Přejít na obsah

Porucha motoru 1.6 tdi CR


Lukas Rigo

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, takže porucha odstránená a problém vyriešený.

 

Na vine bolo odchádzajúce vysokotlaké palivové čerpadlo, ktorého vyrobená séria s označením 03L130755E bola celá vadná a robila problém už vo viacerých vozidlách. Na príčinu sme prišli tak,  že sme vytiahli palivový filter a prerezali ho. Našli sa v ňom kovové piliny čo naznačovalo problém v čerpadle. Spolu s čerpadlom bolo potrebné vymeniť aj snímač tlaku paliva a regulačný ventil tlaku paliva, keďže kovové piliny boli zažraté až do mechanizmu týchto snímačov. Šťastie bolo že neboli poškodené vstrekovacie trysky. Ultrazvukom sa podarilo vyčistiť celú rail lištu a komplet palivové potrubie až ku vstrekom. Diely som si zohnal sám, takže oprava ma vyšla približne o 1000 euro lacnejšie.

 

Zároveň som dal vymeniť aj rozvody, doplnili mi brzdovú kvapalinu, vymenili smerovku v pravom spätnom zrkadle a dotiahli ľavý zadný tlmič. Celkovo ma to vyšlo na 1400 eur zhruba. Čerpadlo 400e (inak 1200e) originál VW, regulačný ventil tlaku paliva 120e (inak 330e) originál VW, rozvodová sada s vodnou pumpou BOSCH 250e, servisné práce plus doplnkové diely 630e. Auto som mal v servise BOSCH 3 týždne aby sa to poriadne preriešilo.

 

V škodovackom servise mi poradili aby som vymenil komplet palivovú sústavu od filtra až ku vstrekom + diely by boli od nich keďže tie čo by som zohnal ja by nechceli. Takže ma to cenovo vyšlo ešte celkom dobre. 

 

Dúfam že som niekomu pomohol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Kdyby ti neprozradil svůj zdroj, tak díly za třetinové ceny můžeš nakoupit u německých prodejců na ebay. Prodávají často repasované ale mají to tak označené, nicméně s garancí kvality nového dílu a zárukou, dle hodnocení kupujících (na ebay to naštěstí je relevantní) to funguje vše bez problémů, seženeš i nové za poloviční cen. Např. Sada repasovaných vstřiku pro 1.6 s garancí přesnosti vstřiku jako u nového celou sadu za 14 tisíc...

 

zde máš např. to čerpadlo: Pumpe

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

vdaka za popisanie problemu je to nieco co by sa mohlo v blizkej buducnosti stat aj mne. Vcera som menil palivovy filter a boli v nom piliny - zrejme z toho palivoveho cerpadla. Auto mi zatial slape v poriadku, vstreky a vsetko ostatne vyzera byt momentalne v poriadku. dam to cerpadlo teda vymenit co najskor a uvidim co bude potom. bohuzial neviem najst nic lacnejsie, najlacnejsie cerpadlo co som nasiel je za cca 600e

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No do filtru se totiž dostali přepadem.

To máš jednoduché - čerpadlo před railem vygeneruje piliny. Piliny letí do railu, do vstřiku se většinou nedostanou- projdou přepadem zpětným vedením k filtru u filtru zůstanou dokud ho nevyndáš a nevyměníš. Ty piliny v malém množství to čerpadlo generovat bude vždy a většinou si toho nikdo nevšimne, problém je když někdo vezme špatnou naftu, nebo benzín, nebo jakýmkoli jiným způsobem začne náhle zadírat čerpadlo, tak je tam těch pilin hodně najednou a to je problém.

 

Jak už jsem psal, nějaké piliny najdeš v každém CAYx motoru po 120K km, VDO tohle prostě dělá, proto se od něho upustilo. Já osobně zastávám názor, že to nemá smysl řešit dokud motor aspon nějak funguje, nebo pokud neměníš všechny vstřikovače. Čím víc do toho saháš, tím to obvykle hůř funguje. Jak někdo jednou sáhl v mém okolí ke kompletnímu čištění palivového systému kvůli pilinám, už to nikdy nefungovalo na 100 % a obvykle ten člověk peněz litovat.

 

Minulý týden se mi sekl jeden vstřik, stačilo dát nohu z plynu a zase to rozdýchal. Cca. jednou do měsíce mi to udělá (auto má najeto hodně) a pokaždé jiný vstřik. Piliny... srát na to :-D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...