Přejít na obsah

Voda/kondenzát z klimatizácie v interiéri


onakvee

Doporučené příspěvky

Dnes som zostal nemilo prekvapený, keď mi padli oči na zadnú pravú rohož pod nohami. V rohoži deci vody a pod ňou premočený koberec...

 

Kondenzát z klimatizácie podľa všetkého neopúšťa auto tam kde by mal. Pod autom ani kvapka, ani v strede auta ani pod motorom.

IMG_1190.JPG

 

EDIT:

Dnes som prezrel aj priestor pod nohami spolujazdca a tam je to rovnaké. Takže kondenzát spod výparníka komplet tečie do auta...

 

EDIT 2:

Rozobral som pravú stranu stredového tunela (plastová krytka, 1ks torx) a následne celý plast potlačiť smerom dolu (pozdĺž stredového tunela je len na zarážkach).

IMG_1193.thumb.JPG.3ddf652adefa1b1ce9ca439738d3ac2f.JPG

Odtok z výparníka vedenie v pravo po stredovom tunely kde ústi von (je tam tesnenie) a pre mňa z nepochopiteľného dôvodu je tá rúrka ústie/prechod zaistená len proti-hrotmi na rúrke. Ak by mala závit a z vonkajšej strany umelohmotnú maticu bolo by to na veky tesné... Z pod auta je ústie vidno len po odláčení  ochranného plechu/štítu okolo výfuku a jeho medzivrstvi.  Po ústie sa nedá dostať, jedine odmotnovať výfuk a jeho štít na podvozku. Kondenzát mi vytekal spod toho tesnenia, stekal po plechu tunela do tlmiacej hmoty a následne až do zadu...

IMG_1195.thumb.JPG.1ec8f7657ecfb1f462a71dceb1d2a325.JPGIMG_1203.thumb.JPG.11708f9b3eb7f1d8b9e7bf850d0e0b70.JPG

Zobral som silikón a zasilikónoval okolie prechodu. Po zatuhnutí bol kľud, voda vytekala z pod auta, kade mala.

 

A teraz ta horšia časť, keďže bolo v aute cca 6-7l vody, vyhodil som sedadlo spolujazdca, vycvakal bočné plasty a po celej dĺžke auta podvihol koberec aj tlmiacu hmotu. Vysávačom na vodu (tepovačom) som asi 80% vody povysával. Časť som vyfénoval teplovzduškou, na noc hodil dva odvlhčovače a následne to nechám ešte na slnku a dúfajme že to vyschne aspoň tak, aby som to mohol zmontovať a nezatuchlo to...

IMG_1211.thumb.JPG.6951edd450bf6ca640ad04d3cdc19a1d.JPGIMG_1214.thumb.JPG.56fe2e58c1725d63ef232ecc18e0d1c6.JPG

Editováno: , autor: onakvee
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Děkuji za inspiraci, mám úplně stejný problém. Samozřejmě jsem zkontroloval hadičku a její zaústění do středového tunelu a teče to v tomto místě. Vůbec nechápu proč, koncovka vypadá velice kompaktně. 

Superb je v záruce, zkusím nechat opravit v servisu - třeba to již odladili a koncovku vylepšili. 

1IMG_6442.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Bonegita

Ja som to musel vyriešiť sám (inak by to trafil do budúceho týždňa, než by som sa dostal do autorizáku šľak), avšak som s nimi dohodnutý , že mi prípadne vymenia koberec aj s vytlmením ak by som chcel.

 

Tých príčin prečo to robí je viacero..., výtok je umiestnený troška nešťastne, keďže je na boku tunela a ten sa smerom k jeho vrcholu  jemne zužuje, vyústenie je krátke, medzera medzi čiernym gumeným tesnením a tými zarážkami je väčšia ako plech cez ktorý to prechádza...Tým pádom voda síce vytečie tam kde má, ale po tom vyústení stečie/ vráti sa späť do auta. Tiež sa mi nezdalo, že by to netesnilo...a predsa to tieklo.

 

@Shaarky
január 2017 (objednávané september/október 2016)

Editováno: , autor: onakvee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mam Superba r.v. 2016 a aktualne resim problem se zatekanim. Podlaha u spolujezdce a za spolujezdcem je durch mokra. Aktualne je auto v servisu a zatim pricinu nenasli. Dle informaci vyse jsem jim dal tip ale pry to zkouseli a netece to tudy. Az pote jsem si precetl posledni prispevek.  Mohl by jsi lepe popsat jak jsi to nakonec vyresil prosim a hlavne jak jsi objevil ze to presto tudy tece? Myslim ze to je taky tim kondenzatem. Ze by voda tekla vlivem deste si nemyslim. Vsude pod kaslikem je to suche. Potrebuji rychle vyresit. Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj si v autorizáku pustili klímu na plno? Vyteká ten kondenzát pod autom? 

 

Možno to tečie ešte vyššie tesne pod výparníkom, malo by sa to dať preveriť.

 

Pozri môj obrázok č.4 kde je vidno vývod (čierna guma/ hadička), je tam taký čierny výstupok. Za tou gumou je prechod von z auta a tadiaľ mi to tieklo späť do auta...jemným prúdikom...

Keď som si tam posvietil bolo to vidno a keď som tam dal prst, tieklo mi to po ňom. Pod autom ani kvapka vody.

