Omlouvám se že píši do takto starého příspěvku, ale moje 20 let stará Fabia 1.2HTP 40kw (AWY) 320 000 Km, to dělala také. Když jsem zastavil (a bylo jedno jestli je motor studený nebo teplý) a dal jsem "blikačky", tak jsem slyšel, jak s každým rozsvícením žárovky se zvýší otáčky a skáčou do rytmu blinkrů třeba i o 50 otáček, a když jsem vypnul "blikačky", zase byl klid a otáčky volnoběhu byly stálé.
Pak třeba když jsem zhasnul světla zadní i přední potkávací a nechal jen denní svíceni 5W5 žárovky, tak spadnou otáčky na 750 otáček ve volnoběhu, když rozsvítím světla tak skočí i na 850 otáček, když začnu pouštět další věci jako dálková apod. vždy to přidá nějaké otáčky protože musí alternátor vyrábět více proudu, ale myslím si, že by to mělo brát už z baterie a nezatěžovat alternátor momentálně (?).
Nedej bože, když jsem zapnul vyhřívání zadních oken, to vyskočilo i na 1100 otáček.
Koupil jsem si ještě raději novou baterii Varta Blue ale trvalo to dál. Tak jsem prostě vyměnil všechny žárovky kromě potkávaček a dálkových za LED a bylo po problému. Snížila se i spotřeba PHM a v listopadu dali certifikaci novým LED žárovkám H7, tak jsem si hned koupil 2 žárovky LED a je to fajn, protože spotřeba ještě více klesla a to o 3/4 litru na 100 km (není to moc, ale jen kvůli světlům ?).
Ale tím nechci říkat, že se to stát může. Nemělo by !