Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, poruchy, problémy


joystick

Doporučené příspěvky

- servomotorek klapky vnitřního okruhu V71 se nachází za schránkou spolujezdce mezi větrákem a sloupkem A

- servomotorek mísící klapky topení V68 (růžová packa) se nachází nad ofukem na nohy spolujezdce

jeste k tem servum, nevim kdy byl presne prelom ale jsou 2 druhy (to stou ruzovou packou) delala se tam uprava uchyceni na obrazku je uz zmodifikovane servo tj. uchyceni na 3 srouby 4*16 a je tam jeste upraven konektor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
- servomotorek klapky vnitřního okruhu V71 se nachází za schránkou spolujezdce mezi větrákem a sloupkem A

- servomotorek mísící klapky topení V68 (růžová packa) se nachází nad ofukem na nohy spolujezdce

Dá se demontovat ten servomotorek V68 bez toho aniž bych musel sundavat celou palubku?

Co všechno musím tedy demontovat, abych ho sundal, díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz by sis pod klimu lehnul tak se tam da "dostat" bez demontaze palubovky.

uvolni si 2 plastove srouby co drzi odstineni (bude stacit i jeden) a odsun si ho u stredoveho sloupku.

Nejdriv vycvakni svazek ze serva a pak servo odsroubuj v jedne poloze se da uvolnit z tahla (servo se da i vycvaknout i s tim tahlem ale pak se blbe zacvakava).

Montaz v opacnem poradi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2kasec:

- sundej kastlík před spolujezdcem a ten měkký kryt, který je pod ním - nebudeš se pořád bouchat do palice ;)

- mezi servomotorkem a ofukem moc místa není, ale plochým klíčem se tam dostaneš, pak už jenom trpělivost

- před výměnou dej klimu na teplotu HI - jde lépe vyndat packa z toho táhla (pokud není motorek úplně KO)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to demontoval, sundal jsem středový panel a přihrádku u spolujezdce, krásně se to otevřelo a prostoru tam bylo habakuk. Ale k mému údivu :help: na tom boxu nejsou žádné sevromotorky, jsou tam jen táhla ovládané lankama, které vedou pod ovládací panel Climatroniku. Ty lanka jsou připojeny k takovým raménkům, které jsou přes ozubené hřídelky nasazeny na ty servomotorky (ty jsou ze spoda jednoho velkého plošňáku). Ty motorky jsou tam 3, jeden na teplotu, druhý na distribuční klapku a třetí, která to mísí. Ten servomotorek na teplotu je špatnej, resp. "časovač" uvnitř, motorek se točí, ale protočí požadovanou dráhu 3-4 násobně.

Tady jsem opsal co je na tom motorku, případně to odfotím a hodím sem foto.

DIAVIA 01305 404000

068985

114/98

Číslo celého boxu jsem také opsal, je to made in CZ:

VALEO MOULE No.-1 JF2

1J1 819010

H35 6533782

Jedná se O1, r.v. 1998, 1,9TDi, ale takovouhle klimu vidím poprvé. Když jsem do ETKY zadal požadovaný rok, tak mi vylezla ta klima s motůrkama na boxu. Mám asi nějaký atyp, nebo co. Viděl to už někdo, případně má někdo ten motorek (DIAVIA)???

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to xxx.79: Byl bych rád, kdyby jsi mi nějaké info napsal. Tedy nějaké případné problémy s tím boxem, co se tam může případně ještě vys..t :feve:

Jinak jsem byl příjemně překvapen, když jsem volal do firmy molpir, která je jedna z firem dodávající tyto klimatizace, nebo aspoň dodávala. Pozitivní na tom je, že mají náhradní díly ještě k dispozici. Já mám špatné jenom to raménko, které je ovládáno motůrkem a reguluje přes bovden klapku teploty. Posílají mi plastový nástavec na tu kovovou hřídelku motůrku včetně nýtku za 19,- Kč :palec2: Stačí přenýtovat raménko a jede to dál...... :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj chlapi mám pocit, že mám špatně nastavenej Climatronic a dlouho trvá než se mi odmlží auto podotýkám, že ho mám poprvé v autě předtím vždy manuální klima a neměl jsem problém. Nechci popisovat jak to mám nastavené spíš chci znát vaše nejoptimálnější nastavení v tomto období. Možná má vliv i výměna pylového filtru ale zdál se mi dobrý. A samo vím,že nejlíp odmlžuje když je zaplá klima a nastavení na př. okno. Dík za reakce a postřehy. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mé zkušenosti s Climatroniky a pocení oken po najetí cca 2OO tkm:

