Leden 19, 20178 r Přijde mi to zvláštní. U FI když mi auto spadlo do nouzáku, tak jsem vypnul a nastartoval motor za jízdy a pokračoval bez zastavení.
Leden 19, 20178 r Autor Však taky mi to udělalo je jednou, že nešel posilovač. Myslím, že to udělalo když jsem startoval puštěným spojky. Jinak novinka je, že z řízení se ozývá klepání při pohybu volantem o cca 30st do strany. I přes běžící motor při tom dost pohasínají světla a palubní osvětlení a to i při vypnutém topení (eliminace PTC).
Leden 20, 20178 r Tak to pohasinalo uz u jednickovy fabie na volnobeh. Kdyz makalo cerpadlo pri otacenim volantu
Leden 22, 20178 r Autor S tím pohasínáním to bude mít souvislost s teplotou, zatížením od spotřebičů a s výkonem baterky, podáváným v chladu. Včera večer bylo "jen" -2°C a pohasínání světel žádné, jen lehce neznatelně budíky. Geometrii fakt nikdo asi neumí udělat napoprvé (ba ani napodruhé). Po pondělní návštěvě servisu a BestDrive (kam jsem už já blbec neměl jezdit, když auto jelo rovně s volantem v rovině, ale byl jsem zvědav na to, jak bude stolice měřit po kalibraci), jsem dneska musel vlézt pod auto a srovnat trochu řidící tyče tak, aby volant byl dokonale v rovině a já byl konečně spokojenej. Po návštěvě BestDrive byl volant totiž natočenej lehce vpravo a já už neměl sílu to s nima opět řešit.....
Únor 26, 20178 r Autor Můžete mi prosím vlastníci Rapidů s elektrohydraulickým řízením dát vědět, jestli je slyšet u vašich miláčků čerpadlo posilovače. Mě tedy docela kňučí takovým tím typickým elektrickým vrněním, který se změní, když pohnu volantem. A připadá mi, že je to nějak moc, v interiéru totiž slyším řízení a motor ne. Ohledně nejistého řízení bude pokračování ve čtvrtek v servisu. Pravděpodobně to fakt budou lůžka ramen, obě jsou totiž načaté po té výměně tlumičů. Při kontrole v prosinci na nich ale nebylo nic vidět ...... Upraveno Únor 26, 20178 r od miklisek
Únor 28, 20178 r Zkoušeno u stojícího vozidla při volnoběžných otáčkách mírně zvýšených - studený motor. Posilovač je slyšet ale tichounce žádný extrém, zvuk motoru výraznější. Vyzkouším ještě u teplého motoru, popřípadě napiš za jakých podmínek vyzkoušet.
Březen 2, 20178 r Autor Takže dnes je auto opět v servisu. Škodovka navrhuje zjistit stav kulových kloubů řídících tyčí - je to dle TPI na známý případ vlhkosti proniklé v rámci výroby (už se to tu řešilo v tématu o silentboku převodovky). TPI je platné pro auta do 51KT/2013 - u nich to bez problémů mění. Nápravnice půjde dolů, protože podle mechanika se nelze jinak k manžetám na řízení dostat. "Puky" v ramenech jsou mírně načaté, dle ŠA ale toto je běžný stav každého auta s tímto nájezdem a je to tím, že málo jezdím. Škodovka by jim to nejspíš neproplatila na záruku. I tak jsme se ale dohodli (mechanik byl nakonec taky pro, že se tím nic nezkazí), ať se to preventivně vymění, když se bude rozebírat pulka nápravy kvůli řízení. Co mě ale nepotěšilo je, že pokud toto nepomůže odstanit problém, Škodovka chce vrátit podvozek do původního stavu - tzn. dát původní verzi předních i zadních tlumičů a pak se bude řízení řešit dál. Což bych samozřejmě musel zpětnou montáž zaplatit ze svého a navíc jsem zadní tlumiče jsem už vyhodil...... A ještě jedna informace v této souvislosti: alibisticky napsali, že důrazně nedoporučují měnit nastavení posilovače, protože se tím pak mění jízdní vlastnosti auta na jiné, než jaké mělo při homologaci a na které je podvozek nastaven.
Březen 3, 20178 r Autor Takže problém vyřešen. Vyměněny silentbloky předních ramen (puky), dle servisu to nebylo až zas tak nutné. Ale praskliny tam byly, takže víceméně výměna byla nejspíš preventivní. Hlavním problém ale nejspíš byly řidící tyče. Sice problém z TPI (rez) tam nebyl, ale pravá byla suchá úplně bez tuku v kloubu (!), levá byla úplně volná, spadla prý hned po demontáži dolů, přičemž by prý měla držet v rovině a nespadnout. Vůle tam nebyly rukou znatelné, ale při jízdě se to mohlo projevit a hnout s řízením. "Puky" jsem si platil, zbytek jde na záruku. Auto teď jede jak zamlada, žádné plachtění po silnici se nekoná a to dneska při jízdě domů ze servisu a pak z práce docela foukalo z boku. Geometrie nastavena excelentně, příčka volantu v naprosté rovině. Oddychl jsem si, že nebudu muset měnit tlumiče zpět. Jen mi technik doporučil nechat posilovač do konce záruky tak jak je, aby se případně ŠA necukala, pokud by se přeci jen na řízení ještě něco vyskytlo.
Březen 4, 20178 r Silentbloky, já si to myslel hned od začátku. Jedině ty vysvětlovaly, proč je volant natočený a auto jede rovně.
Březen 4, 20178 r Autor No silentbloky nebyly prasklé úplně, praskliny jsou povrchové tak 3mm do hloubky pryže. Osobně si spíš myslím, že to byly spíš ty tyčky řízení. Poslední měsíc totiž v nápravě vždy křuplo při plném pravém rejdu a současně couvaní (otáčení na ulici do protisměru, k chodníku je povrch ulice dost skloněn). A vždycky se volant pohnul z přímého směru doleva. Srovnalo to vždycky až intenzivní brzdění se zásahem ABS. A pravá suchá tyčka se projevovala i vrznutím při hodně velkém propružení, třeba na přejezdu. Akorát jsem to přičítal lůžkům stabilizátoru. No tak snad už bude na delší dobu klid.
Březen 11, 20178 r Autor Jinak puky by asi na záruku měly bývaly být, v DP je uvedeno v sekci Podvozek- Kola a geometrie, že při kontrole "puky" nesmí vykazovat praskliny, trhliny a pórovitost povrchu.....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.