Přejít na obsah

Jaké brzdové kotouče a destičky


Miroslav Sázovský

Doporučené příspěvky

Ahoj, 

koupil jsem Superba a má najeto 130.000 km. V autorizovaném servisu hned na mě vystartoval s úsměvem ve tváři: 

  • budeme muset vyměnit brzdné kotouče,
  • brzdné destičky,
  • vyměnit olej v převodovce,
  • pak nás čekají rozvody,
  • podvozek taky asi bude špatný,

takže si připravte tak 100.000,- Kč a modlete se, aby vám neukradli navigaci. Takže navigaci Columbus mi už ukradli. Proč to škodovka vyrábí tak, aby to šlo ukradnout za minutu a proč na to nereaguje a nedá řešení, aby to krást nešlo? Za 60.000,- Navigace, když dnes stoji vymazlená radia s Androidem 10.000,- Kč by mohla mýt GPS vyhledávání i po odpojení radia a odhalení pachatele. Nebo to je smyslem, aby se to kradlo a lidé si stále nechávali opravovat auta v autorizovaných servisech a tím museli platit velké peníze za originál díly? 

Ukradená navigace Columbus

 
Máte zkušenost na první pohled, jestli tohle jsou opotřebované brzdy, které potřebují vyměnit?

Přední brzda

Stav zadní brzdy

Staveb brzd

Stav brzdného kotouče - přední brzda

Stav brzdných destiček

 
A co podvozek, je tato rez už špatná? 

Rez na tlumiči

Rez v podvozku

Rezavý výfuk

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto máš v záruce? Koukám, že to je 3,6. Na brzdy pokud ti necuká volant, či auto při lehkém přibržďování se vyprdni (zkroucené kotouče). Z těhle fotek se toho moc poznat nedá, každopádně pokud nesvítí na maxi dotu varování ohledně brzd, je času dost. Pak se ubrousí kontakt na brzdové destičce a rozsvítí se ti varování na displeji a od té chvíle je dobré myslet na výměnu (i tak to bude ještě brzdit,varování je záměrně dříve, než to bude brzdit kov na kov, což už samozřejmě nebrzdí). Co se týká podvozku, rozhodně se nemění díly kvůli tomu, že je někde rez, ta se objeví rychle a není na závadu, ale kvůli vůlím v uložení např. ramen, stabilizátorů atp.

Můj názor je, že viděli - s odpuštěním - kafku a snaží se na tobě udělat nějaké peníze. Jinak nevím odkud jsi a kde ti to řekli, ale dá se určitě ve tvék okolí najít zručný mechanik a bude levnější než autorizák škoda. S Columbusem nic nenaděláš, dobrá pojistka a hlídné parkoviště... Jinak se poohlédni také po firmách, které jsou zde od členů prověřené, abych nedělal někomu reklamu a ty jsou schopné dle VIN dodat potřebné díly k opravě v kvalitě prvovýroby za nižší ceny. No a pokud chceš opravu v autorizáku, nech si udělat soupis věcí co jsou potřeba vyměnit, ukázat na autě proč je třeba je měnit (na zvedáku ukázání vůlí v podvozku atp.) a pak jim řekni, že si je koupíš a dodáš sám, jen práci udělají oni. Mohou odmítnout opravu jako celek, ale pokud si dodáš vlastní díly z prvovýroby, nemohou se vykrucovat nějakými ztrátami záruky. Samo, dostaneš od nich jen záruky na provedené práce a ne na díly, které jsi koupil jinde.

 

Praktikuji to takto už hodně dlouho a nikde moje vlastní díly neodmítli, jen napsali - díly vlastní shodné s originálem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj, čeká mě výměna zadních brzd a chtěl bych se zeptat s jakou značkou jste spokojeni a které desky nepískají. Můj kámoš (i můj mechanik s Pašíkem), mi říkal že jsou Zimmermany celkem dosti v pohodě, ale ať hlavně neberu Meyle. V prodejce s díly z koncernu WV mi zase napsal toto: 
 

Dobrý den,
jednoznačně, na základě zkušeností z praxe - kotouče Zimmermann a Textar jsou podobné úrovni, ale u desek je velký rozdíl, zatímco Textar je opravdu na úrovni originálu a jsou na ně ty nejlepší reference, desky Zimmermann, jsou slabší, spíš na běžné ježdění kolem komína. 

Rozhodně neplatí vždy, že obojí - kotouče a desky od jednoho výrobce jsou nejlepší volba, často dochází k tomu, že kotouče jsou špička - Zimmermann, Meyle PD, Brembo, Bosch, ale jejich desky jsou průměrné. 

V současné době doporučuji rozhodně desky Textar, jsou vyzkoušené v podstatě se všemi uvedenými kotouči a třeba varianta vše Textar je bez chyby, aktuální jednička v nabídce. Ale lze desky Textar jak říkám kombinovat s kotouči Zimmermann a Brembo to je mimochodem velmi prodávaná kombinace. 

Cenově vycházejí skoro úplně stejně. Děkuji za radu a popřípadě co používáte vy  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je uplne jedno, nemusi byt stejna znacka. Tak pokud jsi dal tvrdy zelezo kotouc a tvrdy desky tak se nediv ze to piska. Kotouc zimmerman je tvrdsi a textar desky jsou mekci a to je ono. Kdyz koupis naopak tvrdy desky a mekky kotouce, budes je mit vydreny a nevydrzi kotouce tolik, tot praxe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To snad žádný náhradní díl. Tohle jsem nikdy nepochopil, nechce se mi věřit, že by se vyráběly dvě verze- jedna pro OEM a druhá jako ND.

Jinak co říkáte na toto špatné ojetí zadního kotouče naj. 40 tis. km, čím to může být?

post-3341-0-46620100-1399192819_thumb.jp

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veriť tomu nemusíš ale je to tak , zober si rozvod na PD s remeňom Contitech a porovnaj to s Contitechom z druhovýroby ak nespoznáš rozdiel tak je niekde problém ... Mám v ruke denne rôzne diely a viem si to objektívne porovnať ... Filter vzduchu Filtron v originále 1K0129620D a filtron z mototechny - originál má zospodu vystužený papier , neoirgo nie ... 

post-51372-0-79985600-1399193233_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veriť tomu nemusíš ale je to tak , zober si rozvod na PD s remeňom Contitech a porovnaj to s Contitechom z druhovýroby ak nespoznáš rozdiel tak je niekde problém ... Mám v ruke denne rôzne diely a viem si to objektívne porovnať ... Filter vzduchu Filtron v originále 1K0129620D a filtron z mototechny - originál má zospodu vystužený papier , neoirgo nie ... 

 

Jsem to nikdy neměl možnost vedle sebe porovnat.

Hlbková korozia , auto málo jazdí , málo brzdíš , takisto môžu byť pridreté platničky , rozobrať , vyčistiť , premazať a vybrzdí sa to ... Na zadku vždy niečo ostane pokiaľ intenzívnejšie nebrzdíš ... 

Auto jezdí denně, ale pravda je, že se moc nebrzdí. Když dám ručku, tak se to obrzdí, ale při běžném ježdění ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to porovnávam denne a myslím si svoje ... 

 

Treba brzdiť intenzívne , radím to všetkým ktorým sa menia brzdy pred STK alebo pre to že kopú a nedajú sa obrzdiť pretože sú hlbkovo vyžraté ... Lepšie je brzdy zodrať ako meniť kvôli zadretiu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...