Martab Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 Já psal o teplotě oleje, né vody, teplota vody je jen "ukazatel", poloha ručičky nemá s reálnou teplotou vody moc společného... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 Teplotu oleje mi to na maxidotu neukazuje, ale ty otacky jsem mel celou dobu 1000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lujetu Vloženo 1. Březen 2018 Sdílet Vloženo 1. Březen 2018 Potvrzuji zavislost na teplote. Rano pri těchto velkych mrazech i po 15 km ceste do prace a ohrati oleje na cca 85 stupnu jsou otacky lehce pod 1000. Kdyz jsem jel dnes z prace, bylo uz jen -4, na auto mi i svitilo slunicko a otacky uz byly normalne lehce pod 750. Sent from my iPhone using Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AŠ Horký Vloženo 9. Březen 2018 Sdílet Vloženo 9. Březen 2018 Zdravím, Rapid dostal jako první škodovka elektrický ohřev chladící kapaliny. Po nastartování motoru při teplotách pod 6 stupňů (pozorováním, mám najeto 250000 km) se ohřev projeví cvaknutím relátka, pohasnutím světel a zvýšením otáček na hodnotu 1000 za minutu. I opakovaně, asi více ohřívacích členů nebo stupňů ohřevu. Ohřívá se i po krátkém stání v závislosti na venkovní teplotě. Výhodou je rychlejší ohřev chladící kapaliny, prostřednictvím výměníku tepla i oleje, a samozřejmě interiéru. V jiných aplikacích tohoto motoru byly stížnosti na slabou účinnost topení. To se nás netýká. I když to stojí trochu benzínu. Teploměr chladící kapaliny se rychle dostanete na 90 stupňů a už se nehne, i když jedete dlouho z kopce. Berte to jako bonus. Na měření emisí musíte motor důkladně ohřát ( včetně oleje) a nechat běžet do samotného měření ( za nízkých teplot). Pomůže i prošlápnutí plynu, bez toho volnoběžné otáčky na normál neklesnou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Březen 2018 Sdílet Vloženo 9. Březen 2018 Tak to bych chtěl vidět, to je pouze nějaký tvůj dojem, nebo to máš nějak podloženo? A nepleteš si to náhodu s PTC? O kterém motoru to vlastně píšeš? Není 1.2 TSI jako 1.2 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AŠ Horký Vloženo 10. Březen 2018 Sdílet Vloženo 10. Březen 2018 (editace) Píši o motoru 1,2 TSI 77 kW EA 111. Mohu doložit článkem pana Vaculíka ve Světě motorů. Jen bych musel chvíli hledat. Ale bude-li zájem, najdu ho. Nicméně doporučuji zajímat se o auta, jste-li řidičem, ne jen uživatelem. A k tématu: řídící jednotka ví, jaké má nastavit otáčky. Věřím, že pan Hrdlička a jeho tým ve vývoji motorů rozumějí tomu, co dělají, oproti nám amatérům. ŘJ si nastavuje otáčky na základě teplot vzduchu, chladící kapaliny, oleje, interiéru (u automatické klimatizace), spotřeby elektrické energie a možná i něčeho jiného. Ví, co dělá. Samozřejmě, poruchu nelze vyloučit. Ale v nízkých teplotách jsou zvýšené otáčky (1000) normální. Můj Rapid je vyroben 5/2013, 250000 km, motor trochu klepe (vůle) a nemá dostatečnou kompresi na 4.valci. Spotřeba oleje neměřitelná, spotřeba benzínu možná lehce zvýšená. Editováno: 10. Březen 2018, autor: AŠ Horký Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Březen 2018 Sdílet Vloženo 10. Březen 2018 To je dobře hezké, ale zvýšené otáčky se projevují uu nové verze 81kW, a mám sice Fabii, ale ta 81kW verze je stejna jako se pak dávala do Rapidu. A zvýšené otáčky jsem měl když jsem jel 70km p dálnici 130gps... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Březen 2018 Sdílet Vloženo 10. Březen 2018 před 8 hodinami, AŠ Horký napsal: Píši o motoru 1,2 TSI 77 kW EA 111. Mohu doložit článkem pana Vaculíka ve Světě motorů. Jen bych musel chvíli hledat. Ale bude-li zájem, najdu ho. Nicméně doporučuji zajímat se o auta, jste-li řidičem, ne jen uživatelem. A k tématu: řídící jednotka ví, jaké má nastavit otáčky. Věřím, že pan Hrdlička a jeho tým ve vývoji motorů rozumějí tomu, co dělají, oproti nám amatérům. ŘJ si nastavuje otáčky na základě teplot vzduchu, chladící kapaliny, oleje, interiéru (u automatické klimatizace), spotřeby elektrické energie a možná i něčeho jiného. Ví, co dělá. Samozřejmě, poruchu nelze vyloučit. Ale v nízkých teplotách jsou zvýšené otáčky (1000) normální. Můj Rapid je vyroben 5/2013, 250000 km, motor trochu klepe (vůle) a nemá dostatečnou kompresi na 4.valci. Spotřeba oleje neměřitelná, spotřeba benzínu možná lehce zvýšená. Víš ty co, já s tímto motorem jezdím někdy od května/června 2010. Jako jeden z prvních, nebo jako vůbec první z tohoto fora jsem zažil (a zažívám) a popsal jeho typické i netypické poruchy, závady a problémy, mám veškeré k němu dostupné příručky a různé informace, ale nic takového jako elektrický ohřev vody tam není. Pleteš si to s topným článkem (PTC), který je součástí topení, a ohřívá přívod vzduchu do kabiny - vodu ovšem ne. Ano, za nízkých venkovních teplot jsou zvýšené volnoběžné otáčky, ale to není nic neobvyklého. O vývoji koncernových motorů TSI si po zkušenostech s různými motory TSI myslím svoje, tam vůbec nejde o uživatele, ale o prachy. Tyto motory tady řešíme již skoro deset let. Takže nás laskavě tímto stylem nepoučuj, když o tom skoro nic nevíš a odkazuješ se pouze na jeden článek, kde může být napsáno cokoli. Čeho jsou novináři ze SM někdy schopni z praxe víme. