Přejít na obsah

Motorovy olej pro 1.8 TSI III.gen


Korni

Doporučené příspěvky

V 12. 4. 2020 na 9:52, lumpo napsal:

Najizdim okolo 25tisrocne a neni problem. Nedochazi u tebe k redeni oleje benzinem? Co to obcas protahnout nekam dal...

Dle mechaniku u nas v AUDI a kolegy vedouciho co delala 7 let ve skodovce je to jednoznacne  nespaleny benzin pres krouzky z kratkych tras po meste  ted v zime a taky udajne,ze motor podtacim,ale to  at mi nikdo nevyklada,protoze udajne je ten 8vstrikovy TSi na to delany a pred karbonovanim  s kterym ma TSi  predeslych generaci problem chranit! ano jezdim  54 km/h na petku,ale taky mam  400 Nm a uz original kroutak je psany pri 1350 otackach takze nevidim  problůem v jizde po absolutni rovine na 1500 otacek.

 

Jinak voda nemizi,ale  olej byl jeste minuly rok absolutne bily i po 37 tis km z duvodu,ze predesly majitel ho menil opravdu po 5 tis km

Pak zacal me temato trasama hnednout jako u beznyho auta co jezdi po 15-30 tis na olej.

 

Jedna vec co mi neni jasna je,ze pokud mi pribyva po 300 km 1 cm oleje na merce tak  to je cca petina cele naplne   a  z merky proste neni citit benzin a tady vsude pisou,ze citi z oleje benzin aj kdyz jim nic nepribyva . z toho jsu uplne v prdeli,ale nic jinyho nez benzin tam byt nemuze.

Dalsi vec auto mi od cca rijna do unora porad staro najelo asi 100 km takze tam byl stary benzin,kterej prej mohl ty vstriky zalepit. Takze mam zkusit silne aditivovat  a prohnat to coz neni problem ten benzin jsu schopny  vyjet po 300 km.

 

kazdopadne jestli se toho auta nekdy ztrepu tak opravdu nevim co si koupit na trasy 10 km. jedine  hybrid od toyoty. Tam jsme taky pracoval a mam to dost overeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 roky později...
  • o 1 rok později...

Jen pro pořádek, do ojetin patří stejná nebo o stupeň vyšší viskozita, tedy v tomto případě 5W nebo 10W, ta vyšší pokud jsou mazací kanálky schopné hustší olej převést. Důvodem pro vyšší viskozitu jsou opotřebení materiálu a větší vůle třecích dvojic. Nevím jak je to u škodovek s mazacími kanálky a jejich průměry. Druhé číslo vyjadřuje tepelnou odolnost, tedy zejména tu tepelnou, proto jsou závodní oleje s hodnotou 60 i výše. Pro zde uvedenou motorizaci tedy doporučuji minimálně 5W40 a kdo motor často točí tak 5W50 nebo 5W60, pokud olej neobsahuje nanoaditiva snižující tření a tím i teplotu, kdy pak stačí i 5W30.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@petr164, jediná zmysluplná informácia od teba je to, že olej musí mať správnu špecifikáciu, podľa toho ako tu určuje výrobca. Čo píšeš o viskozitách, to si úplne mimo, prosím nepíš na internet tieto blbosti, lebo niekto ťa ešte poslúchne a naleje do motora niečo čo do neho nepatrí!
Čo sa týka značenia oleja podľa SAE J300, prosím doštuduj si to! Potom pochopíš, že čo znamenajú čísla 0W, 5W, 10W až 25W, resp. čo znamenajú čísla za tým, 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50 a 60. 😉
S nano marketingovým BS si úplne mimo, na to sa nedá ani reagovať.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení, mimo jste vy. Motorové oleje mají dvě základní vlastnosti: Viskozitu (tedy hustotu a schopnost se udržet na třecích dvojicích) a stabilitu, tedy zejména s ohledem na tepelné zatížení. O výrobě olejů nevíte nic, záleží na kvalitním základovém oleji, a následně na aditivaci, která stabilizuje olej. Dále lze oleje doplňkově aditivovat nanoaditivy, která mají olej jako nosič a ulpívají na površích třecích dvojic, které pak sohledem na svou podstatu buď vyhlazují (spojí se s molekulární strukturou kovových povrchů) nebo vytvoří dočasnou vrstvu mezi kovovými povrchy, kdy olej pouze "domazává".  Se specifikacemi se trochu čaruje, zejména s těmi od výrobců aut. Ono W jako "winter" v SAE terminologii říká o základní viskozitě oleje za běžné venkovní teploty. Číslo za W označuje stabilní tvorbu mazacího filmu za provozní teploty motoru. Proto s vyšším číslem za W získáte  jistotu mazání při vysoké zátěži a teplotách motoru. Nevykládejte mi nic o specifikacích, když o nich nic nevíte. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že si absolvoval rýchlokurz na fóre oleje.cz a evidentne si sa namotal aj na marketing značky Millers Oils. Veci ktoré píšeš sú síce z časti pravdivé (základové oleje, aditivácia), ale máš tu aj veľa omylov.

