Přejít na obsah

Alu kola


foromen

Doporučené příspěvky

Tak je to vyřešený. Na auto jsem dal 185/55 R15 a na spotřebě je to znát. Navíc si myslím že to je i lepší na jízdu.Nic proti 195 ale na lehký autíčko jako je Fabia 1,2 je to moc.

Predpokladam, ze letni gumy. Tu malou poznamku M+S v technicaku tedy neresis?

Jinac mi tento rozmer prijde taky rozumnejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

jak jsi zařídil to připsání do TP? Na to asi musíš mít nějaký podklad, ne? Nějaký technický list, prohlášení automobilky apod. Když jsem zvažoval, že na zimáky koupím hliníky Dezent R14, tak mnou vyhlídnuté disky měly ET 42 místo ET 37, které mám v TP. Chlápek (v autorizovaném servise Škoda) mi říkal, že mi dá k disku dokumentaci, kterou předložím při zápisu do TP. Nakonec jsem ale ta kola stejně nekoupil. Bavili jsme se o tom, na co je potřebuju a nakonec vyšlo najevo, že bych mohl mít problémy s použitím řetězů. (Řetez by mohl poškodit podběh a navíc odřít disk.) A to se mi nechtělo riskovat. (A perlička nakonec: Za ušetřené peníze jsem si koupil rakouskou důstojnickou šavli vz. 1861. Žena byla nadšená... :-)

Ale užší letní pneumatiky by nemusely být na závadu. Na jaké disky je obouváš? Nemáš náhoudou povědomost, jestli se dají nasadit na Antares?

Dík za info.

D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mozne aby pneumatiky na ALU diskoch zvysili tlak po skladovani v zime? Daval som letne ALU disky s pneu a siel som dofukat kolesa.Zistil som ale,ze mali tlak 2,4 az 3,1 ! pricom ja som ich nafukal v lete na 2,3. Nezda sa mi to a je to velmi divne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nazul jsem na roomstera alu Arktos s pneu Bridgestone Turanza 205 45 r16 a nemile mě překvapilo jak jsou pneu hlučná a auto je o poznání "línější" (mám 1,6V) a tvrdší - při přejdezdu po dlažbě mám pocit že se auto rozpadne :-( Popravdě jsem takovou změnu nečekal, šel jsem "jen" z R15 195 55 Continetal.. Zajímalo by mě jestli máte někdo podobnou zkušenost? Bude auto na Continentalech tižší, měkčí? Docela mě to mrzí, na Arktosy jsem se tolik těšil, podle mě roomovi a Fabii mooc sluší, ale docela vážně uvažuju že se vrátím k R15 kám... díky.

post-32230-0-77766400-1335112314_thumb.j

post-32230-0-41354700-1335112574_thumb.j

Editováno: , autor: Petros7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto vypadá parádně, moc se mi líbi. A k té hlučnosti. Já jezdím na roomu zimní 14" 175 /70 a auto je tiché a vcelku komfortní. Na léto mám 195 55 R15 a už tam samozřejmě poznám rozdíl v pohodlí a hluku. (ten mě fakt sejří....). Mám tam Dunlopy co tam dává škoda od výroby a když byly nové tak nehučely tak moc jako tet. Ale už jsem slyšel od více lidí na tyto gumy , že jim hučí a čím sou víc sjeté tím je to horší. Ty tam máš fungl nový ty Bridgestony?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto vypadá parádně, moc se mi líbi. A k té hlučnosti. Já jezdím na roomu zimní 14" 175 /70 a auto je tiché a vcelku komfortní. Na léto mám 195 55 R15 a už tam samozřejmě poznám rozdíl v pohodlí a hluku. (ten mě fakt sejří....). Mám tam Dunlopy co tam dává škoda od výroby a když byly nové tak nehučely tak moc jako tet. Ale už jsem slyšel od více lidí na tyto gumy , že jim hučí a čím sou víc sjeté tím je to horší. Ty tam máš fungl nový ty Bridgestony?

Díky. Ne ne gumy jsou sjetý, což má určitě taky vliv.. právě řeším jestli koupit nové nebo vrátit původní 15 :kol-32: Na původních kolech jsem měl Continentaly a musím říct, že jsou fakt dobrý, tichý.. takže bych do nich zase šel. Nejradši bych tam dal alespon 205/50 r16 ale to není v TP ale myslím že by se to tam v poho vešlo.. uplně by stačila i šíře 195 na nich to taky už dobře sedí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím tě, jaké jsi tam měl ty Continentaly (ty 15") ? myslím přesné označení, protože jak jsem psal ta hlučnost sjetých Dunlopů mě sejří....Jinak jsem přesvedčený že když koupíš nové pneu na ty tvoje alu, v předepsaném rozměru že se hlučnost sníží. Komfort bude samozřejmě vždy horší něž u vyššího profilu pneu. Ale lidi tu píšou že až tak zásadní rozdíl v komfortu 15" a 16" nevidí, já to posoudit neumím neměl jsem možnost srovnání. Pouze jak jsem psal 14 a 15". Vyměn pneu a bude klid, já tomu věřím. Jsou to krasavci ty 16".

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím tě, jaké jsi tam měl ty Continentaly (ty 15") ? myslím přesné označení, protože jak jsem psal ta hlučnost sjetých Dunlopů mě sejří....Jinak jsem přesvedčený že když koupíš nové pneu na ty tvoje alu, v předepsaném rozměru že se hlučnost sníží. Komfort bude samozřejmě vždy horší něž u vyššího profilu pneu. Ale lidi tu píšou že až tak zásadní rozdíl v komfortu 15" a 16" nevidí, já to posoudit neumím neměl jsem možnost srovnání. Pouze jak jsem psal 14 a 15". Vyměn pneu a bude klid, já tomu věřím. Jsou to krasavci ty 16".

