Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

Ja ale nereagoval na tazatele ala na tve obecne konstatovani, ze naftaky se dnes na kratke trasy hodi stejne jako benzinaky, a jejich drivejsi nevyhoda je jiz prekonana, coz je diky DPF bohapusty nesmysl. Kdybys cetl pozorne, zjistil bys, ze jsem sam tazateli radil spise naftak, byt bych si ho sam nikdy neporidil.

A jezdit 80% mesto a jezdit kratke trasy muze byt dost velky rozdil. Ono se to nejak zregeneruje i v tom meste, kdyz jedes vice nez 10 minut do prace a z prace.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono sa to ťažko dokazuje , lebo tú tvoju čisto mestskú poskokovú premávku nejazdí asi nikto , každý niekde ide aj ďalej a DPF to stačí ... nehovoriac o tom že keď sa zaplní alebo inak poškodí tak ti ho vymlátia a zmenia soft a máš svätý pokoj navždy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mít cca 400 000kč na Octavku, tak bych rozhodně počkal na trojkovou. Zatím bych koupil něco jetýho (pokud bych auto nutně potřeboval), třeba 3-4roky stará O2 1,9TDI se za rok dva prodá bez většího prodělku a může se koupit O3, ať už nová, jistě tou dobou budou nějaké akce a nebude se muset platit plná cena a nebo jako roční vůz se 4letou zárukou.

Otazkou je, jestli by tech 400k na OIII stacilo. Na misto dnesni OII FL se tlaci Rapid a OIII pujde pravdepodobne nahoru, protoze by zbytecne konkurovala Rapidu.

Druha vec, jak tady nekdo psal kupovat "novinku" asi neni moc idealni, protoze spousta drobnosti se vyladi az po nejake dobe

Sam jsem stal v lete pred stejnym rozhodnutim, nakonec jsem vzal za 410k 1.4TSI Ambiente plus + dovybaveni na Elegance (vyslo asi o 15t levneji).

75% najezdim po Brne / 25% okresky a 1.4TSI me vyhovovuje vice (do tedka jsem mel OI 1.9TDI/66). SLuzebnim mam OII 1.9TDI/77 a s 1.4TSI se me pocitove jezdi lepe... Neni to tak tazkopadny jak TDI pri rozjizdeni a do mesta fakt super. Spotrebu u TSI mam 8l/100km, ale to zatim neresim, snazim se motor co nejlepe zajet a tak to nepodtacim jak radi asistent razeni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 tdi CR 110k - nový voz + záruka = 370 tisíc ( ba aj menej ) všetky vozy v ČR - skladové ( pozri škoda auto cz )

Nevýhoda - sparťanská výbava ( ma to len klímu a plecháče )

Výhoda - dostatočný výkon ( ak sa ti páčiť nebude po skončení záruky dáš chip na 150 - 180k - má to úplne ale úplne identický HW ako 140k verzia ) extrémne nízka spotreba ( ako prvé tdi 5 až 5.5 l ) + záruka zvačša predĺžena na 4 roky.

Oproti 1.4 tsi to nepôjde omnoho pomalšie - oproti 1.6 tdi to pojde omnoho rýchlejšie a ak vybehneš na diaľnicu budeš nadšený z 2100 otáčiek pri 130 km/h 6 kvaltu ( teraz ti to na HTP točí cez 4000 ) + spotreby.

Nové auto je nové auto. Ver a či nie stačí 30 tis km blbého zachádzania ( studené štarty do červeného ) a ono sa to neskôr prejaví.

Nové si sám zabehneš , ak ho raz budeš chcieť predať ako takú výhodu bude mať to že si 1.majiteľ atd...

Editováno: , autor: dvorcidlo0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak ještě já. Koupil bych si jedině nové auto. Tady mne teď všichni ukamenují, ale měl jsem (mimo jiné) roční vůz z Boleslavi a stál za houno.

Můžu se zeptat o jaké problémy šlo? Pokud jsem to správně pochopil, tak u tzv. referentského auta?