- 1. zkontroluj kabinový filtr a pokud nevíš kolik a za jakých podmínek najeto, dej nový. Dle mých zkušeností je lepší dát 2-3 x za rok nový papírový (Auto Kelly a podobní cca 90,- Kč) než kupovat uhlíkový za cenu kolem 400,- Kč. To dělám bez ohledu na to, jak starý vypadá. Pro info: na jaře stačí při lehkém větru a pravidelné jízdě kolem polí s kvetoucí řepkou i zhruba jen 10 dní na totální ucpání - pochopitelně se ucpe stejně papír jako uhlík.

- 2. pokud se potí i dál, pak velice pravděpodobně je pryč servo ovládání klapek rozvodu vzduchu, což se pozná jak pohledem po sejmutí filtru a kontrolou uzavření klapky u nohou spolujezdce, tak cvakáním v elektromotoru serva při přepínání na vnitřní oběh a zpět. Blíže viz starší diskuse ve foru, mj. i můj o výměně a příčině poruchy serva.

Jinak pokud je filtr i servo v pořádku, měl by Climatronic zvládnout v režimu ECON v těchto i dalších dnech bez problému nastoupení 2 -- 3 osob při současném odjezdu bez pocení. Pochopitelně pokud jsou nastupující mokří, pak nutno chvíli zapnout foukání na okno event. přepnout na klima (AUTO).

]

Editováno: , autor: kapl
nauc sa citovat ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si pomáhám tak, že se v první řadě snažím zamlžení zabránit. Když je venku vlhko, déšť a teplota pod 4st.C, takže nepůjde klimakompresor, tak nasednu ale nechám otevřené své dveře, nastartuji a jak naběhne foukání na čelní okno, tak pootevřu přední okna, zavřu dveře a fičím.

Ted se mi to pěkně osvědčilo v sobotu, kdy v autě jelo 5 osob tedy full :-)

Editováno: , autor: Ignác
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začalo se mi mlžit přední sklo a při zapnutí klimy se začne linout takovej vlhkej smrad.Tak jsem koupil nový kabinový filtr a smrádek docela přestal,ale to mlžení je pořád.Taky to pořád přepínám a zkouším jak na to,ale ještě jsem se nedostal nikam... :mellow: pořád stejný,ale jak ostatní píšou ještě se podívám na tu klapku rozvodu vzduchu nebo snad to nebude dělat výparník.Tak nevím je to potom na výměnu (výparniku) nebo stačí takovej ten sprej co se stříká do klimy ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám problém se zamlžováním auta :( .. dneska jsem koupil nový kabinový filtr a pustil se do výměny, zjistil jsem že starý je naprosto zanešený, plný bordelu a navíc totálně nacucaný vody. Tak jsem se pustil do rozborky auta, sundal jsem schránku u spolujezdce, vyndal ventilátor a u klapky jsem měl asi 1 cm vody :( .. takže musím zjistit kudy mi tam teče .. klapky fungujou dobře, to vím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U TÉ SCHRÁNKY NA PYLOVÝ FILTR JE V KAROSERII DÍRA, KTEROU BY MĚLA ODTÉKAT VODA DOLŮ POD AUTO. TA BÝVÁ VĚTŠINOU UCPANÁ NAPADANÝM LISTÍM A JINÝM SVINSTVEM. VODA KTERÁ NEODTEČE TI NAMOČÍ TEN FILTR A UŽ SE OKNA MLŽÍ JAKO PRASE, SKUS NA TO MRKNOUT, MOŽNÁ JE TO TÍM.

A KDYŽ PRŠÍ VYDATNĚ, TAK SE TI TA VODA DOSTANE AŽ POD NOHY U SPOLUJEZDCE A KOBEREČEK PLAVE :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsme měl rozdělaný a odtokový kanál byl pruchozí ikdyž tam byla hromada listí, tak jsem to stejně vyčistil, ted budu mít dost času tak budu zkoušet vymyslet něco jak by se ta voda na ten filtr nedostávala, mno právě že jsem u spolujezdce už pár kapek měl, ale nebylo to tak hrozný .. mno uvidím co vymyslím, dyžtak se podělím o svůj výtvor ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...