Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravíčko, nevím jestli to zařadit do klimatizace nebo někam jinam, ale už 2x se mi stalo, že jsem měl zapnutou klimu a při dojíždění na parkovací místo nebo dojíždění na křižovatku, náhle ztuhl volant a koukám auto chcíplo. Klima je před cca měsícem plněná a čištěná a vše OK. Auto startuje normálně i při občasným delším stání jinak jezdím každej den, hnací řemen je vyměněnej, baterka 2014 nová. Jinak auto jezdí v pohodě, akorát při stání na místě nebo při couvání a točení volantem pohasínají přední světla, ale to způsobuje odběr serva ne ? Na co se popřípadě zaměřit ? Díky :)

 

Motor: 1.4, 74 kW, BBZ

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj, vyřešil jsi to nějak? Začalo mi to dělat také, ale častěji, prakticky vždy když auto z otáček jde do volnoběhu tak chcípne, pokud vypnu klimu, tak to neudělá a jede vše jak má. Díky za odpověď.

Vloženo (editace)
před 8 hodinami, mmazalek napsal:

Ahoj, vyřešil jsi to nějak? Začalo mi to dělat také, ale častěji, prakticky vždy když auto z otáček jde do volnoběhu tak chcípne, pokud vypnu klimu, tak to neudělá a jede vše jak má. Díky za odpověď.

Ahoj, bohužel pořád nevyřešil :( ale od té doby jsem už moc s klimou nejezdil, respektivě jen po dálnici.

 

sk0d@ > Senzor by měl být OK, aspoň diagnostika nic nehlásí.

Editováno: , autor: street-dog
Vloženo

Čidlo otáček by mělo být ok, první co jsem udělal byla diagnostika, ale auto je bez jediné chyby, až se mi tomu nechce věřit. Zkusím vyměnit svíčky, jelikož už mají dost za sebou. Ale moc tomu nevěřím.

Vloženo

Dala by se chyba senzoru vyčíst přes měřené hodnoty? Kdybych někde jel a spolujezdec to sledoval, eventuelně zaznamenával do grafu? To je čidlo otáček který sleduju v měření na jednotce motoru, nebo se to sleduje přes jednotku klimy?

 

Vloženo

Ok, takže pokud někam pojedu a zapnu si měření - asi to vyhledám na jednotce klimy pokud to tam je, a pak to dám zapisovat do grafu, tak by měl chybu 100% ukázat :-) 

během dvou dní to zkusím a uvidím co a jak. Díky za rady.

Vloženo

Na to mrknu a zjistím, šlo mi spíš o to,  že pokud klima snímá otáčky motoru, (bere si je z řídící jednotky motoru) tak aby byla v pořádku i kabeláž, tudíž zkusím mrknout do měřených hodnot na klimě zda tam ty otáčky budou, pokud ne, budu měřit z motorové jednotky :-)

Vloženo

Zdravím, tak svíčky vyměněny, graf s otáčkami je taky na světě a čidlo jede naprosto přesně a bez přestávek. Nicméně jsem si vzpomněl, nemají se zvednout otáčky pokud je auto na volnoběhu a zapne se klima? U mě po zapnutí klimy padnou tak na 500, zatřepe to lehce motorem a pak vyskočí na cca 1200 a vklidu klesnou do volnoběhu. Celej proces trvá tak 2 vteřiny než se to ustálí. Přijde mi jako by byla chyba v elektrice, a ŘJ motoru nedostane informaci o zapnuté klimě.

Je možné že by mohla být tahle teorie správná?

Vloženo

ŘJ motoru nedostane info z klimy, ale zaznamená pokles otáček kliky způsobenej zatížením od kompresoru - takže "připrskne" na vstřikách a zároveň pootevře škrticí klapku, aby udržela volnoběh. Člověk to nestihne zaregistrovat, ale elektronika reaguje rychlejc než lidský smysly - člověk jen uvidí na displeji PP nárůst spotřeby z 0,6l/h na 0,8l/h a maximálně uslyší zvuk kompresorku klimy zpod kapoty ...

Vloženo

Díky za odpovědi a snahu nám pomoci.

Takže ještě zkusím vyčistit klapku, uvidím co to bude dělat pak. Nicméně auto zatím dělá stále to samé, bez klimy jezdí bez problémů, po zapnutí klimy při poklesu z vyšších otáček do volnoběhu chcípá. Sem tam se stane že to motor udrží a nechcípne, ale je to spíše náhoda a boj motoru se dostat zpět do volnoběžných otáček.

