Přejít na obsah

Tažné zařízení, vlek a HTP?


The_DoctoR

Doporučené příspěvky

F2 s 51kW HTP má max. přípustnou hmotnost brzděného přívěsu 800 kg, kde se počítá s rozjezdem v 12% stoupání *). Takže teoreticky, pokud by to bylo víceméně po rovině a jelo by se opatrně a pomalu, by F2 1,5 tuny (auto do 1 000 kg + lehký podval 500 kg) utáhnout měla. V tom by asi problém nebyl.

 

Ovšem podle předpisů s tím na silnici nesmíš a při tak vysokém překročení povolené hmotnosti už nejde o formální porušení předpisů se zanedbatelnou společenskou nebezpečností! Když tě chytí PČR, dostaneš mimo pokuty zákaz pokračovat v jízdě, plus kdyby se nedej bože něco stalo, tak s pomocí pojišťovny nepočítej. Navíc pravděpodobnost, že potkáš PČR, je relativně vysoká, protože bonzovat se sice nemá, ale informovat se musí a takový dobrodruh, který v lepším případě jenom omezuje plynulost provozu a v horším je přímo nebezpečný, k informování úplně vybízí, přičemž to člověk ani nemůže mít informátorům za zlé. Takže tak. :) 

 

*) Dle Směrnice Rady 92/21/EHS "motorové vozidlo s připojeným přívěsem musí být schopno pětkrát během pěti minut rozjet jízdní soupravu naloženou na svou maximální hmotnost na stoupajícím sklonu nejméně 12 %."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje HTP 51 kW CGPA má v techničáku brzděnej příves 800 kilo a nebrzděnej 550 kilo.

Těch 800 kilo pro brzděnej považuju spíše jako hodně špatnej vtip pro tenhle motor.

Další věc je jestli těch 800 pobere tažný-asi jo-ale ty šrouby kterýma je výkovek koule našroubovanej do kostry tažnýho sou docela forový.

 

Já s tim tahám akorát 95kg káru "SportJacht" a na ní 250 uhlí z uhlárny. Je to ještě jakštakš mrštný ale na nějaký brzdící divočiny nemam mentálně.

 

Takže si myslim-pokud chceš tenhle motor zahubit, tak s tim asi bude stačit tahat dlouhodobě 800 bržděnej.

 

JayBee1- Navíc pravděpodobnost, že potkáš PČR, je relativně vysoká, protože bonzovat se sice nemá, ale informovat se musí a takový dobrodruh, který v lepším případě jenom omezuje plynulost provozu a v horším je přímo nebezpečný, k informování úplně vybízí, přičemž to člověk ani nemůže mít informátorům za zlé. Takže tak. :) 

Dobře řečeno.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tahání aut s 1.2 HTP je holý nesmysl, bez ohledu na to co máš napsáno v TP. Pokud je v TP skutečně hmotnost brzděného přívěsu 800kg, jak tu někdo píše, tak legálně je to nemožný protože podval na auto váží cca 500kg.  Pokud bys tak činil tak nejen, že jsi jak pěst na oko a koleduješ si o to aby na tebe někdo zavolal PČR ale odkurvíš si auto(motor, spojka, převodovka...), obzvlášť pokud by to bylo opakovaně. 1.2 HTP je tak na tahání 300kg jak tady někdo psal. To si myslim, že je absolutní maximum. A pokud bych věděl že budu tahat častěji by´t jen těch 300kg tak bych i tak volil nějakou silnější motorizaci. Protože silnější motorizace má nejen vyšší točivý moment  a výkon ale má také výkonější brzdy. Ono totiž nejde jen o to rozjet, ale taky zastavit o celkové ovladatelnosti ani nemluvě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...