Duben 19, 201213 r Tak je to vyřešený. Na auto jsem dal 185/55 R15 a na spotřebě je to znát. Navíc si myslím že to je i lepší na jízdu.Nic proti 195 ale na lehký autíčko jako je Fabia 1,2 je to moc. Predpokladam, ze letni gumy. Tu malou poznamku M+S v technicaku tedy neresis? Jinac mi tento rozmer prijde taky rozumnejsi.
Duben 20, 201213 r Čau, jak jsi zařídil to připsání do TP? Na to asi musíš mít nějaký podklad, ne? Nějaký technický list, prohlášení automobilky apod. Když jsem zvažoval, že na zimáky koupím hliníky Dezent R14, tak mnou vyhlídnuté disky měly ET 42 místo ET 37, které mám v TP. Chlápek (v autorizovaném servise Škoda) mi říkal, že mi dá k disku dokumentaci, kterou předložím při zápisu do TP. Nakonec jsem ale ta kola stejně nekoupil. Bavili jsme se o tom, na co je potřebuju a nakonec vyšlo najevo, že bych mohl mít problémy s použitím řetězů. (Řetez by mohl poškodit podběh a navíc odřít disk.) A to se mi nechtělo riskovat. (A perlička nakonec: Za ušetřené peníze jsem si koupil rakouskou důstojnickou šavli vz. 1861. Žena byla nadšená... :-) Ale užší letní pneumatiky by nemusely být na závadu. Na jaké disky je obouváš? Nemáš náhoudou povědomost, jestli se dají nasadit na Antares? Dík za info. D
Duben 21, 201213 r Je mozne aby pneumatiky na ALU diskoch zvysili tlak po skladovani v zime? Daval som letne ALU disky s pneu a siel som dofukat kolesa.Zistil som ale,ze mali tlak 2,4 az 3,1 ! pricom ja som ich nafukal v lete na 2,3. Nezda sa mi to a je to velmi divne.
Duben 21, 201213 r Iba pred jazdou.Ked som siel jazdit,Vyfukol som kolesa na 2,3 a doteraz tak drzia tento tlak.Jadit s kolesom nafukanym na 3.1 som si netrufol
Duben 22, 201213 r Ahoj, nazul jsem na roomstera alu Arktos s pneu Bridgestone Turanza 205 45 r16 a nemile mě překvapilo jak jsou pneu hlučná a auto je o poznání "línější" (mám 1,6V) a tvrdší - při přejdezdu po dlažbě mám pocit že se auto rozpadne :-( Popravdě jsem takovou změnu nečekal, šel jsem "jen" z R15 195 55 Continetal.. Zajímalo by mě jestli máte někdo podobnou zkušenost? Bude auto na Continentalech tižší, měkčí? Docela mě to mrzí, na Arktosy jsem se tolik těšil, podle mě roomovi a Fabii mooc sluší, ale docela vážně uvažuju že se vrátím k R15 kám... díky. Upraveno Duben 22, 201213 r od Petros7
Duben 22, 201213 r Auto vypadá parádně, moc se mi líbi. A k té hlučnosti. Já jezdím na roomu zimní 14" 175 /70 a auto je tiché a vcelku komfortní. Na léto mám 195 55 R15 a už tam samozřejmě poznám rozdíl v pohodlí a hluku. (ten mě fakt sejří....). Mám tam Dunlopy co tam dává škoda od výroby a když byly nové tak nehučely tak moc jako tet. Ale už jsem slyšel od více lidí na tyto gumy , že jim hučí a čím sou víc sjeté tím je to horší. Ty tam máš fungl nový ty Bridgestony?
Duben 22, 201213 r Auto vypadá parádně, moc se mi líbi. A k té hlučnosti. Já jezdím na roomu zimní 14" 175 /70 a auto je tiché a vcelku komfortní. Na léto mám 195 55 R15 a už tam samozřejmě poznám rozdíl v pohodlí a hluku. (ten mě fakt sejří....). Mám tam Dunlopy co tam dává škoda od výroby a když byly nové tak nehučely tak moc jako tet. Ale už jsem slyšel od více lidí na tyto gumy , že jim hučí a čím sou víc sjeté tím je to horší. Ty tam máš fungl nový ty Bridgestony? Díky. Ne ne gumy jsou sjetý, což má určitě taky vliv.. právě řeším jestli koupit nové nebo vrátit původní 15 Na původních kolech jsem měl Continentaly a musím říct, že jsou fakt dobrý, tichý.. takže bych do nich zase šel. Nejradši bych tam dal alespon 205/50 r16 ale to není v TP ale myslím že by se to tam v poho vešlo.. uplně by stačila i šíře 195 na nich to taky už dobře sedí..