Diagnostika stále mlčí a dle ní je vše ok.

Ještě jsem nenapsal že jezdím na LPG montované přímo škodovkou (Landi renzo) ale problém je při provozu na lpg i benzín, chová se to úplně stejně. Takže tam zakopaný pes nebude.

Vloženo
před 16 minutami, Ekkar_z_Bastlírny napsal:

Člověk to nestihne zaregistrovat, ale elektronika reaguje rychlejc než lidský smysly

Tohle možná platí všude jinde, jen ne pro ŘJ motoru v jedničkový fabii.

Máš to dobře nakódované? Z popisu závady se totiž zdá, že ŘJ o tý klimě ani neví a až po přiškrcení kliky se snaží zvyšovat otáčky. Jenže vzhledem k tomu, že jí to všechno trvá, tak to ne vždy stihne.

Myslím, že v tom LPG by pes zakopaný mohl být.

Vloženo

Ještě bych zajel do značkovýho service a nechal překontrolovat SW v ŘJ motoru - určitě nejste jediní, komu se takový problémy objevily a dost pochybuju, že by na to výrobce nezareagoval aspoň úpravou softu. Servisní akce na to je určitě k dispozici ve formě notoricky známý od všech dalších problémů škodovek = žádná aktivní SVOLÁVAČKA jako u jinejch značek se nekoná (neblázněte lidi, víte kolik by to akcionáře VW stálo €urobubáčků???) , oprava se proto učuní jen tomu majiteli, kterej přijede do servisu a vznese námitku na nesprávnou funkci...

Vloženo

Tak jsem včera zkusil nastartovat a hnedka zapnout klimu, otáčky se trochu zvýšily, ale držely (ovšem motor trochu jakoby třepal s autem) klima začla chladit a otáčky se pomalu snižovaly na normální hodnotu. Diagnostika taky mlčí a LPG nemám.

Ekkar > moje Fábia celou dobu jezdila jen do autorizovanýho servisu, tak myslím, že kdyby něco bylo tak by to snad opravili ne ? :)

Vloženo

Street-dog - opakuju, OPRAVUJE SE JEN TO, NA CO SI MAJITEL STĚŽUJE, ZBYTEK SE NECHÁVÁ JAK JE... Tudíž aktivita veškerá žádná, vstřícnost minimální až nulová. Co si sám nevydupeš, to nemáš.

 

Hurec - u jaký motorizace a ročník? Studenej nebo ohřátej? Já po ohřátí u BXW rok 12/07 mám 900RPM volnoběh a podle PP spotřeba 0,6l/h bez klimy a 0,8l/h s klimou, za studena bez klimy skáče spotřeba klidně až na 1,2l/h a otáčky až na 1200RPM, s klimou mžikově spotřeba až 2,2l/h těsně po startu s poklesem na 1,5l/h během stání než se ukurtuju a vyjedu.

Vloženo

Mam AQW 2002 po ohrati. Kdyz dam za studena tak otacky mam az na 1300 a Pocitac skoci a jede minutu klidne na 4,4l/h a pak se ustali na 1,8l/h pak nevim , pak se divam jen az se to ohreje. Jinak pocitac u me 50tky ve stani nejde po 0,8l/h u klimy pod 1,0-1,1l/h. Otacky v klime nespadnou pod 1100.
Zadne kucknuti motoru ani trepani atd.... Se nedeje.


Vloženo
před 18 hodinami, Ekkar_z_Bastlírny napsal:

Street-dog - opakuju, OPRAVUJE SE JEN TO, NA CO SI MAJITEL STĚŽUJE, ZBYTEK SE NECHÁVÁ JAK JE... Tudíž aktivita veškerá žádná, vstřícnost minimální až nulová. Co si sám nevydupeš, to nemáš.

Asi záleží na koho naražíš, nebo jakou třídu auta tam vezeš...protože jsem vezl SIII do autorizáku na výměnu oleje a sám přijímací technik říkal, že jsou vypsaný 3 opravný akce, takže tam auto bude o něco delší dobu než se to udělá.

 

Jinak mě ( motor BBZ ) točí studenej motor nějakých 1000 - 1100 po zahřátí padne na cca 900 bez klimy a s klimou to budu muset zkusit, nevím přesně.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...