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AŠ Horký Vloženo 10. Březen 2018 Sdílet Vloženo 10. Březen 2018 před 11 hodinami, Pawouk napsal: Víš ty co, já s tímto motorem jezdím někdy od května/června 2010. Jako jeden z prvních, nebo jako vůbec první z tohoto fora jsem zažil (a zažívám) a popsal jeho typické i netypické poruchy, závady a problémy, mám veškeré k němu dostupné příručky a různé informace, ale nic takového jako elektrický ohřev vody tam není. Pleteš si to s topným článkem (PTC), který je součástí topení, a ohřívá přívod vzduchu do kabiny - vodu ovšem ne. Ano, za nízkých venkovních teplot jsou zvýšené volnoběžné otáčky, ale to není nic neobvyklého. O vývoji koncernových motorů TSI si po zkušenostech s různými motory TSI myslím svoje, tam vůbec nejde o uživatele, ale o prachy. Tyto motory tady řešíme již skoro deset let. Takže nás laskavě tímto stylem nepoučuj, když o tom skoro nic nevíš a odkazuješ se pouze na jeden článek, kde může být napsáno cokoli. Čeho jsou novináři ze SM někdy schopni z praxe víme. Omlouvám se, že jsem "poučoval". Toto je můj poslední příspěvek a může být spolu s ostatními smazán jako nevhodný. Registraci zde se pokusím zrušit sám. Přidávám citaci ze SM 9/2017 k tématu. Princip fungování není popsán, možná jsem blbě pochopil. "Rapid byl úplně první model, u kterého se Škoda Auto rozhoupala k nasazení elektrického přídavného topného elementu i u benzinového motoru – tradičně jej mívaly jen diesely. Po startu v mraze v autě něco cvakne, mžikově pohasnou světla a za chvíli už proudí z výdechů teplý vzduch a námraza ze skel mizí. Řidič nemá důvod točit reostatem ventilátoru naplno a nečiní to ani příplatková automatická klimatizace." Pocitově se mi chladící kapalina ohřívá rychleji. Z toho pramenící názor, že je ohřívána chladící kapalina. Nedovolil bych si o někom říci, že o tématu skoro nic neví, ani o autorovi článku ve SM, ani o náčelníkovi tohoto fóra. Jen vím, že se většina lidí o auta nezajímá, jen je užívá. Hodně zdaru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 11. Březen 2018 Sdílet Vloženo 11. Březen 2018 Nemyslím že je třeba být hned takto "vyhraněný", to co je tam popisováno je právě topný element v topení, který ohřívá vzduch. Chladicí kapalina se pak ohřívá o něco rychleji možná proto že není třeba z motoru odebírat toliko tepla a je o cosi více zatěživán vyšším odběrem energie. Další věc je, že u Rapidu je třeba rozlišovat verze té 1.2 TSI. Výkonové verze 63/77kW jsou stejné jako motory v FII a OII, verze 66/81kW jsou stejné s FIII a OIII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Březen 2018 Sdílet Vloženo 11. Březen 2018 Píše, že má EA111, takže tady je (snad) jasno. Citovat "Rapid byl úplně první model, u kterého se Škoda Auto rozhoupala k nasazení elektrického přídavného topného elementu i u benzinového motoru – tradičně jej mívaly jen diesely. Po startu v mraze v autě něco cvakne, mžikově pohasnou světla a za chvíli už proudí z výdechů teplý vzduch a námraza ze skel mizí. Řidič nemá důvod točit reostatem ventilátoru naplno a nečiní to ani příplatková automatická klimatizace." Jenže v této citaci není nikde uvedeno, že by byl elektrický výhřev ve vodním okruhu. A také tam samozřejmě žádný není. Kdyby se kolega, který je nováčkem na foru, trochu víc zajímal o konstrukci svého vozu, a nebyl jen tím uživatelem, což se mně (nám) tady snažil podsunout, tak by se i na tomto foru dočetl, že se právě jedná o topný element PTC, o kterém jsem psal výše. Dále by se dozvěděl, že během let se tento motor stran rychlejšího náběhu topení a ohřevu chladící kapaliny dočkal různých sw úprav v řízení motoru a čerpadla chladící kapaliny. A tak by zbytečně nepletl mylnými a nepodloženými informaci méně znalé. Občas to chce trochu soudnosti... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medveka.svp Vloženo 3. Září 2019 Sdílet Vloženo 3. Září 2019 Nazdar ,měl jsem podobný problém.V parném dni (33st),mě motor po ohřátí stále točil 900 ot.Asi to opravdu souvisí se spotřebou el.(klima vypnutá).Po týdnu mě odešla baterka,alternátor se snažil dobíjet,ale nestíhal na volnoběh.Jeden vadný článek v baterii a napětí se dostalo stěží na 12,8 V.Nová bat. 55Ah a vše zase OK i ve vedru.V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.