Dík

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No auto bylo v plné náloži (byla eresa ještě s BWA motorem po nějakém Helmutovi, co jezdil do říše a zpět-nájezd cca 22 000 v době kupu). Když jsem to bral byl stálo to 540 000 :-)....zaplatil jsem desítku zálohu, oni spustili jakýsi proces, aby jim banka dala velký TP (bral jsem to na leasing) a až poslední den před podpisem mi dali k nahlédnutí jakýsi papír z Boleslavi a tam bylo, že auto bylo havarované a následně opravené v Boleslavi-ale jak- výměna L a P přední blatník, dvoje dveře , nějaký zadní blatník atd...okamžitě jsem jim řekl, že to nechci a nějaký prodavač se mi jal vysvětlovat, že "není havárka jako havárka"...různě jsme se dohadovali (auto vypadalo moc pěkně , fakt to nešlo poznat) až jsem nakonec po slevě (50.000) a namontování zámku zpátečky zdarma , podlehl, No neměl jsem to dělat protože za dva měsíce se při startování ozýval zvuk jako když vysypeš gola sadu do plechového kýble a v jiném servisu zjistili, že tam je urvané nebo prasklé nebo urvané a přilepené nějaké uchycení startéru a že ta oprava by byla velice drahá a komplikovaná. tak šlo auto do světa za 340.000(to je těch 150 000) a to jsem byl docela rád, že jsem se ho zbavil a šel jsem si koupit novou eresu. Podotýkám, že prodávající servis byl značkový servis a prodej Škoda v Brně a tolik špíny co na sebe házely ty dva servisy (když v tom druhém zjistili to s tím startérem) jsem pak už v životě neslyšel. Všichni (do jednoho) mi lhali jen aby prodali. A se vším tak nějak "míchali" a ani to nedovedu pořádně popsat. Jen jsem se tenkrát zařekl, že takhle už auto nikdy kupovat nebudu. To je vše. Navíc-auto bylo v záruce! V tom servisu, kde to objevili mi řekli, že si s tím mám jet tam, kde jsem si to koupil a tam mi řekli (po nějakém šetření, že to neuznávají). Polknul jsem prášek, meč pověsil zpět na stěnu a jak říkám auto šlo do světa a já si šel koupit nové.....ale mohlo to dopadnout tak, že bych seděl za vraždu nebo by mi praskla céva v hlavě a tahal bych nohu za sebou. Sice s tím novým jsou problémy taky ale ne zásadní a dá se to přežít. Přesto jsem si jist tím, že za dva roky (až si budem kupovat nové auto) to po šesti škodovkách už koncernové auto nebude. Ani náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někteří z Vás uvádějí, že se TDI pri takto malem najezdu nevrati, nevyplati. Nicmene 1,6TDI stoji stejne jako 1,4TSI, tedy co se na nem nevrati?

Zacinam setrit uz od 1.kilometru, vychazi mi to na nejakych 900koruna na 1000km, tedy 90.000 na predpokladanych 100.000km vlastnictvi auta.

Akorat tedy pocitam s vyssimi naklady na servis a pripadnou vymenu DPF (ale to nekteri tvrdi, ze pokud nema clovek smulu, tak to tech 120.000vydrzi..)

Ano, při stejné pořizovací ceně a obsahu (z hlediska pojištění a poplatků) najeté kilometry nehrají roli.

Nižší spotřeba a o korunu nižší cena nafty (teď, taky už to bylo obráceně a jak to bude ze pár let nikdo neví) je fakt, ale možná ne o tolik jak si myslíš.

Vyšší servisní náklady určitě plus riziko nákladné opravy (po skončení záruční lhůty).

Takže pokud máš diesely rád a nevadí ti horší akcelerace, jdi tím směrem.

Je hodně rozumné, že se chceš s naftou i benzínem svézt.

Myslím, že u nafty zjistíš následující:

- napřed se neděje nic, pak se dostaví plnící tlak a zátah, ovšem ta nadílka rychle skončí a je třeba řadit

Velmi úzké pásmo použitelných otáček - jak u závodního motoru.

U benzínu je ten zátah stabilní a v podstatně širším pásmu otáček.

Zjistíš, že v městském provozu je to díky tomu příjemnější svezení.

A pokud se svezeš s naftou až po benzínu, už se nezbavíš dojmu, že nafta je sice fajn, ale prostě to není ono.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem.

Absolvoval jsem jízdy a dospěl jsem k rozhodnutí. Popíšu to, abych např. pomohl s rozhodováním dalším nerozhodným :) Vesměs sedí to, co tu všicni píšete, takže je otázkou co člověk potřebuje a za co je ochoten si připlatit.