Hneď prvým je "zimné" číslo pred W. Ono to číslo totiž určuje niekoľko parametrov naraz. Jednou je, že olej musí mať určitú viskozitu pri určitej teplote, ďalšou je čerpatelnosť pri teplotách pod bodom mrazu a nakoniec určuje aj minimálnu kinematickú viskozitu pri prevádzkovej teplote (100°C). Tieto parametre sú dôležité preto, aby bola zaručené dobré mazanie motora po studenom štarte, resp. kým motor nedosiahne prevádzkovú teplotu.
"Letné" číslo zase určuje parametre oleja výhradne počas prevádzkovej teploty, kde určuje minimá a maximá pre kinematickú viskozitu + minimálnu úroveň HTHS viskozity pri 150°C.
Tieto parametre síce predpovedajú určité mazacie vlastnosti oleja, ale ako si aj sám napísal, veľa záleží od základových olejov a aditivácie, a práve tieto dokážu spôsobiť to, že olej o viskozite napr. 0W-20 bude lepšie mazať ako 5W-30-ka. Preto sa dnes nepozeráme na viskozitu olejov, ale primárne ideme po schválení oleja, čím máme určené to, že olej vyhovuje minimálne požiadavkám výrobcu motora, a kto chce vybrať dobrý olej, môže ešte hľadať motorový olej s lepším základovým olejom (plná syntetika, PAO, ester), resp. môže sa zamerať na nejaký "nano" alebo iný marketingový "vylepšovák" oleja, ale tu nie sú k dispozícií žiadne overiteľné dáta, ktoré by reálne potvrdili pravosť tvrdenia výrobcu. A keď si pozrieš stránky väčšiny výrobcov olejov, tak zistíš, že väčšina z nich má niečo také, niekto to volá nano, iný výrobca má názov USVO, ďalší PurePlus, a dalo by sa ešte pokračovať.
A necháp ma zle, netvrdím, že oleje Millers Oils sú zlé (aj keď v jednom nedávnom teste skončili na konci rebríčka), ale všetko treba brať s rezervou, na konci dňa je to stále iba motorový olej, ktorého hlavnou úlohou je mazanie. Ak ten olej bude mať potrebné schválenie, vymeníš ho včas, môžeš tam kľudne dávať aj olej z Kauflandu. Dokonca kratším intervalom výmeny úplne bežného a lacného oleja tomu motoru prospeješ oveľa viac, ako nejakým zázračným olejom za trojnásobnú cenu.

  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co si o tom myslí AI se zdroji zaměřeným na olejový průmysl?

 

Příspěvek obsahuje několik pravdivých informací, ale také některé nepřesnosti. Pojďme si to rozebrat krok po kroku.

1. Viskozita a stabilita:
   - Viskozita je jednou z klíčových vlastností motorových olejů a skutečně popisuje, jak dobře olej teče při různých teplotách. Je to schopnost oleje udržet se na třecích površích a vytvářet mazací film.
   - Stabilita oleje, zejména tepelná stabilita, je také důležitá. Popisuje, jak dobře olej odolává rozkladu při vysokých teplotách a udržuje své vlastnosti.

2. Základový olej a aditiva:
   - Základový olej tvoří většinu složení motorového oleje a jeho kvalita je velmi důležitá. Aditiva se přidávají pro zlepšení vlastností oleje, jako je snížení tření, ochrana proti korozi, či zlepšení tepelných vlastností.
   - Toto tvrzení je správné.

3. Nanoaditiva:

   - Existují nanoaditiva, která se používají ke zlepšení vlastností motorových olejů. Tyto přísady mohou zlepšit ochranu proti opotřebení a snížit tření. Nicméně jedná se především o reklamní prezentaci prémiových produktů a nejsou ve skutečnosti v reálném provozu dostatečně otestovány a nedá se ani nikterak dokázat jejich reálný přínos.

   - Toto tvrzení je značně spekulativní.

4. SAE specifikace:
   - SAE označení viskozity, jako např. 5W-30, má skutečně význam: číslo před „W“ (Winter) označuje viskozitu oleje při nízkých teplotách (studený start), zatímco číslo za „W“ označuje viskozitu oleje při provozní teplotě motoru.
   - Tvrzení, že vyšší číslo za „W“ znamená lepší mazání při vysoké zátěži a teplotách, není úplně přesné. Vyšší číslo za „W“ znamená, že olej je hustší při provozní teplotě. Neznamená to nutně lepší mazání při vysokých teplotách, ale spíše že olej bude při vyšších teplotách méně tekutý.

Celkově lze říci, že příspěvek obsahuje několik správných informací o vlastnostech a funkci motorových olejů, ale některé detaily, zejména ohledně SAE specifikací, nejsou úplně přesné. Doporučuji se obrátit na důvěryhodné zdroje nebo odborníky v oblasti maziv pro přesnější informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...