Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V 5. 3. 2022 na 8:07, Lucasov napsal:

Mam úplně stejný problém prosím čím to bylo??

 

Mám SII 2013 DSG 125

 

Auto se mi například od 30 do 60 km/h v tahu začne trepat vibrovat ale jakoby zleva doprava. Dělá to i ve vyšších rychlostech ale není to tak moc patrné. Něco ve smyslu jako by člověk neměl dotažena přední kola tak to začne lehce házet vlevo-vpravo ve volantu nic moc cítit nejde ale prostě auto  lehce poskakuje vibruje do boku ale jenom v tahu. Není to nic takového že by auto lítalo po cestě zleva doprava ale prostě jde to v tom autě cítit že vibruje do boku. 

 

Kola Samozřejmě jsou dotahle. 

Zkoušel jsem přehodit na chvíli kola za letní a je to úplně to stejné.  Podotýkám že letní kola jsou úplně nové originál Škoda Sirius které jsem pořídil v zimě na léto. 

 

Nějak si s tím nevím rady. Četl jsem tu plno možností nápravnice klouby a tak dále ale tohle všechno zkoušet není zrovna levná záležitost a ještě postupovat pokus-omyl. 

 

Jestli má někdo nějakou zkušenost nebo radu budu rád 

 

  • 1 měsíc později...

Zdarec, chtěl jsem se zeptat.

Na superbu 2012 - 103 Kw CR při vyšších rychlostech 110/120+ - čím rychleji tím více a také čím více motor táhne, tak se třepe auto. Volant skoro nevibruje. Při spojce, nebo na volnoběhse netřepěvůbec.

 

Měnil jsem teď poloosy, geometrie, vyvažoval kola.

 

v nízkých rychlostech i okolo 100km /h to je ještě ok.

 

 

Nesetkal se někdo? 

Tlmiče? 

Zapomněl jsem napsat nejduležitější věc....je to pouze při sešláplém plynu. Když ho pustím vibrace ustanou. 
 

Při nějakém prudším kopci,když motor zabírá více, tak to jde i víc cítit a s vyšší rychlosti při plynu se vibrace zvětšují. Ale když plyn pustím, tak hned vibrace přestanou.

Podle mne mas krive disky nebo krivou pneu, prupadne kombinace obojeho na predku. Sice se tvari jako vyvazene a obvodove hazou. Presne tohle jsem mel taky.

To jsem si taky myslel, ale to by přece dělalo i při jizde ve stejné rychlosti bez plynu, a ne jen při sešlápnutí a zrychlování ne, 
 

+ALU jsem dával rovnat - a hlavně mi to delá i na zimních nových ocelových....

Me to delalo taky jen v zatahu. To ze jsi je daval rovnat neznamena, ze se jim to povedlo na vybornou. Nebo mozna ano, ale treba mas krivou samotnou pneumatiku.

před 7 hodinami, sibik napsal:

Zapomněl jsem napsat nejduležitější věc....je to pouze při sešláplém plynu. Když ho pustím vibrace ustanou.

Vnitřní kloub poloosy.

Ale jestli levý nebo pravý je těžké zjistit.

Presne... V záberu je to vnútorný kĺb. No keďže ti menili poloosy, tak ťažko povedať...

Naozaj ti dali nové!? 

Zavesenie motora si menil? 

Upraveno od r_e_n_e

Když mi to krom vibrací trhá i volantem, jakoby kola nevěděla jestli vpravo nebo vlevo, tak to asi jen vnitřní kloub nevyřeší co? Mi to přijde, že se mění podplynem geometrie do rozbíhavosti. Mimo záběr to nedělá, ani při brzdění to není tak výrazné. Vzhledem k určité sporadičnosti mě napadlo, jestli nelbne servo, což mě přivedlo na myšlenku, zkusit to projet se servem odpojeným.

trhanie v akcelerácii vedia robiť aj vstrekovače ... 

Aby to skubalo volantem?

Tak včera na Hunterovi s cestným testom problém vyriešený. Bolo to pneumatikou! Spôsobovala vibrácie. Potočenie do odporúčanej polohy problém vyriešilo. 

Zbytočne som menil poloosy... Boli ešte ok. 

Tlmiče ale už boli kaput. 

Upraveno od r_e_n_e

  • 1 měsíc později...

Asi svůj případ uzavřu stejným závěrem, kvůli dojetí pneu jsem přehodil předek za zadek a voila, vibrace jsou pryč. Dnes najeto přes 100 km v různých rychlostech a nic.

Takže pneu nebo disk. Jak budu na jaře dávat nové letní pneu, nechám obě podezřelá kola pořádně prohlednout.

  • 1 měsíc později...

Takže... Odstránil som vybrácie pri 130km/h nastavením polohy pravej prednej  pneumatiky na Hunterovi. 

 

No teraz po všetkých tých výmenách (poloosy, tlmiče,...) mám vybrácie pri brzdení!!!

Prvé podozrenie boli kotúče. Vymenené za nové a tiež som prehodil na zimné s 17kami diskami origo Trifid. 

Trasie pri brzdení stále. 

Vymenené ložisko, (lebo bolo ešte origo) ani to nepomohlo. Origo ložisko kolesa bolo ešte ok! 

Vymenená sada vodiacich puzdier  brzdového strmeňa... Ani to nepomohlo. 

Už mám pomaly celú novú nápravu a stále mám trasenie pri brzdení. 

Pri dobrzdení do križovatky mám doslova "prerušované brzdenie". 