1.6TDI - je to lenoch, to bezesporu. Ve městě mi to až zas tolik nevadilo. Zkoušel jsem i v mirnem kopci na okruhu akcelerovat z 90ky a to je vazne tragedie. Asi kdybych podradil na trojku, tak by to slo. Ale takhle ma clovek nohu na podlaze a trva to 10 vterin nez se rozjede z 90 na 100 :) Jinak je ten motor docela kultivovany. Dokazal bych s nim ale v konecnem efektu jezdit. Spotreba pri predvadecce (slapal jsem tomu na krk a nebylo to zahraty) 9 litru.

1.4TDI - svizny motor, snadna jizda, asi tomu neni co vytknout. Na velky zavodeni to neni, ale clovek si to uzije urcite vic nez tu naftu a z krizovatky se clovek preci jen dostane rychleji a bezpecneji. Spotreba pri testovacce s akceleraci 10.8, druha pulka s lehkou nohou 6.3! (coz me velmi mile prekvapilo)

Obe jizdy jsme jeli ve 3 lidech.

Suma sumarum, pri stejne cene bych vzhledem ke znacne uspore za palivo sel do nafty s tim, ze to svezeni by bylo proste takove rodinne.

Nicmene jsem objevil novy skladovy kus v benzinu za 380tis ve verzi Ambiente Plus + hagusy + metaliza. Coz je uspora asi 50 až 100 tisíc oproti nove objednanemu vozu dle prodejce. Tak to co usetrim pri porizeni utratim na benzinu a lepe se svezu. Jdu to za chvili objednat.

Jeste jednou moc dekuji vsem zucastnenym za jejich nazory, ktere pri vyberu velmi pomohli!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlavně už prý OII nejde objednat do výroby, takže jen skladovky.

Vzal bych osobně 1.4 TSI, ten motor byl super, pokud diesel tak 2.0 TDI 103kW, ten mám v SII a docela to jde.

Doporučuji kouknout po ročních vozech, dá se tam vždy něco zajímavého najít.

taky bych bral 1.4TSI ale co ty rozvody? :kol-32:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravým.

Vymenili sme FII 1.2 HTP ta OII 1.6 TDI DSG. To je paráda!

Auto kúpené ako predvádzacie, nemalo ani rok, malom 13650 km. a cena nižšia o 7000 €.

Autíčko krásne vonia z vnutra novotov...spokojnosť maximálna.

(išiel som z kolegom, on na FORDe 1,8 TDcI manuál a nestíhal. To bola trasa cez kopce kde sme sa trochu vybláznili, ja 5 ludí on 4 v aute, cesta 289 km tam a späť.... A spotreba ja 5,6L a on 8l !!

Inač nie je problém jazdiť za 4,7- az 5,3 litra, a to si užívam.

Na FII 1,2 HTP som mal dlhodobo 5,4l ale to chcelo trochu sebakontrolu...

1,6 TDI a DSG je SUPER!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyprdnout se na LL, interval co 15tkm, nepodtáčet (tj. vyprdnout se na debilního rádce řazení) a připlatit prodlouženou záruku na 4 roky a 120tkm.

Neda se ten radce deaktivovat? Jedu do kopce na 3 s 1.800rpm a auto si rika o 5...

Jinak souhlas LL je strasnej nesmysl. Po roce 15.000 taky pujdu, necham si vymenit olej a prejdu na pevnej interval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo je na tom pravdy že po prekodovaní na pevný interval QG2 sa do TSI 1,2-1,4 leje olej 10w/40 ? Tak som sa to dozvedel a už len kvôli tomu by som si ten interval nechal ako je a v polovici - 15 000km olej vymenil sám a značne na tom ušetril . Tak som sa rozhodol a budem to praktikovať , predsa len ten EDGE Castrol a pod . je trošku lepší olej ako bežná 10tka a takisto aj motor rýchlejšie premaže .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tento olej odpovídá specifikaci VW od výrobce motoru,tak proč ne? VW nepředepisuje přímo viskozitní charakteristiku. Do mé 1.4 TSI ho Škoda servis při poslední výměně také nalil. Když chceš něco jiného,tak si o to řekni,nebo si dodej svůj olej.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení přátelé na nové auto nemám.mám 250000kč.takže na záruku můžu zapomenout.

Tak za 250 tácu už se dá sehnat něco solidního, naši OII jsme prodávali za 160t, měla 70tkm jako nová, ale 1.6 MPI v Eleganci.

Pohledal bych si 1.6 FSI nebo 2.0 FSI.

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...