojisteni?

 

Minuly tyden jsem si pri umyvani vsiml asi tri malych direk, na te cerne je to videt rychleji nez u jinych barev a premyslim co ted, protoze barva by se mela nanaset minimalne pri 15 stupnich, ktere ted asi chvili nehrozi. Ale zase nechci, aby to zbytecne korodovalo, tak mozna nanest jenom zaklad pro ochranu plechu a se zbytkem si vyhrat az na jare...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Už jste někdo řešil nutnost nástřiku předního blatníku? Mě to bohužel potkalo - někdo se tak vehementně s autem otřel o blatník, že mi sedřel barvu z lemu blatníku a navíc ho z části deformoval. V autolakýrnictví mi tvrdili, že se nejen musí přestříkat celý díl (tzn. celý blatník), ale  z části půjde přestřik i na dveře, aby se vyrovnaly eventuální drobné rozdíly v tonování metalízy. Vyzná se někdo v tom? Vždy jsem si myslel, že nástřik se provádí jen po montážní spáru.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...