Už neviem kde by som mal hľadať chybu... 

Viete poradiť? 

 

Idem ešte vymeniť tyče stabilizátora, lebo na strane vodiča ho mám vybitý. Menil som ich pred 4rmi rokmi! Žiadne lacné kusy, ale MEYLE 11-16 060 0026 MSL0737. 😠

Upraveno od r_e_n_e

  • 2 týdny později...

Prišiel som si po radu.

Jedná sa o Škoda superb 2 2009 2.0tdi dsg km:307xxx

Auto začalo chvieť pri akcelerácii, citeľne to je ako keby skákalo zo strany na stranu ale iba na prednej náprave. 
Volantom netrasie, čisto iba pri šoferových nohách je cítiť chvenie zo strany na stranu ale iba pri akcelerácii. 
Robi to to pri zrýchľovaní z 60km/h až do 80-90km/h. 
nad 90km/h autom nechveje. 
Menili sa oba synchrónne( vnútorne) kĺby na poloosiach + sa menil ľavý homokineticky kĺb. 
Moja otázka znie čo by to mohlo spôsobovať? 
Ďakujem 

  • 3 měsíce později...
V 17. 3. 2017 na 0:18, 15degren napsal:

říkáš od 110 ? Na octavii mi vybrování hlavně v zátahu nad 100 km/h způsobovali totál K.O tlumiče. Dokud jsem je neměl v ruce sundané tak jsem nevěřil, byly úplně čistý ale nekladli žádný odpor při pohybu ve 190K km, po výměně vše v pohodě, auto přestalo poskakovat jak koza, přichází to nepozorovaně ale když jsem dal nové tak jsem si uvědomil jak to auto skákalo po silnici...

Ahoj a ktore tlmice si menil predne či zadne...aj moja Oktavka poskakuje,ramena su nove komplet

  • 1 rok později...
V 5. 3. 2022 na 8:07, Lucasov napsal:

Napíšu tu svůj problém. 

 

Mám SII 2013 DSG 125

 

Auto se mi například od 30 do 60 km/h v tahu začne trepat vibrovat ale jakoby zleva doprava. Dělá to i ve vyšších rychlostech ale není to tak moc patrné. Něco ve smyslu jako by člověk neměl dotažena přední kola tak to začne lehce házet vlevo-vpravo ve volantu nic moc cítit nejde ale prostě auto  lehce poskakuje vibruje do boku ale jenom v tahu. Není to nic takového že by auto lítalo po cestě zleva doprava ale prostě jde to v tom autě cítit že vibruje do boku. 

 

Kola Samozřejmě jsou dotahle. 

Zkoušel jsem přehodit na chvíli kola za letní a je to úplně to stejné.  Podotýkám že letní kola jsou úplně nové originál Škoda Sirius které jsem pořídil v zimě na léto. 

 

Nějak si s tím nevím rady. Četl jsem tu plno možností nápravnice klouby a tak dále ale tohle všechno zkoušet není zrovna levná záležitost a ještě postupovat pokus-omyl. 

 

Jestli má někdo nějakou zkušenost nebo radu budu rád 

Zdravím, mám to samé, volant nic, ale auto se vlní. Zadní poloosa? Je to 4x4.

Kdyby to byla přední, tak jsou vibrace na volantu, ne?

Máte již vyřešeno?

Dotyčný tady už prakticky 2 roky nebyl... 

  • 4 měsíce později...
V 17. 8. 2016 na 12:06, Radpav napsal:

...

Cim to nakoniec bolo?

  • 1 měsíc později...

Zdravím všechny, co řeší vibrace superb2kombi. Jsem bezradný, mám 2015ku a co jí dotáhli z Německa, hned jsem poznal, že trochu vibruje, říkám si-KOLA. Promarnil jsem šanci ji vrátit, než jsem měnil pneu....

Mírně vibruje volant s karoserií v 80ce a kolem 120, hlavně v záběru to je pocit kulometu... Vyzkoušeno 4 sady kol, vyměněné všechny tlumiče, brzdové kotouče, stabilizace-kosti, čepy řízení, silentbloky ramen, Spodní čepy, práva poloosa, spojková sada, geometrie....no moje nervy a žádná změna...

Přijímací technik u škody říkal, že je to nápravnicí, že se výroba změnila v rámci úspor z hliníku na plech a tam je zakopaný pes....nevím.

Ale na tento model se snad ani nedělala.....😥 Kdo něco podobného řeší, uvítám každý postřeh...

čo sa nedelala? kupis napravnicu s konzolami a ramenami z OII alebo cohokolvek podobneho a nahodis to tam , urobis silenbloky a behas ... rokmi odskusane funkcne riesenie na vibracie okolo 120-140

 

ale ak ti to trase aj v zabere tak hladaj aj ine veci , vstreky , poloosy , disky atd 

IMG-20240905-WA0009.jpg

IMG-20240905-WA0004.jpg

IMG-20240903-WA0013.jpg

@zdemark

Taky mám ocelovou nápravnici, ale vibrace nemám. Samotnou nápravnicí to tedy nebude. Myslím, že v nějakém příspěvku na foru jsem četl, že to nakonec to bylo způsobeno poloosami, které byly "křivé".

skor to mas o stasti , poznam tieto auta od nova a niektore triasli prakticky od prvych km , su pripady kedy sa menila napravnica za alu vramci zaruky

 

samozrejme nie su to vsetky auta ale tie ktore netrasu su skor o stasti a suhre dobrych kolies , poloosi , stavu motora a prevodovky ... 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.