Říjen 28, 20186 r Svazek od světel žádný okolo nárazníku myslím nevede, vše jde vnitřkem. Ale napadlo mě, nemáš náhodou tažné zařízení?Zkus ještě metodou vylučovací odpojit postupně každé zadní světlo a pak osvětlení SPZ a vždy dát pojistku a zapnout světla. Třeba přijdeš na to které světlo to dělá, protože nejsou na stejných svazcích. Pokud to ale bude dělat vždycky, bude to pak spíš něco ve svazcích vpředu.
Říjen 29, 20186 r Aha aha, asi objev, dneska při jízdě do obchodu chtěla žena otevřít kvůli vyvětrání na chvilku pravé zadní okno(sedí tam kvůli dceři v sedačce), ale byla tam zepředu dětská pojistka(svítila oranžově). Po stisknutí té pojistky mnou zepředu jsem zaslechl lehké cvaknutí(nevím jak to popsat) a najednou nešlo otevřít ani jedno okno a následně jsem při parkování zjistil i nefunkční parkovací zadní senzory. Výsledek spálená pojistka č.9 (5A). Po výměně pojistky opět okna fungují, i to pravé zadní, senzory taky OK. Dětská pojistka nyní nesvítí a znovu ji rozhodně nemačkám, prozatím. Napadá někoho něco? ...tuším problém v těch zadních pravých dveří. Buď podsvit toho tlačítka na stažení okna zadních pravých dveří při mnou otočení spínače do polohy 1 nebo ten svazek kabele k dětské pojistce, který vede od řidiče do těch dveří...
Říjen 29, 20186 r Že by zlomený svazek v husím krku v těch pravých dveřích? Možný to je, o lámavosti kabelů tu je na fóru napsáno u jiných typů taky dost. U Rapida by to bylo myslím poprvé, nikdo to ještě neřešil. Upraveno Říjen 29, 20186 r od miklisek
Říjen 29, 20186 r Musím sejmout tapec nebo stačí nějak rozebrat ten husí krk? Koukám na ten tvůj postup(montáž zadních reproduktorů) a nemám k ruce ty montpáky:
Říjen 29, 20186 r Nevím jestli se mám smát(že jsem zřejmě našel problém) nebo jestli tam mám zítra zajet a udělat tam kravál Ten svazek bude asi ko, nejsem elektrikář, ale mohlo by to jít spravit podomácku ne? Elektrickou pásku mám...
Říjen 29, 20186 r Přetržen je jen ten modro-světlomodrý, u červeného je jen odštípnutá trochu izolace. Dá se to nějak opravit bez elektrikářských zkušeností? A co by to dělalo, kdybych ten přetržený k sobě jen přiložil a omotal el. páskou?
Říjen 29, 20186 r To si děláš srandu, že je tam cvalký svazek :-D ! Tapec se někdy rozdělával nebo je to takhle od výroby? Já bych to opravil pomoci klasických faston konektorů a jejich překrytím smršťovací bužírkou. Konektory jdou v nouzi zmáčknout i kombinačkama. Upraveno Říjen 29, 20186 r od miklisek
Říjen 29, 20186 r ...tapec byl podle mě dole, jako důkaz posloužil ten čep, nebyl otočený v pozici zajištěno viz tvůj popis: "Prvním krokem je pootočit o 90° černým čepem ve vybrání v dolní části panelu (stranový klíč č.10)"
Říjen 30, 20186 r Pro tuto chvíli jsem to jen zauzloval k sobě a olepil elekrickou páskou a šel zkusit spínač do polohy 1 a 2. Bingo světla zadní svítí i přístrojovka a podsvětlení svítí, původní problém je pryč. Po stisknutí dětské pojistky se ale zadní okno zezadu ovládat nedá, jde stáhnout/vytáhnout jen od řidiče. Říkám si, aha asi ten drátek je zauzlovaný nic moc. Mám tady k tomu ale jiný problém, když jsem zkoušel to okno pravé zadní, tak jsem zkusil i levé zadní a vzadu také nejde ovládat a od řidiče se mi stáhlo/jde jen dolů a nejde nahoru. Po vytáhnutí klíčku ze zapalování a opětovném zasunutí reaguje na tlačítko od řidiče zadní okno jen snahou dolů(jako obvykle lupne v motorku, když už je dole nadoraz), a nahoru to nejede, ani nelupne. Kontroloval jsem pojistky č. 51 a 52(ovládaní oken levé/pravé strany) a jsou ok. Že by za to mohlo to moje provizorní zauzlování toho přetrhnutého drátku nebo může být příčinou těch několik zkratů, ke kterým došlo předešlé dny? Nemohl jsem na cesty večer kvůli zadním světlům, teď ale abych vozil pláštěnku kvůli tomu staženému okno vlevo vzadu
Říjen 30, 20186 r Vzhledem k tomu, že dojezd funguje na principu zvýšení odběru proudu při dojezdu, je tam díky zauzlovaní na svazku asi přechodový odpor a možná to BCM už nahoru nepustí. Takže to musíš zkusit opravit poctivě po elektrikářsku.