Jsou to Continental ContiPremiumContact2 195 55 R15 85H, originál z výroby.. Od kámoše jsem dostal 2 Dunlopy Sport, myslel jsem že tak vyřeším dočasně ty 16 a ty míň jetý dám dozadu a Dunlopy dopředu, jenže mělo to háček - gumy byly rozměrově stejný, ale lišily se označením 3000 a 8000 a rozdíl byl v dezénu na jedný gumě "véčko" a na druhý klasika, takže smůla to tam dát nemůžu.. Ale proč to píšu, oproti těm Continentalům mají Dunlopy podstatně pevnější/tvrdší kord takže v rozdílu komfortu to asi bude.. Ty Continentaly mají jakoby měkký boky a tím je to asi měkčí.

Právě mě to taky překvapuje jak každej píše, že mezi 15 a 16 rozdíly nejsou.. já si to teda nemyslím. Nechápu že na to můžou dávat s R17 profil 40 to už musí bejt uplnej kostitřas.. Teda problém je hlavně v našich "kvalitních" silnicích, třeba v Rakousku nebo Německu bych to vůbec neřešil a jezdil klidně se 17 to musí být pošušnání.. Na 16 to sedí v zatáčkách parádně! Hold všechno má svoje..

Editováno: , autor: Petros7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověd, zaměřím se na ty conti a asi do nich půjdu. Letos to přetrpím na těch dunlopech, je tam ještě 4mm vzorku....ale příští rok chcu mím v autě klid, žádný hukot :-)

Tiez mam ContiPremiumContact2 195/55 R15 a nabuduce skusim ContiEcoContact 5, tiez koli hluku a valivemu odporu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Potřeboval bych od vás radu. Uvažuji už o zimních pneu a kolech a chci se zeptat zda ty,které jsem vybral jsou vhodné a půjdou nazut.

http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/alu-kola.php?znacka=&prumer=15&pocetder=5&vyrobce=%C5%A0koda&typyaut=Fabia+Kombi

http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatiky.php?druh=2&vyrobce=2&sirka=195&profil=55&prumer=15

Ptam se proto že u kol je šířka 6,5J a v techničáku je pro pneu 195/55/15 povoleny 6J, chtěl bych věfět zda ty pneu půjdou nazut na kola.

Díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě můžeš mít na autě jenom ta kola a disky, které máš v TP, tj. musíš dodržet šířku, výšku, tvar disku... Pokud dáš na auto něco jiného, tak je auto před zákonem technicky nezpůsobilé k jízdě. (Ale to se týká všech komponent: žárovky, různé spojlery, folíe na oknech...) A v případě nějakého průseru možná budeš k soudu shánět nějakého soudního znalce, který ti napíše dobrozdání, že diskem s ET38 nebyly jízdní vlastnosti tvého vozu změněny. Fakt bych do toho risku nešel. Když příjde na lámání chleba, tak platí to, co je černé na bílém. Pojišťovna nevysolí prachy jenom pro tvoje modrý oči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jsou to Continental ContiPremiumContact2 195 55 R15 85H, originál z výroby.. Od kámoše jsem dostal 2 Dunlopy Sport, myslel jsem že tak vyřeším dočasně ty 16 a ty míň jetý dám dozadu a Dunlopy dopředu, jenže mělo to háček - gumy byly rozměrově stejný, ale lišily se označením 3000 a 8000 a rozdíl byl v dezénu na jedný gumě "véčko" a na druhý klasika, takže smůla to tam dát nemůžu.. Ale proč to píšu, oproti těm Continentalům mají Dunlopy podstatně pevnější/tvrdší kord takže v rozdílu komfortu to asi bude.. Ty Continentaly mají jakoby měkký boky a tím je to asi měkčí.

Právě mě to taky překvapuje jak každej píše, že mezi 15 a 16 rozdíly nejsou.. já si to teda nemyslím. Nechápu že na to můžou dávat s R17 profil 40 to už musí bejt uplnej kostitřas.. Teda problém je hlavně v našich "kvalitních" silnicích, třeba v Rakousku nebo Německu bych to vůbec neřešil a jezdil klidně se 17 to musí být pošušnání.. Na 16 to sedí v zatáčkách parádně! Hold všechno má svoje..

Tak nové Continentaly ContiPremium Contact2 205 45 R16 jsou na autě a musím říct, že mě opět mile překvapily! Beru zpět co jsem psal, že je veliký rozdíl mezi 15 a 16, hodně totiž záleží na gumách! Nové Continentaly R16 se chovají stejně jako původní R15. Bridgstony, které jsem na alu 16 měl (koupil jsem je s alu "na dojetí"), je pravdou, že byly sjetý, byly hodně tvrdý, každej ráz byl dost tvrdej a přejezd po kočičích hlavách no děs.. Takže k novým Continentálkám - o víkendu jsem je testoval na trase Kolín - Krkonoše, cesta tam: 3 osoby, bagáž, klima na plno, jízda předpisová, na přehledných úsecích občas 110 km/h a průměrná spotřeba 6,6. Cesta zpět: 2 osoby, bagáž, bez klimy, stejný styl jízdy a průměrná spotřeba 5,7. To je hodnota, kterou jsem měl i na R15, takže maximální spokojenost :kol-28: Gumy jsou tiché, auto parádně drží stopu (až bude příležitost vyzkouším i na mokru), nízká spotřeba, můžu DOPORUČIT :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...