Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny,nevíte někdo proč se mi po výměně řízení TRW nového repasovaného dílu nevrací volant po projetí zatáčkami plynule zpět do roviny vlastně přímého směru,musím k dotočení volantu pomoct.Řízení hned po výměně jde te´d i více ztuha než předtím.Díky za info

vracení řízení do přímého směru je dáno hlavě geometrií přední nápravy. Jestli to jde ale ztuha, tak je někde něco špatně

  • Autor
před 21 hodinami, Wittmann napsal:

vracení řízení do přímého směru je dáno hlavě geometrií přední nápravy. Jestli to jde ale ztuha, tak je někde něco špatně

díky za info,na sbíhavost jdu zítra,tak snad to dopadne,dám vědět.Posilovač pracuje  je jen tužší než to bylo,obávám se aby mechanik něco víc neutáhl třeba tzv.nastavení vůle přítlačného kamene pokud nebyl seřízený z výroby a zda ho utahoval nevím, ale hlavně zda má utažení vliv na tuhost točení volantem?,to nevím.Elektricky na palubce nic nesvítí,četl jsem zde i o vlhkosti snímače natočení  nebo kodování tuhosti.Jak šel volant lehce před opravou tak te´d jde ze 100% ta na 70 max

Zkus znovu nakodovat řízení podle motorizace.

před 14 hodinami, NUMIS4 napsal:

díky za info,na sbíhavost jdu zítra...

to vracení je spíše o záklonech/odklonech rejdu, tedy usazení nápravnice

  • Autor
před 21 hodinami, Mirek 835 napsal:

Zkus znovu nakodovat řízení podle motorizace.

Tak zbíhavost nepomohla,od mechanika co dělal to řízení byla seřízená prý skoro přesně,až se divily.Zkusim i nakodovaní teda,mám stejnou motorizaci 1,4 16V 74KW poctivých 102 000 km a po GO motoru,elegance světlý interiér moc pěkná,nechci se jí vzdát

Jo snad ti to pomůže.

  • Autor
před 9 hodinami, Wittmann napsal:

to vracení je spíše o záklonech/odklonech rejdu, tedy usazení nápravnice

Tak zbíhavost nepomohla,od mechanika co dělal to řízení byla seřízená prý skoro přesně,až se divili.A s nápravnící určitě hýbat musel,tak mě napadá že bude muset zkontrolova popř.vyrovnat příčný sklon a teda ty odklony na předních kolech podle hodnot tolerance,mechanikovi to vyřídím,ta nedotáčivost volantu je nepříjemná.

Říkám si ještě zda by nemohlo to řízení být seřízené nebo spasované již z repase už takhle na tuho?vrtá mi hlavou to utahování toho přítlačného kamene vlastně nastavení převodky servořízení,zda ta tuhost nemůže být taky tímto?

Zvednout přední kola do vzduchu (dát předek na špalky) a zkusit točit volantem. Musí to jít točit lehce jedním prstem.

 

Moc utaženým kamenem by to dost pravděpodobně mohlo být. Tady je návod na utažení, žádná věda. Nakonec zkušebním povolením se nic nezkazí, přitáhnout zpátky to můžeš vždycky.

  • Autor

Dobrá příručka,kámen je dobře vidět a jsou tam i ty odklony,tak vím co říct mechánovi,okopíruju ty listy a dám mu je pro sichr,sám zvládnu najet tak max.na ty špalky,tak něčím z těch možností to určitě už musí být.Tak supr díky

  • 3 měsíce později...

Už jste přišli nato čím to bylo?

  • Autor

Zdravím všechny,nějak jsem zamrz na řešení a asi jsem se smířil s tímto problémem,ovšem rád se podělím s mím postupem

Zkusil jsem ve škodovce překódovat na větší posilovací účinek čímž zmizela tuhost(ta před tím ale nebyla) a volant se otáčí lehce jako dřív"jenže zase je hlasitější servomotor jak do řízení tlačí víc kapaliny takže o to víc pracuje a je namáhanějsí servomotor takže si myslím že v tomhle to moc dobrý není",ta necelá nedotáčivost volantu ale zůstala,volant jde dotočit ale lehčejc,takže trochu plus,jenže překódování v dotočení nepomohlo.

S mechanikem jsme se shodli na přílišném utažení kamene od výrobce,výrobce jsem informoval a ten mi svolil povolení kamene s příslušným dokladem nebo zakázkou kvůli případné reklamaci čehokoliv na řízení do budoucna.Dohodli jsme se že by doložení dokladu bylo nejvěrohodnější od škody auto,byl jsem se tam zeptat ohledně této konkrétní záležitosti a řekli mi že ty výrobci repas.žízeních i od škody neradi uznávají reklamace,a že i škoda měla svého času s těma repasema problémy že docela odcházely,z toho jsem radši usoudil že se aspoň po dobu záruky smířím s tou nedotáčivostí(kdyby se s řízením něco stalo a výrobce by neposuzoval ještě seřizování kamene navíc) aby uznaly záruku.Takže kámen zkusíme povolit až po záruce řízení.

Takže takhle jsem dopad,blbí je že si na to začínám zvykat

 

Upraveno od NUMIS4

  • 5 měsíců později...

A co odklony a záklony kol? Já také měnil řízení a mám stejný problém, akorát já mám štelovatelné horní uložení tlumičů na odklony, ale záklon jednoho kola je trochu mimo toleranci, tak bych to vracení volantu možná svedl na to. Neví někdo jakou má ta nápravnice vůli na uchycení ke karoserii? Já myslel, že skoro žádnou vůli nemá, proto jsem to neřešil.

šrouby mají 12 mm, díry v nápravnici jsou ale 17 mm. Pokud kasle není hnutá měl by být šroub přesně uprostřed, jsou na to středící kolíky.

  • Autor

Zdravím,ještě s originál původním řízením jsem byl na geometrii ve škodovce kde mi vyjeli graf s geom.a řekli že záklony/odklony jsou mimo toleranci ale že to prý nějak nevadí,řízení se mi i úplně vracelo.Na geom. te´d nedávno u neautorizovanýho servisu mi předek seřizovali tím lejzrem na to měrítko za autem a řekli že byla seřízená skoro na sto procent,o odklonech/záklonech mi ale vůbec nic neřekli,vím že ale rozhozené být můžou tak jako z testu ze škody a přikládám se i k Wittmanovi že zrovna tohle zrovna může být příčina.Někde si kontrolu a popř,seřízení odklonů/záklonů budu muset zařídit.

A jak jste s odklonama/záklonama dopadl Vy Honzo HL ?,pomohlo sežízení k úplnému vracení volantu ?

  

ty odklony a záklony jsou oficiálně "neseříditelné" - nicméně hnout se s nimi dá.

  • Autor

aha,tak to nechám aspoň zkontrolovat a uvidím,třeba to bude tím moc utaženým kamenem.A nebo jestli mechanik neudělal při výměně toho řízení nějakou chybu,třeba řízení špatně uložil nebo něco někde moc utáhnul a už se ten volant nedovrací kuli tomu,nevim.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.