 

Ten prechod a jeho okolie som zasilikónoval.Od plechu až na gumu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc snad to takto servisu pomuze. Ja osobne se v tom nevyznam vubec. Mohl bych te pozadat o vlozeni fotky kde by to bylo jeste zakrouzkovane, myslim ty konkretni mista kde to ma vytekat a kde se to vracelo pro vetsi presnost? Je to pakarna u takoveho auta. Dekuji 

Editováno: , autor: SuperBek3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nejsem si jisty. Muze to tect jen trochu po malem proudu dovnitr a cast muze vytekat stale z auta ven. Ja nejprve zpozoroval mokro u spolujezdce a pozdeji i za nim. Kdyz jsem to sel servisu rict rekli mi ze uz jsem asi ctvrty za posledni dobu. Proc ta hadicka vlastne pousti tu vodu niķdo moc nevi. Mozna je nekde jemna prasklinka ci co a je to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jsem na chate nasel stary AutoTip z roku 2015. V nem test Golfu po 100tkm. A popisovali tam tu samou zavadu. S tim, ze "výrobce v prubehu roku 2013 prikrocil k modifikaci dilu a tem co to reklamovali v zaruce, menili koberce za nový"...

 

Takze bud soudruzi z Wolfsburgu informaci opomneli předat Škodě, nebo jim naopak předali ty špatné hadičky :-)

20170824_195541.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největším nepřítelem elektronické sítě je voda. Automobilka Volkswagen uvádí, že nejextrémnější test zahrnuje vylití kbelíku vody do prostoru pro nohy. Tím se napodobuje rozbředlý sníh na botách cestujících v kanadské zimě.

 

Tak jste jen testeři :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Tak a hlásím se také...zajímavé, že u spolujezdce sucho, za ním bažina. Přemýšlím, jestli to opravím sám nebo zda-li počkám týden/dva/tři? na servis... nemáte někdo TPI prosím, jak to mají řešit ? Klasicky už je slyším, jak budou tvrdit : "s takovou závadou jsme se ještě nesetkali"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je návod, dělal jsem to preventivně na mé O3, je to řešeno naprosto stejně, naštěstí bez úniků.

 

0) zkouška těsnosti. Vzal jsem kus WC papíru a utěsnil tím místo pod otvorem, ať zjistím případnou netěsnost. Po hodině jízdy s klimatizací byl papír na jednom místě jen zlehka vlhký, ale opravdu jen trochu, že to nebylo skoro ani poznat. Tak jsem pro jistotu přistoupil k přetěsnění. Celý problém je v tom, že nějaký jouda zapomněl navrhnout na tuto trubku nějaké těsnění či o-kroužek.

1) odcvaknout hadici, odmastit kolem otvoru např. technickým benzinem

2) neutrálním silikonem nanést slabší vrstvu kolem otvoru - pozor, ne dovnitř, ať si to nezalepíte :D

3) nacvaknout zpět trubku - silikon utěsní prostor a zbytek vyjede ven

4) zapravit okolí

 

Určitě všem doporučuji zkontrolovat, jak to u vás vypadá (ideál po delší cestě s klimou ON). Co jsem zatím tak vypozoroval, mají s tím problémy auta kolem roku 16 - 17, nevím, jestli se změnil výrobce, nebo co se stalo. V případě kluků odsud co tam mají tolik vody to musí valit všechno dovnitř, jinak to není možný, že tam mají takové akvárko. Viz. můj test dnes. Kontrola zabere tak 5-10 min. Pokud přistoupíte hned k utěsnění, vyplavení auta už nehrozí.

20180803_131012.jpg

20180803_133634.jpg

20180803_133830.jpg

20180803_134052.jpg

20180803_134604.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky @michal2009, u mne bohužel byl problém z výroby. Jednak jazýček na té trubce se nesmí takto opírat o gumu a jednak....trubka byla prasklá, takže jednoznačná chyba při montáži.

 

Naštěstí jsem sehnal u Auto Hlaváček v Olomouci náhradní díl - 5Q1820127 (260 Kč bez DPH) a měl jsem štěstí, že mi jej na počkání vyměnili.

 

Jen si říkám, jak dlouho mi to takto dávkovalo kondenzát pod sedačky....

 

V Brně (v jednom krátko-jmenném servise) jsou tak skvělí, že mne s tímto chtěli nechat jezdit další 3 týdny.

 

image.thumb.png.bf7fe128bf9b82b74d71fc16e4e1783f.png

 

image.thumb.png.0270b06302a2abdf80c37e63bbae3dfc.png

 

image.thumb.png.fb589a6d93cf6887166f73129831bc66.png

 

...a takto to vypadalo pod zadníma sedačkama...

image.thumb.png.604c5379dd0620b02c37e175ab19fbdf.png

 

...michodem, asi bych doporučil každému ten jeden šroubek bočního krytu sundat a zkontrolovat si to preventivně, zvláště u vozů z přelomu roku 2016 a 2017.

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, ten jazýček musí být u karoserie, už  to dokáže auto vytopit. Ta trubka nevim, jestli jim nepraskla při demontáži, je docela dobitá (hlavně ta aretace), mě  se to podařilo vytáhnout a vypadalo to jako nové. Stačí za ten jazýček vzít, takto to vypadá, že to probírali šroubovákem a prasklo to.

 

Ještě zkus mrknout l výparníku, jestli ti tam na trubku nasadili na spoj vyparnik-hadice stahovací pásku, z výroby tam je. Ať se to nahodou nevysune na cestách, ale to by asi dost dobře nešlo, protože vršek je gumový a bude asi dobře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...