Duben 22, 201213 r Prosím tě, jaké jsi tam měl ty Continentaly (ty 15") ? myslím přesné označení, protože jak jsem psal ta hlučnost sjetých Dunlopů mě sejří....Jinak jsem přesvedčený že když koupíš nové pneu na ty tvoje alu, v předepsaném rozměru že se hlučnost sníží. Komfort bude samozřejmě vždy horší něž u vyššího profilu pneu. Ale lidi tu píšou že až tak zásadní rozdíl v komfortu 15" a 16" nevidí, já to posoudit neumím neměl jsem možnost srovnání. Pouze jak jsem psal 14 a 15". Vyměn pneu a bude klid, já tomu věřím. Jsou to krasavci ty 16". Upraveno Duben 22, 201213 r od Voice
Duben 22, 201213 r Prosím tě, jaké jsi tam měl ty Continentaly (ty 15") ? myslím přesné označení, protože jak jsem psal ta hlučnost sjetých Dunlopů mě sejří....Jinak jsem přesvedčený že když koupíš nové pneu na ty tvoje alu, v předepsaném rozměru že se hlučnost sníží. Komfort bude samozřejmě vždy horší něž u vyššího profilu pneu. Ale lidi tu píšou že až tak zásadní rozdíl v komfortu 15" a 16" nevidí, já to posoudit neumím neměl jsem možnost srovnání. Pouze jak jsem psal 14 a 15". Vyměn pneu a bude klid, já tomu věřím. Jsou to krasavci ty 16". Jsou to Continental ContiPremiumContact2 195 55 R15 85H, originál z výroby.. Od kámoše jsem dostal 2 Dunlopy Sport, myslel jsem že tak vyřeším dočasně ty 16 a ty míň jetý dám dozadu a Dunlopy dopředu, jenže mělo to háček - gumy byly rozměrově stejný, ale lišily se označením 3000 a 8000 a rozdíl byl v dezénu na jedný gumě "véčko" a na druhý klasika, takže smůla to tam dát nemůžu.. Ale proč to píšu, oproti těm Continentalům mají Dunlopy podstatně pevnější/tvrdší kord takže v rozdílu komfortu to asi bude.. Ty Continentaly mají jakoby měkký boky a tím je to asi měkčí. Právě mě to taky překvapuje jak každej píše, že mezi 15 a 16 rozdíly nejsou.. já si to teda nemyslím. Nechápu že na to můžou dávat s R17 profil 40 to už musí bejt uplnej kostitřas.. Teda problém je hlavně v našich "kvalitních" silnicích, třeba v Rakousku nebo Německu bych to vůbec neřešil a jezdil klidně se 17 to musí být pošušnání.. Na 16 to sedí v zatáčkách parádně! Hold všechno má svoje.. Upraveno Duben 22, 201213 r od Petros7
Duben 22, 201213 r Díky za odpověd, zaměřím se na ty conti a asi do nich půjdu. Letos to přetrpím na těch dunlopech, je tam ještě 4mm vzorku....ale příští rok chcu mím v autě klid, žádný hukot :-)
Duben 22, 201213 r Ja mám 205/45/16 na 2,8 a v pohode Nie je 2,8 uz moc? Tiez mam 205/45/R16 ale davam max 2.3. hm...
Duben 22, 201213 r No, je pravda, že je to tvrdšie a keď sa viac oteplí, tak asi dám vpredu na 2,5 a vzadu 2,4
Duben 22, 201213 r Díky za odpověd, zaměřím se na ty conti a asi do nich půjdu. Letos to přetrpím na těch dunlopech, je tam ještě 4mm vzorku....ale příští rok chcu mím v autě klid, žádný hukot :-) Tiez mam ContiPremiumContact2 195/55 R15 a nabuduce skusim ContiEcoContact 5, tiez koli hluku a valivemu odporu.