Říjen 30, 20186 r Edit: Dodělával jsem to včera o půlnoci, prvně co mě napadlo, že bude motorek v levých dveří nějak odpálen těmi zkraty, ale pod únavou(především psychika) jsem si neuvědomil, že vlastně dolů motorek fungoval a i teď na stažení reaguje(lupnutím). To narychlo řešení u pravých dveří (lze vytáhnout okno nahoru z pozice řidiče) může mít vliv na levé dveře (okno nelze vytáhnout)? Rozumím tomu dobře? Upraveno Říjen 30, 20186 r od A-Rod doplnění
Říjen 30, 20186 r Zkoušel jsem to dát na čokoládu Ale nepomohlo to, stav je stejný, zezadu se nedá ovládat ani jedno zadní okno, od řidiče se dá ovládat(nahoru i dolů) jen pravé zadní s poškozeným kabelem. Rozebral jsem i levé zadní dveře, tam žádný viditelný problém podobný tomu z pravých zadních dveří není. Zkoušel jsem vytáhnout pojistku č.52(ovládání oken celé pravé strany), jestli to tomu nepomůže vyřadit celou tu pravou stranu z okruhu. Nepomohlo, stav zůstává, při stisku dolů lupe v levém zadním motorku, při stisku nahoru se nic neděje. Zajímavé je, že při vyřazení té celé pravé strany i přesto lupalo v motorku pravých předních dveří, okno správně nereagovalo, ale motorek lupal při stisku nahoru i dolů. Při hraní si s tím jsem zkusil vyřadit pojistku č.51( celá levá strana), jestli se tím vyřadí levá strana a bude taky lupat v předním okně - zajímavé zjištění - v levém předním při vyřazení poj. č.51 v motorku nelupalo. No a dále k tomu jsem vyřadil tu pojistku č.35(podsvětlení interiéru, parkovací světla, osvětlení spz), kvůli tomu podsvitu tlačítka v pravých zadních dveří, také bez výsledku. Pak mě napadlo ještě odpojit pojistku č. 9(stahování oken, pomoc při parkování. klima, topení a ještě něco), ale záhy mi došlo že tím vyřadím všechna okna, takže tím si nepomůžu, když tím vyřadím všechna okna.
Říjen 30, 20186 r Nezkoušel jsi vše osadit jak má byt a odpojit na chvilku baterku? Že by se to cele jako restartovalo. Třeba to je taky blbý tip, ale...?
Říjen 30, 20186 r Mám osazený pojistky podle původního rozvržení. Odpojením baterky bych přišel o kód k Amundsenu, takže bych pak musel do autorizáku. U staršího typu auta bych se baterku odpojit nebál, ale nevím co to všechno může udělat u tohoto moderního auta. Co myslíš miklisku, riskuju kromě navigace ještě něco? Zkoušel jsem okolo sebe ve vedlejších vesnicích servisy a zatím mě všichni po telefonu odmítli, že mají plno, že nestíhají. Je to děs kolik je aut...měl bych začít jezdit na kole, stejně mě řízení už nebaví a nedá se skoro nikde normálně zaparkovat...
Říjen 31, 20186 r Všetky rádiá montované vo výrobe majú nastavené komfortné kódovanie, to znamená, že po odpojení akumulátoru a zapojení rádio zapneš a zapneš zapaľovanie. Nakóduje sa samo.
Říjen 31, 20186 r Základem bude asi diagnosatika a reset chyb. Ale obávám se, že pokud se to chová takto, že zkrat sebou možná vzal i tlačítka vzadu nebo část ovladače vpředu.
Říjen 31, 20186 r Aha, díky za info o tom kódování té navigace. Takže si v budoucnu můžu vyměnit baterku sám :-) Takže to mám zkusit odpojit, může to něčemu pomoct? Taky se toho obávám, že ty zkraty s sebou něco vzaly. Sic doufám že ten mikliskův tip na přechodový odpor a napravením toho káblíku to rozchodím jako tady tento uživatel viz odkaz: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewtopic.php?p=27335#p27335kterému se to chovalo podobně: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewtopic.php?p=23227#p23227a příčinou byl právě přetrhaný kabel. Dneska má za mnou přijet kámoš s pájkou a chce to zkusit tímto způsobem spojit - rozmluvte mi to když tak, pokud je to špatný nápad. Upraveno Červenec 1, 20196 r od A-Rod nefunkční odkazy opraveny
Říjen 31, 20186 r ...tomu dotyčnému nefungovaly zadní okna zezadu ovládat, od řidiče mu šlo jen pravé zadní ovládat, levé zadní mu nešlo ani stáhnout, což si vykládám tím že měl prostě přetrhaný kabel v husím krku. Mě to aspoň levé zadní sjelo, protože ten kabel mám na prd ale trochu spojený..tak si to nějak vykládám prozatím resp tomu chci věřit
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.