Publikováno Leden 20, 20178 r Zdravím, chtěl bych se zeptat, má někdo zkušenosti se zástavbou LPG do HTPčka? Konkrétně 6V 40kw. Jde mi hlavně o spolehlivost, motor už má přes 200tis a obávám se, aby to motor neodskákal po technické stránce. Ročně se s autem najede okolo 18tis km, jestli se to vyplatí, to je otázka, záleží od ceny zástavby. Máte nějaký osvědčený systém? Ps.: Podobné téma jsme nenašel, pokud existuje, tak se omlouvám. Děkuji za jakékoli nápady a připomínky.
Leden 25, 20178 r otázkou je, jak dlouho ještě plánuješ s autem jezdit ... přece jenom začínat na HTPéčku s 200t km s plynem je otazník ... měl jsi na ní někdy "dětskou nemoc" podpálené ventily? Pokud ne, asi bych prvně nechal změřit tlaky a pokud budou dobré, co do hodnoty ale i v porovnání rozdílů mezi válci, tak bych možná do toho ještě šel. Já mám aktuálně takřka 342t km a furt to jezdí super, ale já tam měl plyn prakticky od nova (pouze prvních 5t km bylo čistě na BA) a mám 12 ventil.
Leden 25, 20178 r Autor To je otázka... Dokud to bude jezdit, do té doby se s tím jezdit bude, není na pořadu dne se auta zbavovat, ona je to celkem obstojná výbava (už jsme si sliboval, že k 200tis. si založím téma v "Moje Fabia", no nějak to nevyšlo, tak třeba k 250tis ). Ohledně "dětské nemoci", tak zatím "jsme v očekávání", na tachometru je momentálně něco k 240tis a musím zaklepat zatím nic (a doufám, že to dlouho ještě vydrží). Právě jsme někde četl, že LPG ventily namáhá více než klasický benzín, ale nevím co je na tom pravdy a nerad bych, aby se muselo něco pak řešit (protože v těchto km by to už nebyli jen ventily, ale chtělo by to i překroužkovat asi...). Další věc je, že na trhu je spousta systémů, přimazávání ventilů a já nevím co a když už, tak co vybrat...
Leden 25, 20178 r teplotně jsou namáhány více, ale co do čistoty (karbon) je to výrazně lepší než BA. Co jsem se tak různě zatím dočetl, příčinou může být přidírání dříků ventilů díky karbonu a tudíž následnému nedovírání ventilů a jejich podpalování. Takže z tohoto hlediska bych viděl provoz na LPG méně problematický. Tož bych nechal změřit ty tlaky a pak bych se rozhodoval. Přímaz bych nedával a systém, rozhodně bych nevybáral žádný drahý, spíše dle recenzí na okolní montážníky.
Leden 25, 20178 r Autor Tlaky se nechají změřit v ŠA? Se systémem bych nerad naletěl, prý je dobré se vyhnout STAGu a lepší jsou LOVATO, ZAVOLI nebo BRC (všechny tři stojí +- stejně)... To přimazávání by vlastně melo dělat co? resp dle toho co píšeš to je asi jen marketing.
Leden 25, 20178 r jj, já si je nechal měřit před nějakými 70t km v ŠA za nějaké dvě stovky, je to otázka chvilky STAG bych nezatracoval, pokud ho umí někdo dobře naladit ... ale to ostatně platí pro každý systém, může ti udělat někdo BRC, ale když ho nebude umět pořádně naladit, bude to stát taky za en ono. Přimazávání pro škodovácké motory netřeba, mají tvrzená sedla
Leden 25, 20178 r Autor Jasně no... Zkusím se poptat jak pojedu kolem ohledně toho měření tlaků a uvidí se. U těch tlaků je nějaká tolerance? Vím že až tak nezáleží na absolutních hodnotách jak na rozdílech mezi válci, ale kolik je ještě OK?