Duben 24, 201213 r Zdravím. Potřeboval bych od vás radu. Uvažuji už o zimních pneu a kolech a chci se zeptat zda ty,které jsem vybral jsou vhodné a půjdou nazut. http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/alu-kola.php?znacka=&prumer=15&pocetder=5&vyrobce=%C5%A0koda&typyaut=Fabia+Kombi http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatiky.php?druh=2&vyrobce=2&sirka=195&profil=55&prumer=15 Ptam se proto že u kol je šířka 6,5J a v techničáku je pro pneu 195/55/15 povoleny 6J, chtěl bych věfět zda ty pneu půjdou nazut na kola. Díky za odpověď
Duben 24, 201213 r nazout to pujde, max budou trošku do ačka ale ja bych jinak jak podle TP nešel , ono pijištovna se v připadě nehody nejdřiv kouka po kolech a pneu
Duben 24, 201213 r Díky za radu,radši se podivám po jiných kolech.....byl by nějaký tip na stránku?? ;-)
Květen 1, 201213 r ja bych volil origo popřipadě koncern Ještě bych se chtěl zeptat. Když bych si vybral disky s ET38, když mám v techničáku ET43?
Květen 2, 201213 r Podle mě můžeš mít na autě jenom ta kola a disky, které máš v TP, tj. musíš dodržet šířku, výšku, tvar disku... Pokud dáš na auto něco jiného, tak je auto před zákonem technicky nezpůsobilé k jízdě. (Ale to se týká všech komponent: žárovky, různé spojlery, folíe na oknech...) A v případě nějakého průseru možná budeš k soudu shánět nějakého soudního znalce, který ti napíše dobrozdání, že diskem s ET38 nebyly jízdní vlastnosti tvého vozu změněny. Fakt bych do toho risku nešel. Když příjde na lámání chleba, tak platí to, co je černé na bílém. Pojišťovna nevysolí prachy jenom pro tvoje modrý oči.
Květen 13, 201213 r Jsou to Continental ContiPremiumContact2 195 55 R15 85H, originál z výroby.. Od kámoše jsem dostal 2 Dunlopy Sport, myslel jsem že tak vyřeším dočasně ty 16 a ty míň jetý dám dozadu a Dunlopy dopředu, jenže mělo to háček - gumy byly rozměrově stejný, ale lišily se označením 3000 a 8000 a rozdíl byl v dezénu na jedný gumě "véčko" a na druhý klasika, takže smůla to tam dát nemůžu.. Ale proč to píšu, oproti těm Continentalům mají Dunlopy podstatně pevnější/tvrdší kord takže v rozdílu komfortu to asi bude.. Ty Continentaly mají jakoby měkký boky a tím je to asi měkčí. Právě mě to taky překvapuje jak každej píše, že mezi 15 a 16 rozdíly nejsou.. já si to teda nemyslím. Nechápu že na to můžou dávat s R17 profil 40 to už musí bejt uplnej kostitřas.. Teda problém je hlavně v našich "kvalitních" silnicích, třeba v Rakousku nebo Německu bych to vůbec neřešil a jezdil klidně se 17 to musí být pošušnání.. Na 16 to sedí v zatáčkách parádně! Hold všechno má svoje.. Tak nové Continentaly ContiPremium Contact2 205 45 R16 jsou na autě a musím říct, že mě opět mile překvapily! Beru zpět co jsem psal, že je veliký rozdíl mezi 15 a 16, hodně totiž záleží na gumách! Nové Continentaly R16 se chovají stejně jako původní R15. Bridgstony, které jsem na alu 16 měl (koupil jsem je s alu "na dojetí"), je pravdou, že byly sjetý, byly hodně tvrdý, každej ráz byl dost tvrdej a přejezd po kočičích hlavách no děs.. Takže k novým Continentálkám - o víkendu jsem je testoval na trase Kolín - Krkonoše, cesta tam: 3 osoby, bagáž, klima na plno, jízda předpisová, na přehledných úsecích občas 110 km/h a průměrná spotřeba 6,6. Cesta zpět: 2 osoby, bagáž, bez klimy, stejný styl jízdy a průměrná spotřeba 5,7. To je hodnota, kterou jsem měl i na R15, takže maximální spokojenost Gumy jsou tiché, auto parádně drží stopu (až bude příležitost vyzkouším i na mokru), nízká spotřeba, můžu DOPORUČIT
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.