Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Kluci, chci se zeptat zda máte nějaké zkušenosti s únikem chladící kapaliny a následném přehřátí tohoto typu motoru, co se týče možných oprav apod.

 

Asi to bude u mě všechno v pohodě (doufám), ale včera se mi na dálnici rozblikal "stromeček" - málo vody. Dělá mi to tak 2x za rok a vždycky zajedu vyčistit nádobku k mechanikovi a je na pár měsíců klid, však víte, častá závada u těchto motorů - bliká, že je vody málo, ale vody je tam dost.

Jelikož nad tím ale nikdy nemávnu rukou, zastavil jsem na odpočívadle a podíval jsem se pro jistotu. Voda ještě v nádobce byla, byla ale už tma a tak nevím kolik přesně, ale muselo to být ještě v normě, závadu jsem hodil na vrub opět zanesené nádobce. Poté jsem ujel přesně ještě 100km. Nic nenaznačovalo problém, ručička byla pořád na 90°C, auto normálně topilo, jelo, spotřeba normální, jak jsem z auta v garáži vystoupil, žádný smrad, nic.

Ráno jsem se podíval a pod autem v garáži louže, mám ale betonovou podlahu a beton saje, tak taky nevím, kolik vody vykapalo přes noc, zda půl litru, litr ...

Dolil jsem asi 2 litry a 2 deci, které tam chyběly a odvezl auto k mechanikovi. Jenže za ty 3 km co to mám k mechanikovi ubylo vody opravdu hodně, jak byl motor chladný, to už skoro ani nekapalo, ale spíše teklo. Mechanik nechal auto stát ještě venku a tak jsem ho upozornil, že to může být za hodinu prázdné.

Únik je někde u chladiče, jak je ten výpustný ventil, ale tím to není. Někde u mlhovky na řidičové straně.

Asi jebnul chladič, jen si říkám, zda jsem včera nechladil motor spíše olejem než vodou. Co si o tom myslíte? Díky za info.

Upraveno od tgfh

Dost často uniká chladící kapalina i čidlem ventilátoru. Chce to sundat kryt pod motorem a pořádně mrknout. Nebo okruh zkušebně natlakovat. Mechanik ví co a jak.

  • Autor

Ano, to mě už potkalo taky, čidlo bylo úplně volné a projevovalo se to jen občasným dolíváním nějaké decky vody. Mechanik říkal, že je zajímavé, že jsem tak málo dolíval když to čidlo bylo tak volné. Pořešil to a od té doby byl s tímto klid.

Jo mel jsem uplne to same. Louzicka u ridice u mlhovky. Musel jsem koupit nove teplotni cidlo , je zrovna zboku z te strany. Po odmontovani jsem videl kapku , slo to z prostred toho cidla.... Po vymene ok.

  • Autor

Sakra a já měl za to, že je to čidlo sahary na druhé straně (jako u Feldy se kterou jsem jezdíval roky). No tak to bude možná ono, protože už to bylo opravované, mechanik tam při předchozím drobném úniku přidal těsnění, že tam od výroby žádné těsnění nebývá a že s tím bývá problém. Po přidání těsnění už to bylo vždycky údajně v pohodě. Bude to už určitě rok, co to opravoval.

Což by mě nyní potěšilo, oprava by byla rychlá a levná. Nechtělo se mi věřit, že by se chladič tak rychle a silně rozčůral. Štve mě to, auto mám ve skvělém, čistém stavu, dlouhodobku mám přes celé léto 5,5l, tak doufám, že tam nebude žádná větší škoda.

Upraveno od tgfh

  • Autor

Kluci, tak je to chladičem, celá ta příruba mezi plastovým dílem a kovovým tak nějak "pukla".

Dáváme tam Nielsena za 1600kč, doufám, že bude sloužit dobře a taky nový termospínač za 390kč údajně nějaký prémiový. Saharu jsem u svého auta snad ještě neslyšel, podle mě ten spínač měl už taky dost.

Upraveno od tgfh

  • Autor

Auto mám opravené, vše je v pořádku. Ještě bych se rád zeptal:

Když má chladič vývody na jedné straně, musí být mezi nima určitě přepážka, jako je u radiátoru topení, jinak by voda proudila cestou nejmenšího odporu jen přes tu plastovou přírubu, je to tak?

Ptám se na to proto, že jsem v zimě používal zimní clonu na masku, která na dálnici snižuje o 0,5l spotřebu díky lepší aerodynamice.

Pokud by chladič takto fungoval, stačilo by jej opravdu ofukovat ledovým vzduchem jen z půlky (pod SPZ) bez obavy horšího chlazení.

 

Díky za odpovědi, tgfh

 

Ilustrační foto:

chladic-fabia-1-9-96kw-6q0121253ad-i3107.jpg

Upraveno od tgfh

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.