Leden 25, 20178 r tutaj to máš z DP tlaky válců.pdf a zde máš měření na mé haťapce někdy cca v 270t km
Leden 25, 20178 r jinak ty 3 bary rozdílu mezi válci ber už s rezervou, to už ten motor bude KO (za těchto okolností už to jezdívá na 2 válce), myslím že první symptomy (nepravidelný chod, rozsvěcování checku) budeš pociťovat už při rozdílu 1 bar a časem se to bude zhoršovat. Pokud nic takového nemáš, tak pak patříš k těm šťastlivcům u tohoto motoru
Leden 25, 20178 r Autor Tak motor startuje na poprvé, chod je pravidelný (nedávno se mi zdálo že za studena trochu líce volnoběh, asi o 50ot, ale po výměně svíček se to zdá být OK). "Vrtulník" svítil snad jednou, v nějakých cca 150-160tis - malá účinnost katalyzátoru, od té doby nic. Každopádně nechám asi změřit ty tlaky, minimálně pro zajímavost
Leden 25, 20178 r jj, já byl tehdy taky vystrašen, měl jsem divoký volnoběh, motor se třepal jak ratlík (nakonec způsobený vyklepanými LPG vstřikovači), tak jsem jel do ŠA a byl jsem příjemně překvapen výsledky, v jaké je ten motor kondici po tolika km, když mě do té doby každý, včteně LPG servisáka, strašil že bude ve 150t km po smrti
Leden 25, 20178 r Autor Tak uvidíme, jak pojedu kolem ŠA, tak se zkusím poptat, jestli by mi to nezměřili, popřípadě kdy se tam stavit
Leden 25, 20178 r do auta s 240 000km bych asi LPg nedal.. pokud bych to chtel vylozene na LPG, asi bych vybral mladsi vozidlo s proverenymi mene kilometry... at je to jak chce, 240t je prece jen vetsi najezd, a to, ze malta ujel 350 000 na LPG neznamena, ze ty je ujedes taky.. pripadne udelat dukladnou prohlidku motoru a vubec, celeho auta, aby jsi neudelal za 20 000 lpg a pak se ti to nezacalo sypat..
Leden 25, 20178 r Autor Tak auto je v dobrém stavu, navíc vše je prověřeno jak nejlíp může - koupě jako nové. Ale to co říkáš mne odrazuje, prostě aby to po pár tisících s LPGčkem neodešlo...
Leden 25, 20178 r Autor Tak jasně, spíš jsme chtěl slyšet názory, ideálně z obou stran, protožeLPG jsem nikdy neměl, takže spíš zatím sbírám názory, dle kterých se rozhodnout.
Leden 30, 20178 r Jestli chceš lpg a hlavně chceš šetřit na phm tak jdi do toho.Jestli chceš si auto ještě nechat aspoň nějaký čas tak bych o tom vůbec nepřemýšlel. Můžeš si nechat namontoval lpg s lištou na 4 vstřiky a jeden zaslepit.Potom třeba po 5-6 letech ,kdybys auto neměl necháš vymontovat a dáš do dalšího auta a jezdíš dál. Jenom nechápu lidi, jak třeba u nás v práci jeden říkal ,že se mu to nevyplatí.Auto už má leta tak to nemá cenu.A jezdí s tím skoro 12 let a další min. 4 roky bude jezdit. Takže kdyby to měl aspoň 6 let na lpg tak to má zaplacené a ještě vydělá.Nájezd má 15 000km rok Systém na tom bych zase až tak nešetřil za mě aspoň Tartariny,Landi Renzo,,Brc.Osvěčené značky.Já nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci asi tak za mě.
Leden 31, 20178 r Autor Ono jde o to, že je to HTP 40kw a má najeto 240tis skoro... Tak nevím jestli je vhodné do toho nějak "vrtat". Druhá věc je ta, že další auto asi už na LPG předělat nepude (minimálně né se stávajícíma systémama), protože dnes už se jede "na vlně přímého vstřiku"...
Leden 31, 20178 r Autor No právě, a upřímně, až za pár let budu měnit, tak už bych chtěl něco silnějšího... Musím někde nechat proměřit ty tlaky, ale zatím je spousta jiné práce a pak se uvidí...
Leden 31, 20178 r jj, vím, že to jednou bude muset přijít, ale ještě jeden nákup takto učiním, ikdyž vím, že to žádný trhač asfaltu nebude, ale přece jenom dělat 500 kiláků týdně se mi na benzín zatím nechce, když není ještě ta nezbytnost, že by nebylo co předělat
Leden 31, 20178 r Autor Jasně no, tak ty budeš měnit už teď, teď se ještě dá sehnat. Já jestli budu měnit, tak asi až s příští generací, a tam výskyt nepřímovstřikovaných motorů asi už nebude... :/ Na druhou stranu, do TDIčka mne asi nikdo nedostane
Leden 31, 20178 r před 9 hodinami, Martab napsal: Jasně no, tak ty budeš měnit už teď, teď se ještě dá sehnat. Já jestli budu měnit, tak asi až s příští generací, a tam výskyt nepřímovstřikovaných motorů asi už nebude... :/ Na druhou stranu, do TDIčka mne asi nikdo nedostane Tak to jsem se řešil v loni a raději jsem koupil zánovního Roomstra ještě s jednoduchým 1,4 benzínem a nechal předělat na lpg.Doufám ,že to vydrží aspoň 10-15 let počítám ,že už ho prodávat nebudu a dojezdím na doraz . Přemýšlel jsem i o novém jenže na předělání na lpg už toho moc nekoupíš.Tak jsem rychle scháněl něco, co mi vydrží na dlouho.Za pár let asi nic takový dělat ani nebudou. A naftu budou tak za pár let taky zakazovat ,emise likvidují jednoduchý poctiví motory a diesely mají problém plnit už teď normy. Kdo chce nový nebo zánovní auto na předělání na lpg tak moc dlouho něčeká.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.