tgfh Vloženo 19. Září 2016 Vloženo 19. Září 2016 (editace) Kluci, chci se zeptat zda máte nějaké zkušenosti s únikem chladící kapaliny a následném přehřátí tohoto typu motoru, co se týče možných oprav apod. Asi to bude u mě všechno v pohodě (doufám), ale včera se mi na dálnici rozblikal "stromeček" - málo vody. Dělá mi to tak 2x za rok a vždycky zajedu vyčistit nádobku k mechanikovi a je na pár měsíců klid, však víte, častá závada u těchto motorů - bliká, že je vody málo, ale vody je tam dost. Jelikož nad tím ale nikdy nemávnu rukou, zastavil jsem na odpočívadle a podíval jsem se pro jistotu. Voda ještě v nádobce byla, byla ale už tma a tak nevím kolik přesně, ale muselo to být ještě v normě, závadu jsem hodil na vrub opět zanesené nádobce. Poté jsem ujel přesně ještě 100km. Nic nenaznačovalo problém, ručička byla pořád na 90°C, auto normálně topilo, jelo, spotřeba normální, jak jsem z auta v garáži vystoupil, žádný smrad, nic. Ráno jsem se podíval a pod autem v garáži louže, mám ale betonovou podlahu a beton saje, tak taky nevím, kolik vody vykapalo přes noc, zda půl litru, litr ... Dolil jsem asi 2 litry a 2 deci, které tam chyběly a odvezl auto k mechanikovi. Jenže za ty 3 km co to mám k mechanikovi ubylo vody opravdu hodně, jak byl motor chladný, to už skoro ani nekapalo, ale spíše teklo. Mechanik nechal auto stát ještě venku a tak jsem ho upozornil, že to může být za hodinu prázdné. Únik je někde u chladiče, jak je ten výpustný ventil, ale tím to není. Někde u mlhovky na řidičové straně. Asi jebnul chladič, jen si říkám, zda jsem včera nechladil motor spíše olejem než vodou. Co si o tom myslíte? Díky za info. Editováno: 19. Září 2016, autor: tgfh Citovat
Mirek 835 Vloženo 19. Září 2016 Vloženo 19. Září 2016 Dost často uniká chladící kapalina i čidlem ventilátoru. Chce to sundat kryt pod motorem a pořádně mrknout. Nebo okruh zkušebně natlakovat. Mechanik ví co a jak. Citovat
tgfh Vloženo 19. Září 2016 Autor Vloženo 19. Září 2016 Ano, to mě už potkalo taky, čidlo bylo úplně volné a projevovalo se to jen občasným dolíváním nějaké decky vody. Mechanik říkal, že je zajímavé, že jsem tak málo dolíval když to čidlo bylo tak volné. Pořešil to a od té doby byl s tímto klid. Citovat
Hurec Vloženo 19. Září 2016 Vloženo 19. Září 2016 Jo mel jsem uplne to same. Louzicka u ridice u mlhovky. Musel jsem koupit nove teplotni cidlo , je zrovna zboku z te strany. Po odmontovani jsem videl kapku , slo to z prostred toho cidla.... Po vymene ok. Citovat
tgfh Vloženo 19. Září 2016 Autor Vloženo 19. Září 2016 (editace) Sakra a já měl za to, že je to čidlo sahary na druhé straně (jako u Feldy se kterou jsem jezdíval roky). No tak to bude možná ono, protože už to bylo opravované, mechanik tam při předchozím drobném úniku přidal těsnění, že tam od výroby žádné těsnění nebývá a že s tím bývá problém. Po přidání těsnění už to bylo vždycky údajně v pohodě. Bude to už určitě rok, co to opravoval. Což by mě nyní potěšilo, oprava by byla rychlá a levná. Nechtělo se mi věřit, že by se chladič tak rychle a silně rozčůral. Štve mě to, auto mám ve skvělém, čistém stavu, dlouhodobku mám přes celé léto 5,5l, tak doufám, že tam nebude žádná větší škoda. Editováno: 19. Září 2016, autor: tgfh Citovat
tgfh Vloženo 20. Září 2016 Autor Vloženo 20. Září 2016 (editace) Kluci, tak je to chladičem, celá ta příruba mezi plastovým dílem a kovovým tak nějak "pukla". Dáváme tam Nielsena za 1600kč, doufám, že bude sloužit dobře a taky nový termospínač za 390kč údajně nějaký prémiový. Saharu jsem u svého auta snad ještě neslyšel, podle mě ten spínač měl už taky dost. Editováno: 20. Září 2016, autor: tgfh Citovat
tgfh Vloženo 21. Září 2016 Autor Vloženo 21. Září 2016 (editace) Auto mám opravené, vše je v pořádku. Ještě bych se rád zeptal: Když má chladič vývody na jedné straně, musí být mezi nima určitě přepážka, jako je u radiátoru topení, jinak by voda proudila cestou nejmenšího odporu jen přes tu plastovou přírubu, je to tak? Ptám se na to proto, že jsem v zimě používal zimní clonu na masku, která na dálnici snižuje o 0,5l spotřebu díky lepší aerodynamice. Pokud by chladič takto fungoval, stačilo by jej opravdu ofukovat ledovým vzduchem jen z půlky (pod SPZ) bez obavy horšího chlazení. Díky za odpovědi, tgfh Ilustrační foto: Editováno: 21. Září 2016, autor: tgfh Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.