Přejít na obsah

Na volnoběh při zatížení alternátoru často chcípne motor.


Jindráš

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám problém s s Fabií 1.2 40Kw. Auto jede naprosto normálně a ani se samotným volnoběhem není problém až do chvíle, dokud není zatížen alternátor. Stačí třeba šlápnout na brzdu na křižovatce nebo zatočit volantem a otáčky zakolísají tak, že motor chcípne. Není to vždy, ale je to dost časté. Tlaky ve válcích jsou v pořádku. Svíčky nové, klapka už je také nová a nastavená a je to stále to samé. Diagnostika hlásí jen nějaký nepořádek s mícháním směsi na prvním válci, ale to mi v servisu říkali už dávno před tím, než vznikl tento problém. Setkal se s takovým problémem už někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

daj si odstraniť toto: nepořádek s mícháním směsi na prvním válci, to je rada valcov čislo jedna nie prvy vylec a zaťaž alternatora na volnobehu ten motor neutiahne treba tu zavadu odstraniť. Ze je tam už davno ta zavada to nič neznamena ale ten stav sa stale zhoršuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šlápnutí na brzdu primárně nezatěžuje alternátor - ABS nereaguje při normálním brzdění, pokud ho tam u motorizace 1,2HTP 40kW vůbec máš. Brzdy ale "spotřebovávají podtlak ze sacího potrubí" = posilovač je hadicí napojenej na sání, kudy motor odsává vzduch a přes membránu tak pomáhá "šlapat na pedál". Zkouška je jednoduchá - na chvíli shoď mikrodrážkovej řemen od alťasu, nastartuj auto (svítící kontrolku dobíjení ignoruj) a projeď ho - a vyzkoušej všecky ty situace, kdy to chcípalo. Pokud to bude chcípat i dál, NENÍ PŘÍČINOU ALTERNÁTOR = TEN BUDE V TU CHVÍLI MECHANICKY ODPOJENEJ. Já bych si osobně tipnul na prasklinu v tý podtlakový hadici k posilovači brzd nebo v membráně posilovače - nech to ověřit a uvidíš ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde ani o ABS ani oni o posilovač. Jde o to, že se rozsvítí brzdová světla a i to stačí k tomu, aby se otáčky snížili na tolik, že má motor snahu chcípnout. Možnost bez řemenu a i bez kabelu k alternátoru už jsem zkoušel... to se otáčky ani nehnou a můžu zapnout vše co jde včetně topení na 4. Alternátor už mi tam taky vyměnili za novej nebo repasovanej, zkoušel jsem i 100% funkční, půjčenej z jiný Fabie a pořád ten samý problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde ani o ABS ani oni o posilovač. Jde o to, že se rozsvítí brzdová světla a i to stačí k tomu, aby se otáčky snížili na tolik, že má motor snahu chcípnout. Možnost bez řemenu a i bez kabelu k alternátoru už jsem zkoušel... to se otáčky ani nehnou a můžu zapnout vše co jde včetně topení na 4. Alternátor už mi tam taky vyměnili za novej nebo repasovanej, zkoušel jsem i 100% funkční, půjčenej z jiný Fabie a pořád ten samý problém.

Nemožný, aby rozsvícení 2x 21W žárovek plus to třetí za oknem (nevím jestli tam máš žárovičky nebo LEDky) zatížilo altík natolik, že by chcípal motor - uvědom si, že to je tak dohromady JENOM 5-6 Ampér proudu!!!! A alternátor dává minimálně 70A!!! 

Jedině že je nějakej bug v tom brzdovým spínači jak píše Alma !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 6 let později...

Omlouvám se že píši do takto starého příspěvku, ale moje 20 let stará Fabia 1.2HTP 40kw (AWY) 320 000 Km, to dělala také. Když jsem zastavil (a bylo jedno jestli je motor studený nebo teplý) a dal jsem "blikačky", tak jsem slyšel, jak s každým rozsvícením žárovky se zvýší otáčky a skáčou do rytmu blinkrů třeba i o 50 otáček, a když jsem vypnul "blikačky", zase byl klid a otáčky volnoběhu byly stálé.

Pak třeba když jsem zhasnul světla zadní i přední potkávací a nechal jen denní svíceni 5W5 žárovky, tak spadnou otáčky na 750 otáček ve volnoběhu, když rozsvítím světla tak skočí i na 850 otáček, když začnu pouštět další věci jako dálková apod. vždy to přidá nějaké otáčky protože musí alternátor vyrábět více proudu, ale myslím si, že by to mělo brát už z baterie a nezatěžovat alternátor momentálně (?). 

Nedej bože, když jsem zapnul vyhřívání zadních oken, to vyskočilo i na 1100 otáček.

Koupil jsem si ještě raději novou baterii Varta Blue ale trvalo to dál. Tak jsem prostě vyměnil všechny žárovky kromě potkávaček a dálkových za LED a bylo po problému. Snížila se i spotřeba PHM a v listopadu dali certifikaci novým LED žárovkám H7, tak jsem si hned koupil 2 žárovky LED a je to fajn, protože spotřeba ještě více klesla a to o 3/4 litru na 100 km (není to moc, ale jen kvůli světlům ?).

 

Ale tím nechci říkat, že se to stát může. Nemělo by ! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...